Урок "Віртуальна екскурсія Лондоном"

Про матеріал

Урок з мультимедійною підтримкрю "Віртуальна екскурія Лондоном". Заключний урок з теми. Захимт проектів, підготовлених учнями про визначні місці столиці Великобританії

Перегляд файлу

 

 

 

 

Відкритий  урок  у  8 класі

 

 

 

VISITING  LONDON

 

 

 

 

 

ВЧИТЕЛЬ:

         ГОПЕНЮК Н.О.

 

 

 

 

 

THE TOUR AROUND LONDON

 

 

Форма уроку:    урокподорож.

Мета уроку:

Практична: 

  •           Тренувати навички мовленнєвої діяльність учнів, читання та аудіювання;
  •           розширити лексичний запас учнів, активізувати вживання лексики з теми у мовленні;
  •           вчити учнів добувати, аналізувати та використовувати отриману інформацію для реалізації комунікативних задач.

Освітня:

  • Ознайомити учнів з новим країнознавчим матеріалом з теми «Лондон», розширити знання учнів про визначні місця столиці Великобританії;
  •  Зацікавити учнів культурним та історичним спадком народу, мова якого вивчається.

Розвиваюча:

  • Розвивати творчі здібності учнів;
  • розвивати увагу, пам'ять та здогадку учнів, вміння порівнювати та узагальнювати матеріал, що вивчається;
  • розвивати вміння висловлювати свою думку англійською мовою;

Виховна:

  • Виховувати повагу до культури та історії країни, мова якої вивчається;
  • виховувати позитивне ставлення до вивчення іноземної мови;
  • виховувати культуру поведінки і спілкування.

 Методи навчання:    пошуковий, словесний, практичний,використання технології розвитку 

                                   критичного мислення

Обладнання:

Роздатковий матеріал:  

  • Комплект завдань з вправами до теми;
  • Ілюстрації визначних місць Лондона та проекти по темі;
  • Карта визначних місць Лондона;

ТЗН:  

  • Мультимедійний проектор; ноутбук
  • Презентаційний матеріал  та відео з теми: « Лондон».

         Час проведення:    45 хвилин

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PROCEDURE OF THE LESSON

  1.           Introduction  

Teacher:  Goog morning, boys and girls.  Sit down, please. I’m glad to see you. And I want to start our today’s lesson  with some questions to you. Who is on duty today? Who is absend? What day is it today? What date is today?  How are you today?  СЛАЙД 2               Thank you.

  1. Warming-up:
  1.                                               Phonetic drill            слайд 3

 

     And now look at the screen. Look at these names.


  • Trafalgar Square
  • The Tower of London
  • The Houses of Parliament
  • Big Ben 
  • Westminster Abbey  
  • Bloody Tower
  • White Tower 
  • Tower Bridge
  • Buckingham Palace

 

What are they? Yes, they are the sights of London. Listen and say after speaker.

Please, tell me, how do you think, what will be the topic of our today’s lesson?

Yes, of course. Wi’ll visit London. The capital of The UK.          Слайд 4

  1. Telling the students the topic and aims of the lesson.

Today we are having a summary lesson devoted to the most significant historical places of London. You have already read many texts, had a lot of additional information about Great Britain and its capital. So, we’ll summarize the material about this country and your knowledge about interesting places of London and watch video films.. You should be able to operate facts about this country. Of course, we’ll practice new words and expressions. You will have a chance to tell us what you know about the capital of the UK and its sights. 

 

 Aim of the lesson:        слайд 5

To summarize the material and your knowledge about interesting places of London

To present project works

To do short tests

Слайд 6

It’s a common knowledge that Englishmen have sentimental love for everything old. London’s historical places keep the history of the whole nation. The English capital is an ancient city.  It is at least two thousand years old. London is the city where ancient and modern lives side by side. Speaking about London you should remember that it is unlike any other city in the world.  It has wide streets but low houses.      

     To my mind, the best way to know London is to visit it. So, I invite you to make     a tour along the River Thames and see the most interesting places of London. Слайд 7

 

You have got a lot of interesting and useful information about sights of London. There is so much to see in London that even Londoners can always find new places of interest in their capital. They like to say: “When a man is tired of London, he is tired of life”.       Слайд 8                     

  1. Revising       LONDON QUIZ

 

  1. Main part of the lesson:
  1. Telling the rout of the trip

Teacher:    Traditionally London is divided into  several  parts:   Westminster, the   City, the West End and the East End.              Слайд 9

 

Teacher: So, let’s start our imaginary trip. Have a look at our route.    Слайд 10

                  

WESTMINSTER

THE HOUSES  OF  PARLIAMENT

BIG  BEN

BUCKINGHAM PALACE

LONDON EYE

THE  CITY

THE  TOWER  OF  LONDON

BRIDGES  OF  LONDON

THE  WEST  END

MADAM   TUSSAUD’S MUSEUM

 

No excursion can be held without a guide. Let me introduce our guides. They are

 

 

 

  1.     Walking round the WESTMINSTER

     THE HOUSES  OF  PARLIAMENT

     BIG  BEN

     BUCKINGHAM PALACE

     LONDON  EYE

 

Westminster is the historical and governmental part of London with Buckingham Palace which is the residence of Queen. Not very far from it there is Downing Street where for the last 200 years at house number 10 the Prime Minister of England has resided. Downing Street leads to Whitehall. It is the street of governmental offices. A little further we can see the Houses of Parliament. This is the place where the English Government – Parliament sits.

  1. Post-watching task: 

Exercise 1. Match the  beginning and the ending of the sentences

  1. Buckingham Palace is
  2. The Houses of Parliament is 
  3. Number 10 Downing Street is
  4. Clock Tower is famous all over the world as
  5. Westminster Abbey is a famous cathedral
  6. Whitehall is
  1. the residence and office of the Prime Minister of the United Kingdom.
  2. a symbol of London and Britain as it contains a huge clock and a bell.
  3. the street of governmental offices.
  4. officially known as the Palace of Westminster.
  5. the London  residence of the Sovereign.
  6. where almost all  British monarchs have been crowned, married and buried since the 11th century.

 

Key: 1e, 2d, 3a, 4b, 5f, 6c

 

  1.                             THE  CITY

          THE  TOWER  OF  LONDON

          BRIDGES  OF  LONDON

 

Guide 1: The  City is the oldest part and the Heart of London, it’s commercial and  business  centre.  It occupies a territory of a square mile. During  a day, it is full of people, nearly a million people work there.    

  1.      Students’ information about the Tower of London and London  Bridges
  2. Tests  № 2-3

       

  1.     Teacher: It’s time to visit the next part of London, THE  WEST  END

 Guide 1: The West End is the  richest  part  of  the  city  with  its  beautiful avenues, parks and gardens, grand hotels, theatres and fashionable shops.  It is a symbol of wealth and luxury. It is the cultural and entertaining centre. This part of is often visited by tourists.

 

MADAM   TUSSAUD’S MUSEUM

 Watching the fragment about the  MADAM   TUSSAUD’S MUSEUM

 

  1. Post-watching task:   тест 4
  2. Teacher: So, our trip is coming to its end. We well know that there is so much to see in London, that even Londoners can always find new places of interest.

 

  1. Summing-up:
  1. What did we do at the lesson? ( слайд 12 )
  2. Are you tired? Do you remember our problem question?  Have we solved it?   ( слайд 13 )
  3.  Evaluating
  1. How do you feel now? What is your mood?  (слайд 14 )                  
  2. Home task      (Слайд 15)

Marks

 

1

 

doc
Додано
11 березня 2018
Переглядів
1006
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку