Урок "Властивості неметалів"

Про матеріал
Даний урок вивчається в 11 класі, коли учні опрацьовують тему «Неорганічні речовини та їхні властивості». Провідна ідея полягає в формуванні ключових і предметних компетентностей учнів при вивчені даної теми, оволодінні новими термінами і поняттями; формуванні умінь користуватися таблицею, спрямованих на розв’язання навчальних завдань. Розробка уроку допоможе вчителю розширити знання учнів про Періодичну систему хімічних елементів та властивості неметалів. Формуванню певних життєвих навичок, розвивати інтерес і екологічне мислення. В розробці подані тестові завдання, хімічний диктант, завдання практичного характеру за допомогою яких можна перевірити і закріпити знання учнів з даної теми.
Перегляд файлу

Даний урок вивчається в 11 класі, коли учні опрацьовують тему  «Неорганічні речовини та їхні властивості». Провідна ідея полягає в формуванні ключових і предметних компетентностей учнів при вивчені даної теми, оволодінні новими термінами і поняттями; формуванні умінь користуватися таблицею, спрямованих на розв’язання навчальних завдань. Розробка уроку допоможе вчителю розширити знання учнів про Періодичну систему хімічних елементів та властивості неметалів. Формуванню певних життєвих навичок, розвивати інтерес і екологічне мислення.  В розробці подані тестові завдання, хімічний диктант, завдання практичного характеру за допомогою яких можна перевірити і закріпити знання учнів з даної теми.

 

 

Тема: Хімічні властивості неметалів

Мета: Поглиблювати знання учнів про неметали на прикладі їхніх хімічних властивостей; з’ясувати сфери застосування неметалів; скласти уявлення про поширеність неметалічних елементів у природі;ознайомити з явищем адсорбції; навчати складати рівняння реакцій, що характеризують    хімічні властивості;

Розвивати хімічну мову, самостійність, комунікативну, інформаційну, самоосвітню компетентності.

Обладнання:  Періодична система хімічних елементів Д.І.Менделєєва.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Методи і методичні прийоми: 

  • словесний (бесіда, розповідь, робота з підручником, періодичною системою хімічних елементів, складання опорних конспектів, робота в групах),

Базові поняття та терміни: Окисник, відновник, сульфіди силіциди, фосфіди.

 

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент.

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання, актуалізація опорних знань

1.Закінчити речення.

Неметали мають ….тип звязку

  • Неметали можуть перебувати…. станах
  • Утворення елементом кількох простих речовин…
  • Оксиген існує у вигляді…простих речовин…
  • Прості речовини Карбону…
  • Адсорбенти це речовини…
  • У промисловості як адсорбенти використовують…

Тестові завдання.

2.Виберіть природні сполуки силіцію:

а) пісок; б) азбест; в) кварц; г) мармур.

3.Що спільного в будові атомів Карбону і Силіцію:

а) радіус атома; б) кількість енергетичних рівнів; в) кількість електронів на зовнішньому енергетичному рівні?

4.Позначте галузі застосування алмазу, зумовлену його високою твердістю:

а) виробництво електродів, мастил; б) виробництво шліфувальних дисків і свердел; в) як відновник металів під час виробництва; в)як наповнювач для протигазів.

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Повідомлення теми, мети уроку

ІV. Вивчення нового матеріалу

Хімічні властивості неметалів.

Неметали можуть проявляти як окисні, так і відновні властивості.

  • Окисні властивості неметалів

а) взаємодія з металами;

- сірка з металами утворює – сульфіди. Взаємодіє з усіма металами (виняток Аu, Pt). Реакції протікають при нагріванні, але в деяких випадках реакція відбувається за звичайних умов (Co, Hg);

2Al +3S = Al2S3

Zn + S = Zn S

Hg + S = HgS

  • при взаємодії азоту і фосфору з металами утворюються нітриди, фосфіди;

2P + 3Mg = Mg3 P2

3Mg + N2 = Mg3 N2

- вуглець утворює карбіди;

Ca + 2C =CaC2

4Al + 3C = Al4C3

  • Сицілій – силіциди;

2Mg + Si = Mg2 Si

б) взаємодія з воднем;

- Сірка реагує з воднем при нагріванні;

H2 + S =H2S ∆ Н =-20,92кдж

-Азот реагує з воднем в присутності каталізатора;

N2 + 3H2 = 2NH3

  • Вуглецьз воднем за наявності нікелевого каталізатора і при нагріванні утворює метан;

C+2H2 = CH4

  • сицілій взаємодіє з воднем, утворюючи силан;

Si + 2H2 = SiH4

  в) взаємодія з киснем;

- за норальних умов сірка з киснем не взаємодіє. У разі нагрівання на повітрі згорає блакитним, а в чистому кисні – синім полум’ям

S + O2 =SO2

- взаємодія азоту з киснем відбувається при нагріванні і в присутності каталізатора;

N2 + O2 =2NO

  • при взаємодії фосфору з киснем утворюють різні продукти:

при надлишку кисню утворюється

P2O5,  у разі нестачі кисню – P2O3;

4P + 5O2 = 2 P2O5

4P +3O2 = 2 P2O3

  • вуглець згорає на повітрі;

C+O2 = CO2Н =- 402 кДж

  • Сицілій горить при температурі 500 С°;

Si + O2 = SiO2

V. Узагальнення та систематизація знань

Завдання 1Робота в групах.

Напишіть формули сполук: кальцій карбіду, магній карбіду, натрій карбонату, магній силіциду.

Завдання 2.

Складіть формули сполук з Карбоном таких елементів: K, Mg, Fe (ІІ, ІІІ), Zn. Назвіть їх. За допомогою яких спостережень можна довести, що хліб, молоко, мясо містять Карбон?

Завдання 3.

Хімічний склад мінералу серпентину умовно передають формулою Mg3H4Si2O9. Напишіть цю формулу у вигляді сполучення оксидів.

Здійсніть перетворення

SSO2 SO3H2SO4  Na2SO4

VІ. Домашнє завдання

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 11 клас, Розробки уроків
Додано
20 березня 2020
Переглядів
2913
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку