Тема. Виготовлення вітальної листівки до Дня вчителя в техніці квілінг.
Мета. Формувати звичку планування своєї діяльності, вдосконалювати навички роботи з паперовими смужками, узагальнити вміння поєднувати елементи квілінгу у готові композиції, вироби;
розвивати моторику пальців рук, художній та естетичний смаки, відчуття форми, пропорції, усвідомлене виконання кожного етапу уроку, сприяти розвитку в учнів екологічної культури та економічної свідомості;
виховувати бережливе ставлення до предметів і засобів праці, акуратність, свідоме дотримання правил безпечної праці, формувати позитивне ставлення до державних свят;
корегувати вимову слів та правильність побудови речень, уміння розпізнавати свої почуття і контролювати емоції.
Обладнання і матеріали: паперові смужки, картон, лінійка з фігурами, зубочистка або прилад для накручування паперових смужок, клей, ножиці.
Словник: твердження, істинне, хибне, майндфулнес, композиція, листівка
Тип уроку: закріплення отриманих знань і вмінь на практиці
Хід уроку
І. Загально корекційний етап.
1. Організаційна підготовка учнів до уроку (привітання, перекличка).
2. Нервово-психологічна підготовка учнів до уроку (активізація уваги,
сприймання, мислення).
(Учні одним словом говорять про свої відчуття)
Сідаємо рівно, ноги торкаються підлоги, можете заплющити очі. Глибоко дихайте - покладіть одну руку на живіт, а іншу на груди. Вдихайте носом повільно і глибоко повітря в живіт, намагаючись щоб рука на животі піднімалася ніби ви надуваєте кульку або м'яч повітрям. Намагайтеся, щоб рука на грудях не ворушилася, дихайте тільки животом. Повільно видихайте ротом, відчуваючи, як рука на животі повільно опускається як ніби кулька або м'яч здуваються. Повторити 4 рази.
Уявіть людину, яка вам найбільш близька. Обійміть себе за плечі, ніби вас обійняла ця людина. Відчуйте тепло рук.
3. Мовна хвилинка.
- Який в нас зараз урок?
- Що ми робимо на уроках трудового навчання?
- Який розділ ми вивчаємо зараз?
- Для чого ми робимо вироби з паперових смужок?
- Який черговий звук сьогодні у вашому класі?
- Чи є у вас імена учнів з буквою «К»
- Назвіть, зауважте де стоїть «К»
- Ще назвіть слова з буквою «К», які стосуються нашого уроку.
4. Робота з черговим звуком. «Звукова доріжка»
ІІ. Основний етап.
(Вчитель промовляє твердження, якщо учні вважають його правильним (істинним), то хлопають в долоні, якщо твердження, на їхню думку, хибне – легенько тупають ногами)
(Вибрати із запропонованих зображень зайвіі інструменти)
Щільна спіраль
Вільна спіраль
Око
Капля
Трикутник
S – спіраль
V – спірань
Серце
Капля вігнута
Квадрат
Ви вже зрозуміли, що техніка квілінга дуже проста, її легко опанує навіть дитина. Квілінг поширено по всьому світу. Композиції, виконані за допомогою квілінгу можуть бути плоскими або об′ємними, цю техніку використовують для створення листівок, картин, декорування альбомів, рамок для фотографій, виготовлення прикрас. Це відносно недорогий та доступний вид рукоділля, який сприяє творчості, чудово розвиває дрібну моторику та увагу, а ще терпіння і посидючість. Адже вироби виготовлені власними руками мають особливу енергетику, тепло ваших сердець і ще вони є екологічно чистими, що має велике значення для нашого здоров’я. Отже…
Сьогодні ви будете самостійно виготовляти листівку до Дня вчителя
Чуму листівку? Бо незабаром свято усіх вчителів, які з дня у день дарують вам свої знання, любов і тепло сердець? А зараз, коли в нашій країні триває війна, нам всім дуже не вистарчає любові. До нашої неньки України, до своїх рідних і друзів, один до одного… а любові забагато не буває. Саме тому ми сьогодні тепло наших сердець будемо вкладати у вироби з паперових смужок.
(Давайте разом повторимо технологічну послідовність виготовлення листівки)
Правила безпечної роботи під час виготовлення виробів в техніці квілінг
(Діти по черзі називають пункти правил)
Під час роботи:
Клей:
Ножиці:
Волосся:
Для роботи нам потрібно найперше заспокоїтися, мати добрий настрій і натхнення. Щоб відчути впевненість в собі і спокій виконаємо вправу.
Руханка
(На екрані мультимедійної дошки зображено дерево, тихо звучить спокійна мелодія, вчитель спокійним голосом промовляє. )
Встаньте рівно і спробуй не рухатись, якщо хочете можете закрити очі. А тепер уявіть що ви дерево: велике, високе, красиве.
Відчуйте свої стопи, підлогу. Підніміть одну ніжку і обережно знову опусти її на підлогу, ніби ви садите корінчики дерева в землю. А тепер підійми іншу ніжку і теж повільно, але впевнено опусти її на підлогу. Відчуйте як міцно ви стоїте стопами на підлозі, уявіть як з них ростіть корінчики, які вростають глибоко, глибоко в землю і проростоють. Ваші ніжки і тулоб це стовбур дерева. А руки – це гілочки, відчуйте силу і велич свого дерева. Підійміть руки догори, станьте на пальчики і потягніться високо, високо вгору, ніби дерево яке хоче доторкнутись гілочками до сонечка. Опустіть п’ятки на землю, відчуйте, які міцні ваші ніжки, як впевнено вони стоять на землі. Порухайте пальчиками на ніжках. А тепер порухайте пальчиками на руках і опусти повільно руки до низу. Відчуйте себе спокійним, величним і незворушним деревом. Ви можете себе уявляти деревом щораз, коли втрачаєте внутрішню рівновагу через хвилювання. Це ваша суперсила!
4. Практична робота. Виготовлення листівки до Дня вчителя
(Роботу учні виконують самостійно згідно інструкційної картки (додаток)
Вчитель лише контролює процес роботи і дотримання правил безпеки)
III. Заключний етап.
(Учні по черзі кидають кубик Блума і відповідають на запитання що випало)
Додаток 1
Інструкційна картка
Виготовлення вітальної листівки до Дня вчителя
№ з/п |
Послідовність дій |
Зображення |
1 |
Необхідні матеріали та інструменти |
|
2 |
Обмотуємо навколо лінійки 3 рази паперову смужку, решту відрізаємо і приклеюємо край. |
|
3 |
Таких заготовок накручуємо 7 – 9, в залежності від ширини лінійки. |
|
4 |
Зі смужки іншого кольору робимо серединку. На прилад чи зубочистку намотуємо завитушки. |
|
5 |
Завитушки розрізаємо на частинки і вкладаємо в середину заготовки. Накручуємо щільну спіраль для серединки. |
|
6 |
Готуємо саму листівку. Наклеюємо полоску кольорового паперу, оздоблюємо по боках паперовими смужками, наклеюємо слова вітання. |
|
7 |
Наклеюємо спочатку серединку, а потім по-черзі кожну пелюстку квітки на листівку. |
|
8 |
Додати завитушки до квітки для гарної композиції. Всі деталі приклеюємо до основи клеєм ПВА. |
|
9 |
Квітку можна зробити в іншому варіанті, можливо легшому. Накручуємо вільні спіралі однакового розміру. |
|
|
Робимо капельки 5 -9 штук, в залежності від величини спіралей. |
|
|
Склеюємо між собою всі капельки, утворюючи квітку. Серединка – щільна спіраль. |
|