РОЗРОБКА УРОКІВ
8 КЛАС
Об’єкт проєктно-технологічної діяльності:
Панно «ДЕСЯТИПЕЛЮСТКА»
Блок (8 годин)
Технологія виготовлення в’язаних виробів гачком
Тема. Виготовлення Панно «Десятипелюстка»
Мета:
*формування предметних компетентностей:
*проєктно-технологічної: забезпечити засвоєння знань про підходи до вибору й обґрунтування теми проєкту;
закріплення практичних вмінь здобувачів освіти щодо вибору та втілення ідей, виконання технологічних операцій відповідно до обраного виробу та технології його виготовлення;
формувати вміння застосування знання, уміння та особистий досвід у предметно-перетворювальній діяльності методом комбінування.
*формування ключових компетентностей:
*уміння вчитися: формувати вміння шукати, розуміти, аналізувати, висловлювати свою думку шляхом ефективного керування ресурсами та інформаційними потоками;
*соціально-громадська: усвідомлення цінності праці самостійно та в команді з іншими на результат.
*загальнокультурної: залучати до творчості та розвивати здатність здобувачів освіти творчої уяви та розширення можливостей самовираження, формувати особисті смаки щодо мистецьких вподобань, а саме до декоративно-ужиткового мистецтва;
*комунікативної: розвивати навички товариської співпраці в команді, толерантність.
*спілкування рідною мовою: розвиток умінь обговорювати послідовність поетапної роботи виконання виробу;
розвиток уміння оперувати технологічними поняттями, фактами, обговорювати питання, пов’язані з реалізацією проєкту, ділитися думками та коментувати власну діяльність і діяльність інших здобувачів освіти.
*математична компетентність: застосування математичних розрахунків для визначення необхідної кількості матеріалів.
*компетентність у цифрових технологіях: уміння використовувати інтернет-ресурси і програмні застосунки для пошуку інформації
*здоров’язбережувальної: формування здатності застосовувати знання й уміння в реальних життєвих ситуаціях, виконання практичних завдань наближених до життя;
формувати звичку дбайливо ставитися до власного здоров’я та здоров’я інших людей, а саме: дотримання санітарно-гігієнічних вимог, правил безпечної праці, організації робочого місця та усвідомлення необхідності саме такої навчально-пізнавальної та проєктної діяльності.
Очікувані результати:
*знаннєві: здобувачі освіти добирають необхідний матеріал та інструменти стосовно запланованого виробу в’язаного гачком;
розуміють сутність комбінаторики та використовують цей метод у створенні форми виробу;
розуміють необхідність дотримання правил безпечної праці;
розрізняють, вибирають інструменти та пристосування для обробки конструкційних матеріалів;
*діяльнісні: здобувачі освіти дотримуються послідовності виконання проєктної діяльності;
використовують вироби – аналоги для аналізу та подальшого компонування об’єкта проєктування;
визначають необхідну кількість матеріалів для виготовлення виробу та виконують технологічні операції відповідно до обраного виробу.
*ціннісні: роблять висновки щодо необхідності економного використання конструкційних матеріалів, цінності конструкційних матеріалів природного походження; усвідомлює важливість дотримання безпечних прийомів праці; усвідомлюють важливість безвідходного виробництва.
Обладнання, матеріали та наочність: готові вироби-аналоги в’язані гачком.
Основні поняття: гачок, пряжа, схема, стовпчики.
Тип уроку: комбінований.
ХІД УРОКУ
ВСТУПНА ЧАСТИНА
1.Організаційний момент
*Перевірка присутності учнів, підготовленості їх до уроку, наявність робочого одягу.
2.Актуалізація опорних знань
Бесіда
Бесіда про вироби, в’язані гачком (використовується особистий досвід учителя та спостереження учнів)
-Які вироби можна зв’язати гачком?
-Чи в’яжуть гачком ваші рідні, знайомі?
-Загалом, подобаються речі вив’язані гачком?
-Чи володіє хтось із присутніх технікою в’язання гачком?
-Які інструменти та матеріали використовують для такого в’язання?
3.Вивчення нового матеріалу (з його подальшим закріпленням).
ОСНОВНА ЧАСТИНА
ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ПОНЯТЬ І СПОСОБІВ ДІЙ
-Ознайомлення з поняттям «гачок», «пряжа», «схема».
«Ажурна пилка»
Здобувачі освіти вивчають картки й обмінюються інформацією
Картка №1
Картка №2
Картка №3
Картка №4
Картка №5
Практична діяльність здобувачів освіти
-Перед початком роботи повторити правила техніки безпеки щодо використання гачка.
-Практичне опробовування в’язання гачком: набір першої петлі, в’язання ланцюжка, стовпчик без накиду, стовпчик з одним накидом.
Виготовлення Панно «Десятипелюстка»
Кінцевий результат виготовлення виробу
Необхідні матеріали й інструменти
Зразки вив’язаних елементів
Інструкційна карта
Послідовність дій |
Ілюстрація |
1.Дібрати необхідні інструменти та матеріали |
|
2.Пров’язати першу повітряну петлю (Додаток №1)
|
|
3.В’яжемо ланцюжок із 5 повітряних петель(ПП) |
|
4.Підхватити першу повітряну петлю й протягнути робочу нитку |
|
5. Утвориться кільце |
|
6.В серединку утвореного кільця пров’язати 10 стовпчиків без накиду (Ст Б Н). (Додаток № 2) |
|
7.В’яжемо 7 петель підйому з повітряних петель |
|
8.*Далі стовпчик з 1 накидом в петлю попереднього ряду, 2 повітряні петлі.*
!!! Значки *…* - рапорт узору (комбінація петель, яка утворює узор і повторюється у в’язанні ряду. |
|
9. В процесі в’язання утвориться 9 стовпчиків, а 10-й з 7 повітряних петель) |
|
10.Під арку з 2-х повітряних петель попереднього ряду пров’язати 1 стовпчик без накиду. |
|
11.*Над стовпчиком з одним накидом попереднього ряду пров’язати 3 стовпчики з накидом; ділі під арку з 2-х повітряних петель попереднього ряду пров’язуємо1 стовпчик без накиду * (утвориться так зване «віяльце») |
|
12.Загальна кількість утворених пелюсток – 10. Роботу завершуємо глухою петлею. Після чого робочу нитку відрізаємо (2 см від основи), деталь повертаємо на виворітну сторону й заплутуємо хвостик. Якщо а процесі роботи руки почали боліти, виконайте гімнастику для рук (Додаток №4) |
|
13. На основу з тканини або картону приклеюємо (пришиваємо) заготовлені деталі й поміщаємо в рамочку. Втілюємо своє композиційне рішення. |
|
4. Закріплення нових знань і умінь
Прийом «Перевір інформацію»
(стверджування «Так» чи «Ні»)
-В'язання гачком – це декоративно - ужиткове мистецтво.
-Гачки бувають з металу, пластмасу, дерева, кістки.
-Будь -який гачок складається з трьох основних частин: стрижня, борідки, голівки.
-Голівка є головною частиною гачка. За її товщиною визначають розмір.
-Товщина гачка має бути майже удвічі більшою від товщини нитки.
5.Підсумки уроків. Рефлексія
- Наскільки цікаво мені працювати над цим об’єктом?
-Чи виникає бажання удосконалювати свої вміння щодо в’язання гачком?
6.Домашнє завданняе
Підготувати міні-доповідь щодо необхідних дій з догляду за виробами в’язаних гачком.
Додаток №1
Пров’язування першої повітряної петлі та ланцюжка
Додаток №2
Схема вив’язування стовпчиків без накиду в середину кільця
Додаток №3
Схема вив’язування стовпчиків з одним накидом
Додаток №4
Гімнастика для рук
1.Уявивши, що ви піаніст, пограйте ніби на клавіатурі фортепіано усіма пальчиками обох рук по стільниці (ніби граєте гамму) |
|
2.Підніміть руки вгору, потягніться ніби хочете щось достати, що лежить височінь. Далі обома рука обертайте кисть руки так, ніби ви вкручуєте лампочку. |
|
3.Зігніть руки в ліктях. Притисніть долоні. По черзі опускайте та піднімайте зімкнені кисті (догори – вниз) |
|
4.Тримаючи в цьому ж положенні пальці, змикайте та розмикайте їх |
|
5.Розводьте по черзі окремі пальчики. |
|
6.З’єднайте пальці в замок. Потягніть руки в сторони. |
|
Зразки Панно в’язаних гачком
Роботи здобувачів освіти студії «МЕРЕЖКА»
Керівник: Браніцька С. В.