розв'язання задач професійного спрямування під час проведення уроку узагальнення та систематизації знань учнів з фізики при вивченні теми: «Електричні явища. Електричний струм»

Про матеріал

розв'язання задач професійного спрямування під час проведення уроку узагальнення та систематизації знань учнів з фізики при вивченні теми: «Електричні явища. Електричний струм»

Перегляд файлу

Дата______________ Клас__________ Вчитель__________________________

Урок №50

 Тема: розв'язання задач професійного спрямування під час проведення уроку узагальнення та систематизації знань учнів з фізики при вивченні теми: «Електричні явища. Електричний струм»

 Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів про електричні явища, електричне поле, електричний струм, електричне коло та застосовувати їх під час розв’язання задач професійного спрямування.

 Тип уроку: узагальнення та систематизація знань.

 Обладнання та наочності: картки «Знайди помилку» для двох груп, підручник, рюкзак для рефлексії «Рюкзак».

Хід уроку

 І. Організаційний етап.

 Привітання з учнями. Перевірка готовності учнів до уроку. Відмітка відсутніх в класі.

 ІІ. Перевірка домашнього завдання.

 Перевірка домашнього завдання проводиться з використанням методу «Знайди помилку».

 Розбитий на 2 групи клас отримує однакові завдання для виправлень. Та група, яка впоралась першою зачитує виправлення до тих пір, поки не помилиться. Всі інші перевіряють правильність відповідей, слідкуючи за відповідями.

 Картка містить такі правила та визначення:

  1. Електричний заряд – це фізична величина, яка характеризує властивість частинок і тіл вступати в магнітну взаємодію. (…вступати в електромагнітну взаємодію).
  2. Електрон – це носій елементарного позитивного заряду (…негативного заряду).
  3. Протон має заряд  q = - 1,6 * 10-19 Кл  (q = + 1,6 * 10-19 Кл).
  4. Закон збереження електромагнітного заряду:  повний заряд замкненої системи тіл або частинок залишається незмінним під час усіх взаємодій, які відбуваються у цій системі: q1 + q2 + … + qn = const, де n – кількість таких тіл або частинок. (закон збереження електричного заряду).
  5. Закон Кулона: сила F взаємодії двох рухомих точкових зарядів обернено пропорційна добутку модулів цих зарядів та прямо пропорційна квадрату відстані між ними. (… двох нерухомих зарядів прямо пропорційна добутку… та обернено пропорційна квадрату…).
  6. Реостат – це пристрій зі змінним опором, призначений для вимірювання сили струму в електричному колі. (…призначений для регулювання сили струму…).
  7. Електричне коло – це напрямлений рух заряджених частинок. (електричний струм…).
  8. Сила струму – це фізична величина, яка чисельно дорівнює заряду, який проходить через поперечний переріз провідника за одну годину. (… за одиницю часу).
  9. Закон Ома: сила струму в ділянці кола прямо пропорційна опору ділянки кола. (…напрузі на кінцях цієї ділянки).
  10. Питомий опір речовини – це фізична величина, яка характеризує магнітні властивості даної речовини та чисельно дорівнює опору виготовленого з нею провідника завдовжки 1 см та площею поперечного перерізу 1 см2. (… яка характеризує електричні…завдовжки 1м та … перерізу 1 м2).

 ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

 Пропонується розкрити зміст вислову  президента Міжнародного оргкомітету турнірів юних фізиків Гунара Тібеля (Швеція) «Фізика перебуває у центрі всього», з позиції висвітлення електричних явищ. Які знання учні отримали в ході вивчення теми «Електричний заряд. Електричне поле. Електричний струм»? Чи потрібні ці знання в житті? В яких галузях людської діяльності можна їх використовувати?

 ІV. Розв’язування задач.

  1. Яка кількість заряду проходить через стартер, якщо він вмикається на 15с, споживаючи при цьому струм 300А?

Дано:                                   Розв’язання:

t = 15 c             За означенням сили струму I =   => q = It.     

I = 300A      q = 300А * 15с = 4500 Кл = 4,5•103 Кл.

q - ?

 Відповідь: 4,5•103 Кл.

  1.  Електропаяльник має опір 500 Ом і працює при напрузі 220 В. Знайти силу струму на який він розрахован.

Дано:                                          Розв’язання:

R = 500 Ом                 За законом Ома: I =

U = 220 В          I = = 0,44 А.

I - ? 

 Відповідь: I = 0,44 А.

  1. Для виготовлення спіралі електрокип’ятильника потрібен нікеліновий дріт із площею поперечного перерізу 0,2 мм2 . Якої довжини має бути дріт, якщо кип’ятильник працюватиме від мережі з напругою 220 В? Сила струму в ньому не повинна перевищувати 4 А. Задача з недостаючими даними. Знайти питомий опір провідника з додаткових джерел.

Дано:                                    Розв’язання:

U = 220В            За означенням опору провідника: R = ρ . За законом

I = 4 А           Ома: R = . Так, = ρ , тож

docx
Пов’язані теми
Фізика, Розробки уроків
Додано
26 квітня 2018
Переглядів
959
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку