Урок "Винаходи, які придумали діти"

Про матеріал
Тема: «Винаходи, які придумали діти» Мета: зацікавити досягненнями дітей у винахідництві; ознайомити з доступними для розуміння винаходами, якими користуються у повсякденному житті; викликати інтерес до творчості та бажання творити, ознайомити з можливими способами розвитку в собі вміння винахідника, навчати висловлювати свою думку, взаємодіяти з однокласниками; розвивати вміння уважно слухати один одного в умовах безпосереднього спілкування, виховувати працелюбність і допитливість.
Перегляд файлу

 «Я досліджую світ»  

Тема: «Винаходи, які придумали діти» 

Мета: зацікавити досягненнями дітей у винахідництві; ознайомити з доступними для розуміння винаходами, якими користуються у повсякденному житті; викликати інтерес до творчості та бажання творити, ознайомити з можливими способами розвитку в собі вміння винахідника, навчати висловлювати свою думку, взаємодіяти з однокласниками; розвивати вміння уважно слухати один одного в умовах безпосереднього спілкування, виховувати працелюбність і допитливість.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

І. Організація класу

Давайте пригадаємо, за якими правилами ми з вами працюємо:

 

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно і плідно працювати.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку

  • На цьому тижні ми з вами працюємо над дуже цікавою темою. Нагадайте, як вона називається? (Ми дослідники, ми – винахідники).
  • Так. Сьогодні ми подорожуємо в країну винаходів.
  • Ми оточені речами, якими повсякчас користуємося, не замислюючись, звідки вони взялися, хто їх винайшов, і як вони змінили життя людей. Навіть у звичайному шкільному класі можна побачити чимало таких речей. Наприклад, стіл, пластилін, ручка, олівець, дошка. Це і є винаходи.

СЛАЙД 2

  • Навіщо люди створюють винаходи?

СЛАЙД 3

  •  Вони полегшують наше життя. НА ДОШКУ КРІПИТЬСЯ СЛОВО ВИНАХІД
  • А хто ж такий винахідник?
  • Це людина, яка створює нові винаходи.

 НА ДОШКУ КРІПИТЬСЯ СЛОВО ВИНАХІДНИК

 

Дітки, послухайте таку цікаву історію:

Один давньоримський учитель додумався виготовити дошку і поставити її в класі. А наштовхнули його на цю думку тодішні звичаї. Виявляється, у Давньому Римі дозволено було писати й малювати на... стінах. І римляни охоче це робили. Ці помальовані та обписані стіни й підказали вчителеві зробити в класі дошку, на якій писатимуть школярі...

Але ж яка зручна річ — дошка! Написав — стер, написав... І помилку легше виправити, ніж у зошиті!  Цікаво?

Пропоную вам детальніше познайомитися з деякими винаходами людства:

(презентація «Знайди слово»

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Пам'ятайте, що ми беремо цеглинку того кольору, на якому записане слово, що зображене на малюнку. (Одразу складаємо в вежу після обговорення)

 

Що це?        для чого призначене? 

 

СЛАЙД 4    

  1. Розповідь вчителя
  • Сьогодні дізнаємося про винаходи, які придумали  діти, адже 17 січня ми відзначали День дитячих винаходів. Цю дату обрали не випадково, а на честь Дня народження відомого винахідника Бенджаміна Франкліна. Можливо, в майбутньому ви зможете теж щось винайти.

      СЛАЙД 5

 

СЛАЙД  6, 7 (виходять доповідачі)

  1. Крісло автора     Розповідають про винаходи дітей і показують їх. (хутряні навушники, машина з відкидним кузовом)

Питання до них

СЛАЙД 8

  1. Пропоную подивитися невеличке відео про дітей-винахідників.

 

ФІЗХВИЛИНКА  «РОБОТ»

 

  1.  «Мозковий штурм»
  • Як ви вважаєте, чи можна бути винахідником у наш час? Чи все вже на світі винайдено до нас?
  • А що хотіли б винайти ви?

 

  • Нас оточує багато різних речей. І часто ми не замислюємося над тим, хто їх створив і навіщо. Але процес винахідництва триває. Так сьогодні ми маємо «економні» енергоощадні лампи, на основі велосипеда був винайдений мотоцикл, та й велосипеди постійно вдосконалюються, а зубна щітка може бути на батарейках. Тому в нас ще багато можливостей для пошуку ідей.

- Тож давайте подумаємо, яка людина може бути винахідником? (відповіді дітей)

- Щоб стати винахідником, дотримуйтеся кількох простих правил:

□ записуйте корисні поради і цікаві факти, що можуть знадобитися у майбутньому;

□ багато читайте, пізнавайте нове;

□ не бійтеся творити та експериментувати;

□ тренуйте кмітливість; будьте уважними.

- Давайте перевіримо вашу увагу і реакцію?

5. Гра «Ми швидко реагуємо»

• пограємо  у гру «Чотири стихії».

Чотири стихії – земля, повітря, вода  та вогонь завжди вабили дослідників. З ними треба поводитися обережно.

правила гри:

на слові «земля» діти мають швидко присісти,

на слові «повітря» – піднятися навшпиньки й підняти догори руки або підстрибнути,

на слові «вода» – зімітувати плавальні рухи,

на слові «вогонь» – «затріпотіти» руками, наслідуючи полум’я.

 

Я називаю одну з чотирьох стихій, а ви виконуєте відповідні вправи.

 

ІV Закріплення вивченого

 

  1. Діти, хто, на ваш думку, є наймудрішим винахідником?

Дякую вам за ваші міркування.

 Хочу повідомити, що першість серед всіх винахідників можна віддати природі. 

• Існує наука біоніка – поєднання біології та техніки, яка використовує в техніці знання про живі організми. Вчені спостерігають за рослинами і тваринами, за їхнім пристосуванням до життя в природі і розмірковують, як можна використати ці пристосування в техніці, у повсякденному житті людей

   2. Дидактична гра «Природа − мудрий винахідник»

Зараз ви будете справжніми дослідниками. З папки організатор групи роздасть завдання. З'єднайте винаходи зліва і живі організми справа, що підсказали винахід

 Починаємо  

- як кожний із винаходів полегшив життя людини?

 

  1. Робота в групі
  1. А тепер перевіримо вашу кмітливість. Робота для групи.

Організатор знайде завдання – пазли. Вам потрібно його скласти і доповісти про свою роботу.

СЛАЙД 10

Пластилін (Виявляється, пластилін винайшла школярка Клео Маквікер — онука відомого виробника засобу для очищення шпалер від вугільного пилу. Дівчинка запропонувала використовувати цей засіб для гри. З його складу прибрали очисний компонент, додали мигдалеву олію і фарбники.)

СЛАЙД 11

Калькулятор (У 1642 році підліток Блез Паскаль вирішив допомогти своєму батьку – податковому інспектору і почав створювати рахувальну машину. І вже через три роки він створив робочий прототип калькулятора.)

СЛАЙД 12

Лего  Оле Кірк Крістіансес в Данії разом зі своїм сином, Готфрідом Кірком Крістіансеном зайнявся виробництвом дерев’яних кубиків. Нову компанію з виробництва іграшок Крістіансен назвав lego, з’єднавши два датських слова – leg і godt (грати і добре)

СЛАЙД 13

Зубна щітка для космонавтів

(13-річний учень однієї з московських шкіл Дмитро Резников розробив спільно з фахівцями Державного медико-стоматологічного університету унікальну зубну щітку, призначену спеціально для космонавтів, які працюють на орбітальній станції)

СЛАЙД14

Ласти (Перші прилади для плавання винайшов Бенжамін Франклін, щоправда, 12-річний хлопчик пропонував вдягати їх на руки.) 

 

  1. ФІЗХВИЛИНКА
  2. Створення винаходу

Діти! Командне завдання!

Використовуючи набори «Шість цеглинок» сконструювати новий, ще нікому невідомий до цього часу об’єкт транспорту, а також розказати, куди ним  можна дістатися.

Приступаємо!

 Групи доповідають

 

  1. Діти, а чи завжди винаходи корисні?  

Пропоную завдання: на дошці розподіляємо винаходи у дві групи. Перша – корисні, друга - шкідливі

 

 ІІІ. Заключна частина

  • Діти, про що ми сьогодні дізналися на уроці? 17 січня ми відзначали яке свято? (День дитячих винаходів).
  • Діти, як ви вважаєте, чи є у вас  шанс увійти в історію зі своїми винаходами?
  •  Я вам бажаю успіхів!

2. Самооцінювання

  • організато групи роздасть зображення роботів. За допомогою них ви зможете оцінити  свою роботу. Але він без ротика. Вам потрібно його домалювати. Якщо вам було все відомо, про що говорили на уроці, намалюйте ротик:         Якщо дещо трішки нового дізналися :            . Якщо ви на уроці дізналися багато нового:

Прикріпіть його на нашу дошку новин

  • Я дякую вам за урок.

 

1

 

doc
Додано
3 березня 2021
Переглядів
2107
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку