Міністерство науки і освіти України
Кам’янський державний енергетичний технікум
Вітчизняне і світове значення творчості Лесі Українки
Підготувала: викладач української мови
Черниш Юлія Павлівна
Вітчизняне і світове значення
творчості Лесі Українки
Епіграф заняття
Ні, я жива! Я буду вічно жити!
Я в серці маю те,що не вмирає!
Леся Українка
Мета: закріпити та розширити знання студентів про життєвий і творчий шлях Лесі Українки; формувати навички виразного читання; вміння відчувати емоційний зміст поезії; працювати над розвитком зв’язного мовлення; розвивати акторські здібності студентів; виховувати любов до творчості поетеси, захоплення великою силою волі Лесі Українки; спонукати студентів до самостійного пошуку й вибору творів.
Обладнання: портрет Лесі Українки, виставка книг поетеси, малюнки – ілюстрації до прочитаних творів, презентації студентів, фільм про Лесю Українку.
Тип заняття: семінар
Хід уроку
І. Організаційний момент
Привітання. Перевірка наявності студентів. Підготовка робочого місця студента до роботи.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
На сьогоднішньому занятті ми пригадаємо деталі біографії славетної українки, ще раз доторкнемось до цілющого джерела Лесиного слова.
Тож, ласкаво просимо у світ Лесиного життя.
III. Повідомлення теми і мети заняття
Тема семінару: «Вітчизняне і світове значення творчості Лесі Українки».
На сьогоднішньому занятті ми заслухаємо доповіді учасників семінару та оцінимо виступи. У кожного з вас є таблиця оцінювання, де ви можете відмітити кожного оратора. Максимальна оцінка за виступ – 5 балів, за презентацію – 3 бали.
Для того,щоб вас більше зацікавити, викладач буде сьогодні у ролі Лесі Українки.
IV. Основна частина
Викладач у ролі Лесі Українки:
Гетьте,думи, ви хмари осінні!
То ж тепера весна золота!
Чи то так у жалю, в голосінні
Проминуть молодії літа?
Ні,я хочу крізь сльози сміятись,
Серед лиха співати пісні,
Без надіїї таки сподіватися,
Жити хочу! Геть думи сумні!
Всі говорять про мене як про видатну особу,яку знають,люблять ,шанують не тільки в Україні, а й далеко за її межами,але чи знаєте ви з якої сім’ї я, чи були в мене брати,сестри,можливо мої родичі не менш відомі за мене? У цьому нам допоможе розібратися Криворотов Даніїл
Викладач: Як дитиною бувало,
Упаду собі на лихо,
То хоч в серці біль доходив,
Я собі вставала тихо.
«Що болить?» - мене питали,
Але я не признавалась –
Я була малою горда, -
Щоб не плакать, я сміялась.
Викладач: доброго дня, здравствуйте, хай,бонжюр. Так дісно,я володію багатьма мовами.. Зацікавила вас? Але це не єдиний цікавий факт з мого життя. Тож що цікавенького ви про мене підготували?
Викладач: наступний виступ студентів.які розкажуть нам про славетні будинки, де я проживал.
Викладач: де б я не знаходилася, яка б гарна країна не була, в яких будинках я не жила,мої думки завжди були про рідну неньку-Україну
Викладач: Людині властиво і характерно багато різних почуттів. Але особливе місце серед них посідає кохання. Саме воно є основною силою,яка мотивує людину, змушує жити!
6)Історія кохання Лесі Українки (Коченко М.)
Викладач: «Мій любий друже, створений для мене…» саме так мені хочеться сказати про Сергія Мержинського.
7)Лист до Сергія Мержинського (Трухтанов О.)
8)Лист Лесі Українки до батька (Кізенко І.)
Викладач: «Лісова пісня». Писала я її дуже недовго, 10-12 днів, і не писати ніяк не могла, бо такий уже був непереможний настрій,але після неї я була хвора і досить довго «приходила до пам’яті»
9)«Лісова пісня» (Бубир А.)
Викладач: Проживаючи в Грузії майже сім років я зуміла полюбити її, так як бачила велику схожість між своєю рідною Україною і Грузією,на мою думку, долі цих країн дуже схожі.
Чудесна Кахетія. Коли я дивлюся на Алазанську долину, згадую береги нашого Дніпра .
10)Грузинський період життя Лесі Українки (Нікітенко І.)
Викладач: Складно говорити про останні роки життя, тому що вони були затьмарені безгрошів’ям і загостренням хвороб.
11)Останні роки життя славетної поетеси (Маханько М.)
V.Підведення підсумків
Обговорення результатів семінару. Виставлення оцінок доповідачам.
(Відео про Лесю Українку)
Тестова вікторина
1.В якому році народилася Леся Українка ?
а) 1861 році
б) 1871 році
в) 1891 році
2. У скільки років Леся уже добре читала і писала ?
а) у 4 роки
б) у 5 років
в) у 6 років
3 .Як по – домашньому кликали Лесю ?
а) Олеся
б) Лося
в) Люся
4. З ким найбільше гралася Леся в дитинстві ?
а) з сестрою Ольгою
б) з сестрою Ізидорою
в) з братом Михайлом
5. Що дарувала Леся своїм рідним
на день народження ?
а) вірші
б) вишивку
в) випічку
6. Як назвала Леся свій перший вірш ?
а) « Надія »
б) « Мрія »
в) « Весна »
7. У скільки років вона написала свій перший вірш ?
а) у 8 років
б) у 9 років
в) у 10 років
8. Скільки іноземних мов знала Леся ?
а) дві мови
б) чотири мови
в) понад десять
9. Яка хороша традиція була у сім’ї Косачів ?
а) відпочивати біля моря
б) влаштовувати родинні літературні свята
в) ходити в гості до друзів
10. На якому музичному інструменті грала Леся ?
а) на скрипці
б) на арфі
в) на фортепіано
VІ. Рефлексія
1. найбільш цікавим було…
2. я не знав (ла)…,а тепер знаю…
3. сьогодні на занятті не говорилося про…а з фільму я це дізнався..
4. найцікавіший виступ був у студента…
5. у ролі Лесі Українки сьогодні була …
Складіть творчий портрет Лесі Українки (Чим приваблює мене постать Лесі Українки)
VІІ.Домашнє завдання
Написати міні-твір на тему «Невмирущість духовної краси людини (за драмою-феєрією Лесі Українки «Лісова пісня»)»