Трудове навчання Клас 1
Урок № ____________ Дата_________________
Тема. Виготовлення аплікації «Наш акваріум».
Мета: формувати соціальні компетентності, усвідомленість виконання завдань, самостійність, впевненість у своїх силах; повторити правила організації робочого місця, закріпити навички роботи з папером; розвивати дрібну моторику; творчі здібності, уяву, фантазію; виховувати охайність, терплячість, відчуття прекрасного.
Обладнання: різнокольоровий папір, клей, шаблони рибок, телевізор, відеоролик.
Хід уроку.
І. Організаційний момент.
1. Привітання
Починаємо урок
Працюватимемо старанно,
Щоб почути у кінці,
Що в нашім класі
Діти просто молодці!
2. Перевірка готовності до уроку
Скажіть будь ласка чи всі готові до кроку? Покажіть який у вас настрій на початку уроку?
3. Упорядкування робочих місць
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
У річці, у ставі, у морі
Живе і не відає горя.
Дзьоба нема та дзьобає з гачків
Мушок, жучків, черв’ячків.
(Риба)
Рибами називають тварин, що постійно живуть у воді і пересуваються за допомогою плавців.
З’явилися риби, тільки уявіть собі ― 400 мільйонів років тому назад і заселили всі водойми земної кулі. Вони живуть як в прісній, так і в солоній воді. Деякі з них витримують температуру мінус 15 градусів.
Тіло риб може мати найрізноманітнішу форму і забарвлення. Особливо яскраво пофарбовані мілководні риби, що живуть на коралових рифах. Тут є жовті, червоні, блакитні, зелені і навіть чорні риби.
— Придивіться уважно, який вигляд має підводний світ. Які рибки, водорості, живуть у океані.
У хатах прозорих всі вони живуть,
Можеш ти їх бачить та не можеш чуть.
(Риби в акваріумі)
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Сьогодні ми з вами продовжимо працювати з папером і створимо аплікацію «Наш акваріум».
ІV. Робота над темою уроку.
Слово «аплікація» - походить від латинського слова «application» і означає накладання, пристосування, приєднання до якоїсь поверхні. Аплікацією буде називатись і готовий виріб, створений у такий чи інший спосіб.
Пам’ятайте, що кожен учень зобов’язаний знати правила безпечної праці на уроках трудового навчання та дотримувати їх.
1. Підготувати своє робоче місце.
2. Коли вчитель звертається до всіх учнів, вони мають припинити роботу й уважно слухати інструктаж.
3. Перевірити справність інструментів, наявність матеріалів.
4. Роботу розпочинати лише з дозволу вчителя.
5. Використовувати інструменти лише за призначенням.
6. Користуватися прийомами роботи з інструментами за зразком учителя.
Давайте подивимось на наш зразок і з’ясуємо в якій послідовності будемо виконувати роботу.
У нас ось такий прекрасний акваріум. Але він пустий і в ньому немає живих істот. І сьогодні ви його заселите гарними різнокольоровими рибками
1. Обираємо картон блакитного або синього кольору для зображення води.
2. Розмістити рибки і водорості (створити композицію).
3. Знімаючи по черзі рибку (водорості), намазуємо клеєм її зворотній бік і приклеюємо на картон.
Фізкультхвилинка.
Рибки плавають, пірнають,
Потім знову виринають,
Хвостиками хлюпають,
І плавцями ступають.
Раз, два – всі пірнаєм.
Три, чотири – виринаєм
П’ять, шість, сім –
Працювати треба всім.
V. Практична робота.
Під час роботи учнів звучить спокійна музика з показом відеоматеріалу.
Учитель за потреби допомагає дітям.
VІ. Підсумок уроку.
— Чому був присвячений наш урок?
— Чи сподобався вам урок?
— Який у вас настрій на кінець уроку?
VІІ. Прибирання робочих місць.