Опис методичного матеріалу:
Мета уроку. навчальна: закріпити та поглибити знання, отримані на заняттях;
розширювати діапазон технічних знань учнів;
допомогти засвоїти технологію виготовлення простих моделей;
навчити вирішувати конструктивно-технічні завдання;
виховна: виховувати колективізм, взаємодопомогу;
розвиваюча:розвивати творчу активність, естетичний смак;
пам'ять, волю, характер;
сприяти розвитку творчих можливостей , спонукати до розвитку творчої ініціативи, мотивувати до розвитку та самореалізації здібностей.
Тема. Практична робота «Виготовлення шаблонів, вирізання деталей плоскої та об’ємної іграшки». Тематичне оцінювання.
Мета:
- Ознайомити учнів з історією м`якої іграшки; з видами іграшок за призначенням;
- навчити технології розкроювання м`якої іграшки; економному способу розташування деталей;
- здійснити контроль знань та вмінь з з тем «Технологія побутової діяльності», «Основи технології виготовлення м’якої іграшки».
- розвивати фантазію, самостійність;
- виховувати відчуття естетичного смаку; акуратність під час робіт.
Тип уроку: формування вмінь та навичок; контроль та корекція зун.
Обладнання і матеріали: зразки готових виробів; деталі викрійки; тканина (фетр), вата (синтепон), нитки, голка, ножиці; ПК, фото м’яких іграшок «Ягнятко».
ХІД УРОКУ
Перевірка присутніх, визначення чергових.
Вправа «Долоньки успіху».
Контрольні запитання сторінка підручника 33 (учні письмово відповідають на контрольні запитання ).
Перевірка, обговорення.
Давайте пригадаємо, що ми робили на попередніх уроках (відповіді учнів)
/Варіанти відповідей/
- Вчилися визначати лицевий та виворітний бік тканини.
- Вивчали техніку виконання початкових ручних швів.
- Виготовляли викрійки деталей.
- Виготовляли аплікацію використовуючи початкові ручні шви.
1. Шов тоненький як пунктир,
Вишивала я на шовку.
Шов цей, яке ручай із гір,
Зветься він – «вперед голку».
2. Вишивати можна ним
Стебла квітів і рослин.
І красивий він такий,
Ну, а зветься «стебловий».
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Вироби, які нас оточують – це корисні речі, які створюють затишок в оселі, полегшують працю, сприяють відпочинку, роблять нам гарний настрій. А якщо вони зроблені своїми руками, то оцінюються ще більше. Саме на уроках технології ми можемо навчитися створювати такі вироби своїми руками.
Повідомлення теми та завдань уроку.
Запис нової теми у зошитах.
Діти що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?
А у кінці уроку перевіримо, чи досягли ми поставленої мети.
Технологія виготовлення м`якої іграшки складається з певних етапів роботи:
Лекало (шаблон) – виготовляється з цупкого паперу або картону, кожну деталь потрібно підписати та вказати кількість частин, яку необхідно отримати при розкроюванні.
Викрійки-лекала кожної моделі іграшки слід зберігати в окремому конверті. На конверті рекомендовано намалювати загальний вигляд іграшки і зробити напис: назва іграшки, кількість деталей.
Треба звернути увагу:
а) правильне визначення лицьового та виворітного боку;
б) напрям ворсу - стрілочки, які показують напрям ворсу, вони повинні співпадати зі стрілочками на викрійці-лекало.
Правила безпечної праці та санітарно-гігієнічні вимоги під час виконання ручних швейних робіт (стор 57- 60).
А зараз перевірте, будь ласка, один одного на підготовку до уроку: наявність інструментів та матеріалів, розташування їх на робочому місці.
Фізкультхвилинка (Руханка «Alien Dance»).
Первинний та поточний інструктаж.
«Розкроювання м`якої іграшки»
Питання:
Як Ви вважаєте? Ми досягли поставленої мети уроку? Ви всі отримали відповіді на ваші запитання?.
IX. Прибирання робочих місць.
Додатки та роздатковий матеріал
Виберіть зображення та перенесіть його на картон (або відразу намалюйте на картоні). Виріжте ножицями шаблон іграшки з картону.
Складіть два шари фетру, зверху закріпіть шпильками шаблон. Обведіть його олівцем та акуратно виріжте дві однакові деталі котика. Припусків на шви в деталях робити не потрібно.
На одній із деталей оформте мордочку котика:
Зшийте дві деталі котика з лицьового боку петельним швом, залишивши невелику частину незашитою.
Через цей отвір набийте іграшку наповнювачем, починаючи з найвіддаленіших частин. Рівномірно розподіліть наповнювач по всій іграшці за допомогою олівця. Зверніть увагу: слабке наповнення зробить іграшку маловиразною, надмірне — порве шви.
Зашийте отвір, що залишився, петельним швом. Прикрасьте котика бантиками зі стрічок.