Урок "Виготовлення сувенірів з солоного тіста"

Про матеріал
Формування предметних компетентностей: забезпечити застосування знань про виготовлення виробів із пластеліну, моделювання та конструювання виробів. Фрмування ключових компетентностей: уміння вчитися, уміння самостійно створювати умови для реалізації власних навчальних занять уроку. Спілкування рідною мовою, уміння використовувати рідну мову для побудови взаємовигідної комунікації з учасниками проєкту. Ініціативність і підприємливість: уміння приймати відповідні рішення від яких залежить успіх проєкту. Математична компетентність: уміння виконувати математичні підрахунки під час використання певних матеріалів і елементів об’єкта проектування.
Перегляд файлу

Тема:  Виготовлення сувенірів з солоного тіста

 

. Мета. Формування предметних компетентностей: забезпечити застосування  знань про виготовлення виробів із пластеліну, моделювання та конструювання виробів.

Фрмування ключових компетентностей: уміння вчитися, уміння самостійно створювати умови для реалізації власних навчальних занять уроку.

Спілкування рідною мовою, уміння використовувати рідну мову для побудови взаємовигідної комунікації з учасниками проєкту.

Ініціативність і підприємливість: уміння приймати відповідні рішення від яких залежить успіх проєкту.

Математична компетентність: уміння виконувати математичні підрахунки під час використання певних матеріалів і елементів об’єкта проектування.

Обладнання: солоне тісто, підкладна дошка, формочки для тіста, зубочистки, клей ПВА, ноутбук, телевізор.

Основні поняття: солоне тісто.

Тип уроку: формування практичних умінь і навичок.

Хід уроку.

І. Організаційний момент.

Привітання. Перевірка готовності учнів до уроку. Створення в класі творчої атмосфери.

 

Все із доброго чи злого,

Починається з малого

День турботою почнеться

Все довкола усміхнеться

Проганяй мерщій дрімоту

І рукам давай роботу

І роби невтомно, вміло,

Хоч мале та добре діло.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Шановні учні, сьогодні наш клас не просто приміщення де навчаються діти. Він перетворився на невеличку пекарню, яка має назву «Віра, Надія, Любов». Чому у нас така назва? Віримо у перемогу, надіємося на ЗСУ, любимо своїх рідних для яких ми сьогодні виконаємо сувенір.

ІІ. Актуалізація опорних знань і життєвого досвіду учнів.

З малечку ви знаєте прислів’я Хліб – всьому голова. Чому з такою шаною говориться про хліб?  Давайте пригадаємо велике свято Пасху. Що випікає мама, бабуся? Так правильно. І як прикрашають?

ІІІ. Повідомлення теми. Організація спільного з учнями формування мети й завдання уроку.

Завдання та запитання

Відповідь учня

Яка мета нашого уроку?

 

Що потрібно зробити протягом уроку?

 

 

ІV. Мотивація навчальної діяльності.

Які якості потрібно виявити сьогодні на уроці?

Яку особисту мету ви можете поставити на цей урок?

Хочу дізнатися….

Хочу зробити…..

Бажаю здійснити…..

Вироби із солоного тіста є одним із стародавніх видів декоративно-прикладного мистецтва. Про виготовлення тіста з борошна, солі й води для виконання фігурок згадано в народних оповідях.  З давніх-давен наші пращурі вірили в силу оберегів. Створені в молитовному стані, наповнені світлими побажаннями та глибокою вірою, вони ставали справжніми охоронцями оселі, родини, людини.

       До оберегів ставилися з повагою. Робили їх з матеріалів, що були в пошані в українців, зберігали з великою обережністю. Археологи, розкопуючи давні поселення, знаходили різні фігурки. Спочатку не могли зрозуміти з чого вони зроблені – чи то кістка, чи то камінь. А тоді зʼясували – фігурки виліплені з тіста: борошно і сіль. Дослідження матеріалу та традицій підтвердили цей факт. Фігурки робили з борошна першого помолу, змішавши його з сіллю. З часом ці фігурки ставали твердими і міцними, як камінь. Найчастіше це були фігурки жінки – богині родючості

Ще стародавні єгиптяни, греки й римляни використовували фігурки з солоного тіста для поклоніння перед богами.

У Німеччині та Скандинавії було прийнято виготовляти пасхальні та різдвяні сувеніри з солоного тіста. Різні медальйони, вінки, кільця і підкови вивішували у отворі вікон або кріпили до дверей. Вважали, що ці прикраси приносять господарям будинку успіх і благополуччя.

У країнах Східної Європи були популярними великі картини з тіста. У слов’янських народів такі картини не розфарбовували, вони мали звичайний для випічки колір, що вважали дуже привабливим.

Під час першої і другої світових воєн і після них мистецтво виготовлення солоного тіста було забуте, оскільки не вистачало матеріалу. У наш час цю стародавню традицію почали відроджувати. Одна з причин - це те, що зараз цінують екологічно чисті вироби, зроблені своїми руками. Солоне тісто останніми роками стало дуже популярним матеріалом для ліплення. Робота з ним приносить задоволення і радість.

Вироби з тіста – стародавня традиція, але їм знаходиться місце і в сучасному світі, тому що зараз цінується все екологічно чисте і зроблене своїми руками.

Тісто – матеріал дуже еластичний, легко набуває форми і вироби з нього досить довговічні. Робота з ним приносить задоволення і радість. Мистецтво ліплення з солоного тіста називають «Тістопластика».  Раніше вважали, що будь-який виріб із солоного тіста в будинку — це символ багатства і благополуччя в сім’ї. І хліб із сіллю будуть завжди на столі.

V.  Практична робота. 

Правила безпечної роботи  під час ліплення з солоного тіста

Загальні правила для учнів. 

1. Роботу розпочинати лише з дозволу вчителя.

2. Не працюй несправним інструментом, використовуй інструмент лише за призначенням.

3. Не користуйся інструментом, правила користування яким не вивчені.    

4. Не носи в кишенях  інструменти (ножиці,  шила, голки, та інші колючі і різальні інструменти).

5. Інструменти та обладнання зберігай лише в призначених для цього місцях

6. Будь уважним: не розмовляй, не відволікайся побічними справами.

7. Під час роботи тримай своє робоче місце в порядку і чистоті. 

 

VI. Підбиття підсумків уроку.

Діти, дайте відповіді на запитання.

1. Що нового дізналися на уроці?

2.З яким матеріалом ви працювали?

3.Чи задоволені ви роботою:

А) На уроці я працював активно чи пасивно?

Б) Сьогодні на уроці я старався чи не старався?

В) Мій настрій покращився чи погіршився?

Г) На уроці у мене все вдалося чи щось не вдалося?

Оцінюємо учнів

Проектуєте та виготовляєте вироби

Застосовуєте технології декоративно – ужиткового мистецва

Виявляєте самозарадність у освітньому процесі

VII. Домашнє завдання.

Підготувати матеріали та інструменти для практичної роботи.

 

doc
Додано
20 лютого 2023
Переглядів
572
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку