ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ ВИРОБНИЧОГО НАВЧАННЯ
Тема : Підготовка до друкування однофарбової офсетної машини.
Тема уроку : Засвоєння навичок підготовки до роботи зволожуючого, фарбового, друкарського апаратів.
Тип уроку: урок формування знань та умінь; вивчення трудових прийомів та операцій.
Мета уроку: поглибити теоретичні та практичні знання будови та технології роботи на однофарбовій офсетній машині
Навчальна: навчити учнів навичкам підготовки до роботи зволожуючого, фарбового та друкарського апаратів однофарбової офсетної машини; закріпити знання будови та технології роботи зволожуючого, фарбового та друкарського апаратів;
Розвиваюча: розвивати логічне мислення учнів при виконанні технологічних операцій; активізувати мислення учнів, розвивати їх творчі здібності за допомогою різних методів навчання; розвивати здатність аналізувати виробничі ситуації та вміння приймати правильні рішення.
Виховна: виховувати в учнів охайність в роботі та почуття відповідальності за результат своєї праці, навички послідовності та якісного завершення технологічних операцій.
Метод проведення уроку: практичний ( пояснення з демонстрацією трудових прийомів).
Методичне забезпечення: ДСПТО, робоча навчальна програма, поурочно-тематичний план, опорні конспекти, технологічна схема роботи однофарбової офсетної машини, інструкції з охорони праці, інструкційно-технологічні картки.
Матеріально-технічне забезпечення: однофарбова офсетна машина «Ромайор-314», робочі інструменти та пристосування.
Міжпредметні зв’язки: спеціальна технологія (друкарське виробництво), охорона праці (загальні правила охорони праці: охорона праці перед початком роботи, під час роботи, після закінчення роботи при роботі з машиною «Ромайор-314»), матеріалознавство (загальні відомості про папір, фарбу, розчин), основи галузевої економіки та підприємництва (нормування та розрахунки).
Методична та навчальна література:
АЛГОРИТМ ЗАНЯТТЯ
І ВСТУПНИЙ ІНСТРУКТАЖ (45хв.)
ІІ ПОТОЧНИЙ ІНСТРУКТАЖ (180 хв.)
ІІІ ЗАКЛЮЧНИЙ ІНСТРУКТАЖ (45 хв.)
ХІД ПРОВЕДЕННЯ УРОКУ
І ВСТУПНИЙ ІНСТРУКТАЖ
|
|
Дії майстра виробничого навчання |
Дії учнів |
1.Перевірка присутності та зовнішнього вигляду учнів. 2.Перевірка готовності майстерні до початку заняття. |
Староста групи звітує про відсутніх учнів, готовність учнів та майстерні до заняття згідно вимог охорони праці. |
|
|
Майстер виробничого навчання озвучує тему та завдання уроку Тема уроку : Засвоєння навичок підготовки до роботи зволожуючого, фарбового, друкарського апаратів. Завдання: 1. Навчитись навичкам підготовки до роботи зволожуючого, фарбового та друкарського апаратів однофарбової офсетної машини; 2.Закріпити знання будови та технології роботи зволожуючого, фарбового та друкарського апаратів. |
Учні слухають та осмислюють завдання, які ставить перед ними майстер виробничого навчання |
|
|
Вступне слово майстра виробничого навчання |
Учні уважно слухають |
|
|
Майстер виробничого навчання запитує |
Учні відповідають |
1.Яких правил охорони праці необхідно дотримуватись при роботі на друкарських машинах? |
Учні відповідають згідно інструкції з охорони праці (додаток №1) |
2.Дайте характеристику інструментам, які використовуються при роботі на однофарбовій офсетній машині? |
Учні називають інструменти та зазначають для чого їх використовують (роскові ключі, робочі ключі, робочі молотки, масльонка, викрутки, торцові ключі) |
3.Яка будова друкарського апарату та яке його призначення? |
Складається з трьох циліндрів: офсетний, формний, друкарський. Призначений для відбитку поліграфічним способом. |
4.Яка будова фарбового апарату? |
Складається з живильної системи, розкочувальної та накочувальної. |
5.Яке призначення зволожувального апарату? |
Для нанесення рівномірного шару розчину на пробільні елементи друкарської форми. |
5.Повторення правил охорони праці (2 хв.) |
|
Майстер виробничого навчання пропонує учням ще раз відкрити та розглянути інструкцію з охорони праці (Додаток 1) |
Учні повторюють інструкцію та розповідають правила охорони праці. |
|
|
Майстер виробничого навчання демонструє та коментує: 1. Будову зволожуючого, фарбового та друкарського апаратів. 2.Технологію підготовки до роботи зволожуючого, фарбового та друкарського апаратів. 2.Принцип роботи зволожуючого, фарбового та друкарського апаратів. (додатки 2,3,4) |
Учні уважно слухають, спостерігають, задають питання, що виникли в процесі демонстрації |
ІІ ПОТОЧНИЙ ІНСТРУКТАЖ Самостійне виконання завдань учнями, розв’язування проблемних ситуацій (180 хв.) |
|
1. Перевірка правильності організації учнями робочих місць та додержання ними правил охорони праці, санітарії та особистої гігієни. 2. Перевірка правильності виконання учнями прийомів підготовки рулонних ротаційних машин до роботи. 3. Перший обхід під час виконання учнями виробничих завдань: вказати на допущені помилки слабким учням і за допомогою додаткових запитань допомогти учням самостійно усунути їх. 4. Повторний обхід робочих місць, вказуючи на типові помилки, які допустили учні. При потребі провести повторний інструктаж з урахуванням типових помилок, допущених учнями |
Учні виконують завдання згідно інструкційно-технологічних карток, обмінюються думками, вирішують проблемні питання |
ІІІ ЗАКЛЮЧНИЙ ІНСТРУКТАЖ (45 хв.)
|
|
Майстер виробничого навчання аналізує з учнями виконану роботу: 1. Підсумовує результати роботи. 2. Аналізує техніку виконання учнями практичних завдань. 3. Виявляє типові помилки, допущені учнями при виконанні навчально-виробничих робіт та вказує на методи їх усунення. 4. Повідомлення та обгрунтування результатів оцінювання учнів, виставлення оцінок, враховуючи відповіді при опитуванні під час вступного інструктажу та відпрацюванні практичного завдання. |
Учні проводять оцінювання самостійно виконаної роботи, повідомляють, яким новим прийомам вони навчились |
|
|
Обговорення питань, пов’язаних з підготовкою до наступного уроку, домашнє завдання |
|
|
|
Прибирання робочих місць учнями, вологе прибирання навчально-виробничої майстерні черговими |
ДОДАТОК 1
ІНСТРУКЦІЯ З ОХОРОНИ ПРАЦІ №78
ПРИ РОБОТІ НА ДРУКАРСЬКИХ МАШИНАХ ADAST ROMAYOR 314
І. Загальні положення
друкаря:
ІІ. Вимоги безпеки перед початком роботи
ІІІ. Вимоги безпеки під час роботи
ІV. Вимоги безпеки після закінчення роботи
V. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях
При ураженні електричним струмом необхідно негайно звільнити потерпілого від дії електричного струму, відключивши електроустановку від джерела живлення, а при неможливості відключення – відтягнути потерпілого від струмоведучих частин за одяг або застосувавши підручний ізоляційний матеріал.
При відсутності у потерпілого дихання і пульсу необхідно робити йому штучне дихання і непрямий (зовнішній) масаж серця, звернувши увагу на зіниці. Розширені зіниці свідчать про різке погіршення кровообігу мозку. При такому стані необхідно негайно приступити до оживлення потерпілого і викликати швидку медичну допомогу.
Для надання першої допомоги при пораненні необхідно розкрити індивідуальний пакет, накласти стерильний перев’язочний матеріал на рану і зав’язати її бинтом.
Якщо індивідуального пакету якимось чином не буде, то для перев’язки необхідно використати чисту носову хустинку, чисту полотняну ганчірку та інше. На те місце ганчірки, що приходиться безпосередньо на рану, бажано накапати декілька крапель розчину йоду, щоб одержати пляму розміром більше рани, а після цього накласти ганчірку на рану. Особливо важливо застосовувати розчин йоду зазначеним чином при забруднених ранах.
При переломах і вивихах кінцівок необхідно пошкоджену кінцівку укріпити шиною, фанерною пластинкою, палицею, картоном або іншим подібним предметом. Пошкоджену руку можна також підвісити за допомогою перев’язки або хустки до шиї і прибинтувати до тулуба.
При передбачуваному переломі черепа (несвідомий стан після удару голови, кровотеча з вух або роту) необхідно прикласти до голови холодний предмет (грілку з льодом або снігом чи холодною водою) або зробити холодну примочку .
При підозрінні на перелом хребта необхідно потерпілого покласти на дошку, не підіймаючи його чи повернути потерпілого на живіт обличчям униз, наглядаючи при цьому, щоб тулуб не перегинався, з метою уникнення ушкодження спинного мозку.
При переломі ребер, ознакою якого є біль при диханні, кашлю, чханні, рухах, необхідно туго забинтувати груди чи стягнути їх рушником під час видиху.
При опіках вогнем, парою, гарячими предметами, ні в якому разі не можна відкривати пузирі, які утворюються та перев’язувати опіки бинтом.
При опіках першого ступеня (почервоніння) обпечене місце обробляють ватою, змоченою етиловим спиртом.
При опіках другого ступеня (пухирі) обпечене місце обробляють спиртом, 3%-ним марганцевим розчином або 5%-ним розчином таніну.
При опіках третього ступеня (руйнування шкірної тканини) накривають рану стерильною пов’язкою та викликають лікаря.
Для того, щоб зупинити кровотечу, необхідно:
ДОДАТОК 2
ТЕХНІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ТА ПЕРЕВАГИ ОДНОФАРБОВОЇ ОФСЕТНОЇ МАШИНА «РОМАЙОР-314»
З нею мав справу напевне кожен другий друкар чи власник поліграфічного підприємства. Чому так? В першу чергу велику роль грає невисока ціна машини. При цьому машина має просту конструкцію та не вимагає високої кваліфікації друкаря. Достатньо щоб не мав «двох лівих рук». Що можна друкувати? В першу чергу Аdast romayor 314 призначена для друкування простої чорно-білої та бланкової продукції, а також кольорової. Можна навіть друкувати повно колірні.
Технічні особливості друкарської машини:
Параметри машини:
ДОДАТОК 3
ОСОБЛИВОСТІ БУДОВИ ОДНОФАРБОВОЇ ОФСЕТНОЇ МАШИНА «РОМАЙОР-314»
Рис. 1. Принципова схема машини Ромайор – 314
Самонаклад (1) з послідовним подаванням подає присмоктувачами аркуші на накладний стіл (2), на якому вони вирівнюються по передніх (4) і боковому (5) опорах. Вирівняний аркуш з накладного стола беруть безпосередньо захоплювачі друкарського циліндра. При неподаванні або при подаванні подвійних аркушів машина зупиняється. На офсетному циліндрі (О) кріпиться декель товщиною 1,9 мм, на формному циліндрі (Ф) з допомогою гачків через отвори – друкарська форма.
З метою досягнення співпадання фарб формний циліндр можна зміщати в осьовому і коловому напрямах. В механізмі натиску передбачено регулювання положення циліндрів при зміні товщини тиражного паперу.
Фарбовий апарат (ФА) має три накочувальні валики, загальне (шляхом зміни кута повороту дукторного циліндра) і загальне (гвинтами) регулювання подавання фарби. При виключенні натиску накочувальні валики відходять від форми.
Зволожувальний апарат (ЗА) дукторного типу, з двома накочувальними валиками. Загальну кількість подавання вологи на форму регулюють зміною часу вистою передавального валика біля дукторного циліндра, зональне регулювання здійснюють перестановкою гумових пластин вздовж дукторного циліндра.
Із друкарського циліндра на приймальний стіл (6) відбитки виводяться ланцюговим транспортером (7). Приймальний стіл автоматично опускається до тих пір, поки не досягне нижнього положення, в якому кінцевий вимикач виключає електродвигун приводу машини.
На рис.2 показана схема самонакладу машини Ромайор – 314 з послідовною подачею аркушів.
Рис.2. Кінематична схема аркушеживильного пристрою машини
Роздувачі (2) струменем стиснутого повітря роздувають верхні аркуші стоса на столі (1) в момент, коли штанга (4) з присмоктувачами (3) опускається в зоні його переднього краю. Присмоктувачі відокремлюють аркуш від стоса, піднімають його і подають його під погумовані ролики (6), які опускаються і притискують аркуш до стрічкового транспортера (5). Далі аркуш до стрічок транспортера притискують прогумовані ролики (7), які можна переставляти залежно від формату тиражного паперу. Штанга (4) опускається за наступним аркушем тільки після уведення заднього краю попереднього аркуша з стола. При зниженні рівня стоса нижче заданої величини щуп (8 )автоматично включає механізм піднімання стола. Транспортер (5) веде аркуші по накладному столі до механізмів рівняння, де він вирівнюється по передніх (9) і боковій (10) упорах. Такі самонаклади не вимагають великої кількості повітря, тому їх повітряні насоси приводяться від головного валу машини.
ДОДАТОК 3
ОДНОФАРБОВА ОФСЕТНА МАШИНА «РОМАЙОР-314»