Урок "Виготовлення вишивки деталей ялинкової прикраси"

Про матеріал
Засвоєння знань про історію розвитку української вишивки, організацію робочого місця. Ознайомити учнів з видами простих ручних швів, їх застосуванням, формувати вміння виконувати шви «уперед голку», «змійка», «петельний».
Перегляд файлу

Тема : Виготовлення вишивки деталей ялинкової прикраси

Мета:

Навчальна - забезпечити засвоєння знань про історію розвитку української вишивки, організацію робочого місця;
- знайомити учнів з видами простих ручних швів, їх застосуванням, формувати вміння виконувати шви «уперед голку», «змійка», «петельний».
Розвивальна - розвивати навички виконання та розпізнавання ручних швів, художні смаки.
Виховна - виховувати творче ставлення до праці, охайність, свідоме дотримання правил техніки безпеки, санітарії та гігієни під час виконання робіт, повагу до українських народних традицій.
 

Обладнання: зразки швів і вишитих виробів, інструкційні картки, дидактичний роздатковий матеріал, комп’ютер, медіапроектор, слайди, інструкція з правил безпеки, санітарії та гігієни при вишиванні.
Інструменти та матеріали: набір для ручного шиття, тканина, нитки.
Тип уроку: комбінований.

Форми роботи: фронтальна, індивідуальна, випереджувальні знання(презентація)

Методи навчання: стимулювання інтересу до навчання (створення ситуації успіху), репродуктивні: словесні, наочні, практичні.

Хід уроку: (Слайд № 1)

І. Організаційний  момент. (1-2хв.)

 1. Привітання з учнями

 2. Перевірка присутності учнів, їх готовності до уроку.

 3. Барометр настрою читаючи вірш.

Рішучість до нас на урок завітала,
Аж тут енергійність її наздогнала,
Завзяття з умінням до класу прийшли;
Й любов до навчання з собою взяли.
Терпіння й активність не забарились,
І творчість звичайно до класу з’явились.
Якщо об’єднати ці риси в одне ціле
То можна сміливо братись за діло.
Якщо ж вони стануть усі в один ряд,
То вийде відмінний у нас РЕЗУЛЬТАТ.

ІІ. Актуальність опорних знань:

Діти, а я зараз пора рока? (Слайд № 2)

Чи любите ви зиму? А чому?

Коли ви кажете: « Новий Рік», то що вам спадає на думку? (Учні перелічують предмети, шо стосуються зимової пори року)

А давайте відгадаймо загадки і заповнимо чарівний кросворд.

1) В небі хмара пролітала,

Білий пух порозсипала,

Він на землю міцно ліг,

Називають його. (сніг).

2) Усе літо стояли, зими чекали,

Діждалися пори, помчали з гори. (Санчата)

3) У нас зимою білим цвітом

Сад зацвів, неначе літом. (Іній)

4) Дві смужки на снігу

Залишаю на бігу,

Я лечу від них стрілою,

А вони — слідом за мною. (Лижі)

5) П’ять комірчин, а одні двері. (Рукавиця)

6) На дереві під вікном

Висить хатка із дашком.

Птахи до неї всі летять,

Щоб зерном поласувати. (Годівниця)

7) Ходять тільки по льоду.

По стежині, по дорозі

Бігти я у них не в змозі,

По снігу не йдуть як слід:

До вподоби — тільки лід. (Ковзани)

8) Росте вона додолу головою,

Росте вона холодною зимою.

А тільки сонечко засяє —

Вона заплаче й помирає. (Бурулька) (Слайд №11)

Яке вийшло слово? Кросворд(Слайд №12)

ІІІ. Повторення вивченого. (3-4хв.)

- Давайте перевіримо чи засвоїли ви те, про що уже говорили на попередніх уроках.

1. Що таке ялинкова прикраса?(відповіді дітей) (Слайд №13)

 – іграшки, кульки чи фігурки тварин, людей, предметів побуту, гостинці, якими прикрашають різдвяну ялинку.

2. Які були перші ялинкові прикраси? (Слайд №14) – Були живі квіти, яблука, яйця, горіхи,солодощі.

3.А з якого часу ялинкові прикраси стають не їстівними? (Слайд №15)

На прикінці 18 століття ялинкові прикраси перестають бути їстівними. На гілки  вішають квіти, виготовлені з паперу, шишки, вкриті золотистою фарбою, латунні фігурки янголят і навіть яєчні шкарлупки.

 

ІV. Мотивація навчальної діяльності

— Яка чудова пора року — зима! Це і Новий рік, і подарунки від Діда Мороза, і святкові канікули, і катання на ковзанах та санчатах. Довго можна перелічувати розваги.

А чи ви знаєте звідки і коли з’явилась традиція прикрашати ялинку? Як виявилось, цьому маємо завдячувати німецькому богослову Мартіну Лютеру, (Слайд №16) який поклав початок традиції в 1513 році.

Якось напередодні Різдва він повертався додому лісовою стежкою і зупинив свій погляд на нічному небі, його захопила краса зірок, йому навіть здалося, ніби крони високих сосен іскряться зірочками. Коли Мартін Лютер прийшов додому, поставив на стіл ялинку та прикрасив її свічками, а верхівку зіркою в пам'ять про Віфлеємську зірку. Тому зірка на ялинці, це не пережиток радянського минулого, а релігійний символ з далекого минулого.

V. Повідомлення теми, завдань уроку. (Слайд №17)

Сьогодні на уроці,  ми з вами продовжимо вивчати проект «Ялинкова прикраса» і тема сьогоднішнього уроку «Виконання вишивки деталей ялинкової прикраси», розширимо знання, уміння та навички з виготовлення вишивки.

- Для того щоб наш урок пройшов цікаво, ми об’єднаємося в команди. Давайте оберемо модельєрів та  художників.

На попередньому уроці ви отримали випереджаючи завдання знайти матеріал, що таке вишивка і основне призначення вишивки. Хто готовий розповісти?

Що таке вишивка? (Слайд №18)Українська вишивка — один із видів народного декоративного мистецтва,це процес прикрашання виробу. орнаментальне або сюжетне зображення на тканині, шкірі, виконане різними ручними або машинними швами; один із найпоширеніших видів ручної праці .

Вишивку вживають в українському народному побуті передусім на предметах одягу, в основному на жіночих і чоловічих сорочках(Слайд № 19). Крім того, вишивки поширені на предметах домашнього вжитку(Слайд №20)         

Основне призначення вишивки? (Слайд № 21) Основне призначення вишивки — прикрашання одягу та інтер'єрно-обрядових тканин, та насправді вишивка несла і несе більш окультний характер, а саме вишивка має велике значення наших предків. Вишивки- це в першу чергу обереги від усього поганого, а саме: від блискавки, від бездітності, від неврожайності, від нещастя. Кожен колір несе своє значення, кожна фігура у вишивці усе несе своє значення, свою ауру, свою енергетику. Вишивали головні убори — очіпки, намітки, хустини, а також сорочки, кожухи, свитки, корсетки, спідниці, рушники, скатертини тощо. Вишивальними матеріалами були тканини домашнього і фабричного виготовлення (вовняні, льняні, полотняні,  батист,  шовк,  тощо).

Мистецтво вишивання живе у віках, передається з покоління в покоління.

(Слайд № 22.) Як ви розумієте прислів’я «З майстерністю люди не родяться, а здобутим ремеслом гордяться»? (Потрібно багато працювати, щоб стати фахівцем своєї справи)

Завдання командам відгадати загадки:

Завдання І.
«Маленького я зросту, тонка та гостра. Носом шлях собі шукаю, за собою хвіст тягаю» (голка).

Запитання до загадки:
1. Яким повинно бути вушко у вишивальній голці? (овальної форми).
 

Завдання ІІ.
«Дуже зустрічі зраділи два однакових ножі. Обнялись, що роз’єднати їх уже ніхто не зміг» (ножиці).
Запитання до загадки:
2. Для чого застосовують великі і маленькі ножиці? (для роботи з тканиною і нитками).
 

    VІ.  Практична робота

На минулому уроці ми вже звами розкроїли деталі нашої ялинкової прикраси. Сьогодні ми з вами оздобимо її вишивкою.

Перед вами лежить технологічна картка нашої вишивки, виконана швом «назад голкою», який ви вже знаєте(Слайд №24), якщо хтось забув технологічна картка шва теж перед вами (Слайд №25)

Вправа «Мозковий штурм» – (правила безпечної праці, санітарно-гігієнічні вимоги під час виконання ручних робіт);

  1. Як треба сидіти при шитті і вишиванні?                                                                                                    
  2. З якого боку повинно падати світло?
  3. Через який час потрібно робити перерву?  Для чого?
  4. Де зберігати інструменти?
  5. Як працювати голкою?
  6. Що не можна робити з голкою?
  7. Як класти ножиці на стіл?
  8. Що потрібно зробити перед роботою з тканиною?
  9. Чого дотримуватись на робочому столі?
  • Виконання вишивки (за інструкційною карткою)
  • Контроль дотримання правил ТБ
  • Фізкультхвилинка
  • Продовження роботи виконання вишивки. Вчитель консультує,звертає увагу на недоліки в роботі та способи їх виправлення,заохочує до роботи.

VІ. Презентація виробу (1-2хв.)

 

VІІ. Заключний інструктаж. (1-2хв.)

Вимоги безпеки після закінчення роботи:

приведіть в порядок робоче місце;

інструменти і матеріали зберіть і складіть в певне місце;

сміття і відходи зберіть.

VII. Підсумки уроку. Рефлексія(1-2хв.)                                                 Підніміть смайлик який відповідає вашому настрою на кінець уроку.                           Виставлення оцінок. Оцінки:

 

VІІІ. Домашнє завдання (1-2хв.)

Замалювати графічне зображення вишитого виробу . 

Прибирання робочих місць.  

docx
Додано
15 серпня 2019
Переглядів
1623
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку