Урок "Виготовлення штучних квітів"

Про матеріал
Урок для змішаних класів. Штучні (декоративні) квіти можна виготовляти з різного матеріалу та для різного призначення. В цьому уроці про виготовлення квітів з атласних стрічок для заколки, резиночки або для брошки.
Перегляд файлу

Штучні квіти — вид декоративно-ужиткового мистецтва. Короткі історичні відомості про розвиток мистецтва штучних квітів. Виготовлення квітів – прекрас.
 

Мета:

Навчальна:    Дати загальні поняття про історію виготовлення штучних квітів. Ознайомити учнів із досягненнями майстрів, зацікавити учнів. Навчити розрізняти інструменти і приладдя для виготовлення штучних квітів;

Розвивальна: розширити кругозір, здібності до творчості мислення;

Виховна: виховувати відчуття прекрасного, любов до природи.

Наочність: проектор, комп’ютер, інструкційні картки, зразки робіт.

Об’єкт праці: виріб квітка-прикраса

Методи: бесіда з поясненням, демонстрування, ілюстрація, відео метод, усне опитування, діалог.

Обладнання: ножиці, атласна стрічка, голка, схема, булавки.

Міжпредметні зв’язки:історія, українська література, образотворче мистецтво, музика, технології.

Тип уроку:комбінований, майстер-клас.


Структура уроку
І. Організаційна частина

Привітання. Продзвенів уже дзвінок. Починаємо урок.

- Заплющте очі ви на мить

Й думками ген-ген полетіть.

Ідеї дивні там знайдіть

Й сюди, в майстерню, принесіть.

У виріб власними руками

Ми перетворимо їх з вами.

А тепер розплющте очі

Й усміхніться одне одному!


ІІ. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності

Ранками у сонячних променях спалахують вкриті росами квіти, що казковими мереживами порозсипались по шовковій зеленій траві. Ця дорогоцінна прикраса землі належить людині.

Люди не залишилися байдужими до великого подарунка природи. Було створено значну кількість нових сортів квіткових рослин. Квіти всюди супроводжують нас: удома і в парку, на лісовій галявині.

 

Вправа «Асоціації».

Звучить музика « Вальс квітів».

Які асоціації у вас викликала дана музика.

Відповіді дітей

ІІІ. Оголошення теми й мети заняття . Пояснення нового матеріалу

Як ви вже зрозуміли сьогоднішній наш урок буде присвячений квітам. Але це квіти будуть не звичайні. Тому тема уроку: Штучні квіти — вид декоративно-ужиткового мистецтва. Короткі історичні відомості про розвиток мистецтва штучних квітів. Виготовлення квітів – прекрас.

1. Людина і квіти.

(Розповідь вчителя) Про квіти ми дізнаємося із прадавніх часів, із міфів, легенд, казок, пісень, з усної народної творчості. Символіку багатьох таких легенд використовують і сьогодні при складанні квіткових композицій.

Квіти були невід’ємною частиною релігійних обрядів. Із появою християнства любов до квітів не згасла, їх вирощували у монастирях, ними прикрашали храми.

(Розповідь учениці) В епоху відродження (ХІV–XVI ст.) люди почали ще більше захоплюватись квітами. Наслідуючи намальовані натюрморти, починають складати букети з «живих» квітів.
Слово «букет» французького походження. Воно означає складання квіткових композицій із квітів, а також аромат, запах чого-небудь. Перші букети складались заради приємного запаху, для них добирали запашні квіти: лаванду, розмарин, квіти апельсина, троянди, навіть кріп, кмин і петрушку. Але ці композиції були грубі і невиразні.
Із приходом стилю бароко і рококо (XVI–XVIII ст.) композиції стали більш вишукані і красиві. Для них брали великі рослини: лілії, півонії, троянди, тюльпани, доповнювали пальмовим листям, гілками кущів з декоративними плодами.

Класицизм — це витончена простота, увага до досконалості деталей. Це проявилось не тільки в архітектурі і живопису ХVІІІ ст., а й у складанні букетів. Для букетів цього часу добирали незначну кількість рослин з вигнутими стеблами й асиметричною будовою. Улюбленими квітами були іриси, орхідеї, настурції, кали.
        (Розповідь вчителя)  З плином часу квіти дедалі більше входили в життя людей. Скільки любові, тепла, уваги приділяли квітам Тарас Шевченко, Марко Вовчок, Леся Українка. Вони не тільки самі любили квіти, але несли їх в своїх творах до людей.

Учень: Із зеленої сорочки,
                    Що зіткав зелений гай,
                   Білі дивляться дзвіночки,
                   Як зовуть їх — угадай.
                  Це конвалії у гаї 
                  На галявині цвітуть.
                 І ніде, ніде немає
                Кращих квіточок, мабуть.

.
        (Розповідь вчителя)  А які ваші улюблені квіти?
Відповідь дітей.
        (Розповідь вчителя) Так, справді, квітів є дуже багато. І всі вони красиві, ніжні, запашні. Навіть існують жіночі імена у їхню честь.

Які? Лілія, Маргарита, Віолетта (фіалка), Мальвіна, Ружа та інші.
 

2. Штучні квіти — вид декоративно-ужиткового мистецтва
        (Розповідь вчителя) Людина, яка знаходиться в єдності з природою, відчуває її і милується її творіннями, перебуває в особливому стані душевного спокою, гармонії. Квіти — це море барв, відтінків, форм, ніжних ароматів, але вони дуже швидко в’януть. А так хочеться, щоб квіти завжди милували око своєю красою, приносили нам радість. Для того, щоб зупинити цю «прекрасну мить», люди почали виготовляти штучні квіти, використовуючи для цього папір, тканину, дротики, стрічки і навіть желатин.

 

 

3. Інструменти і приладдя для виготовлення штучних квітів

   (Розповідь вчителя)      Квіти з гофрованого паперу недовговічні, вони годяться тільки для прикрашання сцен і карнавальних костюмів. Для оздоблення одягу, головних уборів квіти виготовляють із шовку, бархату, шкіри, фетру, батисту, крепдешину. А ми будемо виготовляти квіти із атласних стрічок.

 

Для виготовлення декоративних квітів вам  потрібно будуть певні знання і виконання правил безпеки під час роботи. Пам'ятайте, що кожен учень зобов'язаний знати правила безпечної праці на уроках трудового навчання та дотримуватись їх.
 

Повторення правил безпечної роботи


Інструктаж з техніки безпеки
1. Підготувати своє робоче місце.
2. Коли вчитель звертається до всіх учнів, вони мають припинити роботу й уважно слухати інструктаж.
3. Перевірити справність інструментів, наявність матеріалів.
4. Роботу розпочинати лише з дозволу вчителя.
5. Не можна працювати тупим та несправним інструментом.
6. Використовувати інструменти лише за призначенням.
7. Користуватися прийомами роботи з інструментами за зразком учителя.

8. Після закінчення роботи прибрати своє робоче місце.

 

Інструктаж при роботі з ножицями
    Класти ножиці так, щоб вони не звисали з парти.
    Не залишати ножиці в розкритому вигляді.
    Не тримати ножиці кінцями вгору.
    Передавати ножиці кільцями вперед.
    Не заважайте товаришам, коли вони працюють
    Не користуйтеся ножицями під час ходьби класом

 

 

Техніка безпеки при роботі з клейовим пістолетом:

1. Перед включенням переконайтеся, чи не пошкоджена на корпусі пістолета і шнурі;

2. Якщо на соплі залишився старий затверділий клей, його необхідно видалити;

3. Так як клейовий олівець в пістолеті розігрівається до дуже високих температур, під час роботи, діти не можуть перебувати поруч;

4. Включений пістолет встановлюється на рівну стійку поверхню, під нього підкладається аркуш паперу, а під сопло фольга для збору стікає клею;

5. Ні в якому разі не можна торкатися руками до металевого носика термопистолета;

6.  Під час роботи не слід надягати вільний одяг. Краще зробити вибір на користь щільних міцних тканин, які захистять від опіку при попаданні розігрітого клею;

7. Довге волосся максимально прибираються, прикраси знімаються;

8. Шкіру рук від опіків захистять рукавички з щільної шкіри.

 

Основні правила ми з вами повторили. У вас на партах є також  «Інструктаж з техніки безпеки», «Інструктаж при роботі з ножицями», «Техніка безпеки при роботі з клейовим пістолетом». Зараз ми з вами розімнемо свої пальчики і приступимо до праці.

Проводиться пальчикова гімнастика

 

Практична робота  Квітка з стрічки і бусинки.

 

Для цього нам буде потрібно:

  Атласна стрічки двох кольорів шириною 1 см та 0,5 см ;

  •   Гудзик або бусинку;
  •   Клейовий пістолет;
  •  Лінійка.
  •   Заколка для волосся або булавка для брошки.

     

 

 

 

 

 

 

 

 

з/п

Прийоми виконання

Графічне зображення операцій

1.

Для виготовлення однієї квітки нам потрібно стрічку шир. 1 см  нарізаємо на 4 однакових смуг дов. 12 см..  Для виготовлення другої квітки нам потрібно стрічку шир. 0,5 см  нарізаємо на 4 однакових смуг дов. 11 см.. Край стрічки необхідно обробити над вогнем, щоб не сипалися нитки.

Виготовлення квіточки зі стрічок

2.

Після цього на середину кожної смужки капає клей, і приклеюємо кінчики в центрі. У вас повино отриматися 8 бантиків.

3.

Починаємо збирати наші заготовки. Беремо спочатку 4 бантики, отримані з ширшої стрічки, і склеюємо їх міх собою по середині навхрест. Так само склеюємо інші 4 бантики. У нас отримується 2 квітки.

4.

Далі склеюємо між собою2 квітки посередині, наклавши меньшу на більшу.  Прикрашаємо квітку зі стрічок будь-яким зручним  ґудзиком або бусинкою.  І на завершення приклеюємо готову квітку до заколки чи булавки

 

Інструкційна карта

 


 

Це і є найпростіший варіант квітки зі стрічки.

 

Фізкультхвилинка проводиться  в середині практичної роботи.

Треба, діти, нам хвилинку

Приділити відпочинку.

Простягніть вперед ви ніжки,

Потягніться, наче кішка,

Помахайте головою,

Мов не згодні ви зі мною.

Вправо, вліво поверніться,

До сусіда усміхніться.

Від роботи відпочили

Й знов беремося за діло.

 

ІV. Узагальнення знань учнів

Загадки:

  1.         Що за квіточка пахуча, і червона, і колюча? (троянда)
  2.         Стрінеш на луках рослину для кролів рвуть … (конюшину)
  3.         Біле плаття, тонка талія, травень і цвіте …. (конвалія)
  4.         Серед квітів справжня баба в жовтій хусточці … (кульбаба)
  5.         Наче м’ячики, бутони – пишні кульки, це …. (піони)
  6.         Червоніють там де злаки, квіти поля дикі …. (маки)
  7.         Тонка ніжка, наче спис, жовта квітка це - … (нарцис)
  8.          Носить атласний жупан лицар квітів, пан - … (тюльпан)

V. Рефлексія

- Чи сподобався вам урок?

- Що з уроку особливо запам’яталося?

- Як ви оцінюєте роботу класу на уроці?


VІ. Підсумки заняття. Оцінювання учнів

Огляд об’єктів праці, визначення якісних робіт, відзначення самостійності і правильності виконання роботи учнями.

  •             Мені сьогодні було дуже приємно працювати разом із вами. І я готова оцінити вашу роботу такими балами.

 

VII. Домашнє завдання.  Принести 2 стрічки довжиною 30-50 см, шириною 3-5 см., голку, нитки відповідного кольору стрічок.

 

Побажання вчителя учням.

Бажаю, діти, успіхів постійних

І знань бажаю вам міцних, надійних.

Щоб їх змогли в житті застосувати

І будь-які вершини підкоряти!

 

VIII. Прибирання робочих місць.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Старокожева Оксана Федорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
8 квітня 2020
Переглядів
13083
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку