Проект «М’яка іграшка»
Тема. Виготовлення шаблонів. Розкрій виробу.
Формування ключових компетентностей
Вміння навчатися впродовж життя – застосовувати потрібну інформацію для виконання практичної роботи;
Соціальна та громадянська компетентності - співпрацювати з іншими над реалізацією проекту, що передбачає використання набутих знань; працювати самостійно та в команді з іншими на результат, попереджувати і розв'язувати конфлікти, досягати компромісу,.
Екологічна грамотність і здорове життя - безпечно користуватися побутовими приладами.
Обізнаність та самовираження у сфері культури - виражати власні ідеї, досвід при проведені практичних робіт; (технології - популяризувати декоративно-ужиткове мистецтво та майстрів рідного краю.)
Ініціативність і підприємливість - виявляти ініціативність до роботи в команді, брати відповідальність за прийняття рішень, вести діалог задля досягнення спільної мети під час виконання практичної роботи, ухвалювати рішення й оцінювати їх ефективність, раціонально використовувати ресурси;
знаходити вихід із кризових (критичних) ситуацій..
ознайомити учнів із видами м’яких іграшок, технологією виготовлення шаблонів та технологією розкроювання пласкої м’якої іграшки; розвивати творче мислення , естетичні схильності учнів; виховувати охайність у роботі, інтерес до предмета.
Навчальні ресурси: картон, копіювальний папір, тканина,олівець, папір, ножиці, електронна презентація з теми, м’які іграшки .
Методи навчання: вправа «Від відомого до невідомого», розповідь, групова робота за проектами, робота в групах, прийом «Продовжте фразу».
Тип заняття: формування компетентностей.
І. Організаційний момент
Сьогодні у нас незвичайний урок.
У світ фантазії зробимо ще один крок.
А з творчістю ми вже стрічались не раз,
І знову вона завітала до нас.
То ж сьогодні ми знову налаштуємося на цікаву творчу роботу.
II. Актуалізація компетентностей
Вправа «Від відомого до нового»
Подивіться на ці дві іграшки
Давайте поміркуємо яка з них пласка , а яка об’ємна?
А чим вони відрізняються?
(Плоска іграшка складається з двох однакових деталей. Одна деталь призначається животиком і обличчям – на ній вишиваємо очі, ротик і носик. Другу називаємо спинкою і пришиваємо хвостик.)
(Об'ємна іграшка більш складна у виконанні, бо складається з багатьох об’ємних частин. Але така іграшка більш точно відтворює фігуру людини чи тварини, частини тіла іграшки можуть бути рухомими.)
У вас на партах м’які іграшки. Візьміть їх в руки і попробуйте мені розповісти з яких матеріалів вони виготовляються?
(Хутро, тканини, набивні матеріали, оздоблювальні матеріали, фурнітура).
IІI. Мотивація освітньої діяльності
Саморобна іграшка набула останнім часом величезної популярності. Зараз в Інтернеті можна побачити велику кількість м’яких іграшок, зроблених своїми руками. Вони є різні за формами та видами, мають різні техніки виконання та різне призначення.
А от яке призначення мають іграшки розкажуть нам по черзі творчі групи, які працювали над цим проектом:
Ми з вами будемо виготовляти пласку іграшку. Яка може бути, як іграшкою сувеніром, так і подарунком на Новорічні свята,а може хтось із вас зможе з неї зробити розвиваючу іграшку для маленького брата чи сестрички.
Хочу вам сказати, що виготовленням м’якої іграшки сувенірів, народних ляльок у нас на Україні займаються і наші народні майстрині Лілія Фурсик, Оксана Когут та багато інши.
А почнемо роботу над виготовленням іграшки з виготовлення шаблонів.
Слово шаблон нам уже знайоме. Шаблони ми виготовляли, коли працювали над попередніми проектами. То ж давайте пригадаємо, що таке шаблон?
Шаблон – це трафарет із картону, який обмальовують на тканині для виготовлення деталей майбутнього виробу.
Яким чином ми будемо виготовляти шаблони.
(Беремо ескіз майбутнього виробу. Через копіювальний папір переносимо його на картон. Отримані копії вирізаємо і отримуємо шаблон.)
Інструктаж з БЖД
Для зручності ми і надалі будемо працювати в творчих групах. Кожна група повинна за своїми ескізами виготовляє шаблони іграшок та користуючись шаблоном зробити викрійку іграшки.
Руханка
Практична робота.
Технологічна послідовність виготовлення шаблону
Технологічна послідовність виготовлення викрійки
(на прикладі пласкої іграшки сердечка)
№ з/п |
Послідовність виконання іграшки. |
Схема виконання іграшки. |
Розкроювання деталей іграшки. |
||
1 |
Огляньте тканину, визначте лицьовий та виворітний боки, напрямок малюнку чи ворсу, наявність дефектів, напрямок нитки основи. |
|
2 |
Складіть тканину вдвоє лицьовим боком всередину, виворітним назовні. |
|
3 |
Прикладіть до тканини шаблон, враховуючи напрямок малюнка, ворсу, ниток основи та приколіть шпильками. Обведіть шаблон по контуру олівцем. |
|
4 |
Відколіть шаблон, сколіть обидва шари тканини шпильками. |
|
5 |
Акуратно виріжте обидві деталі по наміченій лінії. |
Підведення підсумків практичної роботи
Підведення підсумків освітньої діяльності
Рефлекія
Сподіваюсь, що отримані сьогодні на уроці знання вам знадобляться в подальшому. Користуючись мережею Інтернет можна знайти багато цікавих ескізів іграшок, які можна виготовляти, як подарунки так