«Я досліджую світ»
Тема: «Винаходи, які придумали діти»
Мета: зацікавити досягненнями дітей у винахідництві; ознайомити з доступними для розуміння винаходами, якими користуються у повсякденному житті; викликати інтерес до творчості та бажання творити, ознайомити з можливими способами розвитку в собі вміння винахідника, навчати висловлювати свою думку, взаємодіяти з однокласниками; розвивати вміння уважно слухати один одного в умовах безпосереднього спілкування, виховувати працелюбність і допитливість.
І. Організація класу
Давайте пригадаємо, за якими правилами ми з вами працюємо:
Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитися, а бачити.
Не просто відповідати, а міркувати.
Дружно і плідно працювати.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку
СЛАЙД 2
СЛАЙД 3
НА ДОШКУ КРІПИТЬСЯ СЛОВО ВИНАХІДНИК
Дітки, послухайте таку цікаву історію:
Один давньоримський учитель додумався виготовити дошку і поставити її в класі. А наштовхнули його на цю думку тодішні звичаї. Виявляється, у Давньому Римі дозволено було писати й малювати на... стінах. І римляни охоче це робили. Ці помальовані та обписані стіни й підказали вчителеві зробити в класі дошку, на якій писатимуть школярі...
Але ж яка зручна річ — дошка! Написав — стер, написав... І помилку легше виправити, ніж у зошиті! Цікаво?
Пропоную вам детальніше познайомитися з деякими винаходами людства:
(презентація «Знайди слово»
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
Пам'ятайте, що ми беремо цеглинку того кольору, на якому записане слово, що зображене на малюнку. (Одразу складаємо в вежу після обговорення)
Що це? для чого призначене?
СЛАЙД 4
СЛАЙД 5
СЛАЙД 6, 7 (виходять доповідачі)
Питання до них
СЛАЙД 8
ФІЗХВИЛИНКА «РОБОТ»
- Тож давайте подумаємо, яка людина може бути винахідником? (відповіді дітей)
- Щоб стати винахідником, дотримуйтеся кількох простих правил:
□ записуйте корисні поради і цікаві факти, що можуть знадобитися у майбутньому;
□ багато читайте, пізнавайте нове;
□ не бійтеся творити та експериментувати;
□ тренуйте кмітливість; будьте уважними.
- Давайте перевіримо вашу увагу і реакцію?
5. Гра «Ми швидко реагуємо»
• пограємо у гру «Чотири стихії».
Чотири стихії – земля, повітря, вода та вогонь завжди вабили дослідників. З ними треба поводитися обережно.
правила гри:
на слові «земля» діти мають швидко присісти,
на слові «повітря» – піднятися навшпиньки й підняти догори руки або підстрибнути,
на слові «вода» – зімітувати плавальні рухи,
на слові «вогонь» – «затріпотіти» руками, наслідуючи полум’я.
Я називаю одну з чотирьох стихій, а ви виконуєте відповідні вправи.
ІV Закріплення вивченого
Дякую вам за ваші міркування.
Хочу повідомити, що першість серед всіх винахідників можна віддати природі.
• Існує наука біоніка – поєднання біології та техніки, яка використовує в техніці знання про живі організми. Вчені спостерігають за рослинами і тваринами, за їхнім пристосуванням до життя в природі і розмірковують, як можна використати ці пристосування в техніці, у повсякденному житті людей
2. Дидактична гра «Природа − мудрий винахідник»
Зараз ви будете справжніми дослідниками. З папки організатор групи роздасть завдання. З'єднайте винаходи зліва і живі організми справа, що підсказали винахід
Починаємо
- як кожний із винаходів полегшив життя людини?
Організатор знайде завдання – пазли. Вам потрібно його скласти і доповісти про свою роботу.
СЛАЙД 10
Пластилін (Виявляється, пластилін винайшла школярка Клео Маквікер — онука відомого виробника засобу для очищення шпалер від вугільного пилу. Дівчинка запропонувала використовувати цей засіб для гри. З його складу прибрали очисний компонент, додали мигдалеву олію і фарбники.)
СЛАЙД 11
Калькулятор (У 1642 році підліток Блез Паскаль вирішив допомогти своєму батьку – податковому інспектору і почав створювати рахувальну машину. І вже через три роки він створив робочий прототип калькулятора.)
СЛАЙД 12
Лего Оле Кірк Крістіансес в Данії разом зі своїм сином, Готфрідом Кірком Крістіансеном зайнявся виробництвом дерев’яних кубиків. Нову компанію з виробництва іграшок Крістіансен назвав lego, з’єднавши два датських слова – leg і godt (грати і добре)
СЛАЙД 13
Зубна щітка для космонавтів
(13-річний учень однієї з московських шкіл Дмитро Резников розробив спільно з фахівцями Державного медико-стоматологічного університету унікальну зубну щітку, призначену спеціально для космонавтів, які працюють на орбітальній станції)
СЛАЙД14
Ласти (Перші прилади для плавання винайшов Бенжамін Франклін, щоправда, 12-річний хлопчик пропонував вдягати їх на руки.)
Діти! Командне завдання!
Використовуючи набори «Шість цеглинок» сконструювати новий, ще нікому невідомий до цього часу об’єкт транспорту, а також розказати, куди ним можна дістатися.
Приступаємо!
Групи доповідають
Пропоную завдання: на дошці розподіляємо винаходи у дві групи. Перша – корисні, друга - шкідливі
ІІІ. Заключна частина
2. Самооцінювання
Прикріпіть його на нашу дошку новин
1