- вдосконалювати вміння знаходити значення числових виразів, що містять кілька арифметичних дій одного чи різних ступенів без дужок і з дужками;
- сприяти закріпленню умінь розв'язувати складені задачі на 2-4 дії;
- розвивати обчислювальні навички, уяву, спостережливість, креативне та логічне мислення, кмітливість;
- розширити і поглибити знання учнів про бджіл, їх значення в житті людини та в природі;
- виховувати працелюбність, потребу до знань, інтерес до вивчення математики.
Математика
3 клас
Тема. Вивчені випадки множення і ділення. Знаходження значень числових виразів, що містять кілька арифметичних дій одного чи різних ступенів без дужок і з дужками. Складені задачі на 2-4 дії.
Тип уроку: закріплення знань, умінь і навичок.
Мета уроку. Повторити вивчені випадки множення і ділення; вдосконалювати вміння знаходити значення числових виразів, що містять кілька арифметичних дій одного чи різних ступенів без дужок і з дужками; сприяти закріпленню умінь розв’язувати складені задачі на 2-4 дії ; розвивати обчислювальні навички, уяву, спостережливість, креативне мислення, кмітливість; виховувати працелюбність, потребу до знань, інтерес до вивчення математики.
Обладнання: мультимедійний проектор, малюнки бджілок, ноутбук.
Хід уроку
Вчитель: Сядьте дітки всі рівненько
Посміхніться всі гарненько
Діти: Настрій на урок візьмемо
Працювати розпочнемо
Посміхнемося ще раз
Бо у нас чудовий клас!
Бджола мала, а й та працює.
ІІ. Оголошення завдань уроку.
Нас чекає велика праця. Справитися з нею допоможуть ваша уважність, працелюбність та знання з допомогою яких ми розв’язуватимемо приклади на множення і ділення, з дужками і без дужок, що містять кілька арифметичних дій. Розв׳яжемо задачі, таким чином підготуємося до контрольної роботи. А допоможуть нам веселі бджілки. Це комахи - символ мудрості, порядку, працьовитості. Сьогодні вони будуть супроводжувати нас на уроці. Бджілки зберігають багато таємниць про себе. Людина до цих пір не змогла їх розгадати. А ми спробуємо заглянути в їхній загадковий світ. Але для цього потрібно виконати ряд завдань. (зачитування завдань здошки).
Ми - розвідники
Вправні рученята
Допоможи бджілкам
Працюємо самостійно
Працюємо роями
Розв׳яжемо задачу
Побудуємо будиночок
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Ви зможете оцінити свою роботу, бо за кожну правильну відповідь бджілки пригощатимуть вас краплинкою меду з горнятка.
Створення проблемної ситуації
- Бджоли дуже добре орієнтуються в часі. Для цього їм не потрібен ні годинник, ні сонце. Їм необхідні квіти.
ІV. Усна лічба Ми - розвідники
Знайдіть квіточку з якої бджілка брала мед - слайди)
Інформація вчителя: Головним завданням бджіл є не тільки збирання нектару і пилку, але і запилення рослин.
V. Каліграфічна хвилинка Вправні рученята
Відкриємо зошити і запишемо дату нашої сьогоднішньої роботи.
20 березня
Класна робота
VI. Узагальнення і систематизація учнівських знань
Допоможи бджілкам
Давайте допоможемо бджілкам
Працюємо самостійно
Інформація вчителя: Бджілки живуть сім’ями. Сім’я бджоли називається роєм. Вона складається із матки, трутнів і робочих бджіл. Одна бджолина сім’я нараховує 80-100 тис. особин і всіма ними керує матка. Вони добре вміють працювати гуртом.
Приклади 944 (3 групи – по стовпчику) Працюємо роями
VII. Фізкультхвилинка
Чую музика звучить
Мабуть, треба відпочить
Будем дружно танцювати,
Щоб утоми нам не знати.
а) Складання задачі за коротким записом:
3 сім׳ї бджіл – 42 кг меду
6 сімей бджіл - ? кг меду
б) Розбір задачі:
- Чи можемо відразу дізнатись скільки кілограмів меду зберуть шість сімей бджіл?
- Чому?
- Про що дізнаємося спочатку?
- Якою дією?
- Про що дізнаємося потім?
- Якою дією?
в) Розв’язок задачі :
- Запишіть розв’язок задачі.
1) 42:3=14 (кг) – меду зібрала одна сім’я бджіл.
2) 6∙14=84 (кг)
Відповідь: 84 кг меду зібрали 6 сімей бджіл.
Інформація вчителя: А ви знаєте, що мед буває різний, залежно від того з яких квіточок він зібраний. Кожен рій розв’яже задачу і скаже з яких квітів вони збирали мед.
Травневий:
Пасічник накачав 75 кг меду. Його розлив у 25 банок. Скільки кілограм меду 9 банках?
Липовий:
Бджола зібрала 135 грам меду з 15 квіток. Скільки меду може зібрати бджола з 20 квіток?
Польовий:
Бджолиний рій зірав 60 кг меду за 20 днів. Скільки кілограм меду може зібрати бджолиний рій за 40 днів?
Інформація вчителя: Зібравши нектар, бджілка поспішає у вулик. Там вона зливає його в стільники. З допомогою таких стільників у 2010 році в місті Тернополі на бульварі Шевченка встановлено пам’ятник бджілки із бронзи. Його висота 2,5 м і має вигляд медових стільників, на яких сидить бджола. Напис: «Бджілці – трудівниці».
Інформація вчителя: Адже, невипадково, наші вулики опинилися саме таких кольорів: синій, жовтий, жовтогарячий та зелений. Саме ці кольори розрізняють бджоли. А ще вони бачать ультрафіолетові промені, яких не бачимо ми.
VІІ. Підсумок уроку (Рефлексія)
- Наш незвичайний урок підходить до закінчення. Ми змогли зазирнули лише одним оком в життя цієї дивної комахи, яка все життя працює.
- Що нового дізналися?
- Згадайте, що було цікавого на цьому уроці?
- Який вид роботи найбільше сподобався?
- Яка таємниця бджілок вас найбільше здивувала?
- Я бажаю, щоб ви були такими працьовитими і корисними, як ці маленькі комахи.
-Скільки краплинок меду ви зібрали?
VІІІ. Домашнє завдання