Я досліджую світ 4 клас
Тема уроку : Віруси. Як вони спричиняють хвороби
Мета: навчити ставити запитання різної спрямованості: до змісту твору, до автора, до читача; ознайомити з вірусами та хворобами, які вони викликають;
збагачувати словниковий запас учнів відповідно до тематики ;
активізувати пізнавальну діяльність дітей, розвивати самостійне мислення, уяву, доказове мовлення; розвивати вміння робити припущення стосовно змісту книги на основі обкладинки, зв’язне мовлення дітей, пам'ять, увагу, фантазію, дрібну моторику руки, критичне мислення; інтерес до читання, естететичні смаки;виховувати інтерес до книги; прищеплювати любов до читання.
І. Організація класу.
Словник.
Грип – вірусне захворювання.
Кір – вірусне захворювання.
Айкідо - одна зі східноазійських бойових технік самозахисту.
Незвичайні гості
Лілі хворіє й не ходить гуляти. Вона чхає і кашляє, міряє температуру, полоще горло. Її нудить від будь-якої їжі, бо в неї жар. Усе разом це називається грип…
А хто це вмостився на комодику – блакитний, із помаранчевими голками і якимись малиновими цятками?
Вже й інші гості розсілися серед іграшок.
Запитання за змістом прочитаного:
Чому___________________________________________?
Хто _________________________________________?
Що ___________________________________________?
Кого _________________________________________?
(Учні за бажанням зачитують свої питання, слухають відповіді, виправляють)
Ортомікровірус типу А – збудник хвороби грипу.
Паличка Борде-Жангу – збудник коклюшу (спазматичний кашель).
Корина – збудник дифтерії. Гостре інфекційне захворювання з повітряно-крапельним механізмом передавання збудника, що характеризується ураженням ротоглотки та дихальних шляхів, рідше шкіри.
Тетані – збудних правця. Гостра інфекційна хвороба. Характеризується ураженням нервової системи.
Кікі – збудник хвороби на кір.
Учні діляться на 3 групи.
Діти першої групи (органи) стоять у колі під захистом імунітету. За командою вчителя діти першої групи (органи) виходять із кола погуляти. Діти третьої групи (віруси) намагаються впіймати дітей із першої групи. Діти-органи тікають від них і ховаються у колі. Коли коло замикається, діти-органи врятовані.
Таким чином проста гра отримує змістовне навантаження, і діти можуть побачити, як віруси потрапляють до органів, коли імунітет не здатен їх захистити.
Важливо! Комікс — це послідовність малюнків, зазвичай із короткими текстами, які розповідають історію. Тексти в коміксах, зазвичай, мають специфічну форму «словесної бульбашки» або «хмаринки думок», яка передає мовучи думку персонаж і ніби видувається з вуст персонажу.
Три найбільш поширених виноски: мова, думки, крик.
Важливо! У ході обговорення учні обирають відповідне висловлення й записують його на відведеному місці. Після обговорення та запису необхідних висловлень учні самостійно додають малюнки.
Дітям можна роздати готові шаблони до коміксів.
8. Обмін враженнями та ознайомлення з коміксами однокласників.
9.Підсумок уроку.
- З яким настроєм ви закінчуєте урок?
- Покажіть свій настрій за допомогою пантоміми.
- Чи було вам цікаво подорожувати?
10. Вправа «Рефлексійний лист».
- Складіть лист, у якому опишіть свої враження: що вам сподобалося на уроці, що найбільше запам’яталося, що не сподобалося, що нового ви дізналися.