Урок № 6 . Тема: «Виготовлення ракети в техніці оригамі»
Мета: ознайомити учнів зі складовими частинами ракети та їхніми назвами; закріпити вміння складати папір за схемами; учити використовувати в своїй роботі різні матеріали та інструменти; виготовлення моделі за графічним зображенням; розвивати навичкм конструювання, уяву, дрібну моторику рук, охайність у роботі; виховувати естетичні смаки.
Обладнання: кольоровий папір, прості олівці, ножиці, клей, кольорові олівці, матеріали для оздоблення, ноутбук, відеоролик.
Хід уроку
І. ВСТУПНА ЧАСТИНА.
1.1. Організаційний момент.
Доброго ранку, щедрого дня,
Сонечко радо всіх вас віта!
1.2. Актуалізація опорних знань.
- Що ви знаєте про мистецтво оригамі?
- Чи виготовляли ви вироби у техніці оригамі?
- Які матеріали для цього потрібні (Папір.)
1.3. Повідомлення теми ти мети уроку.
- Прочитайте акровірш. Про що в ньому йдеться?
Розтина блакить, гостроголова,
Аж до зір готова досягти;
Космонавтики вона основа;
«Екіпаж споряджено – лети!».
Тут, у вірші, й відповідь готова,
А тобі – лишається знайти?
ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА.
2.1. Усвідомлення учнями змісту роботи та послідовності дій.
Розповідь учителя.
Діти, напевно, кожен з вас і, гадаю, вже не раз
Паперовий аркуш брав, з нього граючись складав
Чи то човника, чи пташку, чи кишеньку, чи баклажку,
Чи то жабку, чи жучка, чи то просто літачка.
Тож вернімось разом з вами до складання знову,
Про мистецтво оригамі поведемо мову.
Н.Котелянець
- Слово "оригамі" на японській мові складають два ієрогліфи. Один з них "ори"- означає "складати", а другий "камі" - означає "папір", з чого й виходить, що мова йде про мистецтво складання паперу.
Історія виникнення оригамі заходить своїм корінням в глибоку давнину і нерозривно пов'язана з появою технології виготовлення самого паперу. Археологи стверджують, що папір був відомий китайцям ще задовго до нашого століття. Під час розкопок вони знаходять матеріали, які відносять до 4-3 віків до нашої ери, які можна розглядати, як папір. Китайці товкли кусочки тутового дерева, розмочені стовбури бамбуку і отримували зовсім новий матеріал - папір.
Старовинне мистецтво складання фігурок з листка паперу -оригамі - мистецтво цілого. Саме це і відрізняє оригамі від аплікації, пап'є-маше і вирізання силуетів, а також від багатьох інших прикладних мистецтв і народних промислів, які будуються на приєднанні і відділенні матеріалу.
Довгий час мистецтво оригамі було, скоріше, таїнством, священнодійством, доступним небагатьом.
Згідно японської традиції, для класичних фігурок оригамі використовують листок паперу квадратної форми, хоч деякі прості моделі виготовляють з прямокутного листка паперу. Оптимальна довжина сторони квадрата - 20-25 см.
Для більшої виразності і індивідуальності моделей деякі деталі на них можна домалювати, наприклад: очі і зуби для "кусакі", мордочки тваринам, ілюмінатори "ракеті" тощо....
Словникова робота
Корпус – основа чого-небудь.
Ілюмінатор- вікно, яке герметично зачиняється.
Сопло-насадка на кінці трубки для регулювання струменю рідини та газу.
Робота за підручником (с.51)
Учні зачитують назви ліній та їх значення. Учитель демонструє виконання зазначених дій.
2.2. Організація самостійної практичної діяльності учнів.
Підготовка робочих місць.
Учні готують матеріали до уроку.
Послідовність виконання роботи.
Перегляд відеоролика (https://www.youtube.com/watch?v=EUbh2Tsq8R8)
Самостійна робота учнів.
Оздоблення виробу
Пальчикова гімнастика «Машина»
Мчить машина за машинами
Шелестить машина шинами.
(Пальці рук, крім великих, зачеплено в «замок». Це «мотор» . Необхідно обертати великими пальцями. Спочатку «мотор» працює швидко, потім поступово обертання сповільнюється.)
ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА.
Вправа « Не хочу хвалитися, але я….»
Кожен учень доповнює фразу « Не хочу хвалитися, але я….» словами, що стосуються теми уроку.( Наприклад: дізналася/дізнався, як працюють у техніці оригамі, умію працювати за схемами тощо)