Урок виробничого навчання "«Підйом, транспортування і складування гіпсокартонних листів»"

Про матеріал

В розробці подано урок виробничого навчання з професії 7129 Монтажник гіпсокартонних конструкцій «Підйом, транспортування і складування гіпсокартонних листів».

Дана розробка уроку виробничого може бути використана майстрами виробничого навчання та викладачами спецдисциплін будівельного напрямку ПТНЗ

Перегляд файлу

План - конспект

уроку виробничого навчання

за професією « Монтажник гіпсокартонних конструкцій»

Тема. Підготовка поверхонь та гіпсокартонних (гіпсоволокнистих) виробів до використання.

Тема уроку. Підйом, транспортування(перенесення) і складування гіпсокартонних (гіпсоволокнистих)  плит.

Мета уроку:

Навчальна: сформувати початкові вміння і навики підйом, транспортування та пакування ГКЛ.;

Розвиваюча: Розвиває в учнів професійні  навички, вміння перевіряти якість роботи. __;

Виховна: виховувати бережливе відношення до інструментів і матеріалів.

Тип уроку: формування первинних умінь і навичок;

Вид уроку: урок засвоєння нових знань.

Міжпредметні зв’язки: Технологія гіпсокартонних конструкцій, матеріалознавство, охорона праці.

Комплексно – методичне забезпечення уроку:

журнал виробничого навчання, план уроку, план-конспект уроку, відомість результатів оцінювання досягнень учнів, плакат «Види гіпсокартонних (гіпсоволокнистих) листів», інструкційно-технологічна картка «Підйом, транспортування і складування ГКЛ», картка-завдання, інструкція з охорони праці під час виконання транспортуванню, підйомі та складуванню ГКЛ.

Навчально-виробничі роботи:

  1. Підйом гіпсокартонних листів
  2. Транспортування гіпсокартонних листів
  3. Складування гіпсокартонних листів

       Матеріально - технічне забезпечення  уроку:

матеріали: гіпсокартонні листи 

інструменти, механізми та інвентар для підйому та транспортуванню ГКЛ: двоколісний візок, ручки для перенесення, дерев’яні піддони, або підкладки.

 

 

 

 

Матеріально – технічне забезпечення уроку

https://3.bp.blogspot.com/-69UaPL7LK1w/WhiaWl0wFAI/AAAAAAAAAyM/2SWw-IgJHlQZx9toESmEjiLyyd9NfkTzgCLcBGAs/s200/23635203_161360571132896_847513133_n.jpg

 

ramochnii-podemnik

 

 

Хід уроку

 

      I.Організаційна частина

  1.           Огляд зовнішнього вигляду учнів.
  2.           Перевірка по журналу явку учнів.

 

     II.Вступний інструктаж

     1. Повідомлення теми програми, теми уроку і мети.

Сьогодні, ми продовжуємо вивчати тему «Підготовка поверхонь та гіпсокартонних (гіпсоволокнистих) виробів до використання.»

    Тема уроку: «Підйом, транспортування і складування гіпсокартонних і гіпсоволокнистих плит.»

    Мета уроку: На сьогоднішньому уроці ми повинні оволодіти початковими вміннями і навичками виконувати підйом, транспортування і складування гіпсокартонних листів.

     

 

       2.Актуалізація опорних знань.

Давайте пригадаємо матеріал, який Ви вивчали:

1. Під час екскурсії на будівельний майданчик ви ознайомилися з таким будівельним матеріалом як гіпсокартон. Дайте відповідь на таке питання. Для чого застосовуються гіпсокартонні листи?(  гіпсокартон вважається затребуваним і практичним матеріалом,  що використовується в ході оздоблювальних робіт.)

2. Пригадайте, як були складені гіпсокартонні листи, чому саме так?

(в горизонтальному положенні на піддонах)

3. Які засоби індивідуального захисту ви помітили під час монтажу гіпсокартонних плит?(рукавиці, спецодяг і т.д )

4.  Яка має бути організація робочого місця?(Інструменти та матеріали мають лежати так, щоб не робити зайвих рухів, щоб не засмічувати проходи і т. д)

 

Пояснення нового матеріалу

(Гіпсокартонний лист, ГКЛ) – це будівельно-оздоблювальний матеріал, який застосовується для облицювання стін, влаштування міжкімнатних перегородок, підвісної стелі, вогнезахисного покриття конструкцій, а також для виготовлення декоративних і звукопоглинаючих виробів.

Листи представляють собою листові вироби, які складаються з не згораємого гіпсового сердечника, всі площі якого, крім торцевих кромок,облицьовані картоном, міцно приклеєним до серцевини. Товщина пресованого картону, що слугує каркасом для гіпсового осердя становить ≤0,6мм.

Для формування серцевини застосовується гіпсове в’яжуче .

Як і всі матеріали на основі гіпсу, гіпсокартонні листи володіють властивістю дихати, тобто поглинати надлишкову вологу і виділяти її в навколишнє середовище.

Гіпс – це не горючий і вогнестійкий матеріал, він немає токсичних компонентів і має кислотність, аналогічну кислотності шкіри людини. Для досягнення необхідних показників гіпсового сердечника, які характеризують його міцність, щільність і т.д., в нього додають спеціальні компоненти. Які підвищують експлуатаційні властивості.

Технічні параметри гіпсокартонних листів:

Довжина – 2000-4000 мм з кроком 50 мм.

Ширина - 600; 1200 мм.

Товщина – 6,5; 8; 9,5; 12,5; 14; 16; 18; 20; 24 мм.

 

Сьогодні ми розглянемо такі операції:

Перша операція: підйом гіпсокартонних листів

Друга операція: транспортування ГКЛ

Третя операція: складування ГКЛ

Питання самоконтролю

 

 

Види гіпсокартонних листів

Картинки по запросу гіпсокартон звичайний фото(Демонстрація плакату)

а) Звичайні (ГКЛ) – гіпсокартонні листи, які застосовуються для внутрішнього оздоблення будівель і приміщень з сухим і нормальним вологим режимом. 

ГКЛ – (сірий колір лицьового картону).

 

 

https://1.bp.blogspot.com/-wJf1TRtqAr0/WhibmQAMtkI/AAAAAAAAAyk/0R_10KegttcOU35w_vfvNIkEVGSq4Vo-gCLcBGAs/s200/23602181_161360587799561_1566779272_n%2B%25281%2529.png2. Вологостійкі ГКЛВ) – мають понижене водо поглинання і володіють підвищеним опором проникнення вологи. Картонне облицювання цих листів проходить спеціальну обробку. Яка знижує можливість виникнення плісені і грибків. ГКЛВ – (зелений колір лицьового картону). 

 

 

 

 

 

3. Вогнетривкий(ГКЛО) – володіють великим опором дії вогню. ГКЛО – (рожевий  колір лицьового картону).

 

                                                                                                                                   https://2.bp.blogspot.com/-ORDj2pwdqDg/WhibmkB-X1I/AAAAAAAAAyo/lAiyzny8Nms_Tmnb3Dhscr1pex4XDKXqQCLcBGAs/s200/23602070_161360714466215_1348021586_n.jpg   

 

4. Вологостійкі з підвищеним опором дії відкритого вогню (ГКЛВО) – володіють одночасно властивостями ГКЛВ і ГКЛО. ГКЛВО – (зелений колір лицьового картону).

 

( демонстрація інструкційно-технологічної картки)

Після виходу з конвеєра ГКП одразу пакетують штабелюванням у пакети по 50–60 плит з пакуванням у поліетиленову плівку. Пакети обов'язково комплектують з ГКП одного типу і розміру та укладають у пакет плиском. Пакет треба розміщувати на підкладках однакової висоти з деревини або зі смуг гіпсокартону. Підкладки слід розміщувати на відстані 0,3 м одна від одної. їх має бути не менше шести. Загальна висота пакету ГКП, підготовленого до транспортування, не повинна перевищувати 0,75 м 

Зберігати гіпсокартонні листи слід в сухому закритому приміщенні при температурі навколишнього повітря не нижче +5 °С, від опалювальних приладів не менше 1,5 м. Пакети можуть бути встановлені один на одного в штабелі загальною висотою не більше 3м. Не слід гіпсокартонні листи зберігати у вертикальному положенні, так як листи можутьдеформуватися з плином часу.

Перевозити гіпсокартон можна будь-якими видами транспорту за умови їх захисту від зволоження. При транспортуванні гіпсокартонні листи повинні знаходитися в горизонтальному положенні.

Пакети повинні бути укладені на дерев’яні піддони, або підкладки, які розташовані через 0,3м (кількістю не менше 6шт.) В якості підкладки можна використовувати дерев’яні бруски, або смуги з гіпсокартону, вкладені одна на одну.

Транспортування гіпсокартонних листів повинно виконуватися централізовано в пакетованому вигляді в умовах, що виключають зволоження, забруднення і механічне пошкодження аркушів.

Габарити пакетів при не повинні перевищувати за довжиною 4100 мм, по ширині 1300 мм, по висоті 750 мм; маса пакета не повинна бути більше 3000 кг.

Найчастіше для транспортування листів гіпсокартону застосовується спеціальна ручка-переноска, яка може приймати самі різні форми. За один раз можна переносити не більше одного-двох листів. Спеціальні візки для їхнього перевезення у вертикальному положенні полегшують транспортування і зберігають ГКП від пошкоджень. ГКП слід зберігати в закритих сухих приміщеннях при температурі не нижче +5 °С, на відстані не менше 1,5 м від опалювальних пристроїв на рівних, плоских основах. Якщо виникає необхідність штабелювання ГКП, які були зволожені, то подальше їхнє використання можливе тільки після повного висушування. Не можна складувати ГКП у вертикальному положенні, оскільки це може призвести до пошкодження їхніх кромок та інших деформацій. Складування плит в пакетах і штабелях слід здійснювати, не допускаючи їхнього деформування, пошкодження осердя та провисання.

Рамкові підйомники, які використовуються для підняття листів гіпсокартону, дозволяють пересувати гіпсокартонні плити по вертикалі і горизонталі, здійснювати фіксацію ГКЛ при монтажі підвісних конструкцій стель.

Для обшивки стелі гіпсокартоном сфера будівництва пропонує різноманітні підйомники – заводські або саморобні, що дозволяють працівнику провести монтаж одному. Який варіант вибрати, залежить від ваги будматеріалів і частоти застосування.

Багато підприємств, з виробництва будівельної техніки, мають в своєму арсеналі пристрою для монтажу гіпсокартону на стелю. Вони розрізняються за призначенням, функціоналом, вантажопідйомності, але кожна з моделей дає можливість підняти ГКЛ з мінімальними витратами людино-часу.

Загальний принцип пристроїв однаковий:

  • Телескопічна труба – необхідна, щоб підняти матеріал на будь-яку висоту
  • Лебідка – найчастіше ручна
  • Тринога з коліщатками – забезпечує стійкість, дає можливість скорегувати положення гіпсокартону під стелею
  • Н-образна платформа для гіпсокартону – при виборі слід віддавати перевагу моделі з пересувними кріпленнями майданчики, що дозволить піднімати як цілий гіпсокартонний лист, так і його частини

Висота підйому такого пристрою може бути різною, але, як правило, вона становить до 3 м. В опущеному положенні платформа розташовується на висоті 1-1,5 метра. Багато моделей припускають функцію її нахилу, що дає можливість одному працівникові без праці закріпити будматеріал, а також проводити монтаж на похилі або вертикальні поверхні.

Метал, з якого робиться пристрій, відрізняється легкістю і міцністю. Максимальна вантажопідйомність не перевищує 85 кг., вага самого підйомника становить близько 26 кг. За допомогою такого пристосування навіть дуже складні роботи з гіпсокартоном можна робити поодинці.  Сам процес підйому дуже простий, а рухлива основа підйомника дозволяє переміщати листи в необхідне для фіксування положення. Крім того, можуть застосовуватися і підйомники - розпірки , набагато прискорюють проведення всіх робіт.

 Сьогодні ми будемо вчитись виконувати підйом, транспортування і складування гіпсокартонних листів.

Питання: Що повинні ви зробити перед початком роботи?

Відповідь: Підготувати робоче місце.

 Продуктивність праці залежить від правильності організації робочого місця.

 На робочому місці матеріали і інструменти ви повинні розмістити так, щоб не доводилось робити зайвих рухів. Ручний інструмент, який береться правою рукою, повинен лежати справа, а той, який береться лівою – зліва.

Памятаємо!!! – працювати потрібно в спеціальному одязі з головним убором, рукавицях;

Розглянемо першу операцію  (підйом ГКЛ).

 Монтажну роботу можна проводити і в поодинці. Але здійснити підйом ГКЛ і утримати його для закріплення саморізами – непросте завдання.  Необрізаний гіпсокартон важить близько 30 кг, а велика площа заважає його зручно схопити. Розберемося, як одному підняти лист гіпсокартону на стелю.

Демонструю, як за допомогою підйомника підійняти лист ГКЛ. Звертаю увагу на охорону праці при роботі з підйомником.

   Викликаю учня продемонструвати цей спосіб.

Розглянемо другу операцію ( транспортування ГКЛ).

 А зараз  за допомогою спеціальних ручок перенесемо лист гіпсокартону Застосування таких ручок можливо тільки вдвох, тобто використовується комплект з двох рукояток. (викликаю помічника)

Захват для гіпсокартонного листа здійснюється на зручній висоті, при цьому одна вільна рука повинна утримувати лист в правильному вертикальному положенні. При підійманні, опусканні, транспортуванні та перевезенні ГКП слід звертати особливу увагу на зберігання кромок і кутів ГКП.

 Демонструю разом з помічником спосіб перенесення ГКЛ. Викликаю учнів продемонструвати цей спосіб.

     Розглянемо третю операцію (складування ГКЛ)

На будівельному майданчику допускається нетривале зберігання гіпсокартонних листів у сухому приміщенні  упакованими в водонепроникний папір абоплівку  (при температурі не нижче0°С).

Гіпсокартонні листи укладаємо горизонтально на піддони або на підкладки. Не слід гіпсокартонні листи зберігати у вертикальному положенні, так як листи можуть деформуватися з плином часу.

Демонструю разом з помічником метод складування.

3. Перевірка засвоєння учнями вивченого матеріалу.  

1.Які види гіпсокартону ви знаєте?

2.За допомогою яких пристроїв здійснюється підйом ГКЛ?

3.Яких правил охорони праці повинні дотримуватись при підйомі, транспортуванні і складуванні ГКЛ?

4. Як складують гіпсокартонні листи?

5. Яке має бути приміщення для зберігання ГКЛ.

А зараз за допомогою карток -завдання ви ознайомитесь з операціями, які сьогодні будете виконувати; зверніть увагу на ескіз, на вибір робочої пози, дотримання правил охорони праці при виконанні даних операцій.

    Учні виконують вправи: підйом, перенесення і складування гіпсокартонних  листів.

III. Поточний інструктаж

Цільові обходи робочих місць

Перший обхід: перевірити стан робочих місць.

Другий обхід: перевірити правильність виконання трудових прийомів.

Третій обхід: перевірити правильність дотримання правил безпеки праці.

Четвертий обхід: прийом робіт і оцінка.

    ІY. Заключний інструктаж

  1.           Підведення підсумків роботи за день.
  2.           Відмічаю, хто з учнів добився відмінної якості в роботі і чому.
  3.           Повідомлення оцінок за день.
  4.           Розглядаю найбільш характерні помилки в роботі учнів, вказую чому ці помилки виникли і як можна їх позбутись.
  5.           Прибирання робочого місця:
  •               перевіряю справність та чистоту інструменту;
  •               перевіряю належний стан робочого місця учнів.
  1.           Підготовка матеріально-технічного забезпечення до наступного уроку:

Домашнє завдання:

  1. Старченко О. Ю «Технології сухого будівництва» ст.45

 

ЦЕНТР ПРОФЕСІЙНО – ТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ

М. ЖИТОМИРА

 

 

 

 

Розробка відкритого уроку виробничого навчання

 

 

 

                                                              Розробила:                         

 майстер виробничого навчання

                                                                                           Галина Вікторівна Романюк

 

 

 

 

 

2020 р

docx
Додано
7 лютого 2021
Переглядів
1258
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку