2 березня о 18:00Вебінар: Як казка допомагає навчати образотворчому мистецтву учнів 5-7 класів

Конспект уроку трудового навчання. 3 клас. Тема : "Вертеп"

Про матеріал
Конспект уроку розробено за темою "Вертеп". Матеріали для виготовлення містяться в альбомі-посібнику Роговської Л. "Дизайн і технології «Маленький трудівничок» 3 клас. Для вивчення нового навчального матеріалу використовується відеопрезентація.
Перегляд файлу

Тема. Енергія. Вертеп.

 

Мета: вдосконалення роботи з інструментами та матеріалами, прийомами безпечної роботи з ними, поетапного виконання виробів за інструкцією з визначеною послідовністю; розвиток самовираження, фантазії, творчої уяви, художнього смаку, дрібної моторики рук, самостійної роботи; виховання охайності, поваги до народних традицій та свят.

 

Обладнання для учнів: альбом-посібник Дизайн і технології «Маленький трудівничок» 3 клас, Роговська Л., картон, клей, ножиці, серветка.

 

Обладнання для вчителя: мультимедійна презентація.

 

І. Організаційначастина.

1. Привітання.

Подивилися на мене,

Усміхнулисяусі:

Хтоготовий до роботи?

Хтобадьорий?.. Молодці!
Будем ми чарівниками
Диво створимо руками!

 

2. Перевірка готовності учнів до уроку.

- Діти, перевірте, чи все необхідне є у вас на партах. Сьогодні нам для роботи потрібні: альбом - посібник, білий картон, ножиці, клей, пензлик, серветка для рук.

ІІ. Основначастина.

1. Повідомлення теми, мети, мотивація навчально-трудової діяльності.

Вступна бесіда.

Український  народний календар багатий святами.

  • Які зимові свята ви знаєте?
  • Як ви їх святкуєте?

Різдво – одне із найбільших народних свят.Цього дня сталася велика для всього християнського світу подія — у Віфлиєм інародився Ісус Христос.

Тему уроку ви дізнаєтеся, якщо  правильно відгадаєте зашифроване слово в ребусі.

 

Слайд №1.

Слайд №2.

2. Актуалізаціяопорнихзнаньучнів.

  • Діти, кому знайоме це слово?
  • Хто може пояснити його значення?

3. Усвідомлення нового матеріалу.

Щороку християнські родини з настанням величного свята чекають у своїх домівках на прихід вертепу.

У XVII ст. в Україніз’явився різдвяний ляльковий театр — вертеп. Будиночок Вертепу на Різдво урочисто виносили з церкви, і колядники обходили з ним хати, всюди показуючи виставу. Традиційно, завжди в центрі вертепу новонароджений Ісус Христос, а навколо – біблійні персонажі.

Слайд №3.

В давні часи мандрівник-вертепник подорожував  по білому світу зі спеціальною скринею, що називалася шопка. Вона розділена на два поверхи, із бічними дверцятами, через які «заводили» ляльок. На верхньому поверсі розігрували сцени, пов’язані з Різдвом, а на нижньому — казки, перекази, комедійні побутові сценки. Майстер випилював ляльок із дерева й розмальовував. Вертепник водив їх за допомогою дротиків, розмовляв і співав за них. Його помічники співали і грали на музичнихінструментах.

З часом ляльковий вертеп  перетворився на вуличний театр, де ролі виконували живі люди.

Слайд №4

Щоб різдвяний настрій зберігався якнайдовше, люди створюють вертепи з найрізноманітніших матеріалів (глини, паперу, дерева, порцеляни) та прикрашають ними свої домівки, подвір’я, міські площі та майдани.

Наприклад, існує вертеп, герої якого створені як льодяні скульптури.

Слайд №5

Слайд №6

  • Скажіть, з якого матеріалу виконано цей вертеп?

Слайд №7

У 2017 році вчені із Литви створили на нано-принтері мініатюрні фігурки героїв різдвяного вертепу та подарували його Папі Римському. Кожна фігурка за розміром менше людської клітини,  і всі герої розмістилися у вушці швацької голки.                                                                                                                                           

Слайд №8

Існує також у Польщі найбільший у світі механічний вертеп розміри якого в довжину 12 м, в ширину – 2м. На ньому розміщено близько 1500 фігурок,  130 з них – рухомі.Інженер-самоучка працював над ним майже все своє життя, 60 років.

4. Аналіз зразка.

Сьогодні  наш урок буде незвичайним, ми з вами будемо виготовляти героїв різдвяного вертепу.

Відкрийте будь ласка альбоми на ст.40 .

5. Інструктаж до виконання практичної роботи.

(Вчитель паралельно коментує інструктаж  та акцентує увагу дітей на важливих та складних його елементах, виділяючи указкою на екрані). 

Слайд №8

  1. Підготуй усі необхідні матеріали та інструменти (фото1).
  2. Виріж деталі саморобки зі с.41 та с.43. Відігни місця для склеювання (фото 2).

В народі існує таке прислів’я «Сім раз примір, один – відріж! Отже, уважно дивіться на лінії розрізу і потім розрізайте.

  • Діти, пригадайте, як позначається лінія згину деталей? (Пунктирною)
  • Які частини деталі слід намазувати клеєм?  (Заштриховані)
  1. Зігни аркуш картону навпіл. У верхній частині приклей тло-основу (фото 3). Приклей заготовку шопки  на тло-основу.
  • При згинанні аркушу картону спочатку необхідно приєднати протилежні сторони куточками, міцно зафіксувати рукою, а другою – притиснути, щоб утворилася чітка лінія згину. Тло-основу слід приклеїти так, щоб нижня лінія  співпадала з лінією згину картону. Склеєну заготовку шопки приклеїмо по контуру малюнка.
  1.  Склей фігурки лялькового вертепу (фото 4) та розстав їх біля шопки.

- Кожну вирізану заготовку фігурки-ляльки слід спочатку приміряти, а потім склеїти.

6. Правила техніки безпеки.

Пригадаємо правила безпеки при роботі з ножицями.

- Як треба передавати ножиці?

- Як повинні лежати ножиці на столі?

Під час роботи з ножицями уважно стежте за лініє розрізу та притримуйте папір лівою рукою так, щоб пальці були якнайдалі від леза.

- Щоб не забруднити парту, як треба правильно намазувати деталі клеєм?

- Що треба робити із залишками клею?

Не торкайтеся обличчя та очей брудними руками.

7. Критерії вербального оцінювання робіт учнів.

Під час виконання роботи  не відволікайтеся самі та не заважайте сусідам. Для того, щоб робота була охайною завдання виконуйте обережно та спокійно.

 

Фізкультхвилинка

http://youtube.com/watch?v=ro320aiyesc

 

ІІІ. Практична частина.

  1. Самостійне, усвідомлене планування учнями послідовності виконання практичного завдання.

ПРАКТИЧНА РОБОТА (виконання учнями завдання).

2. Індивідуальний, корекційний інструктаж вчителя (за потреби).

3. Фронтальний інструктаж (за потреби).

 

ІV. Заключначастина

  1. Виставка учнівськихробіт, вербальне оцінювання.

- Поаплодуйте собі! Кожен з вас створив святкове диво!

2. Рефлексія. Підсумок уроку.

Отже, сьогодні ви створили ляльковий вертеп.

- Що таке вертеп?

Ним ви зможете розіграти різдвяну міні-виставу для своїх друзів чи родини. Також ним можна  прикрасити куточок домівки та створити неповторний святковий настрій для своєї сім'ї.

Сьогодні хочу вам зробити невеличкий передсвятковий сюрприз. До нас потрапив настільний вертеп, який родом з Італії. Він буде вам створювати в класі святковий настрій аж до зимових канікул.

Вправа «Закінчи речення»

- На уроці я дізнався….

- На уроці я навчився...

- Мені було важко…

3. Прибирання робочих місць.

- Діти, покладіть інструменти на свої місця.

docx
Додав(-ла)
Білик Світлана
Додано
2 січня
Переглядів
220
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку