Урок. "Вивчення букви Ї. Письмо малої букви ї"

Про матеріал
Розробка уроку з предмету "Українська мова" у 1 класі. Буква Її. Письмо малої букви ї.
Перегляд файлу

Буква Її. Письмо малої букви ї.

  Мета: Познайомити учнів з буквою Ї, яка завжди позначає два звуки [йі], продовжити формувати в першокласників уявлення про звуко-буквений аналіз слів; удосконалювати раніше отримані вміння, відпрацьовувати вміння працювати з звуковою схемою — слова; закріпити знання про написання малої літери у словах;; розвивати уяву, спостережливість, мовну культуру; виховувати почуття бережливого відношення до живої природи.

 

Формуванняключових компетентностей:

вміння вчитися–самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії; загальнокультурної –дотримуватися норм мовленнєвої культури, зв’язно висловлюватися в контексті змісту;

соціальної –продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі  та команді, використовувати різні ролі й функції в колективі, проявляти ініціативу, підтримувати та керувати власними взаєминами з іншими;

громадянської – бережливо ставитися  до природи,  до людей, до  самого себе.

 

Обладнання: презентація, картки

 

Хід уроку:

Організаційний момент.

Любі діти, підніміться,

Один одному всміхніться.

Успіхів всім побажайте

І тихесенько зачекайте.

 

Тренінг "Умій володіти своїм настроєм"  

─ Щоб наша зустріч була приємною, спіймайте посмішку сонечка і прикрасьте нею своє обличчя. Подаруйте свою веселу посмішкуодин одному та нашим гостям.

- Молодці! Зараз можете сідати.

 

Мотивація навчальної діяльності учнів.

  • Кожного дня ми вчимо нові літери для того щоб вміти читати та писати як дорослі люди. А давайте поміркуємо, навіщо дорослим ці вміння. Де вони в житті використовують ці знання? Як вони допомагають у повсякденному житті?

 

Проблемне питання через роботу з ребусом

Робота над скоромовкою

  • Їжак збирає сироїжки,
    Радіє: -Їх вже є півдіжки!
    На зиму їжа отака –
    Це справжній скарб для їжака.
  • Хто здогадався, скажіть, яку голосну ми ще не вивчили?

Творча робота

  • А тепер давайте і ми творчо попрацюємо. Зараз ви зможете використовувати будь що, що вас оточує. Та за 2 хвилини (ставите пісчані часи) викласти на парті літеру ї щоб запам’ятати як вона виглядає і не плутати з її сестрами.

Перевірка роботи

Гра «Спіймай літеру ї»

  • Я зараз буду говорити слова, ви їх уважно слухайте та якщо почуєте в якомусь слові «ї» плескаєте у долоні.

Півень, країни, міста, музеї, діти, підручники, весни, їжаки, будівлі, трамваї, споруди.

Фіз.хвилинка

Робота над приказками. Робота в малих групах.

  • Прочитай приказки. Підкресли слова з буквою ї. Запиши звукові схеми цих слів.

 

З малої хмарки, великий дощ буває.

Кожна пташка своїм дзьобом годується.

Сій хліб у годину – будеш їсти кожну днину.

 

 

 

 

 

З малої хмарки, великий дощ буває.

Кожна пташка своїм дзьобом годується.

Сій хліб у годину – будеш їсти кожну днину.

 

 

 

 

 

З малої хмарки, великий дощ буває.

Кожна пташка своїм дзьобом годується.

Сій хліб у годину – будеш їсти кожну днину.

 

 

 

 

 

Робота в парах.

Попрацюйте з картками та прочитайте по черзі слова за стрілочками.

 

 

Порахуйте хто скільки прочитав слів. Оцініть свій результат у бланку.

Мій результат ____________ слів.

Задоволений своєю роботою. Я-молодець!

Непоганий результат.

Добре впорався.

Не задоволений своєю роботою.

 

Результат пошуку зображень за запитом "смайлики радість розмальовка"

Результат пошуку зображень за запитом "смайлики радість розмальовка"

 

Результат пошуку зображень за запитом "смайлики грусть розмальовка"

 

Робота з книгою

  1. Знайди слово до схеми

 

  1. Опрацювання матеріалу у книзі

 

Робота в групах з використанням карток

 

Перевірка результатів.

(Якщо ви розумієте, що учні будуть записувати довго, тоді нехай  опрацюють усно. Або завчасно скажіть яка дитина в групі має записувати – хто швидко це робе)

Аналіз опрацьованого тексту

  • Про кого прочитали текст?
  • Що нового дізналися?
  • Чи були слова, значення яких вам не відоме? Які саме?

Закріплення та осмислення нових знань.

Щоденні 5. «Читання для когось»

Учням пропонуються на вибір вірші про літеру Ї.

Діти працюють в парах.

 

Буква „Ї” дві крапки має,

Це "Її" і вирізняє!

Якщо крапку нам забрати,

Букву „І” будемо мати!

 

Їсти треба щоб рости,

Краще Їхати чим йти.

На цю букву, хочеш знати,

Лиш одну тваринку звати.

В неї шубка з колючок,

Її звати – Їжачок!

Ранні птахи солов’ї,
Покажіть нам букву Ї!
Буква Ї така ж, як І,
Тільки крапок зверху дві.

«І» без «Ї» не ступить кроку,
Поміж ними  свар нема,
«І» до «Ї»  моргає оком,
«Ї» у відповідь – двома.

 

Щоденні 5 «Робота з словом»

  • Зараз я пропоную нам попрацювати над словом – відгадкою до загадки яку я зараз прочитаю.

В лісі є кравець чудовий, 
Шиє звірам він обнови. 
Для ведмедя — кожушки, 
Для лисички — чобітки, 
Для куничок — рукавички,
І для білочки спіднички, 
Зайцю — валянки на лапки
І для вовка теплу шапку, 
А собі зшив піджочок.
Хто кравець цей?.. (Їжачок)

(індивідуальна картка додається – останній листок)

 

Закріплення і осмислення знань

Робота в зошиті з друкованою основою

  1. Каліграфічний запис літери ї.
  2. Поєднання літери ї та інших літер.
  3. Запис слів.

Гра  «Розгублені  букви». Робота в парах.

ЖАЇ, ЇКАЖ, УКЇАРАН

Щоденні 5 «Письмо для себе»

  • За 2 хвилини (ставите пісчаний годинник) запишіть як можна більше слів з літерою ї.

Перевірка результатів.

Підсумкова бесіда

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
24 грудня 2022
Переглядів
432
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку