Урок "Властивості пластичних матеріалів. Рельєф. Барельєф. Виготовлення з пластиліну барельєфної композиції "Рудий клоун Бім""

Про матеріал
Розробка уроку трудового навчання у 3 класі. Мета: формувати в учнів поняття рельєф, барельєф, удосконалювати техніку роботи з пластиліном.
Перегляд файлу

Трудове навчання

 

Тема: Властивості пластичних матеріалів (пластилін, полімерна глина, глина, солоне тісто). Рельєф. Барельєф. Виготовлення з  пластиліну барельєфної композиції «Рудий клоун Бім».

 

 М ЕТА: формувати в учнів основні поняття про об’єм, пластику, форму, фактуру; ознайомити з видами скульптури; розширити знання про рельєф, барельєф; розширити та поглибити знання учнів про циркове мистецтво, про професії артистів цирку; удосконалювати техніку роботи з пластиліном; розвивати дрібну моторику пальців рук, творчі здібності; виховувати акуратність під час роботи з матеріалами, дбайливе ставлення до роботи.

 

 

Обладнання: альбом-посібник, пластилін, стеки, дощечки для пластиліну, зразки виробів.

Хід уроку

І. Організаційний момент

1. Привітання

Всі сідайте тихо, діти,

Домовляймось не шуміти,

На уроці не дрімати,

А старанно працювати.

2. Перевірка готовності до уроку 
3. Упорядкування робочих місць 

На урок ви приготували  все необхідне: пластилін, стеки, дощечки для пластиліну.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні  ми ознайомимося із засобами виразності скульптури, з рельєфом та барельєфом. Будемо виготовляти обємний виріб. А який ви дізнаєтеся згодом…

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

1. Пояснення вчителя 

—Давайте  здійснимо  віртуальну екскурсію нашим містом Дубном, та побачимо, що парки, сквери, майдани, громадські будинки, фонтани прикрашені скульптурами. Згадайте  які пам’ятники прикрашають наше місто та створюють його неповторний образ?

 

— Колись наш далекий пращур помітив, що на глині залишаються відбитки, а у творчих руках цей матеріал перетворюється на фігурки людей, тварин, предмети побуту. З того і почалося ліплення. З часом уміння ліпити, вирізьблювати й висікати вдосконалювалося, людина опанувала нові матеріали: деревину, камінь, метал. Так виник своєрідний вид мистецтва — скульптура.

 Скульптура — це вид образотворчого мистецтва, пов’язаний зі створенням об’ємних художніх форм з різних матеріалів.

На відміну від графіки та живопису, де предмети, зображені на площині, можуть лише здаватися нам об’ємними, скульптура має реальну форму в просторі. Мистецтво скульптури обирає своїм об’єктом переважно людину, іноді — тварину і значно рідше — натюрморт.

— Існують два види скульптури: 

кругла — яку можна споглядати з усіх боків;

рельєф — об’ємне зображення на площині.

Реальна об’ємна форма круглої скульптури надає можливість роздивлятися її з різних боків. І з якого боку ми б не дивилися на неї, вона виглядатиме по-різному.

Рельєфне зображення, як графіку і живопис, роздивляються з одного боку. Скульптор вирізує чи наліплює зображення на певну площину, тому таке зображення ще називають об’ємною картиною.

Розрізняють такі види рельєфу:

горельєф, якщо рельєф виступає над площиною більше, ніж наполовину;

барельєф, якщо рельєф виступає менше, ніж наполовину;

контррельєф, якщо рельєф заглиблений у площину.

2. Бесіда про особливості роботи з пластиліном

— Отже, що таке пластилін?

— З чого він виготовлений?

Пластилін (італ. plastіlіna — ліпний) — матеріал для ліплення. Виготовляється з очищеного і подрібненого порошка глини з доданням гліцерину, вазеліну та воску, що перешкоджають усиханню. Буває різнобарвним. Слугує для виготовлення фігур ескізів для скульптурних робіт, невеликих моделей,

виробів малих форм.

— Як із ним працювати?

3. Бесіда про цирк

— Прочитайте вірш.

Цирк – це казка, це жонглер,

Лева, тигра грізний рев.

Музика та світло рамп.

Дресирувальник, що гукає: - Ап!

Це і мавпи, й павичі,

Яскраві кулі та м’ячі.

І, що гнуть підкови, силачі.

Тут і коні, що танцюють вальс,

Клоун, що так насмішив усіх нас.

І сміливі під куполом стрибки,

І жонглери, і чарівні фокусники.

Сальто, що робить акробат

Цирк – це свято дорослих та малят!

Чи доводилось вам побувати у цирку?

Які враження залишаються після перегляду циркової вистави?

Які циркові професії можете назвати?

 

Гра «Угадай професію»

Лясне батіжком - за мить

Лев на вухах вже стоїть. (Дресирувальник)

У руках гнучкі жердини,

А канат замість стежини. (Канатоходець)

Що під руку попадає

Догори усе злітає. (Жонглер)

Легко розігнуть підкову,

Щоб скрутити в бублик знову. (Силачі)

Спритно зайчика за вуха

Він дістане з капелюха. (Фокусник)

 

 

 

 

— Не завжди так було. Не завжди існували такі різноманітні циркові професії.

Цирк – в перекладі з латинської мови означає «круг». З часів Древнього Риму цирком називали довгу доріжку для змагань у швидкості. Вистави з наїзниками, дресированими звірами, акробатами та клоунами, які ми називаємо цирком, з’явились набагато пізніше. Вони виникла у 1768 році, коли відставний англійський кавалерист Філіп Астлей огородив канатом круглу площадку під відкритим небом та став брати плату у бажаючих переглянути його майстерність у верховій їзді.

Яка професія в цирку є найскладнішою? Чому?

Клоун – це артист цирку. Його головне завдання веселити глядача, тому і вигляд у нього завжди незвичайний, кумедний, яскравий. Клоун не тільки майстер сміху, але може бути й акробатом, фокусником, жонглером.

Фізкультхвилинка 

4. Демонстрація та аналіз зразка 

  1. Інструктаж

— Ми з вами будемо виготовляти веселих клоунів.

1. Приготуйте шматочки пластиліну різних розмірів.

2. Розкачайте кульки.

3. Зробіть з кульок деталі для скульптури клоуна.

4. Зробіть ручки, ніжки, очі, носик, щічки, бровки, ротик, капелюх.

5. З’єднайте деталі у виріб.

kak_lepit_klouna_iz_plastilina_pojetapnyj_urok-12

2) Повторення правил безпеки під час роботи

1. Розминати і розгортати пластилін потрібно на дощечці.

2. Розрізати пластилін потрібно стекою.

3. Невикористаний пластилін слід покласти до коробки.

4. Після завершення роботи з пластиліном руки потрібно витерти серветкою.

5. Не можна брати пластилін до рота, торкатися брудними руками обличчя, очей, одягу.

ІV. Самостійна практична робота

Кольри, які ви будети вик

 

МУЗИКА

Учні працюють самостійно. Вчитель за необхідності надає допомогу.

V. Демонстрація виробів.

VI. Підведення підсумків уроку. Рефлексія

Який настрій ми створили? Завдяки кому і чому?

Що нового ви дізнались?

— Яка робота сподобалась найбільше? 

— Чия робота найохайніша? 

— З якими матеріалами працювали? 

— З яким настроєм закінчуєте урок?

doc
Додано
29 січня 2020
Переглядів
1878
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку