Урок виробничого навчання на тему : "Проведення щоденного технічного обслуговування автомобіля"

Про матеріал
Розробка уроку виробничого навчання на тему: "Проведення щоденного технічного обслуговування автомобіля" на учнів професійно-технічних навчальних закладів по професії : "Слюсар з ремонту колісних транспортних засобів".
Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

Полтавська обласна державна адміністрація

Департамент освіти і науки

ДНЗ «Полтавський центр професійно-технічної освіти»

 

 

Урок виробничого навчання на тему: «Виконання операцій щоденного технічного обслуговування автомобілів.»

Предмет: виробниче навчання

 

 

 

Спеціальність: «Слюсар з ремонту колісних транспортних засобів. Водій автотранспортних засобів (категорії „С”)».

 

Майстер в/н: Зубарь І.А.

 

 

 

2019р.

Мета уроку:

  • навчальна - навчити учнів застосовувати на практиці теоретичні знання з щоденного технічного обслуговування автомбілів;
  • розвиваюча - розвивати в учнів кмітливість, увагу, спостережливість;
  • виховна – виховати в учнів любов до техніки, повагу до праці.

Матеріальне забезпечення уроку - автомобіль, набір слюсарного інструменту, манометр, нагнітач для масла, паливо-мастильні матеріали, насос, інструкційно – технологічні карти, тести.

Тип уроку – формування первинних умінь і навичок.

Місце проведення уроку навчальна кабінет.

Кількість годин – 6.

Міжпредметні зв'язки: "Спецтехнологія", "Охорона праці", «Матеріалознавство».

Хід уроку:

I. Організаційний момент – 5 хв.

  •                   Перевірка явки учнів на урок.
  •                   Перевірка зовнішнього вигляду учнів у відповідності з вимогами безпечних умов праці.

II. Вступний інструктаж – 45 хв.

Повідомлення теми програми та мети уроку.

Актуалізація опорних знань:

Повторення теоретичного матеріалу по минулим темам проходить у формі тестування. За кожну правильну відповідь учень отримує 1 бал, який вноситься до таблиці оцінювання.

 

Вивчення нового матеріалу:

У процесі експлуатації автомобіля його функціональності властивості поступово погіршується внаслідок спрацьовування, корозії, пошкодження деталей, утомленості матеріалу, з якого їх виготовлен. В автомобілі виникають різні несправності, що знижують ефективність його експлуатації.для запобігання появі дефектів і своєчасного усунення їх автомобілів піддають технічному обслуговуванні та ремонту.

Технічне обслуговування (ТО) – це комплекс операцій для підтримання автомобілів в працездатному чи справном стані під час використання його за призначенням, стоянки, зберігання або транспортування. ТО як профілактичний захід здійснюється примусово в плановому порядку через точно встановлені періоди використання автомобіля.

За періодичністю, переліком і труд ємкістю виконуваних робіт розрізняют такі види ТО автомобілів:

  • щоденне;
  • перше;
  • друге;
  • сезонне.

Щоденне технічне обслуговування (ЩТО) передбачає:

-контроль стану автомобілів;

-підтримання належного зовнішнього вигляду;

-заправлення паливом, мастильним матеріалом та охолодною рідиною;

Для автомобілів зі спеціальними кузовами в ЩТО входять санітарне оброблення кузова. ЩТО виконують після закінчення роботи автомобіля або перед виїздом його на лінію. В разі зміни водіїв на лінії автомобіль оглядають і перевіряють його технічний стан.

Щоденне технічне обслуговування автомобіля використовується водієм один раз на добу, як правило, на спеціально обладнаних майданчиках з використанням інструменту, що додається до автомобіля.

До щоденного технічного обслуговування автомобіля належать такі роботи : прибирально – мийні; контрольно – оглядові; перевірно – крипільні; регулювальні; мастильні; заправні. Їх виконують під час підготовки до роботи, перед початком і після закінчення зміни. Залежно від графіка роботи щоденне технічне обслуговування можна виконувати також потягом зміни або в перервах.

До прибирально – мийних робіт належать : прибирання кабіни. кузова, платформи; очищення сидінь та спинок крісел; очищення шасі автомобіля; миття кабіни, кузова, платформи й шасі автомобіля; протирання поверхі кабіни, кузова, протирання стекол, плафонів.

До контрольно – оглядових робіт належить перевірка : стану автомобіля та його комплектності; стану кузова, дзеркал заднього виду, номерних знаків, запорів капота й багажника; дії контрольно – вимірювальних приладів, а також приладів освітлення й сигналізації, склоочисників пристрою для обмивання вітрового скла; герметичності систем охолодження, мащення, живлення ,гідравлічного привода гальм, вільного ходу рульового колеса.

До перевірно – крипільних робіт належать перевірка стану різьбових з'єднань, шплінтів і пробок, їхнього кріплення, а також заміна придатних або втрачених новими; усунення підтікання палива, оливи, охолодної, заторної та гальмової рідини; перевірка стану покришок, тиску повітря в шинах і доведення його до нормального значення.

Показ навчальних відеофільмів проводиться протягом уроку.

Проведення інструктажу з охорони праці під час виконання ЩТО.

1.До роботи приступайте у спецодязі, упевнившись, що він не має пошкоджень, елементів, які звисають або прилягають.

2.При проведенні ЩТО автомобіль повинен знаходитись на рівній поверхні.

3.Користуватись тільки справним інструментом.

4.При роботі не використовувати замащене ганчір'я.

5.Майданчик для проведення ТО повинен бути оснащений засобами пожежогасіння.

6. Всі операції, пов’язані з технічним обслуговуванням, можна виконувати тільки при вимкненому двигуні.

 

ІІІ. Самостійна робота і поточний інструктаж

Самостійне виконання учнями щоденного технічного обслуговування автомобіля.

ІV.Заключний інструктаж – 15-20 хв.

Заключний інструктаж проводжу у формі виробничої наради.

  1.               Бригадири доповідають про роботу членів бригади протягом всього уроку виробничого навчання. Аналізують роботу бригади в цілому і окремих членів бригад по таких основних пунктах:
    •                   Дотримання безпечних умов праці;
    •                   Якість роботи, яку виконали члени бригади;
    •                   Допускались помилки чи ні;
  2.               Виставляю оцінки та їх обґрунтовую, при цьому називаю бригаду-переможця.
  3.               Прибирання робочих місць.

Повідомляю тему наступного уроку.

Додатки

Тести:

Тест

  1. До самостійної робот слюсаррем з ремонту колісних транспортних засобів допускаються особи не молодше :

16 років;

+18 років;

21 років.

  1. Про будь який нещасний випадок, що відбувся на виробництві необхідно повідомити :

МЧС ;

швидка допомога;

+безпосереждьому керівництву.

  1. Засобами індивідуального захисту слюсарів ( декілька правильних відповідей):

+черевики шкіряні;

кросівки;

+окуляри захисні;

пальто;

+рукавички комбіновані;

шкарпетки;

+костюм віскозно – лавсановий.

  1. Під час ТО на рульовому колісі повинна бути вивішена табличка з надписом:

«Не включати – працюють люди»;

+«Двигун не запускати – працюють люди»

«Не ходити ».

  1. Чи можна користуватися переносними світильниками:

ні;

так ;

+так при наявності захисного скляного ковпака, захисної сітки та справного кабеля.

  1. При роботі під автомобілем користуватися ( можна бути декілька вірних відповідей):

калоші;

+лежак;

фартук;

фартук прогумовий;

+захисні окуляри;

+берет;

каска.

  1. Які перші дії при отриманні травми на виробництві (може бути декілька вірних відповідей):

повідомити за телефоном 01;

+надати першу медичну допомогу;

+викликати швидку медичну допому;

повідомити родичам потерпілого.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тест

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Технологічна карта на виконання щоденного технічного обслуговування автомобіля

№ з/п

Найменування і зміст робіт

Місце виконання

Прилади, інструменти, пристрої

Технічні вимоги

Відмітка про виконання

1

Зовнішній огляд автомобіля

Майстерня

Візуальний контроль

 

 

2

Очистка елементів системи від пилу та бруду

Майстерня

Мийний розчин, ганчірки

Система має бути чистою

 

3

Перевірка системи мащення

Майстерня

Слюсарний набір

Система має бути герметична, у разі підтікання ліквідувати

 

4

Перевірка рівня оливи

Майстерня

Щуп

Рівень оливи має бути в межах міток

 

5

Перевірка електроприборів

Майстерня

-

Електроприбори вмикаємо

 

6

Перевірка тиску в шинах

Майстерня

Манометр

Перевірка тиску по таблиці

 

7

Перевірка рівня гальмівної рідини

Майстерня

Щуп

Рівень гальмівної рідини повинен бути між мітками мінімальна та максимальна на щупа

 

8

 Перевірка рівня палива

Майстерня

Датчик рівня палива

В разі потреби долити

 

9

Перевірка рівня рідини в склоочисниках

Майстерня

Візуальний контроль

Доливаємо рідину в разі потреби, по сезону

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
30 жовтня 2020
Переглядів
4121
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку