Перевірити засвоєння знань по темі "Засоби індивідуального захисту";сформувати навички виготовлення ватно - марлевої пов'язки і її застосування; виховувати почуття відповідальності за безпеку членів своєї сім'ї.
Тема : "Виготовлення ватно-марлевої пов'язки" 6 клас
Дата :
Мета уроку: навчальна-перевірити засвоєння знань по темі "Засоби індивідуального захисту";
сформувати навички виготовлення ватно - марлевої пов'язки і її застосування; виховна - виховувати почуття відповідальності за безпеку членів своєї сім'ї. Розвиваюча-провести тренування по застосуванню засобів індивідуального захисту органів дихання.
устаткування:на одного учня:марля 100х50, вата (12-14 см, товщиною 2 см), ножиці, технологічна карта,індивідуальний пакет для зберігання ВМП,плакат "Індивідуальні засоби захисту".
План уроку
1. Організаційний момент - 1 хв.
2. Перевірка засвоєння пройденого матеріалу. Форма перевірки: тест - 5 хв., фронтальне опитування - 5 хв.
3. Вивчення нового матеріалу.
а) пояснення теми і мети уроку - 3 хв.
б) практична частина - інструктаж з техніки безпеки і технології виготовлення-5 хв.
в) виготовлення ВМП - 10 хв.
г) гімнастика для очей - 1 хв.
д) перевірка виробів - не вимагає часу, тому що проводиться в ході роботи учнів;
е) вправу по застосуванню ВМП в разі викиду хлору або аміаку - 2,5 хв.
4. Закріплення матеріалу - 4 хв.
5. Підведення підсумків - 2 хв.
6. Домашнє завдання - 0,5 хв
(Запас часу 2 хвилини)
Хід уроку
I. Організаційний момент
Перевірка наявності учнів, готовність до заняття.
II. Перевірка засвоєння пройденого матеріалу (перевірка домашнього завдання)
Тестове завдання.
1. Яке з перерахованих засобів захисту не є засобом захисту органів дихання:
А) протигаз загальновійськовий;
Б) респіратор;
В) індивідуальний протихімічний пакет;
Г) протипилові тканинні маски.
2. Для визначення розміру протигаза необхідно знати:
А) зростання людини;
Б) висоту особи;
В) обхват грудей.
3. Шолом-маска цивільного протигазу ГП-5 має:
А) 2 зростання;
Б) 3 зростання;
В) 4 росту;
Г) 5 росту.
4. Що не відноситься до спеціальної захисному одязі:
А) легкий захисний костюм Л-1;
Б) захисний комбінезон;
В) виробнича одяг;
Г) загальновійськовий захисний комплект?
5. Індивідуальний протихімічний пакет ІПП-8 призначений:
А) для знешкодження крапельно-рідких отруйних речовин,
потрапили на відкриті ділянки шкіри та одяг;
Б) для надання само- і взаємодопомоги з метою запобігання
важких наслідків впливу отруйних речовин і т.п .;
В) надання першої медичної допомоги при травмах.
6. Для більш надійного захисту від АХОВ, наприклад, від хлору,рекомендується ВМП змочити:
А) 5% розчином лимонної (оцтової) кислоти;
Б) 2% розчином питної соди;
В) 2% розчином перманганату калію (марганцівки).
Ключ: 1 - В, 2 - Б, 3 - В, 4 - В, 5 - А, 6 - Б.
Фронтальне опитування.
1. Для чого призначені засоби індивідуального захисту (ЗІЗ) і що до них відноситься?
2. Які основні типи протигазів і респіраторів використовуютьсь населенням для захисту органів дихання?
3. Назвіть найпростіші засоби захисту органів дихання.
4. Чи підлягають респіратори повторного застосування?
5. Назвіть засоби захисту шкірних покривів, їх призначення та правила користування.
III. Вивчення нового матеріалу
Оголошення теми і мети уроку.
Слово вчителя:
- Як ми з вами вже знаємо, засоби індивідуального захисту призначені для запобігання наднормативного впливу на людей небезпечних і шкідливих аерозолів, газів і парів, що потрапили в
навколишнє середовище при руйнуванні обладнання і комунікацій відповідних об'єктів і при застосуванні зброї масового ураження. І сьогодні на уроці ми з вами виготовимо найпростіше засіб захисту органів дихання - ватно-марлеву пов'язку і проведемо тренування щодо застосування ВМП.
2. Практична частина.
А) Вступний інструктаж.
Матеріал і інструменти, необхідні для виготовлення ВМП.
Інструктаж по ТБ.
Розміри.
Застосований шов (вперед голкою).
Критерії контролю якості (акуратність в оформленні швів, відповідність стандарту, товщина).
Технологія виготовлення:
Ватно-марлева пов'язка виготовляється із шматка марлі розміром 100 X 50 см.
Його розстеляють на столі, посередині на площі 30 X 20 см кладуть шар вати завтовшки 1-2 см (якщо немає вати, то її замінюють марлею в 5-6 шарів). Вільний край марлі по довжині загинають з обох боків на вату, а на кінцях роблять розрізи (30-35 см).
Пов'язка повинна добре закривати ніс і рот, тому верхній її край має бути на рівні очей, а нижній — заходити за підборіддя. Нижні кінці зав'язують на тім'ї, верхні — на потилиці. Для захисту очей необхідно надіти спеціальні окуляри, які щільно прилягають до обличчя.
Б) Виготовлення ВМП.
Поточний контроль за виконанням робіт і дотриманням ТБ при роботі з ножицями.
В) Гімнастика для очей.
Г) Перевірка виробів.
Д) Вправа по застосуванню ВМП в разі викиду хлору або аміаку.
Інструкція по правильному застосуванню ВМП з демонстрацією:
ВМП або марлеву пов'язку при використанні накладають на обличчя так, щоб нижній край її закривав низ підборіддя, а верхній - доходив до очних западин, при цьому вона повинна добре закривати рот і ніс.
Розрізані кінці пов'язки зав'язуються: нижні - на тім'ї, верхні- на потилиці.
Питання:
- При викиді хлору чим можна змочити ВМП для більш надійного захисту органів дихання? (Змочити 2% -ним розчином питної соди)
- Чим змочують ВМП при викиді аміаку? (5% -ним розчином лимонної кислоти)
Команда: "Ватно-марлеву пов'язку одягнути! Гази! "
Одягання ВМП, перевірка правильності закріплення ВМП.
Команда: "Ватно-марлеву пов'язку зняти!"
Упакувати ВМП в індивідуальні пакети і підписати їх.
IV. Закріплення матеріалу
Дати відповідь на питання:
- Що необхідно мати для виготовлення ВМП?
- Для чого служить ВМП?
V. Підведення підсумків
Оцінювання за практичну частину заняття
VI. Домашнє завдання: виготовити ВМП для своєї сім'ї.