Тема: Виникнення Запорізької Січі. Військово – політична організація українського козацтва. Д. Вишневецький.
Subject: Mass Media. Making newspapers
Мета:
Aim:
Тип уроку: бінарний
Обладнання: підручник, ілюстрації, ноутбук,.
Основні терміни та поняття: «козак», «Запорозька Січ», «козацька республіка», «гетьман», «кошовий отаман», «козацька рада», «кіш», «курінь», «клейноди».
Основні дати:
1492 р. – перша писемна згадка в історичних джерелах про українських козаків;
1556 р. – заснування українським православним князем Дмитром Вишневецьким на о. Мала Хортиця першої Запорізької Січі
Історичні особистості: Дмитро Вишнивецький.
Хід уроку
І. Організаційний момент
І. Warm up
T: Children, we have an unusual lesson today? Why?
P.: - Because we have our English lesson in the library
P.:- Because we have a teacher of history at our lesson
P.:- Because we are not sitting at the desks
T.: Yes, of course. Today we have two lessons at a time. It is English and History. We`ll try to connect the theme of our English lesson with the theme of our History lesson.
II. Phonetical drill
T.: I have found cards in my bag. Read it please and translate
/ /
Advice, entertainment, advertisement, headlines, item, title
T: Why have such words been called?
Aim, theme
T: So, we are going to create the school newspaper. We`ll work in pairs, read articles, write headlines and discuss how to make our newspaper more interesting
(прикріплює тему і мету)
T.: Guess, why is teacher of History presented here?
P.: Because we are going to make up our historical newspaper.
T.: Why are you in the library?
P.: Because when we are talking about historical persons and events, we can find information about it in the books, documents, newspapers, magazines, the internet.
Вчитель: Сьогодні ви не лише будете працювати з різними джерелами, а й висловлювати своє ставлення до подій та історичних постатей, дізнаєтеся про виникнення Запорізької Січі, її засновника, звичаї та традиції козаків.
(прикріпити на дошці тему та мету)
ІІ. Актуалізація знань
Та перш, ніж розпочати нашу роботу, я пропоную вам пригадати історичні події, які ми розглядали на попередньому уроці. Це своєрідний «пароль», який дає змогу кожному потрапити на урок історії
(Вправа «дешифрувальник»)
1. Визначте ключове слово уроку.
2. Зашифруйте його за допомогою цифр.
3. Дайте завдання учням розшифрувати.
1 стрічка – іменник
2 стрічка – 2 прикметники
3 стрічка – дієслово
4 стрічка – невелике речення
5 стрічка – синонім
Відповіді повинні бути на українській мові на англійській мові
IІІ. Мотивація навчальної діяльності
А зараз давайте помандруємо з вами в минуле. (Звучить запис музики з фільму «Вогнем і мечем»)
Вчитель: Ми наберемось козацької сили і звитяги, відчуємо на собі дух козацького побратимства, а головне – вберемо в себе життєдайну любов до рідної землі. Адже такі сторінки історії хвилюють і наповнюють нас гордістю за своїх предків. Неповторна і легендарна Запорізька Січ. Це про неї М. Гоголь писав у своїй книзі Тарас Бульба (показати книгу)
Так ось вона. Ось те гніздо, звідки вилітають усі ті горді і дужі як леви! Ось звідки розливається воля та козацтво на всю Україну. Цей вислів відомого письменника і буде епіграфом до нашого уроку (прикріпити до дошки)
IV. Вивчення нового матеріалу
Вчитель: Я запрошую всіх перенестися в кінець XVI – початок XVII століття, в часи зародження козаччини (відео – презентація нового матеріалу «історія України. Початок Січі, Д. Вишневецький»)
https://www.youtube.com/watch?v=O_GDYsss6PE
Робота з термінами, датами.
Вчитель: Коли ви переглядали відеоролик ви почули слова паланки, кіш, курінь. Знайдемо значення цих слів в тлумачному словнику і напишемо в зошити.
Вчитель: Повернемось до нашого відео https://www.youtube.com/watch?v=2NdFxOwBWwA
Які дати ви зустрічали під час перегляду? Які події відбулись?
(дати вчитель прикріплює до дошки, учні записують)
Аудіювання
T.: When you were talking about Cossacks, I have found a very interesting information about Zaporozhian Sich. I would like to read it for you. You have to write your answers.
(text “The Cossack Republic”)
Звучить пісня «Гей соколи»
(На карточках запитання)
Вчитель: Пропоную вам «історичну дуель». Вам слід відповісти на запитання, яке починається англійським словом Why (Чому)
T: - What kinds of mass media do you know?
We are going to watch the TV programmer “Козацька звитяга”, where you can find a lot of information about their symbols
https://www.youtube.com/watch?v=xsMWgh1x78c
(перегляд передачі)
Вчитель: У вас є зображення символів козацької влади, а вам слід знайти їхню назву. (Робота в групі )
(діти проводять самоперевірку один одного)
It was a quiet summer morning. Clouds has disappeared from the sky. It was not windy any more. Savage sea has been tired. It was playing with blue waves. An old men were sitting and singing a very sorrowful song. This song was about the legendary prince. He was his faithful friend – джура.
( Пісня про Байду)
Вчитель: На уроках укр.літ ви вивчали пісню про Байду. Яким він постає у фольклорі?
За легендою султан Сулейман І, вражений мужністю Байди запропонував йому прийняти мусульманство, але він не зрадив віри та рідної землі. На ст.33 в підручнику є уявний портрет, створений в 30-40 роках для галереї князів Вишневецьких.
Що є спільного між героєм укр. Фольклору та історичною особою?
Reading (pair work)
- We have listened many historical facts about Cossacks. We are ready to make up our newspaper but we have to divide roles. Take these cards (journalist, photographer, designer, editor, copy editor
You have to read responsibilities of them (planning the school newspaper lesson 12)
You have already know all the components of the newspaper. You have to put it in a right order.
V. Закріплення знань учнів.
Вчитель: Із запропонованих назв, статей, фотографій, вам потрібно вибрати ті, що відносяться до теми «Козацтво» і прикріпити до ватману, створюючи історичну газету. (Учні працюють під супровід пісні Н. Яремчука «Гей, ви козаки»)
T: Well done. Our newspaper is ready. What a nice newspaper.
VI. Оцінювання учнів:
Сьогодні у вас буде 2 оцінки за знання історії та англійської мови. Прошу вас заповнити таблицю. Можете поставити від 0 до 2 балів за кожен пункт, відповідно до вашої роботи на уроці.
1.talk about the mass media |
1. Можу відтворити навчальний матеріал теми
|
2. understand information during a discussion
|
2. розумію історичну термінологію
|
3. read and understand an article from a newspaper quickly |
3. умію характеризувати події (причини, наслідки, значення)
|
4. Write and answer the questions |
4. використовую історичні джерела як джерело знань
|
5.ask and present information |
5. можу встановити синхронність подій у межах теми
|
6. find the necessary information in a newspaper. |
6. користуюся різними джерелами інформації
|
VII. Підсумок уроку
Тож в яких додаткових джерелах ви зможете знайти інформацію про козаків крім вашого підручника? Відповідати вам слід англійською мовою.
Це відомий фільм, відео з якого ви бачили під час нашого уроку, музика з цього фільму звучала також?
В якій книзі ви зможете прочитати про Запорізьку Січ (Тарас Бульба) Хто автор цієї книги (М. Гоголь)
Як називаються пісні, які звучали на уроці? Хто їх виконує?
Я хочу запропонувати вам інтернет- джерела де ви зможете знайти цікаву інформацію:
http://ukrhistory.com.ua/pidruchnyky/dan_berest-vytoky_kozactva/index.html - підручники он лайн Дан Берест "ВИТОКИ КОЗАЦТВА"
VІ. Домашнє завдання
Опрацювати параграф 4, завдання 1, 6 на ст. 38 письмово.
Find an interesting material about hetmans.
ДОДАТОК 2
Курінь — житло козаків.
Кіш — козацький табір.
Клейноди — військові відзнаки козаків.
Гетьман — головний, старший серед козаків.
Булава — металева паля з кулею, символ влади гетьмана та кошового
отамана.
Бунчук — паля з кулею, оздоблена пасмами кінського волосся.
Корогви — козацькі прапорці.