Урок "Віруси. Як вони спричиняють хвороби"

Про матеріал
Віруси. Як вони спричиняють хвороби Урок ЯДС 4 клас Мета: навчити ставити запитання різної спрямованості: до змісту твору, до автора, до читача; ознайомити з вірусами та хворобами, які вони викликають; збагачувати словниковий запас учнів відповідно до тематики ; активізувати пізнавальну діяльність дітей, розвивати самостійне мислення, уяву, доказове мовлення; розвивати вміння робити припущення стосовно змісту книги на основі обкладинки, зв’язне мовлення дітей, пам'ять, увагу, фантазію, дрібну моторику руки, критичне мислення; інтерес до читання, естететичні смаки;виховувати інтерес до книги; прищеплювати любов до читання.
Перегляд файлу

 Я досліджую світ 4 клас

 

Тема уроку : Віруси. Як  вони спричиняють хвороби

 

Мета: навчити ставити запитання різної спрямованості: до змісту твору, до автора, до читача; ознайомити з вірусами та хворобами, які вони викликають;

збагачувати словниковий запас учнів відповідно до тематики ;

активізувати пізнавальну діяльність дітей, розвивати самостійне мислення, уяву, доказове мовлення; розвивати вміння робити припущення стосовно змісту книги на основі обкладинки, зв’язне мовлення дітей, пам'ять, увагу, фантазію, дрібну моторику руки, критичне мислення; інтерес до читання, естететичні смаки;виховувати інтерес до книги; прищеплювати любов до читання.

 

І. Організація класу.

 

  1. Вправа «Прогнозування».
  •          Прочитайте заголовок уривку твору, який будемо читати. («Незвичайні гості»)
  •          Передбачте, про що буде розповідатися в тексті?
  •          Хто це можуть бути незвичайними гостями?
  1. Самостійне читання дітьми першої пригоди «Незвичайні гості».

Словник.

Грип – вірусне захворювання.

Кір – вірусне захворювання.

Айкідо - одна зі східноазійських бойових технік самозахисту.

Незвичайні гості

Лілі хворіє й не ходить гуляти. Вона чхає і кашляє, міряє температуру, полоще горло. Її нудить від будь-якої їжі, бо в неї жар. Усе разом це називається грип…

А хто це вмостився на комодику – блакитний, із помаранчевими голками і якимись малиновими цятками?

  •          Ви хто? – ошелешено спитала Лілі, а тоді згадала про ввічливість. – Добрий день. Мене звати Лілі, тобто Лілія. Як квітка.
  •          А я – Мікі, тобто Ортомікровірус типу А, який викливає грип. Ти мне принесла з айкідо в п’ятницю.

Вже й інші гості розсілися серед іграшок.

  •          Яке тут нестерпно свіже повітря! – пробурчала довгаста жовтогаряча істота.
  •          Познайомся, Лілі, це – паличка Борде-Жангу, - втрутився Мікі. – А це Корина, це Тетані, а осьде Кікі, - біля Лілі сидів хтось темно-синій, з червоними ніжками і безліччю промінців.
  •          Ви дуже гарний, Кікі, - промовила Лілі зачудовано.
  •          Це я тобі гарний, бо маєш щеплення від кору!
  •          Ви насилаєте на людей хвороби? – спитала Лілі.
  •          Так вийшло, що ми оселяємся в організмі людей. Там ми гуляємо, спимо й розмножуємося. От тільки коли ми все це робимо, люди хворіють, - сказав Кікі.
  •          Еге ж. у них підвищується температура і трапляються інші неприємності ,- додала паличка Борде-Жангу.
  •          Навіщо ж ви це робите? – засмутилася Лілі.
  •          Ми не знаємо, чому це робимо, - тихо мовив Тетані. – це не тому, що ми погані. Просто так влаштовано світ.

 

Запитання за змістом прочитаного:

  •          Чи справдилися ваші передбачення?
  •          Хто завітав до дівчинки?
  •          З якими вірусами вона познайомилася?
  •          Які ознаки захворювання має грип? Прочитайте у тексті.
  1. Робота з ілюстрацією до тексту.
  •          Найдіть у тексті речення, які найточніше відповідають малюнку. Прочитайте їх.
  1. Вправа «Сформулюй запитання».
  •          Сформулюйте та запишіть запитання за змістом пригоди. Поставте їх однокласникам та вислухайте відповіді.

Чому___________________________________________?

Хто _________________________________________?

Що ___________________________________________?

Кого _________________________________________?

(Учні за бажанням зачитують свої питання, слухають відповіді, виправляють)

  1. Вправа «Вірус – хвороба». Вивчення біологічних понять.
  •          Про які віруси згадується у пригоді? Назвіть їх.
  •          Зараз ми з’ясуємо, які хвороби викликають ці віруси, коли потрапляють до організму людини. Та який вигляд мають під мікроскопом. (Презентація)

Вірус грипуОртомікровірус типу А – збудник хвороби грипу.

 

 

 

 

Паличка Борде-Жангу – збудник коклюшу (спазматичний кашель).

 

 

 

 

 

Корина – збудник дифтерії. Гостре  інфекційне захворювання з повітряно-крапельним механізмом передавання збудника, що характеризується ураженням ротоглотки та дихальних шляхів, рідше шкіри.

Corynebacterium diphtheriae

 

 

 

 

Тетані – збудних правця. Гостра інфекційна хвороба. Характеризується ураженням нервової системи.

C. tetani та її спори

 

 

 

 

 Кікі – збудник хвороби на кір.

 

 

 

  •                Як людина може захиститися від цих хвороб?
  1. Рухлива гра «Віруси й органи».

Учні діляться на 3 групи.

  •   Перша група — органи: вони стоять у центрі,
  •   Друга група — імунітет: діти беруться за руки і утворюють кільце навколо органів;
  •   Третя група — віруси, що будуть атакувати організм.

Діти першої групи (органи) стоять у колі під захистом імунітету. За командою вчителя діти першої групи (органи)  виходять із кола погуляти. Діти третьої групи (віруси) намагаються впіймати дітей із першої групи. Діти-органи тікають від них і ховаються у колі. Коли коло замикається, діти-органи врятовані.

Таким чином проста гра отримує змістовне навантаження, і діти можуть побачити, як віруси потрапляють до органів, коли імунітет не здатен їх захистити.

 

  1. Робота з календарем.
  •          Відомо, що Лілі хворіла з 11 січня по 2 лютого. Скільки занять з айкідо пропустила дівчинка, якщо відомо, що вони відбуваються тричі на тиждень: у понеділок, середу і п’ятницю?

IMG_256IMG_256

 

 

  •          Зверніть увагу на кількість днів у лютому. Що можете сказати за рік, у якому у лютому 29 днів? Так. Цей рік 2024   є високосним.
  •          Якщо на календарі 29 лютого, то це ознака того, що цей рік високосний – рік у юліанському та григоріанському календарях, кількість днів у якому становить 366 – на одну добу (зимовий день) більше, ніж у звичайному (не високосному) році. У такий рік місяць лютий має не 28, а 29 днів.

 

 

  1. Створення коміксу на основі прочитаної пригоди.
  •          Давайте створимо комікс до цієї історії, уявивши думки Лілі та вірусів. Комікси можуть створювати всі. От і ми з вами зараз створимо власний комікс.

Важливо! Комікс — це послідовність малюнків, зазвичай із короткими текстами, які розповідають історію. Тексти в коміксах, зазвичай, мають специфічну форму «словесної бульбашки» або «хмаринки думок», яка передає мовучи думку персонаж і ніби видувається з вуст персонажу.

Три найбільш поширених виноски: мова, думки, крик.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/84/Speech_balloon_3_types.svg/320px-Speech_balloon_3_types.svg.png

  •          Ви сьогодні - автори коміксу і не маєте обмежень, тому можете фантазувати і від імені дітей ділитися будь-якими думками, які відповідають події, описаній у творі.

Важливо! У ході обговорення учні обирають відповідне висловлення й записують його на відведеному місці. Після обговорення та запису необхідних висловлень учні самостійно додають малюнки.

How to draw manga book comic 25 Ideas в 2020 г | Раскадровка, Рисование  мангиcomic book template | Graphic novel layout, Comic book template, Comic book  layoutДітям можна роздати готові шаблони до коміксів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8. Обмін враженнями та ознайомлення з коміксами однокласників.

 

9.Підсумок уроку.

- З яким настроєм ви закінчуєте урок?

-  Покажіть свій настрій за допомогою пантоміми.

- Чи було вам цікаво подорожувати?

 

10. Вправа «Рефлексійний лист».

- Складіть лист, у якому опишіть свої враження: що вам сподобалося на уроці, що найбільше запам’яталося, що не сподобалося, що нового ви дізналися.

 

 

 

docx
Додано
5 січня
Переглядів
19
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку