Урок "Виготовлення вітальної листівки в техніці квілінг"

Про матеріал
За допомогою скручування паперу, дитина може зробити чудову листівку. Важливою перевагою цієї техніки є те, що вона чудово розвиває дрібну моторику та увагу дитини. Крім того, для квілінгу не потрібно купувати дорогі матеріали та інструменти.
Перегляд файлу

Тема. Виготовлення вітальної листівки до Дня вчителя в техніці квілінг.

Мета. Формувати звичку планування своєї діяльності, вдосконалювати навички роботи з паперовими смужками, узагальнити вміння поєднувати елементи квілінгу у готові композиції, вироби;

розвивати моторику пальців рук, художній та естетичний смаки, відчуття форми, пропорції, усвідомлене виконання кожного етапу уроку, сприяти розвитку в учнів екологічної культури та економічної свідомості;

виховувати бережливе ставлення до предметів і засобів праці, акуратність,  свідоме дотримання правил безпечної праці, формувати позитивне ставлення до державних свят;

корегувати вимову слів та правильність побудови речень, уміння розпізнавати свої почуття і контролювати емоції.

Обладнання і матеріали: паперові смужки, картон, лінійка з фігурами, зубочистка або прилад для накручування паперових смужок, клей, ножиці.

Словник: твердження, істинне, хибне, майндфулнес, композиція, листівка

Тип уроку: закріплення отриманих знань і вмінь на практиці

Хід уроку

І. Загально корекційний етап.

1. Організаційна підготовка учнів до уроку (привітання, перекличка).

2. Нервово-психологічна підготовка учнів до уроку (активізація уваги,

сприймання, мислення).

  •          Які у вас зараз відчуття?

(Учні одним словом говорять про свої відчуття)

  •          Вправа «на заземлення»

Сідаємо рівно, ноги торкаються підлоги, можете заплющити очі. Глибоко дихайте - покладіть одну руку на живіт, а іншу на груди. Вдихайте носом  повільно і глибоко повітря в живіт, намагаючись щоб рука на животі піднімалася ніби ви надуваєте кульку або м'яч повітрям. Намагайтеся, щоб рука на грудях не ворушилася, дихайте тільки животом. Повільно видихайте ротом, відчуваючи, як рука на животі повільно опускається як ніби кулька або м'яч здуваються. Повторити 4 рази.

Уявіть людину, яка вам найбільш близька. Обійміть себе за плечі, ніби вас обійняла ця людина. Відчуйте тепло рук.

3. Мовна хвилинка.

- Який в нас зараз урок?

- Що ми робимо на уроках трудового навчання?

- Який розділ ми вивчаємо зараз?

- Для чого ми робимо вироби з паперових смужок?

- Який черговий звук сьогодні у вашому класі?

- Чи є у вас імена учнів з буквою «К»

- Назвіть, зауважте де стоїть «К»

- Ще назвіть слова з буквою «К», які стосуються нашого уроку.

4. Робота з черговим звуком. «Звукова доріжка»

ІІ. Основний етап.

  1. Актуалізація опорних  знань.
  1.                 Вправа «Чи правильне твердження»

(Вчитель промовляє твердження, якщо учні вважають його правильним (істинним), то хлопають в долоні, якщо твердження, на їхню думку, хибне – легенько тупають ногами)

  • Квілінг – мистецтво скручування паперових смужок.
  • Походить квілінг від англійського слова, що означає пташине перо.
  • Для квілінгу використовують лише смужки, що продають в наборах.
  • Смужки можна нарізати самостійно канцелярським ножем, або ножицями з кольорового чи білого паперу.
  • Папір краще використовувати двохсторонній.
  • Мистецтво скручування паперових смужок ще можна назвати – паперокручення.
  • Паперокручення це дуже складний процес.
  • Робота з дрібними деталями стимулює розвиток дрібної моторики.
  • Робота з папером допомагає розслабитись, заспокоїтись і подолати стрес.
  1.     Вправа «Що зайве»

(Вибрати із запропонованих зображень зайвіі інструменти)

     

  1.     Самостійна робота «Знайди відповідність»

 


  

                     

       

    

    Щільна спіраль

 

     Вільна спіраль

 

Око

 

Капля

 

Трикутник

 

S – спіраль

 

V – спірань

 

Серце

 

Капля вігнута

 

Квадрат


 

  1. Мотивація навчального процесу.

Ви вже зрозуміли, що техніка квілінга дуже проста, її легко опанує навіть дитина. Квілінг поширено по всьому світу. Композиції, виконані за допомогою квілінгу можуть бути плоскими або об′ємними, цю техніку використовують для створення листівок, картин, декорування альбомів, рамок для фотографій, виготовлення прикрас. Це відносно недорогий та доступний вид рукоділля, який сприяє творчості, чудово розвиває дрібну моторику та увагу, а ще терпіння і посидючість.  Адже вироби виготовлені власними руками мають особливу енергетику, тепло ваших сердець і ще вони є екологічно чистими, що має велике значення для нашого здоров’я. Отже…

  1. Повідомлення теми, мети і завдань уроку.

Сьогодні ви будете самостійно виготовляти листівку до Дня вчителя

Чуму листівку? Бо незабаром свято усіх вчителів, які з дня у день дарують вам свої знання, любов і тепло сердець? А зараз, коли в нашій країні триває війна, нам всім дуже не вистарчає любові. До нашої неньки України, до своїх рідних і друзів, один до одного… а любові забагато не буває. Саме тому ми сьогодні тепло наших сердець будемо вкладати у вироби з паперових смужок.

(Давайте разом повторимо технологічну послідовність виготовлення листівки)

  1. Все починається з ідеї: що це має бути? Краще зробити попередній ескіз, намалювавши схему майбутнього виробу олівцем на папері. Визначаємо, скільки та якої форми елементів знадобиться.
  2. Заготовляємо всі потрібні елементи квілінгу.
  3. Коли всі модулі будуть готові, можна їх компонувати відповідно до ескізу. Їх склеюють між собою для створення повноцінних виробів або ж приклеюють до основи за допомогою пінцету та клею.

 

Правила безпечної роботи під час виготовлення виробів в техніці квілінг

(Діти по черзі називають пункти правил)

Під час роботи:

  • Будьте уважні та зосереджені на роботі.
  • Не відволікайтеся під час роботи.
  • Не поспішайте, виконуйте кожен рух обережно.

Клей:

  • Наносьте клей акуратно, уникаючи попадання на шкіру та одяг.
  • Після роботи щільно закривайте тюбик з клеєм.

Ножиці:

  • Передавайте ножиці зімкнутими лезами, направленими від себе.
  • Не махайте ножицями і не тримайте їх лезами догори.

Волосся:

  • Довге волосся слід прибрати під косинку або зав’язати гумкою.

 

Для роботи нам потрібно найперше заспокоїтися, мати добрий настрій і натхнення. Щоб відчути впевненість в собі і спокій виконаємо вправу.

Руханка

  •           Використання вправи на заземлення з практики майндфулнес

(На екрані мультимедійної дошки зображено дерево, тихо звучить спокійна мелодія, вчитель спокійним голосом промовляє. )

Встаньте рівно і спробуй не рухатись, якщо хочете можете закрити очі. А тепер уявіть що ви дерево: велике, високе, красиве.

Відчуйте свої стопи, підлогу. Підніміть одну ніжку і обережно знову опусти її на підлогу, ніби ви садите корінчики дерева в землю. А тепер підійми іншу ніжку і теж повільно, але впевнено опусти її на підлогу. Відчуйте як міцно ви стоїте стопами на підлозі, уявіть як з них ростіть корінчики, які вростають глибоко, глибоко в землю і проростоють. Ваші  ніжки і тулоб це стовбур дерева. А руки – це гілочки, відчуйте силу і велич свого дерева. Підійміть руки догори, станьте на пальчики і потягніться високо, високо вгору, ніби дерево яке хоче доторкнутись гілочками до сонечка. Опустіть п’ятки на землю, відчуйте,  які міцні ваші ніжки, як впевнено вони стоять на землі. Порухайте пальчиками на ніжках. А тепер порухайте пальчиками на руках і опусти повільно руки до низу. Відчуйте себе спокійним, величним і незворушним деревом. Ви  можете себе уявляти деревом щораз, коли втрачаєте внутрішню рівновагу через хвилювання. Це ваша суперсила!

 

4. Практична  робота. Виготовлення листівки до Дня вчителя

(Роботу учні виконують самостійно згідно інструкційної картки (додаток)

    Вчитель лише контролює процес роботи і дотримання правил безпеки)

III. Заключний етап.

  1. Рефлексія

(Учні по черзі кидають кубик Блума і відповідають на запитання що випало)

  1.  Підведення підсумків і оцінювання

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

Інструкційна картка

Виготовлення вітальної листівки до Дня вчителя

№ з/п

Послідовність дій

Зображення

1

Необхідні матеріали та інструменти

2

Обмотуємо навколо лінійки 3 рази паперову смужку, решту відрізаємо і приклеюємо край.

3

Таких заготовок накручуємо 7 – 9, в залежності від ширини лінійки.

4

Зі смужки іншого кольору робимо серединку. На прилад чи зубочистку намотуємо завитушки.

5

Завитушки розрізаємо на частинки і вкладаємо в середину заготовки.

Накручуємо щільну спіраль для серединки.

6

Готуємо саму листівку.

Наклеюємо полоску кольорового паперу, оздоблюємо по боках паперовими смужками, наклеюємо слова вітання.

7

Наклеюємо спочатку серединку, а потім по-черзі кожну пелюстку квітки на листівку.

8

Додати завитушки до квітки для гарної композиції.

Всі деталі приклеюємо до основи клеєм ПВА.

9

Квітку можна зробити в іншому варіанті, можливо легшому.

Накручуємо вільні спіралі однакового розміру.

 

Робимо капельки 5 -9 штук, в залежності від величини спіралей.

 

Склеюємо між собою всі капельки, утворюючи квітку.

Серединка – щільна спіраль.

 

 

docx
Пов’язані теми
Трудове навчання, Розробки уроків
Інкл
Додано
11 жовтня
Переглядів
22
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку