Урок "Виражальне та зображальне в музиці. Казкові герої в музиці."

Про матеріал
Розробка уроку для учнів початкової школи з музичного мистецтва. Метою було навчити слухати, розуміти музику; розвивати здібності щодо розмірковування про почуту музику, вокально-хорові навички, акторську майстерність, логічне мислення, зв’язне мовлення; зацікавлювати дітей музикою, сприяти активності учнів на уроці; вдосконалювати практичні вміння і навички; виховувати у дітей естетичні смаки; прищеплювати любов до музики та співу. В якості музичного та літературного матеріалу. використовували: «Пісня Лисички» укр. нар пісня , Кабалевський «Монтер», Чайковський «Баба Яга», Ровенко «Непосиди», вірш «Баба Яга», Казка «Про Бабу Ягу» Кирила Назирова
Перегляд файлу

Незвиська Людмила Володимирівна – вчитель музичного мистецтва Білоцерківської гімназії-початкової  школи № 22

Тема. Виражальне та зображальне в музиці. Казкові герої в музиці.

Мета. Вчити слухати, розуміти музику; розвивати здібності щодо розмірковування про почуту музику, вокально-хорові навички, акторську майстерність, логічне мислення, зв’язне мовлення; зацікавлювати дітей музикою, сприяти активності учнів на уроці; вдосконалювати практичні вміння і навички; виховувати у дітей естетичні смаки; прищеплювати любов до музики та співу

Музичний та літературний матеріал. «Пісня Лисички» укр. нар пісня , Кабалевський «Монтер», Чайковський «Баба Яга», Ровенко «Непосиди», вірш «Баба Яга», Казка «Про Бабу Ягу» Кирила Назирова.

 

Обладнання. Музичний інструмент, програвач, грамзаписи, діти в костюмах казкових героїв

Тип уроку. Поглиблення в тему.

Хід уроку.

І Організаційний момент: музичне вітання.

- Всi почули ви дзвiнок.

Вiн покликав на урок.

Кожен з вас приготувався.

На перервi постарався.

В класi гостi в нас зiбрались,

З ними дружньо привiтались.

Їм голiвками кивнем.

I урок  свiй розпочнем.

- Добрий день, вам діти!

- Добрий день, вам вчитель!

- Тихо всі сідайте.

- Тихо всі сідаєм.

ІІ Актуалiзацiя опорних знань.

Вч.- Як називається людина, яка пише для нас музику? (відповіді дітей)

      - Якою мовою композитор з нами спілкується? (відповіді дітей)

      - Про що розповідає композитор в своїх музичних творах? (відповіді дітей)

III Мотивація навчальної діяльності.

Оголошення теми та мети уроку.

Вч. – Сьогодні на урок до нас завітають деякі казкові герої. А хто це буде, нам розкаже  музика, яка звучатиме на уроці. Ви дізнаєтесь дещо нового про цих казкових героїв і це буде для вас сюрпризом. Отже, ваше завдання  уважно слухати та аналізувати.

  1. Звучить «Пісня лисички» (вчитель виконує мелодію)

 Вч.- Що можна сказати про характер цього персонажа?

-          З яких музичних звуків складається мелодія з гострих чи плавних? Вони розташовані близько чи далеко?

-          Про яку рису характеру казкового персонажу говорить поєднання гострих та плавних звуків? (відповіді дітей)

-          Відгадайте загадку.

Я руда, низького зросту,

Хитра я і довгохвоста.

На курей я вельми ласа -

В них таке смачненьке м’ясо.

Вовку-брату я сестриця,

А зовуть мене … (лисиця)

Виконання пісні ученицею у костюмі лисички.

-          Що нового ми дізналися про Лисичку? (відповіді дітей)

-          Ми запрошуємо Лисичку сісти за парту і послухати наступний музичний твір, який познайомить нас з наступним персонажем.

  1. Звучить пісня Кабалевського «Монтер»

Вч. – Діти, чи знаєте хто такий монтер? Чим він займається? (відповіді дітей)

До класу заходить учень в костюмі ведведика-монтера і виконує пісню «Монтер».

Вч. -  Що хотів зробити ведмедик? Чи здійснився його задум? Який настрій був у ведмедика на початку пісні і на кінець? Повторне виконання пісні. (відповіді дітей)

  1. Звучить музичний твір Чайковського «Баба Яга».

Вч. – Чи приємна музика була? В казках ми зустрічаємо позитивних і негативних героїв. А на вашу думку це хтось добрий чи злий? (відповіді дітей)

-          Я пропоную вам відгадати загадку.

Я-  красуня лісова,

Вмію гарно я свистати

І на мітлі, мов птах літати (Баба Яга)

До класу заходить дитина в костюмі Баби Яги.

Виконання пісні «Баба Яга».

Вч. – Бабусю, ми звикли, що ти завжди зла, добра від тебе не діждешся. То ти подарунки забереш у діток під Новий рік, то якусь підлість утнеш. А може ти хочеш змінитись, стати доброю і щоб тобою не лякали маленьких дітей?

Баба Яга. – Так, хочу бути доброю і щоб мене не боялися, а навпаки, щоб зі мною всі товаришували., допоможіть мені! Я навіть віршик вам приготувала.

Звучить вірш Баби Яги.

Ой, самотньо Бабусі Ягусі,

Поряд з нею нема її друзів,

Ні сови, а ні кішки Мартусі.

Всі бояться бабусю зустріти

Щоб не довелося їм в пічці сидіти.

І задумалась Ягуся:

Дуже хочеться їй друзів.

Не водитися б їй з чортом,

А зайнятись краще б спортом,

І сусідів запросити

Випить чаю з тортом.

І тоді їй на доріжці

В танок пішли б курині ніжки,

Заспівали б гості всі,

І сова, і кішка!

Вч. – А ми зараз покажемо казочку,

Як наша Бабуся Ягуся хоче стати доброю.

Інсценізація казки

Бабі Язі надокучило бути поганою. І вирішила вона втекти з казок. Зібрала свої речі, скочила на мітлу і вилетіла через вікно.

-          Ура-а! – зраділи діти- вже не буде ким нас лякати.

-          Стривай-но, Баба Яго, куди ти?- наздогнали її казки. - На кого ти нас покидаєш? Без тебе ми загинемо.

Баба Яга полетіла. Несподівано перед нею спалахнула ясна зірка.

-          Куди це ти так рано розігналася? – запитала здивовано Світанкова Зоря.

-          Зібралась оце втекти з казок, а казки зграями женуться за мною.

Світанкова Зоря схилилась на ясний промінчик і замислилась.

-          Від написаних казок ти вже ніколи не зможеш втекти. Але коли ти вирішила бути доброю – будь! Коли ти прославиш себе добрими вчинками, заслужиш довіру дітей, толі підеш до письменника і попросиш написати нову, добру казку про себе.

-          Дякую,Світанкова Зоре!

Баба Яга повернула свою мітлу на Землю. За нею летів шумливий рій казок. Всі були дуже раді, що повертаються до дітей. Баба Яга теж.

 

Вч. - Як ви думаєте, діти, чим закінчиться казка? Допоможемо стати нашій Бабусі доброю? Проявіть фантазію, творчість і придумайте віршики, казки, оповідання про добрі справи Баби Яги.

ІV Підсумок.

Вч. – Чи зрозумілою була музика, яка звучала на уроці? Які персонажі побували у нас на уроці? Якими ми побачили Лисичку, Ведмедика-монтера, Бабу Ягу? (відповіді дітей).

-          А про кого ми ще забули згадати сьогодні? (награти мелодію пісні Ровенка «Непосиди»). (відповіді дітей).

Виконання пісні Ровенка «Непосиди»

 

 

 

 

 

docx
Додано
1 березня
Переглядів
187
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку