МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ І НАУКИ КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ
НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ У КИЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
ДПТНЗ «БРОВАРСЬКИЙ ПРОФЕСІЙНИЙ ЛІЦЕЙ»
Методична розробка
уроку виробничого навчання
на тему: «Приготування супів картопляних з бобовими Вимоги до якості. Відпуск.
Розроблено:
Майстром в/н
Безродна Тетяна Василівна
м. Бровари
2021
План-конспект уроку
Тема програми: Приготування супів.
Тема уроку: «Приготування супів картопляних з бобовими. Вимоги до якості. Відпуск
Мета проведення уроку:
ознайомитись з асортиментом , особливостями приготування перших страв та їх значення у раціоні людини у закладах харчування.;
Навчальна: Формування початкових знань та навичок по виконанню трудових прийомів при приготуванні супів, по виконанню трудових прийомів нарізки продуктів.
Розвиваюча: Розвивати практичні навички при роботі з електрообладнанням, професійним устаткуванням та інструментами.
Виховна: Формувати раціональне використання сировини, економію електроенергії, бережливе ставлення до інвентарю та обладнання.
Тип уроку:
Урок формування умінь і навичок учнів при приготуванні картопляних супів
Матеріально-технічне забезпечення уроку: Проектор, презентація, комп’ютер, спецодяг. Необхідний інвентар для приготування супів, електричне обладнання уроку (електричні плити, м’ясорубка).
Метод проведення: евристична бесіда, практичний показ, мультимедійний супровід уроку
Роздатковий дидактичний матеріал: пакети індивідуальних завдань.
Натуральні зразки: зразки перших страв;
Інструмент, ножі, лопатки, шумівка, ложки розливна,столові ;
Інвентар: : розробні дошки з відповідним маркуванням, лотки,
Кухонний посуд: сковорідки, каструлі різної місткості;
Столовий посуд: глибока столова тарілка, підставна тарілка, фірмовий посуд закладу.
Міжпредметні зв’язки:
1.Технологія приготування їжі з основами товарознавства:
Тема «Приготування супів».
2.Устаткування підприємств харчування:
Тема «Теплові апарати гарячого цеху».
3.Облік, калькуляція і звітність:
Тема «Розрахунок сировини на визначену кількість»
4. Організація виробництва та обслуговування:
Тема «Столовий посуд»
5.Гігієна та санітарія виробництва:
Тема «Санітарні вимоги до приготування та реалізації харчових продуктів».
6.Охорона праці:
Тема «Технічні вимоги безпеки праці під час експлуатації теплового обладнання».
7.Виробнича практика на виробництві
Тема «Приготування перших страв».
Алгоритм проведення заняття
І. Організаційний момент (2-3 хв.)
ІІ. Вступний інструктаж (45 хв.)
1. Повідомлення теми, мети, завдань уроку ( 1 хв.)
2. Мотивація . ( 5 хв. )
3. Актуалізація ( 10-12 хв.)
4. Практичний показ з поясненням ( 20 хв.)
5. Нагадування правил охорони праці та вимог санітарії і особистої гігієни та видача індивідуальних завдань (5 хв.)
ІІІ. Поточний інструктаж
ІV. Заключний інструктаж
Хід проведення заняття
І. Організаційний момент
Дії майстра |
Дії учнів |
Майстер вітається з учнями. Перевіряє готовність учнів до заняття, стан та комплектність санітарного одягу, взуття. |
Староста звітує про відсутніх та готовність учнів до заняття. |
ІІ. Вступний інструктаж
1. Повідомлення теми, мети, завдань заняття |
||
Майстер повідомляє тему, «Приготування супів картопляних з бобовими . Вимоги до якості. Відпуск» мету,заняття. Мета заняття:
Завдання заняття: 1. Організація робочого місця, підбір інвентарю, інструменту, посуду. 2. Приготування страв згідно індивідуальних завдань. 3. Набуття нових навичок з приготування супів. 4. Проведення бракеражу готових страв. |
Учні слухають та осмислюють завдання, які ставить перед ними майстер |
|
2. Мотивація навчальної діяльності учнів |
|
|
Значення перших страв у харчуванні та їх класифікація. Перші страви є джерелом мінеральних і біологічно активних речовин (вітамінів та мікроелементів) Вони містять велику кількість рідини і покривають потребу організму у воді на 15-25%. Теоретично вивчили класифікацію супів, знаємо про широкий асортимент перших страв їх лікувальну і харчову цінність. Зможемо розширити асортимент страв меню на виробництві. Готувати супи найдоцільніше перед самим вживанням, щоб вони не втрачали своїх поживних якостей. Продукти для супів потрібно підбирати відповідно до сезону. Спецій слід давати стільки, щоб вони доповнювали і поліпшували смакові якості страви Заправи слід додавати наприкінці варіння супів. Міцний, наваристий бульйон можна отримати, якщо м'ясо і кістки починати варити у холодній воді, бо тоді всі поживні речовини переходять у бульйон. Якщо потрібне смачне м'ясо, його слід починати варити у гарячій воді. Якщо бульйон варять із старої курки, кількість води треба збільшити: бо м'ясо старої курки париться довше і внаслідок цього вода більше випаровується. 3берігати бульйон навіть у холодильнику можна тільки процідженим і перелитим в емальований посуд або скляну банку. Овочі і крупи слід класти варити у гарячу воду, але картоплю та сухі боби — у холодну воду. Моркву, коріння петрушки та селери для супів слід добирати невеликі, бо вони швидко варяться і кращі на смак. Нарізати овочі треба тільки перед додаванням ї£ у суп. Овочі слід нарізати уздовж на 4—5 часток. Капусту треба уважно проглянути, щоб не було в ній комах, якщо є — вимочити її в підсоленій воді. Для готування м'ясного бульйону доцільно користуватися завжди однією посудиною.
|
Уважно слухають |
|
3. Актуалізація набутих знань учнів |
||
Майстер запитує |
Учні відповідають |
|
Скажіть будь ласка.
|
Бажана відповідь: перші страви класифікують за характером рідкої основи, температурою подавання, способом приготування |
|
|
Бажана відповідь: заправні,прозорі,пюретворні. |
|
|
Бажана відповідь: Горох і квасолю попередньо замочують (2 - 3 л на 1 кг бобових) на 2 - 3 години. Квасолю попередньо відварюють. |
|
|
Бажана відповідь: за 5-7 хв до готовності |
|
|
Бажана відповідь:цибуля, морква, біле коріння, томат, борошно. |
|
|
Бажана відповідь: спеції та сіль у рецептурах на вказується, але їх додають в усі супи окрім молочних у кількості на 1 літр супу: Перець горошком – 0,1 Лавровий лист – 0,04 Сіль – 6-10 Молочні супи 1 літр – 6 на.
|
|
|
Бажана відповідь: Складає 75-80оС |
|
|
Бажана відповідь: 40°C
|
|
|
Бажана відповідь : звареними до розм'якшення |
|
|
Бажана відповідь : погіршує смак і аромат |
|
|
|
|
|
Один з учнів повторює показ |
|
|
Один з учнів повторює показ |
|
Демонструє зразки посуду для подачі перших страв, інструмент, інвентар, і приступає до практичного показу |
||
|
Учні спостерігають.
Один з учнів повторює показ
|
|
|
Учні знайомляться з завданням |
|
|
Учні слухають |
|
(додаток 19 ) |
Учні знайомляться із критеріями. |
|
ІІІ. Поточний інструктаж
Дії майстра |
Дії учнів |
1. Контролює правильність організації робочих місць. Надає допомогу учням, які її потребують |
Учні самостійно організовують робочі місця |
2. Перевіряє правильність виконання практичних завдань |
Звітують майстру щодо виконання завдань |
3. Контролює правильність ведення технологічного процесу варіння заправних супів. Під час варіння супів продукти закладати в певній послідовності для попередження втрат вітамінів та форми нарізаних овочів, Варити супи треба при слабкому кипінні запобігаючи швидкому випаровуванню ароматичних речовин. |
Учні спостерігають за діями майстра та відтворюють їх. |
4. У випадку виникнення типових помилок у декількох учнів одночасно, то майстер зупиняє роботу і демонструє правильність технологічного процесу |
Учні спостерігають за діями майстра та відтворюють їх. |
4. Допомагає учням довести страви до смаку |
Дегустують готові страви, виконуючи бракераж |
5. Консультує щодо оформлення готових страв, правильного підбору посуду |
Порціонують страви з дотриманням правил подачі та температури відпуску |
6. Допомагає правильно розмістити страви |
Роблять виставку готових страв |
ІV. Заключний інструктаж
Дії майстра |
Дії учнів |
Дегустує страви разом з учнями. Робить зауваження, вислуховує думку учнів. Дає оцінку щодо зовнішнього вигляду, смаку, аромату, консистенції страви. |
Отримують посуд для дегустації готових страв. Дегустують готові страви, обговорюють їх, заносять результати досліджень у таблицю. |
Підведення підсумків заняття |
|
Звертає увагу на помилки, які були допущені в процесі роботи, шляхи їх попередження і усунення. Обґрунтовує виставлені оцінки |
Учні звітують, чого нового вони навчилися на цьому заняття, що їх вразило |
Список використаних джерел:
Додаток 1
Пакет індивідуальних завдань
Індивідуальні завдання учням
1 бригада |
Дотримуючись технічних вимог безпеки праці приготувати «Суп» |
2 бригада |
Дотримуючись технічних вимог безпеки праці приготувати «Суп картопляний з макаронними виробами” |
3 бригада |
Дотримуючись технічних вимог безпеки праці приготувати «Суп » |
4 бригада |
Дотримуючись технічних вимог безпеки праці приготувати : «Суп » |
5 бригада |
Дотримуючись технічних вимог безпеки праці приготувати «Суп картопляний з крупою»
|
6 бригада |
Дотримуючись технічних вимог безпеки праці приготувати «Суп з крупою і томатом – пюре»
|
Додаток 2
ЗАВДАННЯ № 1
для поточного інструктажу
на тему «Приготування супів»
Ви отримали завдання приготувати страву: «Суп картопляний»
Вам необхідно:
Додаток 3
Інструкційно-технологічна картка №1
Тема програми: Приготування супів
Технологічна картка страви
«Суп картопляний»
Продукти |
Кількість сировини на одну порцію |
Технологічні вимоги до основної сировини |
|
Брутто |
Нетто |
||
Картопля |
150.0 |
112.5 |
Сировина повинна відповідати вимогам нормативно-технічної документації. |
Вода |
175,0 |
175,0 |
|
Морква |
12.0 |
10.0 |
|
Цибуля ріпчаста |
12.0 |
10.0 |
|
Масло вершкове |
2.5 |
2.5 |
|
Сіль |
2.0 |
2.0 |
|
Лавровий лист |
0.01 |
0.01 |
Примітка: У вазі готової страви допускається відхилення + 3%
Технологія приготування
В киплячу воду покласти картоплю, довести до кипіння, додати пасеровані цибулю та моркву і варять до готовності. За 5-10 хв. до закінчення приготування додати сіль, лавровий лист.
Правила відпуску
У глибоку столову тарілку, нагріту до 40°С, налити суп (спеції вийняти), зелень покласти острівцем. Під глибоку столову тарілку підставити мілку столову тарілку. Температура відпуску – 70-75°С, вихід 500г.
Вимоги до якості
Зовнішній вигляд |
овочі у вигляді соломки, картопля – кубиків, дольок; на поверхні жир і рублена зелень |
Колір |
кремовий або світло-оранжевий, овочів – натуральний |
Смак, запах |
пасеровані овочі і спеції з добре вираженим смаком картоплі |
Консистенція |
картопля м’яка |
Додаток 4
ЗАВДАННЯ № 2
для поточного інструктажу
на тему «Приготування супів»
Ви отримали завдання приготувати страву: «Суп картопляний з макаронними виробами”
Вам необхідно:
Додаток 5
Інструкційно-технологічна картка №1
Тема програми: Приготування супів.
«Суп картопляний з макаронними виробами
«Технологічні картки на продукцію
громадського харчування» 1 частина
«Техніка» 1990р
Продукти |
Витрати сировини в г на 1 порцію |
Технологічні вимоги до якості сировини |
|
Брутто |
Нетто |
||
Картопля |
200 |
150 |
Сировина відповідає вимогам діючих стандартів або технічних умов |
Макарони, лапша, вермішель |
20 |
20 |
|
Цибуля ріпчаста |
12 |
10 |
|
Морква |
25 |
20 |
|
Петрушка (корінь) |
7 |
5 |
|
Маргарин столовий |
5 |
5 |
|
Бульйон або вода |
- |
375 |
|
Вихід |
- |
500 |
Технологія приготування
Бульйон довести до кипіння, посолити, закласти картоплю, нарізану брусочками. Варити до готовності, додати овочеву пасеровки (овочі нарізати соломкою), поварити 10 хв., додати вермішель, спеції, поварити 5-7 хв.
Правила відпуску
У глибоку столову тарілку, нагріту до 40°С, налити суп (спеції вийняти), зелень покласти острівцем. Під глибоку столову тарілку підставити мілку столову тарілку. Температура відпуску – 70-75°С, вихід 500г.
Вимоги до якості
Зовнішній вигляд |
на поверхні посічена зелень , скалки жиру; овочі нарізані відповідно до форми вермішелі |
Колір |
кремовий або світло-сірий, мутнуватий, овочів – натуральний |
Смак, запах |
пасерованих та варених овочів, спецій |
Консистенція |
картопля і макарони м'які, але не переварені |
Додаток 6
Додаток 8
ЗАВДАННЯ № 4
для поточного інструктажу
на тему «Приготування супів»
Ви отримали завдання приготувати страву: «Суп картопляний з бобовими»
Вам необхідно:
Додаток 9
Інструкційно-технологічна картка №4
Тема програми: Приготування супів.
«Суп картопляний з бобовими»
«Технологічні картки на продукцію
громадського харчування» 1 частина
«Техніка» 1990р
Продукти |
Витрати сировини в г на 1 порцію |
Технологічні вимоги до якості сировини |
|
Брутто |
Нетто |
||
Картопля |
167 |
125 |
Сировина відповідає вимогам діючих стандартів або технічних умов |
Квасоля або горох лущений або сочевиця або горох зелений консервований |
41 51 77 |
40 50 50 |
|
Цибуля ріпчаста |
24 |
20 |
|
Морква |
25 |
20 |
|
Петрушка (корінь) |
7 |
5 |
|
Маргарин столовий |
- |
10 |
|
Бульйон або волда |
- |
325 |
|
Вихід |
- |
500 |
Технологія приготування
В кип'ячий підсолений бульйон покласти картоплю, нарізану часточками, і варити до напівготовності, за 10-15 хв. додати овочеву пасеровки, проварити, закласти окремо підготовлені бобові. За 5-7 хв. до готовності додати сіль, перець, лавровий лист.
Правила відпуску
У глибоку столову тарілку, нагріту до 40°С, налити суп, зелень покласти острівцем. Під глибоку столову тарілку підставити мілку столову тарілку. Температура відпуску – 70-75°С, вихід 500г.
Вимоги до якості
Зовнішній вигляд |
на поверхні скалки жиру, зелень острівцем; овочі нарізані кубиками, бобові м'які, але не втратили форми |
Смак, запах |
пасерованих та варених овочів, бобових |
Колір |
бульйону – світло-сірий, мутнуватий |
Консистенція |
овочі та бобові м'які, але не переварені |
Додаток 10
ЗАВДАННЯ № 5
для поточного інструктажу
на тему «Приготування супів»
Ви отримали завдання приготувати страву: Суп з крупою і томатом - пюре
Вам необхідно:
Додаток 11
ТЕХНОЛОГІЧНА КАРТКА
Суп з крупою і томатом - пюре
Рецептура № 238/ІІ (Збірник технологічних карт на страви і кулінарні вироби. Київ АСК 2012р.)
Найменування сировини |
Кількість сировини, г |
|
Брутто |
Нетто |
|
Крупа перлова |
40 |
40 |
Морква |
25 |
20 |
Петрушка (корінь) |
6 |
5 |
Цибуля ріпчаста |
24 |
20 |
Томат – пюре |
15 |
15 |
Олія |
10 |
10 |
Бульйон або вода |
475 |
475 |
Лавровий лист |
0,02 |
0,02 |
Перець чорний горошком |
0,05 |
0,05 |
Сіль |
4 |
4 |
Петрушка (зелень) |
4 |
3 |
Вихід |
- |
500 |
ТЕХНОЛОГІЯ ПРИГОТУВАННЯ
Крупу перлову перебирають, промивають, декілька разів змінюючи воду, спочатку - теплою водою (30-40º С), а потім гарячою (50-60º С). Підготовлену перлову крупу кладуть у киплячу воду і варять до напівготовності і знову промивають. Овочі обробляють, миють. Моркву, петрушку, цибулю нарізують дрібними кубиками і пасерують з додаванням томату – пюре (томат – пюре можна пасерувати окремо). Зелень петрушки дрібно нарізають.
В киплячий проціджений бульйон або воду кладуть підготовлену перлову крупу. За 10 -15 хв. до її готовності додають пасеровані овочі, томат – пюре, варять до готовності. За 5-7 хв. до закінчення варіння додають сіль, спеції. Дають супу настоятися 10-15 хв. залишивши на краю плити. При подаванні посипають подрібненою зеленню.
ХАРАКТЕРИСТИКА ГОТОВОЇ СТРАВИ
Зовнішній вигляд – на поверхні часточки жиру, дрібно нарізана зелень. Морква і цибуля нарізані кубиками.
Смак і запах – пасерованих і варених овочів, томату - пюре, спецій.
Колір – бульйон червоний за рахунок томату, жир оранжевий.
Консистенція – овочі і крупа м’які, але не розварені.
ОФОРМЛЕННЯ ТА ПОДАВАННЯ СТРАВИ
У підігріту до температури 30-40º С глибоку столову тарілку (240 мм у діаметрі) насипають гарячий суп на порцію 500 г (350/150), кладуть острівцем дрібно нарізану зелень петрушки, ставлять на мілку столову тарілку з паперовою серветкою. При подаванні супу слідкують, щоб краї тарілки були чисті. Лавровий лист і перець горошком при подаванні обов’язково виймають. Температура подавання 65- 75º С, страв на замовлення – 85-90º С. Термін реалізації 1-2 год. при температурі зберігання 80-85º С .
Додаток 12
ЗАВДАННЯ № 6
для поточного інструктажу
на тему «Приготування супів»
Ви отримали завдання приготувати страву: «Суп картопляний з крупою»
Вам необхідно:
Додаток 13
ТЕХНОЛОГІЧНА КАРТКА
Суп картопляний з крупою
Рецептура № 219/ІІ (Збірник технологічних карт на страви і кулінарні вироби. Київ АСК 2012р.)
Найменування сировини |
Кількість сировини, г |
|
Брутто |
Нетто |
|
Картопля |
215 |
160 |
Крупа рисова |
10 |
10 |
Морква |
25 |
20 |
Петрушка (корінь) |
6,5 |
5 |
Цибуля ріпчаста |
24 |
20 |
Олія |
6,1 |
6,1 |
Бульйон або вода |
375 |
375 |
Лавровий лист |
0,02 |
0,02 |
Перець чорний горошком |
0,05 |
0,05 |
Сіль |
4 |
4 |
Петрушка (зелень) |
4 |
3 |
Вихід |
- |
500 |
ТЕХНОЛОГІЧНА КАРТКА
Овочі обробляють, миють. Картоплю нарізують кубиками, моркву, петрушку дрібними кубиками, цибулю, зелень петрушки дрібно січуть. Коріння, моркву і цибулю пасерують. Крупу рисову перебирають, промивають теплою водою (30-40º С), потім гарячою (50-60º С).
В киплячий проціджений бульйон або воду кладуть підготовлену рисову крупу, картоплю, додають пасеровані овочі і варять до готовності. За 5-7 хв. до закінчення варіння додають сіль, спеції. Дають супу настоятися 10-15 хв. залишивши на краю плити. При подаванні посипають подрібненою зеленню.
ХАРАКТЕРИСТИКА ГОТОВОЇ СТРАВИ
Зовнішній вигляд – на поверхні часточки жиру, дрібно нарізана зелень . Овочі нарізані кубиками.
Смак і запах – пасерованих і варених овочів, крупи, спецій.
Колір – бульйон світло-сірий, прозорий; овочі властивого їм кольору у вареному вигляді.
Консистенція – овочі і крупа м’які, але не розварені.
ОФОРМЛЕННЯ ТА ПОДАВАННЯ СТРАВИ
У підігріту до температури 30-40º С глибоку столову тарілку (240 мм у діаметрі) насипають гарячий суп на порцію 500 г (350/150), кладуть острівцем дрібно нарізану зелень петрушки, ставлять на мілку столову тарілку з паперовою серветкою. При подаванні супу слідкують, щоб краї тарілки були чисті. Лавровий лист і перець горошком при подаванні обов’язково виймають. Температура подавання 65- 75º С, страв на замовлення – 85-90º С. Термін реалізації 1-2 год. при температурі зберігання 80-85º С .
Додаток 14
Деякі рекомендації по приготуванню перших страв
Готувати супи найдоцільніше перед самим вживанням, щоб вони не втрачали своїх поживних якостей.
Продукти для супів потрібно підбирати відповідно до сезону.
Спецій слід давати стільки, щоб вони доповнювали і поліпшували смакові якості страви
Заправи слід додавати наприкінці варіння супів. Міцний, наваристий бульйон можна отримати, якщо м'ясо і кістки починати варити у холодній воді, бо тоді всі поживні речовини переходять у бульйон. Якщо потрібне смачне м'ясо, його слід починати варити у гарячій воді.
Якщо бульйон варять із старої курки, кількість води треба збільшити: бо м'ясо старої курки париться довше і внаслідок цього вода більше випаровується.
3берігати бульйон навіть у холодильнику можна тільки процідженим і перелитим в емальований посуд або скляну банку.
Овочі і крупи слід класти варити у гарячу воду, але картоплю та сухі боби у холодну воду.
Моркву, коріння петрушки та селери для супів слід добирати невеликі, бо вони швидко варяться і кращі на смак.
Нарізати овочі треба тільки перед додаванням їх у суп. Овочі слід нарізати уздовж на 4-5 часток.
Капусту треба уважно проглянути, щоб не було в ній комах, якщо є вимочити її в підсоленій воді.
Для готування м'ясного бульйону доцільно користуватися завжди однією посудиною.
Щоб суп не був каламутний, рис, пшоно, гречку, локшину треба на 2-3 хвилини занурити у гарячу воду і дати їй стекти на ситі, а потім уже класти в бульйон і варити до готовності.
Овочі, що мають у своєму складі кислоту: солоні огірки, щавель, шпинат слід додавати наприкінці варіння супу, бо інакше картопля буде твердою.
Суп з перловкою не матиме неприємного синього відтінку, якщо крупу відварити окремо, майже до готовності і лише тоді покласти в суп. З першою водою зійде каламуть і рідина буде чистою і прозорою.
Пересолений суп можна врятувати, якщо жменьку промитого рису загорнути в чисту полотнину, вкинути в суп і прокип'ятити. Рис вбере зайву сіль.
Якщо суп залишився на наступний день, його перед вживанням треба добре підігріти, але не кип'ятити, щоб зберегти вітаміни та інші поживні речовини.
Якщо у процесі варіння бульйону піна опуститься на дно, треба долити трохи води. Піна підніметься на поверхню і її можна буде зібрати.
Пересолений суп не рекомендується розводити водою, краще опустити в нього марлевий мішечок з несоленою кашею і кілька хвилин проварити.
Під час варіння супу після кожного додавання продуктів бульйон необхідно швидко довести до кипіння. Якщо потрібно додати воду, то додають тільки гарячу.
Додаток 15
Картка - нагадування
Вимоги до якості перших страв
Додаток 16
Картка – нагадування
Корисні поради при приготуванні перших страв
Додаток 17
«Приготування супів»
Правила санітарії та особистої гігієни під час роботи в гарячому цеху
Додаток 18
Витяг з інструкції з охорони праці № 86 від 25 травня 2010 року
Вимоги безпеки праці під час роботи в гарячому цеху
Конфорки електричних плит повинні бути без тріщин, з бортовою поверхнею. Не слід розливати жир або рідину на відкриті ТЕНи або розпечену поверхню конфорок.
Електричне устаткування повинно мати справне заземлення, біля пульту управління має бути гумовий килимок.
Електричне устаткування вмикати та вимикати тільки сухими руками.
Кришку з гарячої каструлі знімати рухом „на себе”, захищаючи лице від опіків парою.
18. Щоб не порізати пальці:
Додаток 19
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів
за професією “Кухар”3 розряд, з професійно-практичної підготовки по темі уроку:« «Приготування супів»
№ з/п |
Критерії оцінювання |
Критерії оцінювання |
Кількість балів |
1 |
Стан санітарного одягу. |
10 |
|
2 |
Дотримання санітарних вимог, вимог техніки безпеки, прибирання робочого місця. |
15 |
|
3 |
Навчальна дисципліна. |
10 |
|
4 |
Правила здійснення технологічного процесу |
15 |
|
5 |
Дотримання послідовності приготування страви згідно завдання |
25 |
|
6 |
Підбір посуду , інструменту , інвентарю |
10 |
|
7 |
Визначення відсотку відходів . |
10 |
|
8 |
Дотримання норм часу. |
10 |
|
|
Всього |
100 |
|
Результати оцінювання :
Кількість балів |
Оцінка |
96-100 |
12 |
91-95 |
11 |
86-90 |
10 |
81-85 |
9 |
71-80 |
8 |
61-70 |
7 |
56-60 |
6 |
51-55 |
5 |
41-50 |
4 |
31-40 |
3 |
21-20 |
2 |
До 20 |
1 |
Додаток 20
Картка – анкета
« Враження про приготовлену страву
Прізвище та ім’я учня______________________________________________
Дата уроку _______________________________________________________
Тема уроку_______________________________________________________
Назва страви:_____________________________________________________
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
Що сподобалось
в приготовленій страві:____________________________________________
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
Що не сподобалось
в приготовленій страві:___________________________________________
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
Поради та побажання:______________________________________________
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
Оцінка за урок_____________________________________________________
Підпис___________________
Додаток 21
Додаток 22
Інструкційно-технологічна картка
попередження дефектів при приготуванні супів
№ з/п |
Можливі дефекти, вади, недоліки |
Причини виникнення |
Способи Усунення |
1 |
Овочі недоварені або переварені не зберегли форму нарізки |
Не дотримувались послідовності закладки продуктів |
Овочі слід закладати в такому порядку, щоб вони одночасно дійшли до готовності |
2 |
В овочевій пасеровці морква підгоріла, а цибуля сира |
Не дотримувались послідовності закладки овочів |
Слід спочатку спасерувати цибулю до прив'ялення, а потім додати моркву і пасерувати разом |
5 |
Бульйон у супах непрозорий, овочі втратили форму |
Варили при бурхливому кипінні, не дотримувались строків варіння. Не настояли після приготування |
Закладати продукти згідно зі строками варіння. Суп треба настояти 15-20 хв.. Жир спливає, бульйон стає прозорим |
6 |
Макаронні вироби втратили форму, розварилися |
Готовий суп залишили настоюватися на гарячій плиті 30-40 хв. |
Порядок закладки макаронних виробів залежить від їх виду. Супи з макаронними виробами не настоюють |
7 |
Суп картопляний з крупою має гіркуватий присмак. |
Пшоно не обшпарили окропом. |
Пшоно треба обшпарити перед закладанням у бульйон. |