Урок "Вимова та правопис слів із дзвінкими та глухими приголосними звуками. Складання зв’язної розповіді за малюнком і словами з довідки.

Про матеріал
Мета уроку: закріплювати навички літературної вимови дзвінких приголосних у словах та позначення їх на письмі; вдосконалювати навички грамотного каліграфічного письма; розвивати навички та вміння зв'язно висловлювати власну думку; виховувати любов до природи , почуття доброти і милосердя, взаємодопомоги.
Перегляд файлу

 

                                  Відділ освіти  Косівської райдержадміністрації

                                  Районний методичний кабінет                                        

                                  Старокосівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                       Никорак .Л.В..,

                                                                                                                        вчитель початкових класів,

                                                                                                                        спеціаліст вищої  категорії 

 

 

 

                                                                 

 

 

 

 

                                                                           Старий Косів , 2018

Тема уроку. Вимова та правопис слів із дзвінкими та глухими приголосними звуками. Складання звязної розповіді за малюнком і словами з довідки.

Мета уроку: закріплювати навички літературної вимови дзвінких приголосних у словах та позначення їх на письмі;

 вдосконалювати навички грамотного каліграфічного письма;

розвивати навички та вміння зв'язно висловлювати власну думку;

 виховувати любов до природи , почуття доброти і милосердя, взаємодопомоги..

Обладнання. підручник, зошити, презентація, ТЗН,  малюнки тварин.

Тип уроку: урок закріплення нових знань

 

                                                 Хід уроку

І. Організація класу до уроку.

- Подивилися всі на мене, бачите з яким гарним настроєм я прийшла до вас на урок. Я хочу, щоб мій настрій передався вам. Зловіть його і передайте один одному, доторкнувшись долоньками.

Вчитель. Діти, подумайте і скажіть, що ви чекаєте від сьогоднішнього уроку? А ви на уроці якими повинні бути? Прочитаємо

              

         Уважно слухати,                                              

Розумно мислити,             

Охоче відповідати,

Каліграфічно писати. ( слайд 1 )

  • Діти, у нас попереду цікавий урок, адже він, напевно, принесе нові знання. Тож приступаймо до роботи. Я бажаю вам успіху.
  • Сьогодні до нас на  урок  завітають незвичайні гості - тваринки. Вони принесуть нам цікаві завдання і хочуть, щоб ви створили у класі куточок природи.

    ІІ. Актуалізація опорних знань

 Каліграфічна хвилинка ( малюнок зайчика )

зн

  ІІ . Словниковий диктант ( малюнок синички )

Село, зима, димок, весна, просьба, апетит, листок, стежки, зелений, межа, плече, бетон.

Перевіряємо ,чи правильно записані слова. Обміняйтеся зошитами і перевірте роботу товариша( слайд 3 )

 

 Поставили олівчиками на полі бали. Кожне правильно написана слово оцінюється 1 балом.

  • На яке правило ви орієнтувалися, записуючи дані слова ?
  • Пригадаймо правило.
  • Чи є такі слова, які не можна перевірити за цим правилом? ( апетит, бензин )
  • Тоді як ви будете знати, чи правильно його записали ? ( звірити за орфографічним словником )
  • Подивіться уважно на ці слова і скажіть, яке слово зайве ? ( просьба)
  • Складіть звукову схему слова  ( п р о з б а )
  • В чому відмінність між вимовою і правописом ?
  • А як дізнатися, яку букву потрібно писати?
  • Яких приголосних звуків більше в українській мові: дзвінких чи глухих? (дзвінких)
  • Пригадайте правило, яке вчили на минулому уроці.

( В українській мові дзвінкі приголосні вимовляються дзвінко ).

  • Ось чому наша рідна українська мова така мелодійна і дзвінкоголоса.

Вона займає друге місце за милозвучністю після італійської.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

  • То що ми будемо вивчати сьогодні на уроці?
  • Дійсно ,ми   сьогодні на уроці продовжимо вивчати тему “Вимова та правопис слів із дзвінкими та глухими приголосними звуками.”

( cлайд 4 ).

 Ми закріпимо  навички літературної вимови дзвінких приголосних у словах та позначення їх на письмі., а також будемо складати текст за опорними словами.

ІV. Закріплення матеріалу.

  1. Робота з підручником

Робота в парах

 Робота з прислівями ( вправа 156 )  ( малюнок  снігура )

  • Прочитайте прислівя, вставляючи пропущені букви.
  • Поясніть зміст першого прислівя? ( Щоб чогось навчитися, потрібно старанно вчитися ).
  • Як ви розумієте друге прислів’ я? ( Один неправильний вчинок може змінити думку про вас ).
  • Чи погоджуєтесь ви з останнім прислівям? ( інколи важко зробити те, що пообіцяв ). Запишіть третє прислівя в зошит.

 

 

 

  1. Фізкультхвилинка ( малюнок лося )

 

3.Самостійна робота ( вправа 157,усно і письмово ) ( малюнок  кабана)

 

 

І рядок вправи -  записати самостійно, уставляючи пропущені літери;

  • Зачитаємо слова, які ви записали.

      Продовжимо ІІ рядок – усно.

               VІ. Узагальнення та систематизація знань учнів.

1.Розвиток мовлення. Робота в групах ( малюнок шишкаря )

  • Яка зараз пора року?
  • Який місяць?
  • А хто знає, який сьогодні день ?
  • Сьогодні 28 листопада - перший день посту, який називається Пилипівка і буде тривати аж до Різдва.

Яка ніч у Пилипівку, такий день у Петрівку.

  • Запамятайте цю прикмету і перевірте її.

2.Фізкультхвилинка ( малюнок горобчика ) Релаксація

  • Заплющте очі. Розслабте м’язи. Уявіть себе в зимовому лісі. Ви йдете  по ледь засніженій стежинці. Війнув легенький вітерець. Ви вдихаєте свіже повітря. Раптом з неба посипалися сніжинки. Простежте очима за ними.. Вони ніжно, грайливо опускаються на землю. А ви повільно розплющуєте очі.
  • Подивіться на наш природний куточок і звірте з малюнком у підручнику.
  •  Кому важко буде взимку?
  • Отож ви зараз повинні написати текст за малюнком , який є вас у підручнику та опорними словами з довідки, про те як ви зможете

 допомагати тваринам взимку.

  • Пригадайте правила роботи в групці. ( слайд 9 )

   1.Працюють всі.

      2.Кожний пропанує варіант відповіді по черзі.

      3.Говорити коротко й чітко. Головне – не перебивати один одного.

      4.Критикуй – не товариша, а ідею.

      5.Ми працюємо разом, щоб було добре всім.

     6.Культурна людина вміє не тільки говорити, а й слухати.

                      Час виконання роботи – 5 хвилин

( зачитування творів кожної групки )

  • Яка мета і тема цього тексту.
  1. Рефлексія

- Пригадайте правило

                - Гра Продовж речення ( слайд 10 )

  • Я вмію …
  • Я знаю, що…
  • Я дізнався, що …

 

 

 

 

 

 

 

  1. Домашнє завдання  ( Слайд  11 )

Вправа 157

  • Подивіться чи все зрозуміло ?

VІІІ Підсумок уроку

Робота з деформованими реченнями ( слайд 12 )

  1. Яскраві, - на, зірки, мороз.
  2. Не,  дуб, буде, листя, люта, скинув, зима.
  3. Йде,- на, негоду, сніг, лапатий, тривалу.

            Хвилинка-цікавинка. Метаграма(усно).

а) З «К» – в дівчат на голові (коса) З «Р» – виблищує в траві (роса)

б) З «П» на лобі виступає (піт)

З «К» він мишу враз впіймає (кіт).

-  Чим різняться перші звуки у цих пару слів?

 

 

docx
Додано
17 березня 2019
Переглядів
694
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку