Виготовлення об’ємних виробів технікою оригамі.
«Білий Птах»
Мета: продовжити вивчення основ техніки оригамі; навчати виготовляти фігуру птаха; стимулювати пізнавальну активність учнів; розвивати дрібну моторику пальців, увагу, уяву, творчі здібності; виховувати працьовитість, охайність, наполегливість, любов до навколишнього середовища.
Методично-дидактичне забезпечення: білий папір, ножиці, кольорові олівці, клей, пензлик, презентація, технологічна картка, зразки виробу,робочий зошит з трудового навчання А.В.Бровченка, ілюстрації із зображенням лебедя.
Хід уроку
1.Етап орієнтації
1.Організація класу
Підготовка робочих місць
Визначення готовності учнів до роботи
2.Актуалізація опорних знань
- Як називається мистецтво складання виробів з паперу? (Оригамі)
- Послухайте вірш про оригамі.
Оригамі
Дітки, я гадаю, з вас
Дехто в руки вже не раз
Паперовий аркуш брав.
З нього, граючись, складав
Чи то човника, чи пташку,
Чи кишеньку, чи баклажку,
Чи то жабку, чи жучка,
Чи то просто літачка.
То ж повернемося з вами
До складання знову,
До мистецтва оригамі –
Є таке ось слово.
«Оригамі» - це японське давнє слово.
«Ори» - склад в японській мові,
Значить щось складати.
А папір свій називають
Всі японці «гамі».
Коли з нього щось складають,
Кажуть «оригамі».
2.Етап покладання мети
1.Відгадування загадки
- Відгадавши загадку, ви дізнаєтесь, кого ми будемо сьогодні виготовляти на уроці.
2.Повідомлення теми уроку
- Сьогодні на уроці ми будемо виготовляти лебедя технікою оригамі.
3.Цікаві факти про лебедів
Є відомі три види лебедів.
Свою назву кликун отримав за дзвінкі, трубні крики. Найчастіше він видає звуки при польоті.
Голос cygnus схожий на дзвінке трубне звучання. Дуже милі звуки кликунів навесні. В цей час високо в небі, видаючи звуки, лебеді радісно перегукуються один з одним. Голоси такий переклички переливаються з шумом весняних струмків і зі всіма весняними звучаннями, здатними відновлювати природу після зими.
Свою назву лебідь шипун отримав через звук, який він видає при подразненні. Англійське ім’я цієї птиці – «mute swan», тому вважається, що вона здатна тільки на шипіння. Але шиплячий лебідь може ще видавати звуки, які схожі на рохкання, свист і пирхання.
Також, цей вид лебедя є власністю королеви Великобританії і тільки королівській родині дозволено вживати м’ясо цих лебедів.
Це єдиний лебідь, що живе в Австралії.
Фізхвилинка
Лебеді білі летіли (Діти махають руками)
Літали, літали та присіли, посідали. (Діти виконують присідання двічі)
Ось і знову полетіли (Діти махають руками та крокують на місці)
І за парти тихо сіли. (Сідають за парти)
3. Демонстрація та аналіз зразка.
1. Розгляд зразка виробу.
2.Планування наступних трудових дій, відбір матеріалів та інструментів.
- Для роботи вам потрібні: білий папір квадратної форми, клей, пензлик, кольорові олівці.
3.Правила безпечної роботи.
4. Правила роботи з папером.
1) Розклади всі матеріали й інструменти на робочому місці.
2) Якщо працюєш за малюнком розмісти його перед очима.
3) Перш ніж прогладити лінію згину, переконайся, що куточки й краї паперу збігаються один з одним.
4) Спочатку натисни пальцями на середині лінії згину, а потім розгладжуй її від середини до країв.
4. Інструктаж вчителя.
Робота в робочому зошиті, с.16-17
1) Технологія виготовлення виробу
Технологічна картка
2) Послідовність роботи
1. Зігни квадратний аркуш паперу навпіл по діагоналі, розігни.
2. Зігни лівий та правий кути, трішки заводячи за діагональ квадрата. У тебе вийде конвертик. Відігни «шию» (приблизно половина заготовки).
3. Перегни заготовку навпіл у місці першого згину квадрата. Відігни «дзьоб» та «крила».
4. Наклей виріб на основу.
4.Практична робота учнів
5.Підсумок уроку
1.Виставка дитячих робіт
2.Слухання вірша про лебедя