Урок-віртуальна екскурсія. "Пори року. Осінь. Ознайомлення з явищами погоди й природи в осінній період".

Про матеріал
Розширити поняття учнів про характерні ознаки осені, виявити зміни, що сталися у неживій природі, в житті рослин. Поглибити знання учнів про листопад, сезонні зміни у природі. Розвивати й корегувати мислення, зв’язне мовлення, комунікативну компетенцію, спостережливість, уміння порівнювати, перевіряти народні прикмети, прислів’я; Виховувати дбайливе ставлення до природи, до свого здоров’я.
Перегляд файлу

Клас: 2

Вчитель: Сидоренко Олена Олександрівна

Урок: Я досліджую світ.

Тема: Пори року. Осінь. Ознайомлення з явищами погоди й природи в осінній період. (урок-віртуальна екскурсія). 
Мета:-розширити поняття учнів про характерні ознаки осені, виявити зміни, що сталися у неживій природі, в житті рослин: забарвлення листя, листопад, поглибити знання учнів про листопад, сезонні зміни у природі

-розвивати і корегувати мислення, зв’язне мовлення, комунікативну компетенцію, спостережливість, уміння порівнювати, перевіряти народні прикмети, прислів’я;

-виховувати дбайливе ставлення до природи, до свого здоров’я.
Обладнання: презентація, народні прислів’я, прикмети, хлопчики осінні місяці.

Тип уроку: урок-віртуальна екскурсія. 

Хід уроку

Запл. час

Планування дій

Дії учнів

Дії учителя

І

1 хв.

Слайд 2.

Організація классу

 

 

 

 

 

Слайд 3.

 

Учні перевіряють готовність до уроку. Вітаються з гостями.

Пролунав дзвінок,
Починається урок,
Працюватимем старанно,
Щоб почути у кінці
Що у нашім дружнім класі
Учні просто молодці!

 

-А на уроці ми будемо: 
-Уважні 
-Розумні 
-Організовані 

ІІ

2 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

3 хв.

Слайд 4.

Актуалізація опорних знань 
 

Гра: «Закінчи речення» 

 

 

 

Слайд 5

Групова робота Завдання: згрупувати предмети у дві групи.

 

Діти дають відповіді на питання.

- Природа – це все, що оточує людей, але не зроблене їх руками.
-Природа є живою і неживою. 

 

 

Кожна група дітей отримує однаковий набір карток із зображенням предметів і розподіляє їх  в такій послідовності:

1-група – Жива природа

2-га група – нежива природа

Я пропоную пограти в гру…

І дати правильні відповіді на питання.

 

Вчитель спостерігає за відповідями дітей, допомагає у разі необхідності.

 

- Природа – це все, що…
-Природа є …

 

 

Об’єднує дітей у групи, роздає картки учням. Спостерігає за роботою в групах

ІІІ

1 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 хв.

Слайд 6

Повідомлення теми уроку 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд 7
 

Діти слухають інформацію, яку розповідає учитель

-Діти, про яку пору року ця загадка? 
 

Жовте листячко летить,
Під ногами шелестить
Сонце вже не припікає
І коли це все буває?
(Восени)

-Так, ця загадка про осінь. 
- Отже, сьогодні ми будемо подорожувати осінніми парками, садами, лісами, спостерігати за осінніми змінами в природі, а ще ми пригадаємо народні прикмети та прислів’я про осінь. 
 

І перша наша зупинка -  історична. 

 

Легенда про осінь 
 

За народною легендою, осінь –старша дочка Сонця. Вона останньою залишила батьківський дім і стала на Землі четвертою порою року. Посилаючи свою дочку на Землю, Сонце сказало: «Забирай усе моє золото. Будь щедрою й люди полюблять тебе». І осінь виконує наказ свого батька і кожного року приносить нам щедрі дари, чарує нас своєю красою. 

IV

5 хв.

Слайд 8

Вивчення нового матеріалу

 

Слайд 9

Зупинка «Нових знань»

 

Учні переглядають відео і слухають під музичну заставку розповідь вчителя.

Настала золотокоса осінь. Наймальовничій період року.  Красивий і сумний світ ранньої осені. Рослини змінюють своє зелене врання, готуються до зимового холоду. Сонце з кожним днем опускається все нижче і нижче. Тому промені сонця мало прогрівають землю. Холоне земля, холоне вода і повітря. Сірі хмари застеляють усе небо. Накрапають перші осінні дощі. Осінь хазяйнує скрізь, куди не глянь. Листя на деревах стало жовте, багряне та червоне. Вітер зриває з дерев листя, струшує їх додолу.  Наче золоті пташенята, злітають з дерев листочки. Починається листопад. Подих осені відчувається у вечірній і нічній прохолоді, вранці звисають густі тумани, падають на землю перші приморозки.  Ніч стає довшою, а день зменшується. Настають короткі осінні дні. Але осінь не перестає милувати нас своєю красою.

Ще буває пізня осінь – сумна, сіра, похмура. Кущі і дерева скидають останнє листя. Сохнуть трави. Йдуть затяжні дощі.

 

1 хв.

Слайд 10

Хвилинка перепочинку 

Динамічна пауза для збереження зору.

Учні виконують вправи за  слайдом

Спостерігає за дотриманням правильності виконання вправ.

V

5 хв.

Слайд 11

Зупинка Уважності Інтерактивна вправа «Мозковий штурм» 

 

Відповідають на питання учителя, пояснюють свої відповіді.

Ставить питання

- Як гріє сонечко – сильніше, ніж влітку, чи слабше?

- Яке зараз небо?

- Що відбувається з днями, ночами? 

-Чи йдуть дощі? Які вони? 

-Чи часто віє вітер?

- Якими стали листочки на деревах?

Висновок: всі ці зміни- ознаки осені.

3 хв.

Слайд 12

Галявина правильних відповідей
Робота з підручником 
 

Розповідають, які  ознаки осені зображено на ілюстрації у підручнику.

Спостерігає  за  відповідями учнів, ставить навідні питання.

-Розгляньте ілюстрацію (с.38).

- Що відбувається з листям восени?

- Якого кольору листя?

-Спалювати листя не можна, тому що це шкідливо для здоров’я людей. 

VІI

5 хв.

Слайд  13

Зупинка «Народознавча» 
 

 

Слайд 14

 

 

 

 

 

Слайд 15

 

 

 

 

 

Слайд 16

Розповіді дітей про назви осінніх місяців. 

1. Назва місяця-вересень-походить від назви вічнозеленого куща-вересу, який любить вологі землі та лісові хащі. Росте він на півночі України. А цвіте рожевими або фіолетовими квіточками саме 1-го осіннього місяця. Звідси й назва-вересень. 
2. Назва 2-го місяця осені-жовтень-закріпилась в українській мові біля 100 років тому. Раніше в народі його називали  «рум’янцем осені», а ще «брудник», бо багато випадає дощів. 
3. Назва місяця «листопад» за холодні й короткі дні листопад ще називали в народі «напівзимником», «присмерком року». 
Листопад вересню онук, жовтню-син, зимі- рідний брат. 
Листопад зимі ворота відчиняє. 

-Діти, а як називаються осінні місяці? 
-Кожна назва місяця пов’язана з його особливостями. Це наш спостережливий народ підібрав такі влучні назви. Наші «народознавці» підготували повідомлення про це. 

 

Спостерігає за роботою учнів, у разі необхідності допомагає.

 

Народні прислів’я про вересень та жовтень 
Вересень трусить грушки у саду. 
Як вересніє, то й дощик сіє. 
Жовтень ходить по краю та виганяє птиць із гаю. 
Жовтень горить, листям землю золотить. 

 

 

1хв.

Слайд 17

«Галявина відпочинку» 

Фізпауза

Учні виконують вправи за  слайдом

Спостерігає за дотриманням правильності виконання вправ.

VIIІ.

4 хв.

Слайд 18

Закріплення вивченого. 

Печера «Плутанинка»

Слайд 19

 

 

 

Слайд 20

 

 

Слайд 21

 

 

Слайд 22

 

Учні роздивляються слайди із завданням, відповідають на запитання тесту, обґрунтовують відповідь.

Учитель пояснює як треба відповідати на питання тесту, контролює правильність відповідей.

Тест «Рослини восени». 
1.Як змінилося забарвлення листя на деревах і кущах восени? 
а) стало зеленішим; 
б) пожовкло, почервоніло. 
2.Що ще відбувається з листям? 
а) опадає; 
б) росте. 
3.Як змінилася температура повітря? 
а) похолодало;

б) стало спекотно.
4. Які опади випадають восени?

а) дощ;

б) сніг.

ІX

1 хв.

Слайд 23

Підсумок уроку. 
Зупинка «Поетична» 

Слайд 24

Учні  розповідають вивчений вірш

Ідуть дощі 
Йдуть, і йдуть, і йдуть дощі. 
Стали чорними кущі, 
І дерева чорні стали, 
Бо листочки всі опали. 
Тільки дуб стоїть у листі 
І калинонька в намисті. 

 

-Що нового ви дізнались на сьогоднішньому уроці? 
-Що вам сподобалось найбільше? 
 

Вітряно, хмарно, сонця немає. 
Холодно, вогко. Рано смеркає. 
Лист облітає. Висохли квіти. 
Рідна природа хоче спочити. 
Хоче заснути. Сили набрати, 
Щоби весною знов забуяти. 

 

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Розробки уроків
Інкл
Додано
7 жовтня
Переглядів
183
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку