Урок виробничого навчання

Про матеріал
Матеріали для проведення позаурочної діяльності з учнями груп. В рамках декади.
Перегляд файлу

 

Державний професійно – технічний

навчальний заклад «Полтавське вище професійне училище ім. А.О.Чепіги»

 

 

 

 

Відкритий  захід

 

 

 

 

 

 

Майстери  в/н :  Спорник Л.В. , Сірик К.О

 

План відкритого заходу

"Пізнай себе у своїй професії"

Професія: Кухар.

Обладнання: ПК, мультимедійній  проектор.

Інструмент і пристосування: посуд, кухонні ножі, миски, страви для подачі, ложки, прилад для спецій.

Сировина: овочі та фрукти, соуси, заправки, сметана, оладки.

Цілі та завдання:

• Підвищення інтересу учнів до обраної професії;

• Здійснення зв'язку теорії з практикою;

• Виховання прагнення до досягнення більш високих результатів при отриманні професії;

• Надання можливості учням для самовираження як особистості;

• Виховання почуття відповідальності за доручену справу, почуття колективізму, згуртованості.

Кулінарна естафета проводиться в рамках «Тижня ресторанного сервісу»

 1. Цілі та завдання:

• активізація учнів;

• розвиток в учнів фізичних здібностей, як одна з складових професії кухаря, кондитера;

• виховання в учнів відповідальності, колективізму, дружби, поваги до товаришів;

• залучення учнів до змагань.

2. Учасники конкурсу - команди груп 112 та 118

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сценарій

«Пізнай себе у своїй професії»

Кулінарна естафета

Майстер виробничого навчання: Вітаю Вас! Шановні учні та гості, а також шановне журі. Сьогодні ми проведемо позакласний виховний захід «Пізнай себе у своїй професії», присвячений «Тижня ресторанного сервісу». Ви всі знаєте,   що  заздалегідь були організовані дві команди з двох  груп кухарів по 5 учнів з кожної групи. В естафеті можуть брати участь всі учні груп, на чолі з капітаном. На грудях кожного учня повинна бути емблема команди. Перед початком естафети капітани озвучують назву команди, девіз і привітання. У нас будуть проводиться практичні і теоретичні естафети, тому для підведення підсумків ми запросили  журі.

Але перед початком нашої естафети я Вам пропоную подивитися презентацію

 «Моя професія кухар» (додаток 1)

Я сподіваюся, що історія  була Вам цікава і пізнавальна.

При підведенні підсумків естафет, журі буде враховувати коефіцієнт участі команд (груп) - чим більше учнів бере участь в естафеті, тим вище коефіцієнт участі. Отже, послухаємо представлення команд (додаток 2).

 Команди отримають свої перші бали.

  Оцінки:

  1 місце - 5 балів

  2 місце - 4 бали

Команда групи 112 «Кренделя»

Ваше подання:

Капітан: Ми назвали свою команду кренделі, тому що ми тільки на 1 курсі. І нам все цікаво, що буде тут відбуватися.

Наш девіз такий:

«Ми звичайно переможемо, якщо дуже захочемо,

Ми в собі впевнені, битвами перевірені.

Віддавайте перший приз - ось такий у нас девіз».

Наше привітання:

«Вітаємо голосно колег та товаришів,

На це навчання сьогодні забий.

Суперників важких нам випадок дав,

Щоб конкурс найсильнішого тут показав».

 

Команда групи 118 «Смачні котлетки»

Ваше подання:

Капітан: Наша команда 1 курсу «Смачні котлетки» приготувала девіз.

Наш девіз:

«Бажаємо вам, бажаємо вам ...

Щоб кращий приз дістався нам!

І, змагаючись разом з вами,

Ми залишимось друзями.

Нехай боротьба кипить сильніше,

І наша дружба буде кріпшою».

Наше привітання:

Ах журі, журі, журі!

Ти нас строго не жури!

А суди ти справедливо,

Будемо ми грати красиво!

Дайте трішки часу

І готуйте свої ложки,

Здивуємо сьогодні вас,

Страви  – вищий клас!

Майстер виробничого навчання: Я Вам розповім план нашого заходу. Він ділиться на 2 етапи:

1. Практичний (учні виконують практичні завдання, згідно сценарію)

2. Теоретичний (ерудит).

1 ЕТАП-практичний

1 завдання. Естафета "Перенеси квасолю"

Беруть участь 5 осіб кожної команди. Необхідно ложкою перенести квасолю з одного столу на інший. Ложка передається, як естафетна паличка.

Оцінка естафети:

 1 місце - 5 балів

 2 місце - 4 бали

2 завдання. Естафета "Назви і приготуй салат"

Мета естафети: швидше за всіх приготувати салат і дати йому вірну назву, згідно наданої сировини.

Беруть участь по 3 учні з кожної команди. Організовується 3 робочих місця. На кожному місці закрита сировина, з якої потрібно приготувати салат і дати йому правильну назву. Капітан команди вибирає ще 2 учасника зі своєї команди, а також вибирає робоче місце, за яким вони будуть працювати. Першими залишаються капітани, а інші учасники йдуть за двері. Вони не бачать, що робить перший учасник. Перший учасник робить первинну обробку овочів або фруктів, пише назву на папірці, який салат він робить і передає папірець з назвою салату журі і сідає на місце.

 Заходить наступний учасник і продовжує роботу: нарізає овочі або фрукти, пише назву страви, яку він робить і передає журі.

Заходить третій учасник , заправляє і відпускає салат, говорить назва салату. Набирає більше балів та команда, в якій всі учасники правильно визначили назву і правильно приготували і подали салат.

      Оцінка естафети:

 1 місце - 5 балів

 2 місце - 4 бали

3 завдання. Конкурс "Картопля".

Беруть участь по 5 учнів з кожної команди. Учні по черзі кидають картоплини в каструлю (для кожної команди - індивідуальна каструля і по 10 картоплин).

За кожне попадання в каструю, команді присуджується по 1 балу.

4 завдання. Конкурс капітанів.

Беруть участь 2 учні з кожної команди, один з них капітан - повинен швидко з'їсти страву, другий учасник-годує його. Капітан повинен визначити, що він їсть і який соус був використаний (Оладки з різними соусами). Естафета на час.

Оцінки конкурсу:

 1 місце - 5 балів

 2 місце - 4 бали

 5 завдання. Естафета "Ох, картопля, картопля ..."

Беруть участь по 5 учнів з кожної команди.

Учні по черзі підбігають до столу, очищають одну картоплину, зворотний шлях - стрибають на одній нозі.

Оцінка естафети:

 1 місце - 5 балів

 2 місце - 4 бали

За помилки та неякісну очистку картоплі, знімається від 1 до 4 балів.

6 завдання. Естафета «Дізнайся,  як мене звати?»

Беруть участь по 1-му представнику кожної команди. Необхідно з закритими очима визначити на смак овочі. (Овочі нарізані однаковими кубиками)

Оцінка естафети:

 1 місце - 5 балів

 2 місце - 4 бали

2 ЕТАП. Теоретичний ерудит.

1 завдання. Бліц із загадок.

Кожній команді по черзі читається загадка, а ви повинні її відгадати. За кожну правильну відповідь - 1 бал.

1. У воді народиться, а води боїться. (Сіль) 

2. Сидить на ложці, звісивши ніжки. (Локшина, капуста) 

3. Не розбивши горщика, не з'їси каші. (Горіх) 

4. Сидить дівчина в темниці, а коса на вулиці. (Морква) 

5. На соломинці будинок, сто дітей в ньому. (Мак) 

6. Я білий, як сніг, в честі у всіх, і подобаюся вам, хоч на шкоду зубам. (Цукор) 

7. Чого в роті не втримаєш?. (Окріп) 

8. У вінку зеленолистім, у червоному намисті. Видивляється у воду  на свою хорошу вроду (Калина)

9. Кругле, так не яблуко. З хвостом, а не миша. (Редис) 

10. Всіх годую з радістю, а сама безрота. (Ложка)

       2 завдання Гонка за лідером.

Командам роздають картки-завдання, вони повинні їх відгадати протягом 5 хвилин. За кожну правильну відповідь - 2 бали

Карточка-завдання команді № 1

 1. Молочна яєчня. (Омлет) 

2. Фрукт, яким отруїли казкову царівну. (Яблуко) 

3. Що не влізе в саму велику каструлю? (Її кришка) 

4. І солодкий кондитерський виріб, і вітер. (Зефір) 

5. Овоч, який має дві назви. (Томат, помідор) 

6. Їжа, що спустилася з небес. (Манна)

Карточка-завдання команді № 2.

 1. Суп з буряком. (Борщ) 

2. Фарширована капуста. (Голубці) 

3. Яким вітаміном напханий лимон? (С) 

4. Вага товару, одержуваного зі складу. (Брутто) 

5. По-італійськи - тартуфель, а по-російськи? (Картопля) 

6. І фрукти, і брюки. (Банани)

2. Один з найдавніших символів родючості, достатку, життєвої сили. . (Виноград) 

3. Овоч-букет. (Цвітна капуста) 

4. Вівсяна мука. (Толокно) 

5. Між коржами в торті. (Крем) 

6. Який овоч називають «синеньким»? (Баклажан) 

Додаткові питання задаються уболівальникам груп, хто швидше й правильно відгадає, тій команді буде зараховано 5 балів. 

1. Вітамін для поліпшення зору. (Вітамін А) 

2. Хто винайшов горілку? (Менделєєв)

3. Овоч-букет. (Цвітна капуста) 

4. Вівсяна мука. (Толокно) 

5. Між коржами в торті. (Крем) 

6. Який овоч називають «синеньким»? (Баклажан) 

Майстер виробничого навчання: Настав час дізнатися результати. Всі команди працювали дружно і злагоджено. Сьогодні було весело і цікаво всім присутнім на нашому святі. Журі було дуже складно визначити переможців. І як не дивно, журі вирішило присвоїти кожній команді свою номінацію.

Капітанів команд прошу вийти до нас. Нагороджувати команди попрошу Голову нашого журі. Призи кожній команді будуть солодкі.

Номінацію «Умілі ручки»

Номінацію «Ерудовані»

Проведення заходу (додаток 3)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Критерії оцінок конкурс «Практичний» (1-5б)

 

 

 

 

Назва команди

Завдання 1

«Перенеси боби»

Завдання 2

«Назви та приготуй салат»

Завдання 3

«Картопля»

Завдання 4

«Конкурс капітанів»

Завдання 5

«Ох, картопля, картопля»

Завдання 6 «Пізнай мене»

Разом

Команда 1

«Кренделя»

 

 

 

 

 

 

 

 

Команда 2

«Смачні котлетки»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Критерії оцінок конкурс «Теоретичний ерудит» (1-5б)

 

 

 

Назва команди

Завдання 1

«Бліц загадок»

Завдання 2

«Гонка за лідером»

Додаткові завдання слухачам

Разом

Команда 1

«Кренделя»

 

 

 

 

 

Команда 2

«Смачні котлетки»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Критерії оцінок конкурс «Представлення команд» (1-5б)

 

 

 

Назва команди

Відповідність назви команди

Виразність

Емблема

Привітання

Девіз

Разом

Команда 1

«Кренделя»

 

 

 

 

 

 

 

Команда 2

«Смачні котлетки»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
10 вересня 2020
Переглядів
453
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку