Урок "Виштовхувальна дія рідин і газів. Плавання тіл"

Про матеріал

Узагальнюючий урок з теми "Виштовхувальна сила в рідинах і газах" спрямований на формування життєвих компетентностей учнів. Урок з використанням інтерактивних методів навчання.

Перегляд файлу

1

Конспект уроку фізики у 7 класі

Тема уроку: Виштовхувальна дія рідин і газів. Плавання тіл

Мета уроку: Узагальнити та систематизувати знання, уміння та навички учнів з теми «Виштовхувальна дія рідин і газів. Плавання тіл». Сприяти формуванню ключових компетентностей. Розвивати логічне мислення учнів, стимулювати інтерес до фізики і техніки. Сприяти вихованню почуття відповідальності та бережливого ставлення до природи.

Тип уроку:   урок узагальнення та систематизації знань.

Обладнання: картки з позначеннями фізичних величин, картки з умовами задач, прозорі посудини з водою, свічка, пластилін, картоплина, монети.

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань учнів.

 

1) Робота в парах. Гра « Я – тобі, ти – мені».

Учні об’єднуються в пари і задають один одному питання з вивченої теми.

2)Гра  «Фізичний футбол».

Учні об’єднуються в дві групи. Відбирають по чотири найцікавіші запитання. Обирають воротаря та нападаючих. Команди по черзі задають запитання противникам. Команді дається 5 секунд на обговорення відповіді. Заслуховується одна відповідь. Воротар може змінити відповідь якщо він вважає, що відповідь невірна. Якщо і воротар дає неправильну відповідь, то команді зараховують гол. Перемагає команда яка «заб’є» більше голів.)

3) Робота з картками.

Спочатку учні піднімають картки з позначенням названої вчителем фізичної величини або її розмірністю, а потім учні - коментатори по черзі зачитують запропоновані умови задач, а всі інші - піднімають картки з позначеннями фізичних величин , які зустрічаються в умові задачі. Після того як умова задачі прочитана, необхідно скласти з карток формулу для знаходження шуканої величини. За правильністю виконання завдань слідкують учні – спостерігачі.

 

ІІ. Узагальнення та систематизація знань учнів, розвиток вмінь та навичок.

 Робота у групах. Учні на попередніх уроках об’єдналися в групи: «Ікари», «Нептуни», «Екологи», «Практики» та «Експериментатори». Готуючись до узагальнюючого уроку підготували повідомлення, якісні, розрахункові, експериментальні задачі за темою виступу.

І. група «Ікари». Теми виступів: «З історії розвитку повітроплавання».

ІІ група   «Нептуни». Теми виступів: «Підводні човни в роки другої світової війни», «В царстві Нептуна».

 

ІІІ група  «Екологи». Тема  виступу: «Чистота водоймищ і річок – справа кожного».

ІV група  «Практики». Тема виступу: « Застосування виштовхувальної дії рідин і газів на практиці».

V група   «Експериментатори»

 

Фізкультфилинка. Повторити умови плавання тіл. Учням пропонуються назви різних тіл та речовин. Якщо дана речовина чи тіло тоне в воді, то учні присідають, якщо плаває всередині води – імітують рухами плавання, якщо плаває на поверхні води – тягнуться руками вгору.

 

Літературна хвилинка.

 - Відгадайте загадку  «У воді не тоне, у вогні не горить».

 - Поясніть зміст прислів’їв: «Як камінь у воду», «Плаває, як сокира», «Великому кораблю – велике плавання».

 - Китайська байка: «У хлопчика, який торгував смаженими пампушками, вкрали монети. Для виявлення злодія суддя попросив принести великий жбан з водою. Сам стоїть поруч і дивиться. Ось підходить якийсь чоловік, опускає монету в жбан. Суддя закричав: «Це ти ,злодію, у дитини гроші вкрав?! Зізнайся!» Запитання: «У який спосіб суддя виявив злодія?» Підтвердити відповідь експериментально.

 - Вставити пропущені слова у вірш

У чай наллємо молоко

Воно умить піде на дно.

Причина цьому є одна

У нього більша густина.

 

Якщо ж добавимо вершки –

То доведеться їм спливти.

Це кожна господиня зна

У них же менша густина.

 

Не смій гасить бензин водою

Бо закінчиться все бідою.

Бензин же у воді спливає

Про це і першокласник знає.

(Слова – довідки: менша, більша, спливти, на дно, водою, спливає.)

 

ІІІ. Підведення підсумків уроку.

Вправа «Відкритий мікрофон»

 Продовжити фразу «Сьогодні на уроці…».

ІV. .Домашнє завдання: Виконати тренувальні тестові завдання до розділу ІІІ.

Робота над проектами.

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, Розробки уроків
Додано
21 квітня 2018
Переглядів
725
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку