Урок № 3-4
Тема уроку: Писанка – зернівка, мальованка, крапанка, писанка. Виготовлення писанки – зернівки або іншого варіанта оздоблення поверхні яйця. Презентація та оцінка результатів проектної діяльності.
26.04.19р. 5 клас.
Тип уроку: Урок формування практичних умінь і навичок.
Мета уроку:
Навчальна:
– узагальнити знання про писанки як твори декоративно-прикладного мистецтва;
– розширити і поглибити знання учнів про народну символіку, історію писанкарства;
– формувати навички виготовлення писанки.
розвиваюча:
– розвивати почуття композиції у визначеній формі яйця, колірного рішення образу;
– розвивати учнівську творчість, дизайнерські нахили;
виховна:
– формувати зацікавленість та повагу до історичного минулого;
– прищеплювати любов до народного мистецтва (писанкарства);
Завдання уроку:
– застосувати отримані знання та навички писанкарства, змішаної
техніки на практиці при виготовленні пасхальних яєць;
Місце проведення:
Краматорська I – III ступенів школа № 11 Донецької області, каб. № 20
(кабінет трудового навчання).
Обладнання: екран, облаштоване робоче місце для кожної групи учнів, роздавальний матеріал; писанки з різною символікою, заготовки яєць, природні матеріали, клей, пензлики, зубочистки, серветки, фарби, писачки, свічки .
Електронні дидактичні матеріали: приготована презентація, екран.
Технічні засоби: комп’ютер, мультимедійний проектор.
Хід уроку.
1.Повідомлення теми, мети і завдань уроку, мотивація навчально-трудової діяльності учнів.
Писанка – зернівка, мальованка, крапанка, писанка. Виготовлення писанки – зернівки або іншого варіанта оздоблення поверхні яйця.
Вдома вам пропонувалось більш детально ознайомитись з роботами, виготовленими в техниці писанкарства, в тому числі і - з природніх матеріалів, користуючись мережею інтернет.
Чи сподобались вам вироби ? (моделі аналоги - додаток). Чим зацікавились? взяли для себе додаткові ідеї? А які матеріали ми можемо використовувати в своїй роботі? (матеріали - додаток) (демонстрація презентаційних матеріалів ).
Технічні засоби: комп’ютер, мультимедійний проектор.
2.Актуалізація опорних знань і досвіду учнів.
За пірамідою Блума :
1) Знання–назвати варіанти оздоблення писанки.(фронтально).
2) Розуміння-описати, які ознаки притаманні різним варіантам оздоблення (користуючись інтелектуальною картою, розробленою на минулому уроці -додаток).
3) Застосування – використати в своїй роботі один з варіантів, або зробити асорті з різних(домашнє завдання).
4) Аналіз - організувати виготовлення свого виробу за власним ескізом, зробленим на минулому уроці (оцінити його в парах).
5) Синтез - створити виріб власного дизайну, скласти план виготовлення
( записати в зошитах в процесі уроку).
6) Оцінювання - захистити свою роботу, створену за темою « Писанка –зернівка, мальованка, крапанка, писанка» (в довільній формі на свій розсуд з демонстрацією готового виробу та захистом свого виробу.).
3. Практична робота: «Виготовлення писанки - зернівки, мальованки, крапанки, писанки».
Користуючись технологічною картою «Технологія виготовлення писанки – зернівки» (додаток), виконати роботу за власним ескізом та вибором.
Для цього учні по групах (за власним бажанням) виконують роботу по оздобленню поверхні яйця (дерев’яного або свійських птахів) за своїм ескізом, допомагаючи один одному, консультуючи один одного ( прийом «Навчаючи – учусь») на вибір: писанки - зернівки, мальованки, крапанки, писанки.
Алгоритм декорування писанки крупами.
Самостійна робота учнів.
Учитель:
1) консультує,
2) особливу увагу звертає: на безпечні прийоми праці,
3) акуратність в виготовленні виробу та на робочому місті,
4) на правильність виконання розмітки на заготовках яєць ,
5) демонструє прийоми використання клею та безпечне його використання в роботі,
6) на приязні доброзичливі та товариські відношення один до одного в групах,
7) на якісне прибирання робочих місць учнями та черговими в процесі та після роботи.
*Скласти алгоритм виконання мальованки, писанки, крапанки по групах на основі матеріалів минулих уроків теми та домашнього завдання (пошукова робота в інтернеті - моделі – аналоги).
4. Підбиття підсумків.
Після виконання творчої практичної роботи , ми з вами зробимо висновки з теми « Писанка» .
Для цього попрацюємо творчо , зосереджено та розгадаємо філворд (додаток).
За правилами філворду, серед різних букв треба розпізнати слова, які записані під таблицею та скласти ключове слово за вільними буквами.
Робота проводиться по парах. Видається кожній парі філворд. Оцінювання проводиться на першість. Пари викреслюють слова по черзі на дошці, оголошується ключове слово.
Практична робота: « Презентація робіт учнів» в довільній формі.
Обов’язково: Назва роботи та її демонстрація - виставка.
5.Рефлексія:«Коло»
- Що сподобалось на уроці? В темі?
- Чому навчились?
- Які нові ідеї?
- Який вид оздоблення Великодніх яєць бажаєте освоїти?
- В який термін?
- Самостійно чи з друзями?
- На уроці чи вдома?
Ваші побажання!
Дякуємо один одному за цікаві та відверті думки та прекрасну виставку.
Бажаємо натхнення в творчості, та ще раз згадаймо такий вислів:
«Талант -1% того, що тобі подарувала матінка – природа, та 99% наполегливої
кропіткої творчої праці».
Чи згодні ви з ним?
Підберіть для своєї роботи та себе, як майстрині, вислів - девіз, гасло, з яким ви
працюєте чи будете працювати в житті. Це і є ваше домашнє завдання на
наступну нашу зустріч.
До скорого побачення. Урок закінчено.
ДОДАТКИ.
Спрощена блок – схема для виготовлення інтелектуальної карти на дошці.
Моделі – аналоги
Писанка – зернівка
Основа:
яйце свійських птахів дерев’яне
(натуральне)
Матеріали: природні матеріали для оздоблення писанок зернівок
Технологія виготовлення писанки - зернівки
(презентаційний матеріал для демонстрації ).
№ |
Послідов- ність виконання |
Графічне зображення виконаної операції |
Інстру- менти та присто- сування |
|
1
|
Розмітка на поверхні яйця (розподіл поверхні та нанесення малюнка) |
|
Олівець
|
|
2 |
Викладка та закріплення насіння на поверхні яйця |
|
Пензлик пінцет.
|
|
3 |
Оздоблення поверхні яйця. Остаточна обробка виробу. |
|
Пензлик пінцет.
|
|
4 |
Готовий виріб (задня частина) |
|
Пензлик пінцет.
|
|
5 |
Готовий виріб (передня частина) |
|
Підстав- ка |
|
Моделі – аналоги мальованки
Приклади робіт учнів
Ескіз писанки, або мальованки
Консультації вчителя з виготовлення мальованки
Інтеграція крапанки та писанки
Результати нашої спільної творчості
ФІЛВОРД
А |
В |
А |
К |
Н |
А |
С |
И |
П |
З |
К |
В |
Д |
Р |
Я |
П |
А |
Н |
К |
А |
Н |
К |
О |
М |
А |
Л |
Ь |
О |
В |
К |
А |
А |
Ж |
С |
М |
О |
Т |
* |
А |
Н |
П |
П |
Н |
Я |
К |
Т |
А |
Н |
Н |
А |
А |
У |
А |
Н |
Н |
І |
* |
К |
К |
Ш |
Р |
К |
Р |
А |
І |
Н |
В |
А |
А |
А |
К |
Е |
Б |
Н |
С |
А |
* |
К |
І |
Р |
Е |
Д |
І |
С |
Е |
Р |
К |
А |
А |
К |
Й |
Е |
Л |
К |
* |
А |
П |
У |
Р |
К |
БІСЕРКА КЛЕЙ МАЛЬОВАНКА
ВОСКІВКА КРАПАНКА МОТАНКА
ДЕКУПАЖНА КРАШАНКА ПИСАНКА
ДРЯПАНКА КРУПА