Урок "Визначення роду і числа прикметників у сполученні з іменниками"

Про матеріал
Мета розробки: учити визначати число рід прикметників, розвивати мовлення, збагачувати словниковий запас, виховувати повагу до звичаїв і традицій нашого народу
Перегляд файлу

Українська мова, 4 клас

 

Тема: Визначення роду і числа прикметників у сполученні з іменниками

 

Мета: вчити визначати число та рід прикметників, розвивати мовлення, збагачувати словниковий запас, виховувати повагу до звичаїв і традицій нашого народу.

 

Обладнання: відео, інд. картки.

 

Хід уроку

 

I. Організація класу

На уроці не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно й плідно працювати.

II. Перевірка домашнього завдання

1) Завдання на картках.

2) Впр.170(2) Виписати речення з прикметниками.

III. Актуалізація опорних знань учнів

- Що таке прикметник?

- Наведіть приклади.

- Яка роль прикметника в нашому мовленні?

- В яких творах ми найчастіше зустрічаємо прикметники?

- З якою частиною мови пов’язані прикметники?

IV. Оголошення теми уроку

Сьогодні ми будемо вчитися визначати рід і число прикметників у сполученні з іменниками. То ж  запишіть число і класна робота.

13 грудня

1) Каліграфічна хвилинка

Анд дрі ій Пер рв во зв ван нний

- А що вам відомо про нього?

Андрій Первозванний – один із 12 апостолів Ісуса Христа. Відповідно до записів Євангліє, він був першим покликаний Ісусом.

- А ще це перша людина, яка принесла віру християнську на землі теперішньої нашої держави. На його честь збудовано багато храмів (Записують з’єднання).

- То яке сьогодні свято?

Сьогодні свято Андрія Первозванного.

- Хоч Андрій Первозванний – християнський святий, але обряди і звичаї в цей день мають дохристиянський характер: ворожіння, заклинання і ритуальне кусання калити.

- А чи відомо вам що таке калита?

Калита – обрядовий хліб, який символізує сонце, тому він круглої форми. За допомогою червоного пояса її підвішували на гак для дитячої колиски промовляючи: «У небо наша калита, у небо. А ти, сонечко, підіймись і на нас подивись. Ми калиту чіпляємо. На місяць поглядаємо».

 

Відео

1) А щоб з’їсти цю калиту, то треба виконати завдання.

Хлопчики: Якою має бути дівчина, щоб спекти ось таку калиту?

Дівчата: Яким має бути парубок, щоб зміг відкусити калиту?

Парубок ( який? )…

Дівчина ( яка? )…

- Якого роду прикметники ви добирали? В якому числі? То як визначити число і рід прикметників?

Але, зазвичай, калиту пече не одна дівчина. Тож поставте прикметники у форму множини. Що помітили?

То як ще можна визначити число прикметників?(за закінченням)

2) То яка роль прикметника в нашому мовленні?

Відгадайте предмет за описом.

Яскраве, сліпуче, тепле(сонце).

Різкий, поривчастий, сердитий, теплий(вітер).

Ніжна, ласкава, рідна(мама).

Впр.171

- То де найчастіше зустрічаються прикметники?

- Як визначити число і рід прикметників?

V. Фізкультхвилинка

VI. Закріплення вивченого матеріалу

Спробуємо спекти калиту. Беремо велику миску, або ще на неї кажуть мідниця. Ллємо воду, сиплемо сіль, цукор, вливаємо дріжджі, сиплемо муку і місимо. Виробляємо і хай підходить, а ми до праці.

3) До кожного прикметника доберіть іменник.

 

Дівчата

Хлопці

Хоробрий

Розумна(мудра)

Веселе

Сумна

Сміливий

Кмітлива 

- Визначте число і рід прикметників(як визначили?).

Дібрати синоніми.

Дібрати антоніми.

- Утворіть словосполучення, де б «мудра» вживалося в переносному і прямому значеннях.

- Виділіть закінчення прикметників.

- Які закінчення мають прикметники:

Чол.р

Жін.р

Сер.р

Змініть «давній» за родами.

4) Перебудуйте словосполучення так, щоб виділені іменники стали прикметниками.

Сопілка з калини – …

Горщик з глини – …

Хустка з шовку –…

Хліб із жита – …

Визначте рід і число прикметників.

5) У народі хлопчика завжди порівнюють з дубом, а дівчинку з березою. Наскільки сильні наші дубочки і тендітні берізки зараз побачимо.

Прикметники, що в дужках, поставте у правильній формі.

(Могутня) дуб, (прадавня) дуб стоїть побіля яру розправив свій (гіллясте) чуб, чолом торкає хмару.

Ой, хвалилася та берізонька:

- На мені кора та (білесеньке),

- На мені листа та (широкий),

- На мені гілля та (високий)

  

Домашнє завдання: Впр.173, II.

 

VII. Підсумок уроку

- Як визначити число і рід прикметників?

Чудовий вечір, смачна калита, весела дівчина, радісне обличчя, сміливі парубки.

Чому?(бо прикметники змінюється за родами лише в однині).

- Якими прикметниками ви охарактеризуєте(опишете) наш урок?

А здобули ви:

Знання – міцні глибокі,

Завдання – цікаві,

Слова – влучні,

Мрії – рожеві.

 

docx
Додано
22 березня
Переглядів
117
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку