Професія:_____________
Дата:__________________
Група №_______________
Майстер виробничого навчання
________________________
План – конспект
уроку виробничого навчання
Тема програми №8: «Колорування волосся »
Тема уроку: « Виконання колорування волосся сучасним способом «» »
Мета уроку:
а) навчальна: формування готовності учнів до оволодіння сучасними виробничими технологиями та систематизація знань, умінь і навичок по виконанню колорування волосся;
б) розвивальна: розвиток раціонального мислення та творчості, пізнавальної активності та самостійності, вміння та навички самовдосконалення з обраної професії;
в) виховна: виховання поваги до праці, обраної професії, відповідальності та ініціативи.
Тип уроку: Урок вдосконалення умінь та формування навичок
Методи організації навчальної діяльності учнів:пояснення, практичний показ майстром виробничого навчання трудових прийомів; спостереження учнів; вправи Дидактичне забезпечення:
Матеріально-технічне забезпечення: ПК, мультимедійний проектор, проекційний екран; інструменти та пристосування: щипці для завивки волосся, праска для волосся, фен, гребінець, мисочка, матеріали: спрей, лак для волосся, шампунь, бальзам;
перукарська білизна:
Міжпредметні зв’язки: предмет «Перукарська справа» тема програми: «Колорування волосся»; предмет «Санітарія та гігієна» тема програми: «Вивчення законодавчої та нормативної документації з санітарії та гігієни перукарської справи»; предмет «Спеціальне малювання» тема програми: «Малювання волосся в сучасних техніках колорування».
Сучасні матеріали - різнокольорові крейди
Хід уроку
I. Організаційна частина.
1. Перевірка наявності учнів.
2. Перевірка готовності учнів до уроку
II. Вступний інструктаж.
2. Актуалізація опорних вмінь та навичок необхідних для розкриття нової теми
Розповідь з мультимедійним супроводом
Слово майстра виробничого навчання: поряд з традиційним одноколірним фарбуванням в сучасному перукарському мистецтві існує також безліч інших технік фарбування волосся. Нестандартні зачіски та незвичайне фарбування волосся в наш час дуже популярне. Жінки відмовилися від класичних зачісок, віддав перевагу модним асиметричним стрижкам. В моді з’явився з новий тренд – різнокольорові пасма. І тут модниці задалися питанням: як же зробити кінці волосся яскравими не використовуючи барвники? Рішення віднайшли дуже швидко – це звичайні пастельні крейди для малювання. Давайте сьогодні на уроці з’ясуємо, як пофарбувати волосся крейдою? Цей оригінальний метод фарбування волосся не потребує великих затрат часу, сил та коштів. Сьогодні на уроці будемо вивчати технологію виконання фарбування волосся сучасним способом «Діп-Дай». Перш ніж розпочати вивчати колорування волосся способом «Діп-Дай» давайте пригадаємо матеріал з попередніх тем.
ГРА - «П’ять журналістських запитань - ЩО?, ДЕ?, КОЛИ?, ЯК?, ЧОМУ?».
На минулому уроці виробничого навчання учні об’єдналися у дві групи і отримали домашнє завдання підготувати по п’ять цікавих запитань на які запропонуйте товаришам дати відповідь. Переможе та команда чиї питання та відповіді будуть більш цікаві та правильні.
4. Викладання нового матеріалу.
Мультимедійна презентація.
Слово майстра виробничого навчання:за допомогою пастельної крейди ви зможете фарбувати пасма волосся в той колір, який відповідає вашому сьогоднішньому настрою. Іноді виникає бажання мати відтінок волосся незвичайного кольору, бірюзовий чи лавандовий, але лякає що можна ходити тривалий час з волоссям як у Мальвіни до тих пір, поки вони не відростуть. І дуже добре, що є новий продукт – це яскраві кольорові крейди для волосся. Головне те, що вони змиваються. Але є і недоліки у використані художньої крейди: художня пастель швидко осипається, до складу художньої пастелі може входити свинець у великій кількості, що шкодить здоров’ю. Всі ці експерименти з фарбування кольоровими крейдами змусили виробників зробити свій варіант крейди для волосся. Ці крейди, як ви вже знаєте з уроків матеріалознавства схожі на компактні тіні.
Слово майстра виробничого навчання: зараз я вам продемонструю послідовність фарбування волосся .
1.3 Перед фарбування темного кольору волосся кожне пасма треба зволожити спреєм з водою, а світлі волосся – висушіть, тому що при змочені пастельний пил створює легкий барвник, який може пофарбувати світле волосся.
1.4 Розчісуємо волосся та виділяємо пасма, скучаємо її у джгутик, так вона пофарбується рівномірно.
1.5 Фарбуємо вибраним кольором рухаючись у одному напрямку, щоб не сплутати волосся. Наносити відтінок можна по різному: по всій довжині волосся або тільки на кінчиках.
1.6 Якщо волосся зволожували то підсушуємо його феном.
1.7 Для закріплення крейди та випрямлення пасма використовуємо щипці або праску.
1.9 Надання порад клієнтам: крейда висушує волосся, тому після фарбування необхідно провести глибоке кондиціонування за допомогою маски для волосся чи бальзаму; блондинкам для відновлення блиску волосся необхідно використовувати шампунь кларифанг; перед сном необхідно змити крейду з волосся, щоб її сліди не залишилися на подушці; не одягати з пофарбованим волоссям крейдою одяг із світлих тканій, крейда зоставить сліди.
2. Розгляд типових помилок та способів їх попередження.
3. Пробне виконання учнями нових прийомів роботи з метою перевірки доступності нової інформації.
Завдання:
Слово майстра виробничого навчання: під час самостійного виконання завдання ви зможете користуватися інструкційно – технологічною карткою «Виконання колорування волосся сучасним способом «Діп-Дай»»,
4. Відповідь на запитання учнів
Слово майстра виробничого навчання: під час уроку побачили як виконувати колорування волосся сучасним способом «Діп-Дай».
Чи виникли у вас питання? Чи все вам зрозуміло?
5. Пояснення та показ способів раціональної організації робочих місць учнів при виконанні завдань.
Слово майстра виробничого навчання:при виконанні завдань на робочому місці розташувати інструменти та пристосування з права на ліво, по мірі їх використання.
III. ПОТОЧНИЙ ІНСТРУКТАЖ
3.1 Розподіл учнів по робочим місцям
Слово майстра виробничого навчання:сьогодні на уроці вашим завданням буде виконання колорування волосся способом «Діп-Дай». Норма часу на виконання одного колорування волосся - 1 година 30 хвилин (робоча норма часу складає -), тому під самостійного виконання завдання (5 годин)вам необхідно виконати 3 фарбування. Перед тим як розпочати виконувати завдання, ще раз зверніть увагу на послідовність виконання з використанням безпечних прийомів праці. Оцінювання виконання робіт буде проводиться за критеріями оцінювання і буде враховуватися: зовнішній вигляд; організація робочого місця; дотримання безпечних прийомів праці та технологічної послідовності, норм часу, вміння володіти інструментами, якість виконаної роботи.
Пропоную всім підійти до робочих місць та запросити клієнта для виконання колорування волосся.
2. Цільові обходи майстром виробничого навчання робочих місць учнів.
Мета обходів:
- Перевірка правильності організації робочих місць та додержання ними правил безпеки праці.
- Перевірка правильності виконання учням нових прийомів та технологічного процесу виконання робіт.
- Перевірка умінь користування схемами, інструкційними та технологічними картами.
- Надання індивідуальної допомоги учням.
- Перевірка ходу виконання робіт (між операційний контроль).
- Допомога учням самим відшукати помилки та шляхи їх виправлення.
- Перевірка якості роботи учнів та виконання ними норм часу.
- Прийом та оцінювання робіт учнів.
- Прибирання учнями робочих місць.
IV ЗАКЛЮЧНИЙ ІНСТРУКТАЖ.
1. Аналіз діяльності учнів у процесів всього уроку.
2. Аналіз причин помилок учнів та пропозиції засобів щодо їх усунення.
3. Повідомлення та обґрунтування оцінок.
4. Визначення та показ кращих учнівських робіт.
5. Повідомлення наступної теми уроку.
6. Домашнє завдання: відпрацювати прийоми колорування волосся способом «Діп-Дай», враховуючи допущені помилки.