20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Урок ". Використання води людиною. Охорона води. "

Про матеріал
Розвивати уявлення учнів про використання води людиною; формувати уявлення про значення води в природі, цінність її для людей; довести необхідність охорони води та участь учнів в охороні та збереженні води; розвивати мовлення школярів; виховувати любов до природи рідного краю.
Перегляд файлу

Урок природознавства в 3 класі за підручником  Т. Гільберт

Тема. Використання води людиною. Охорона води.

Мета. Розвивати уявлення учнів про використання води людиною; формувати  уявлення про значення води в природі, цінність її для людей; довести необхідність охорони води та участь учнів в охороні та збереженні води; розвивати мовлення школярів; виховувати любов до природи рідного краю.

Обладнання: картки для індивідуальної роботи, малюнки по темі, комп’ютер.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань, формування умінь та навичок.

Хід уроку

  1.                     Організаційний момент.
  1.                   Привітання.

Я усміхаюсь сонечку –

Здрастуй, золоте!

Я усміхаюсь квіточці –

Хай вона цвіте!

Я усміхаюсь друзям своїм.

Зичу їм добра.

  1.                   Саморефлексія.
  • Чого ви чекаєте від сьогоднішнього уроку?
  • Відповіді дітей:
  • Хочу дізнатися…
  • Хочу навчитися …
  • Я ціную нові знання, корисні поради.
  • Чекаю на мудрі думки своїх товаришів.

 

  1.                 Перевірка домашнього завдання.

Тестова перевірка. Дайте правильну відповідь.

  1.                   Вода в газоподібному стані – це:

а)сніг і лід; б) пара; в) дощ.

        2. Вода потрібна:

           а)рослинам; б) тваринам; в) всім живим організмам.

        3. Вода в газоподібному стані:

           а) має форму; б) не має форми.

         4. У природі вода буває у … станах.

             а) двох; б) трьох; в) чотирьох.

           5.Підкресліть властивості води – рідини.

             Безбарвна, має форму, текуча, має запах, прозора.

           6.Доповніть твердження.

              У які пори року в природі відбуваються такі перетворення води:

  • З рідкого стану в твердий?
  • З рідкого стану  -  в газоподібний?

(узимку, навесні, влітку, восени)

 

  1.             Актуалізація опорних знань.
  • Розкажіть, яку роботу виконує вода в природі.
  • Назвіть причини утворення печер та ущелин.
  • Чи доводилося  вам бачити яр? Розкажіть, як він утворився.
  • Де швидше утвориться яр – на зораному полі чи на луці, де ростуть трави? Поясніть чому.
  • Розкажіть, чому потрібно боротися з ярами.

Якої шкоди вони завдають господарству?

 

  1.              Повідомлення теми і мети уроку.

Сьогодні ви більше дізнаєтесь про значення води в природі, про використання води людиною та необхідність охорони і збереження води.

 

  1.                 Вивчення нового матеріалу.
  1.                   Інтерактивна вправа « Мозковий штурм».

Пригадайте і назвіть, які водойми є у вашому краї?

Звідки надходить вода у ваше помешкання?

  1.                   Розповідь учителя.
  • Уся господарська діяльність людини пов’язана з водою. Тому міста і села виникали лише там, де були запаси питної води. Річки й інші водойми слугували « шляхами» сполучення із сусідами. Судноплавство та рибальство – найдавніші заняття людства.
  1.                   Робота з підручником.
  • Розгляньте малюнок 19 на с. 26. Як людина використовує воду?
  1.                   Звіт « Дослідників». Група учнів отримала домашнє завдання:

Дослідити разом із дорослими, скільки води витрачає родина за добу?

На що використовується вода?

  1.                   Фізкультхвилинка.

Раз, два – всі присіли,

Потім вгору підлетіли.

Три, чотири – нахилились

Із струмочка гарно вмились.

П’ять, шість – всі веселі

Крутимось на каруселі.

Сім, вісім – в потяг сіли,

Ніжками затупотіли.

Дев’ять, десять – відпочили

І за парти тихо сіли.

  1.                   Робота в групах.

Інтерактивна вправа – метод « Прес».

  • Чому потрібно  економити воду, а водойми охороняти від забруднення?
  • Кожна група готує власне судження за схемою:
  • Я вважаю…
  • Тому, що …
  • Наприклад …
  • Отже …

 

  1.              Узагальнення і систематизація отриманих знань.
  1.                   Розповідь учителя.
  • Усі річки, річечки, озера треба берегти. Адже основні запаси прісної води знаходяться в річках, озерах, у надрах землі. Запаси ці  катастрофічно виснажуються ( 1/3 людей земної кулі користується привозною водою з інших регіонів світу). На кожні 100 літрів води Землі припадає лише 2 літри прісної води. Значна її частина знаходиться у льодовиках. На Землі стає все менше чистої води. Люди забруднюють воду. Вчені підрахували, що щороку в усьому світі до водойм потрапляє стільки шкідливих речовин,що ними можна було б заповнити 10 тисяч товарних потягів! У водойми потрапляють отруйні речовини з фабрик і заводів, а також вода, забруднена на фермах і в побуті. Через аварії танкерів, теплоходів у воду морів і океанів витікають тисячі тонн нафти. Іноді на берегах річок, озер, ставків люди миють автомобілі та забруднюють воду бензином. У брудній воді безліч шкідливих речовин і хвороботворних бактерій. Вони викликають різні хвороби у людей. У такій воді гинуть рослини і тварини.
  • Як же зберегти воду чистою?
  • Щоб зберегти воду чистою, на підприємствах  будують очисні споруди. Тут вода проходить через фільтри. Вона звільняється від шкідливих речовин і чистою повертається до водойм.
  1.                   Робота в парі.
  • Поділіться спогадами про те, де ви провели літні канікули.
  • Які водойми знаходилися поблизу?
  • Чи були вони забрудненими?
  • Із часом значення води і водойм не зменшується, а, навпаки, зростає. Бо сучасна людина  використовує для своїх потреб значно більше води.
  1.                   Робота в групі.
  • Складіть розповіді про використання води.
  • Ви ознайомилися із тим, як економно використовувати  воду. Спробуйте доповнити ці правила власними.

 

  1.          Підбиття підсумків.
  • Прочитайте висновки на с. 28.
  • Чому в народі про воду кажуть   « цариця – водиця»?
  • Чи можна отримати високі врожаї там, де мало вологи?
  • Чому воду називають «великим санітаром»?
  • Як ви розумієте вислів « Водойми – це шляхи сполучення»?

Інтерактивна вправа «Сенкан».

Давайте присвятимо слова вдячності воді.

Водичко!

Загадкова, цілюща.

Тече, лікує, звеселяє.

Вона потрібна для життя.

Життя.

 

  1.      Рефлексія.
  • Чи справдилися ваші очікування?
  • Що здивувало на уроці?
  • Що вам сподобалося на уроці, а що ні?

 

  1.              Домашнє завдання.
  1.                   Прочитати статтю на с. 25 – 28.
  2.                   Скласти усну розповідь про те, як ти бережеш воду та як бережуть її у твоїй сім’ї.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     

 

docx
Додано
16 січня
Переглядів
850
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку