Широківська ЗОШ І-ІІІ ст.
Конспект уроку з алгебри
в 9 класі на тему:
Узагальнення
і систематизація знань з теми «Нерівності та їх системи»
Підготувала: Попович Світлана Іванівна,
вчитель математики
спеціаліст вищої категорії
2020 рік
Серед усіх наук, які відкривають шлях
до пізнання законів природи,
найвеличнішою є математика
С.Ковалевська
Тема уроку:
Узагальнення і систематизація знань з теми «Нерівності»
Мета уроку:
освітня: розширити, узагальнити і систематизувати знання про лінійні нерівності і системи лінійних нерівностей; повторити алгоритм розв’язування нерівностей, закріпити властивості, які використовуються при розв’язуванні нерівностей з однією змінною, а також вдосконалювати знання з розв’язування нерівностей, та графічного зображення множин розв’язків, запису відповідних проміжків;
розвивальна: розвивати навички самостійної роботи та самоаналізу, комунікативні, інтелектуальні навички учнів; сприяти розвитку логічного мислення, обчислювальних навичок, математичної мови;
виховна: виховувати наполегливість і відповідальність, допитливість і уважність, свідоме ставлення до навчання, почуття особистої відповідальності кожного учня при роботі в колективі. (слайд 1)
Тип уроку: узагальнення і систематизація знань, умінь і навичок.
Обладнання: карки із завданнями, мультимедійний проектор, планшети.
Хід уроку
І. Організаційно - психологічна частина. Мотивація навчальної діяльності
Слово вчителя. Добрий день, діти, шановні колеги. Я рада всіх вас вітати на нашому уроці, тема якого «Узагальнення і систематизація знань з теми «Нерівності». Діти запишіть тему в зошиті.
Отже вже зараз, працюючи на уроці, ми будемо поглиблювати ваші знання, а їх раціональне використання допоможуть вам успішно скласти ДПА.
Ось і пролунав дзвоник на урок математики, на урок нових відкриттів та роздумів.
«Серед усіх наук, які відкривають шлях до пізнання законів природи, найвеличнішою є математика». (слайд 2)
Це слова відомої жінки-математика Софії Ковалевської і ми спробуємо це довести.
Діти, на цьому уроці ви об’єднались в три групи «Нерівність», «Система», «Розв’язок». Оберіть спікера та його помічника.
Оцінювання роботи груп проводитиме спікер, помічник буде заповнювати лист оцінювання.
Вчитель пояснює правила заповнювання листа оцінювання.( бали в колонку «активність» виставляють в кінці уроку). Далі вчитель нагадує учням правила роботи в группах (учні вголос зачитують правила).
Правила роботи в групах (слайд 3)
Хід уроку
Етапи уроку та завдання |
Дії учнів та вчителя |
Час |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. Організаційний момент Перевірка готовності до уроку |
Слайд Вступне слово |
1хв. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. Формулювання теми, мети та завдань уроку Доброго дня! Вітаю всіх учнів та гостей нашого уроку. Сподіваюся, що урок пройде цікаво, корисно, учні будуть активними, а гості не пожалкують про витрачений час. Всім нам бажаю отримати задоволення. Мета уроку представлена на екрані. Сьогоднішній урок пройде у формі гри «Математична біржа». Біржа (нім.–гаманець) — організований торговельний майданчик, на якому відбувається гуртова торгівля товарами або цінними паперами. Біржі бувають товарні, де продаються і купуються масові однорідні товари (бавовна, кава, цукор, зерно, метал, каучук та ін.) і фондові, де відбувається купівля і продаж акцій та облігацій підприємств і облігацій державних позик. Перша в Україні біржа, що діяла на постійній основі за європейським зразком, була створена в Одесі у 1796 році. На нашій математичній біржі в якості цінного паперу будемо мати сертифікат із зазначеною кількістю балів, і який ви отримаєте за результатами вашої роботи на уроці. Всі операції будуть проводити брокери. Брокер на ринку цінних паперів - продавці, юридична особа, що має право здійснювати операції з цінними паперами за дорученням клієнта і за його рахунок. І бути посередником між директором біржі та клієнтом. У нас є брокери, які будуть перевіряти завдання, які ви виконаєте, і підраховувати в кінці кожного туру кількість балів, зароблених кожним з вас. Бали від брокерів будуть переходити до вас у разі правильно розв’язаних завдань. На при кінці уроку ви зможете обміняти ваші біржові бали на бали до класного журналу. Хочу зазначити, що час на виконання певних завдань буде обмежено, тому працюєте швидко, виконуєте в першу чергу ті завдання, які на ваш погляд, ви розв’яжете. Отже, починаємо. |
Слайд
Вчитель пояснює правила роботи на уроці
Слайд
Слайд |
3хв.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. Актуалізація опорних знань Щоб зрозуміти які цінні папери ви хочете придбати, треба визначитися з пропозиціями на біржі. 3.1 Перед вами карта пам’яті чи ментальна карта. Ви маєте 1 хв., щоб попрацювати з нею та розповісти всім, яку інформацію ви отримали. Один розпочинає – інший продовжує. 3.2 Інтерактивна вправа «Тест-драйв» (слайд 5) А зараз ми перевіримо ваші знання на практиці: проведемо огляд теоретичних вправ - вправи на повторення основних властивостей числових нерівностей. Для цього ми відкриваємо гул форму https://naurok.com.ua/test/vlastivosti-nerivnostey-575915.htmlі і вибираємо правильну, на вашу думку, відповідь.
3.3 Встановити відповідність.
Відповідь: 1-б, 2-г, 3-є, 4-ж, 5-в, 6-з |
Слайд Робота з ментальною картою
Слайд Учні на окремих аркушах записують відповіді.
|
7хв.
3хв. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4. Удосконалення умінь та навичок учнів Біржовий турнір
Брокери оцінюють ваші результати, а ви виконаєте наступне завдання. Перший тур 1) Пояснити розв’язання кожної із нерівностей
Другий тур (за кожне правильне розв’язання учень отримує 0,5 балів, обирає 6 з 8)
Пояснити розв’язання нерівності, користуючись алгоритмом: 1)
Якщо ви вважаєте, що вам краще повернутися до завдання І чи ІІ туру та розв’язати нерівності, які залишилися, можна продовжити роботу. Третій тур «Математична скринька» (слайд 9) До дошки виходять представники груп, тягнуть із скриньки картки із завданням. Картка 1. Розв’язати нерівність: (Збірник завдань для ДПА -2013: Варіант 4 № 2.2) (3х+2)2 +(4х-3) 2 (5х -1)2 Відповідь: [ 6;+) Картка 2. Знайдіть найменше ціле число, що є розв’язком нерівності: (Збірник завдань для ДПА -2013: Варіант 14 № 2.2 ) (х+3)(х-3)-4х< (х-1)2-5 Відповідь: х > -2,5 Картка 3. Розв’язати нерівність:(Збірник завдань ДПА -2013: Варіант 9 № 2.2) -1≤ 3-0,25х< 5 Відповідь: (-8;16 ] Учні одночасно розв’язують завдання в зошиті, а потім пояснюють розв’язання. Брокери коментують найбільш типові помилки. Пригадавши властивості числових нерівностей переходимо до виконання практичних вправ - виконання ІІ. Інтерактивної вправи «Пазли» з теми «Нерівності» з використанням інтернет сервісу LerningApps. https://learningapps.org/4855476 (слайд 6)
ІІІ.Вправа «Числові проміжки» проводиться за допомогою інтерактивної технології з використанням інтернет сервісу LerningApps. https://learningapps.org/watch?v=p8jkwoxh218 (слайд 10) V. Хвилинка відпочинку. Вчитель. Діти, я хочу звернути вашу увагу на те, що з математикою ми зустрічаємось не тільки в школі на уроці алгебри та геометрії. Якщо уважніше оглянути навколишній світ, можна побачити багато цікавого. Увага на екран.
(Показ презентації «Нерівності навколо нас».) (слайд 11-20 ) Робота в групах (слайд 24)
Розв’яжіть нерівність: І група - «Нерівність»: 2х – 0,4 ( х – 6) > 0,8 Відповідь: (-1; + ∞).
ІІ група - «Система»: 5 8х – 2 (8х – 5) Відповідь: (- ∞;⅝].
ІІІ група- «Розв’язок»: 8 (1 + х ) – 3 (2х – 1 ) > 4 Відповідь: (-3,5; + ∞).
|
Брокери перевіряють вправу на відповідність (кожне завдання 0,5б.) Слайд
Брокери перевіряють відповіді завдання 4.1
Брокери перевіряють відповіді завдання 4.2
Брокери перевіряють відповіді завдання 4.3
Слайд Діти працюють в парах, складають розрізане правило (і задають до нього питання) - за часом.
Запропонувати парам обмінятися місцями та перевірити відповіді інших. Повернутися до своєї парти та проаналізувати свої відповіді.
Брокери видають сертифікати |
3хв.
7хв. Шопен Шопен
3хв.
7хв. Глинка Стинг
4хв. Бетхов.
4хв.
4хв. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5. Підсумок уроку (рефлексія) Інтерактивна вправа «Не хочу хвалитися, але я…»
|
|
2,5хв. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
0,5хв. |
Додаткове завдання
ЗАВДАННЯ 4: Наступна робота - Інтерактивна вправа « Знайди пару» з використанням інтернет сервісу LerningApps.
https://learningapps.org/4855590 (слайд 22)
VІІ. Домашнє завдання: (слайд 25 )
1. Розв’язати нерівність:
Середній рівень: Збірник завдань ДПА -2013: Варіант 16. № 1.7;
Достатній рівень: Збірник завдань ДПА -2013: Варіант 19. № 2.2;
Високий рівень: написати нерівність із змінною х, яку задовольняє кожне дійсне число.
2. Додаткове завдання:
Розв’язати нерівність, де N дата вашого дня народження:
x– (1+N)x+N0
3. Творче завдання – створити власну презентацію на тему: «Нерівності навколо нас».
Вчитель. Спікер кожної групи збирає самостійні роботи, лист оцінювання і приносить вчителю. Вчитель озвучує оцінки за урок.
VІІІ. Підведення підсумків. Рефлексія: (слайд 26 )
Діти, що ми робили на уроці?
Які форми роботи сподобались найбільше?
Які завдання викликали труднощі?
Чи досягли ми мети уроку?
А зараз намалюйте свої враження від уроку на стікерах. (Спікери, будь ласка зберіть стікери та причепіть їх на траєкторію польоту м’яча, якщо вам урок сподобався-верхня частина траєкторії, якщо не сподобався-нижня частина траєкторії м’яча).
Вчитель: Отже, слова Софії Ковалевської «Серед усіх наук, які відкривають шлях до пізнання законів природи, найвеличнішою є математика» можуть стати вам вірним супутником у вашому житті.
Дякую за урок.
Таблиця для обрахунку біржових балів
|
Прізвище,імя учня |
Карта пам'яті
0,5 бала |
Тест-драйв
2 бали |
Встановити відповідність
3 бали |
Біржовий турнір І ІІ ІІІ
0,5б 1б 2б |
Вправа «Пазли»
1 бал |
Робота в групах
2 бали |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
|
|
16 |
|
|
|
|
|
|
|
17 |
|
|
|
|
|
|
|
18 |
|
|
|
|
|
|
|
19 |
|
|
|
|
|
|
|
20 |
|
|
|
|
|
|
|