Урок "Виготовлення шаблонів. Розкрій виробу."

Про матеріал
Здобувачі освіти знайомляться із видами м’яких іграшок, технологією виготовлення шаблонів та технологією розкроювання пласкої м’якої іграшки
Перегляд файлу

Проект  «М’яка  іграшка»

Тема. Виготовлення шаблонів. Розкрій виробу.

Формування ключових компетентностей

  •                       Спілкування державною (і рідною у разі відмінності) мовою – вести діалог , обговорювати результати роботи та робити висновки.

Вміння навчатися впродовж життя – застосовувати потрібну інформацію для виконання практичної роботи;

Соціальна та громадянська компетентності - співпрацювати з іншими над реалізацією проекту, що передбачає використання набутих знань; працювати самостійно та в команді з іншими на результат, попереджувати і розв'язувати конфлікти, досягати компромісу,.

 Екологічна грамотність і здорове життя - безпечно користуватися побутовими приладами.

Обізнаність та самовира­ження у сфері культури - виражати власні ідеї, досвід при проведені практичних робіт; (технології - популяризувати декоративно-ужиткове мистецтво та майстрів рідного краю.)

Ініціативність і підприємливість - виявляти ініціативність до роботи в команді, брати відповідальність за прийняття рішень, вести діалог  задля досягнення спільної мети під час виконання практичної роботи, ухвалювати рішення й оцінювати їх ефективність, раціонально використовувати ресурси;

  •                аналізувати помилки;

знаходити вихід із кризових (критичних) ситуацій..

  •                Інформацій­но-цифрова компетентність - безпечно використовувати соціальні мережі для застосовування  інформаційно-комунікаційні технологій при виконанні пошуково – інформаційної роботи.
  •                Компетентності у природничих науках і технологіях - економно використовувати матеріали.
  •                Формування предметних компетентностей:

ознайомити учнів із видами м’яких іграшок,  технологією виготовлення шаблонів та технологією розкроювання пласкої м’якої  іграшки; розвивати творче мислення , естетичні схильності учнів; виховувати охайність у роботі, інтерес до предмета.

Навчальні ресурси: картон,  копіювальний папір, тканина,олівець, папір, ножиці,  електронна презентація з теми, м’які іграшки .

Методи навчання: вправа «Від відомого до невідомого», розповідь, групова робота за проектами, робота в групах, прийом  «Продовжте фразу».

 

Тип заняття: формування компетентностей.

Перебіг уроку

І. Організаційний момент

Сьогодні у нас незвичайний урок.

У світ фантазії зробимо ще один крок.

А з творчістю ми вже стрічались не раз,

І знову вона завітала до нас.

То ж сьогодні ми знову налаштуємося на цікаву творчу роботу.

II. Актуалізація компетентностей

Вправа «Від відомого до нового»

  • Чи є у вас найулюбленіша іграшка?
  • З яких конструкційних матеріалів вона виготовлена?
  • Які є види м’яких іграшок? (Пласкі та об'ємні).

Подивіться на ці дві іграшки

Давайте поміркуємо яка з них пласка , а яка об’ємна?

А чим вони відрізняються?

(Плоска іграшка складається з двох однакових деталей. Одна деталь призначається  животиком і обличчям – на ній вишиваємо  очі, ротик і носик. Другу називаємо спинкою і пришиваємо хвостик.)

(Об'ємна іграшка більш складна у виконанні, бо складається з багатьох об’ємних частин. Але така іграшка більш точно відтворює фігуру людини чи тварини, частини тіла іграшки можуть бути рухомими.)

 У вас на партах м’які іграшки. Візьміть їх в руки і попробуйте мені розповісти з яких матеріалів вони виготовляються?

 (Хутро, тканини, на­бивні матеріали, оздоблювальні матеріали, фур­нітура).

  • Які інструменти необхідні для виготов­лення м’якої іграшки? (Голки, шпильки, ножиці, кілочок, наперсток).

 

IІI. Мотивація освітньої  діяльності

Саморобна іграшка набула останнім часом величезної популярності. Зараз в Інтернеті можна побачити велику кількість м’яких іграшок, зроблених своїми руками. Вони є різні за формами та видами, мають різні техніки виконання та  різне призначення.

А от яке призначення мають іграшки розкажуть нам по черзі творчі групи, які працювали над цим проектом:

  •    Розвиваючі іграшки для дітей.
  •    Декоративні іграшки для оздоблення приміщень.
  •    Народна іграшка
  •    Іграшка для театральних вистав.
  •    Іграшка-сувенір.

 

 

Ми з вами будемо виготовляти пласку іграшку. Яка може бути, як іграшкою сувеніром, так і  подарунком на Новорічні свята,а може хтось із вас зможе  з неї зробити розвиваючу іграшку для маленького брата чи сестрички.

Хочу вам сказати, що виготовленням м’якої іграшки сувенірів, народних ляльок  у нас на Україні займаються і наші народні майстрині Лілія Фурсик, Оксана Когут та багато інши.

І. Вивчення нового матеріалу

А почнемо роботу над виготовленням іграшки з виготовлення шаблонів.

Слово шаблон нам уже знайоме. Шаблони ми виготовляли, коли працювали над попередніми проектами. То ж давайте пригадаємо, що таке шаблон?

Шаблон – це трафарет із картону, який обмальовують на тканині для виготовлення деталей майбутнього виробу.

Яким чином ми будемо виготовляти шаблони.

(Беремо ескіз    майбутнього  виробу. Через копіювальний папір переносимо його на картон. Отримані копії вирізаємо і отримуємо шаблон.)

Інструктаж з БЖД

  • Якісні голки та шпильки мають  бути гострими, рівними, неіржавими.
  • Шпильки  та голки потрібно  зберігати  в гольниці, в подушечці для голок, на магніті; категорично забороняється  вколювати їх  у маленькі м’які  іграшки.
  •  Ножиці під час роботи потрібно тримати на столі із зімкнутими лезами, кільцями до себе, справа (зліва для шульги) на відстані від краю стола не менше 20 см, щоб випадково не впали.
  •  Передавати ножиці потрібно  кільцями вперед, тримаючи пальцями  за зімкнуті леза.
  •  Оптимальну довжину нитки для ручного  шиття  відміряйте так: тримаючи двома пальцями за кінчик, обведіть  нитку кругом ліктя знову до пальців.

 

Для зручності ми і надалі будемо працювати в творчих групах. Кожна група повинна  за своїми ескізами виготовляє шаблони іграшок  та користуючись шаблоном зробити викрійку іграшки.

Руханка

Практична робота.

Технологічна послідовність виготовлення шаблону

  1.                Виконати ескіз іграшки.
  2.                За допомогою копіювального паперу перевести деталі майбутньої іграшки  на картон.
  3.                Вирізати ці деталі з картону.
  4.                Шаблони готові

Технологічна послідовність виготовлення викрійки

(на прикладі пласкої іграшки  сердечка)

№ з/п

Послідовність виконання іграшки.

Схема виконання іграшки.

Розкроювання деталей іграшки.

1

Огляньте тканину, визначте лицьовий та виворітний боки, напрямок малюнку чи ворсу, наявність дефектів, напрямок нитки основи.

 М'яка плоска іграшка

2

Складіть тканину вдвоє лицьовим боком всередину, виворітним назовні.

3

Прикладіть до тканини шаблон, враховуючи напрямок малюнка, ворсу, ниток основи та приколіть шпильками. Обведіть шаблон по контуру олівцем.

4

Відколіть шаблон, сколіть обидва шари тканини шпильками.

 М'яка плоска іграшка 2

5

Акуратно виріжте обидві деталі по наміченій лінії.

Підведення підсумків практичної роботи

Підведення підсумків освітньої діяльності

Рефлекія

  1. Мені сьогодні було цікаво,тому що …
  2. Я навчився (навчилася) …
  3. Це мені пригодиться в майбутньому

 

Сподіваюсь, що отримані сьогодні на уроці  знання вам знадобляться в подальшому. Користуючись мережею Інтернет  можна знайти багато цікавих ескізів іграшок, які можна виготовляти, як подарунки так

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Прокопенко Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Технології, 5 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
23 грудня 2020
Переглядів
5632
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку