Тема : Голуб – птах миру, дружби та мрії. Виконання композиції «Голуби» в різних техніках.
Мета : Ознайомити учнів із видами і життєдіяльністю птахів голубів; розкрити значення виразу «голуби миру»; учити сприймати твори мистецтва і літератури, в яких створено образ голубів; учити створювати композиції «Голуби» в різних техніках; розвивати творчу уяву, фантазію, асоціативне мислення; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати турботливе ставлення до птахів; виховувати естетичні смаки.
Обладнання та інструменти: презентація, технологічна картка «Виготовлення голуба способом орігамі», кольоровий папір, клей, ножиці, щіточки для клею.
Міжпредметні зв’язки: Українська мова, природознавство,образотворче мистецтво, трудове навчання..
Тип уроку: засвоєння нових знань та вмінь.
Хід уроку
І. Вступна частина
1. Організаційна і нервово – психічна підготовка учнів до уроку
Віршоване звертання вчителя до учнів:
Добрий день! На вас, шановні,
Вже знання чекають нові,
Їх засвоять всі нараз
Роботящий, дружний клас!
На сусіда подивіться
І привітно посміхніться.
Щиро всі потисніть руки
Й гайда пізнавати науки!
Діти, сьогодні на уроці трудового навчання ми будемо працювати разом. Тому я розраховую на вашу підтримку й допомогу.
2.Перевірка раніше засвоєних знань
1) Бесіда за запитаннями
На попередніх уроках ми познайомились з різними техніками роботи з папером. Давайте згадаємо які техніки визнаєте?
-Що таке «орігамі»?
Словникова робота
3.Підготовка до основної частини
На уроці ми продовжимо випробовувати себе в ролі орігамістів і виготовимо птаха, який супроводжує нас з вами все життя. Якого саме відгадайте.
1) Відгадування загадки.
2) Логопедична хвилинка
Розповідь вірша
Вони бувають сизі, білі,
Воркують, в парку проживають.
Вважають їх птахами миру,
На щастя в небо випускають.
І линуть в сині голубій
Птахи чудові —голуби.
4. Повідомлення теми і завдання уроку, мотивація навчальної діяльності
Отже, на уроці ми будемо говорити про голубів – птахів миру, дружби та мрії. Виконуватимемо композиції «Голуби» в різних техніках.
Ознайомимось із видами і життєдіяльністю птахів голубів; розкриємо значення виразу «голуби миру»; навчатимемось сприймати твори мистецтва і літератури, в яких створено образ голубів; учитимемось створювати композиції «Голуби» в різних техніках; розвиватимемо творчу уяву, фантазію, асоціативне мислення; збагачуватимемо словниковий запас .
5. Узагальнення І частини уроку.
ІІ. Основна частина
1) Повідомлення вчителя
Бесіда про голубів.
Чи знаєш ти?
У багатьох народів голуби вважалися святими птахами і були присвячені вищим божествам. З давніх часів люди, спостерігаючи покірливу поведінку цих птахів, сприймали їх як посланників Бога. У різних релігіях голуби втілюють чистоту, невинність, покірність, ласку й любов.
Домашніх голубів почали розводити ще в Давньому Єгипті. Звідти вони потрапили до Греції, а далі – до Риму і поступово стали розселятися по всьому світу. Існують різні повір'я й легенди, пов'язані з цими божественними птахами.
Згідно з ними, голуби брали участь у створенні світу. В українських притчах розповідається про те, як на світове дерево серед безбережного океану сіли два або три голуби, потім спустилися на дно моря, набрали піску і камінчиків, із яких і створили світ.
Вже не одне тисячоліття в багатьох країнах існував звичай: у дні великих торжеств давати свободу невільникам. У сучасному цивілізованому світі випускання голубів – дань стародавнім і добрим традиціям.
Багато хто знає, що голуб також вважається символом пошти. Ще в Давньому Єгипті голубів почали використовувати як поштових птахів. Нерідко ці птахи виручали людей, швидко доставивши важливі повідомлення, часто ризикуючи своїм життям.
Голуби приводять людей до згоди і єднання. З давніх часів вважалося, що душа людини відлітає на небо в образі голуба. Може не випадково їх часто називають святими птахами?
На міжнародній емблемі миру, яку створив відомий художник Пабло Пікассо, зображений білий голуб із маслиновою гілкою в дзьобі. Птах символізує прагнення всіх народів планети жити без воєн, у дружбі та злагоді.
З давніх-давен в українських оселях часто зображували голубів серед квітів на печі, рушниках. Вони були оберегами від пожежі. Люди вірили: у кого в оселі є голуб, того супроводжуватимуть у житті успіх, щастя.
Ці птахи й зараз є символом любові й ніжності. Тому люди з турботою ставляться до птахів сіро-голубуватого забарвлення, сподіваючись на добро й мир на планеті.
1) Прогноз погоди від голуба.
2) Фізкультхвилинка
«Рухівка)
3) Практична робота
Робота з технологічними картками.
Але перш, ніж приступити до виконання роботи, пропоную вам трішки помріяти. Сядьте всі рівненько, закрийте очі і уявіть собі вашу мрію. Навіщо це? Дізнаєтеся згодом. Уявили? Дуже добре.
Зараз уважно розгляньте технологічну картку з якою будемо працювати. Будьте уважними. Пам’ятайте, що акуратність – дуже важлива риса під час складання фігурки.
Технологічна картка першої групи
Технологічна картка другої групи.
3. Виконання пробних вправ або завдань з ціллю уточнення і корекції одержаних знань.
3) Правила безпеки праці під час роботи з ножицями.
4) Вступний інструктаж.
Отже, ще раз уважно прочитайте технологічну картку і приступимо до роботи.
5) Самостійна робота учнів.
4.Осмислення і узагальнення вивченого
1) Презентація виробу
На завершення нашого уроку пропоную вам відпустити своїх птахів – мрії в голубу височінь. (діти розповідають про свої мрії та прикріплюють голубів на ватман – шматочок неба.
2)Вправа «Мікрофон»
Розповіді дітей про голубів , підготовлені вдома.
ІІІ Заключна частина. 1.Пояснення завдання додому.
2.Підведення підсумків роботи учнів.
1) Використання методу «Незакінчене речення»
- Сьогодні ми вивчали …..
- Найбільше мені сподобалось ….
- Для мене було новим дізнатися …
- Де можна використати набуті знання?
2) Демонстрація кращих робіт.
3) Аналіз недоліків і визначення шляхів запобігання їх у майбутній діяльності.
3.Аргументоване оцінювання знань і умінь учнів.
Узагальнююча бесіда вчителя.
4.Приведення організму дитини в спокійний стан.
5.Організоване закінчення уроку.
Прибирання робочих місць.
Список використаної літератури