Узагальнюючий урок з теми "Виштовхувальна сила в рідинах і газах" спрямований на формування життєвих компетентностей учнів. Урок з використанням інтерактивних методів навчання.
1
Конспект уроку фізики у 7 класі
Тема уроку: Виштовхувальна дія рідин і газів. Плавання тіл
Мета уроку: Узагальнити та систематизувати знання, уміння та навички учнів з теми «Виштовхувальна дія рідин і газів. Плавання тіл». Сприяти формуванню ключових компетентностей. Розвивати логічне мислення учнів, стимулювати інтерес до фізики і техніки. Сприяти вихованню почуття відповідальності та бережливого ставлення до природи.
Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань.
Обладнання: картки з позначеннями фізичних величин, картки з умовами задач, прозорі посудини з водою, свічка, пластилін, картоплина, монети.
Хід уроку
І. Актуалізація опорних знань учнів.
1) Робота в парах. Гра « Я – тобі, ти – мені».
Учні об’єднуються в пари і задають один одному питання з вивченої теми.
2)Гра «Фізичний футбол».
Учні об’єднуються в дві групи. Відбирають по чотири найцікавіші запитання. Обирають воротаря та нападаючих. Команди по черзі задають запитання противникам. Команді дається 5 секунд на обговорення відповіді. Заслуховується одна відповідь. Воротар може змінити відповідь якщо він вважає, що відповідь невірна. Якщо і воротар дає неправильну відповідь, то команді зараховують гол. Перемагає команда яка «заб’є» більше голів.)
3) Робота з картками.
Спочатку учні піднімають картки з позначенням названої вчителем фізичної величини або її розмірністю, а потім учні - коментатори по черзі зачитують запропоновані умови задач, а всі інші - піднімають картки з позначеннями фізичних величин , які зустрічаються в умові задачі. Після того як умова задачі прочитана, необхідно скласти з карток формулу для знаходження шуканої величини. За правильністю виконання завдань слідкують учні – спостерігачі.
ІІ. Узагальнення та систематизація знань учнів, розвиток вмінь та навичок.
Робота у групах. Учні на попередніх уроках об’єдналися в групи: «Ікари», «Нептуни», «Екологи», «Практики» та «Експериментатори». Готуючись до узагальнюючого уроку підготували повідомлення, якісні, розрахункові, експериментальні задачі за темою виступу.
І. група «Ікари». Теми виступів: «З історії розвитку повітроплавання».
ІІ група «Нептуни». Теми виступів: «Підводні човни в роки другої світової війни», «В царстві Нептуна».
ІІІ група «Екологи». Тема виступу: «Чистота водоймищ і річок – справа кожного».
ІV група «Практики». Тема виступу: « Застосування виштовхувальної дії рідин і газів на практиці».
V група «Експериментатори»
Фізкультфилинка. Повторити умови плавання тіл. Учням пропонуються назви різних тіл та речовин. Якщо дана речовина чи тіло тоне в воді, то учні присідають, якщо плаває всередині води – імітують рухами плавання, якщо плаває на поверхні води – тягнуться руками вгору.
Літературна хвилинка.
- Відгадайте загадку «У воді не тоне, у вогні не горить».
- Поясніть зміст прислів’їв: «Як камінь у воду», «Плаває, як сокира», «Великому кораблю – велике плавання».
- Китайська байка: «У хлопчика, який торгував смаженими пампушками, вкрали монети. Для виявлення злодія суддя попросив принести великий жбан з водою. Сам стоїть поруч і дивиться. Ось підходить якийсь чоловік, опускає монету в жбан. Суддя закричав: «Це ти ,злодію, у дитини гроші вкрав?! Зізнайся!» Запитання: «У який спосіб суддя виявив злодія?» Підтвердити відповідь експериментально.
- Вставити пропущені слова у вірш
У чай наллємо молоко
Воно умить піде на дно.
Причина цьому є одна
У нього більша густина.
Якщо ж добавимо вершки –
То доведеться їм спливти.
Це кожна господиня зна
У них же менша густина.
Не смій гасить бензин водою
Бо закінчиться все бідою.
Бензин же у воді спливає
Про це і першокласник знає.
(Слова – довідки: менша, більша, спливти, на дно, водою, спливає.)
ІІІ. Підведення підсумків уроку.
Вправа «Відкритий мікрофон»
Продовжити фразу «Сьогодні на уроці…».
ІV. .Домашнє завдання: Виконати тренувальні тестові завдання до розділу ІІІ.
Робота над проектами.