Урок трудового навчання
3 клас
Тема. Конструювання виробів за допомогою засвоєних раніше технологій.
Виготовлення квітів підсніжників із різних матеріалів.
Мета. Навчити учнів виготовляти штучні квіти з різних матеріалів; розвивати у
дітей почуття прекрасного; формувати ключові компетенції:
- вміння вчитися – організовувати своє робоче місце, планувати свої дії;
Обладнання: картон, кольоровий папір, клей, ножиці, простий олівець, фломастери, дріт, пластилін, гарбузове насіння, одноразові тарілки, ложки, шаблони елементів квітів, репродукції перших весняних квітів, фрагмент грамзапису музики Вівальді «Пори року», презентація.
Хід уроку
І. Організаційна частина. Привітання.
Встаньте, діти, всі рівненько,
Посміхніться всі гарненько,
Посміхніться ви до мене,
Посміхніться і до себе,
Посміхніться до гостей,
Привітайтесь: «Добрий день!»
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Тане сніжок, зеленіє лужок,
День прибуває – коли це буває? (Навесні).
Учитель. - Які ознаки весни ви знаєте? (Розтанув сніг, скресла крига на річках, дні стають довші, надворі теплішає, прилітають птахи з півдня).
Прийшла чарівна, дівчина-Весна,
У землю закохана вона,
Її дощами омиває, напуває,
Сонцем, золотавим всю обігріває,
В зеленеє платтє її вдіває,
Вітрами трави - коси розчісує, Квітами їх заквітчує, причепуряє,
Співом птахів, душі звеселяє...
Учитель. - Чому весна порівнюється з молодою, уквітчаною дівчиною? (Тому, що навесні зеленіє молода травичка, з’являються перші квіти).
(Нарцис, тюльпан, пролісок, підсніжник, сон-трава).
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Сьогодні ми казку сюди запросили,
Щоб бачити казку, слухать гуртом.
А казка в дорозі десь там загубилась –
Давайте її пошукаєм разом.
Діти: - Каз-ко! Каз-ко!
Королева. Хочу, щоб мені принесли кошик підсніжників!
Придворний вчитель. Що, Ви, Ваше Величносте! Хіба ж можуть взимку у люту стужу цвісти підсніжники! Такого ніяк не може бути!
Королева. Я наказую, щоб сьогодні ж принесли повен кошик цих чудових квітів. Якщо не виконають мій наказ, то Новий рік у моїй країні не наступить! Пообіцяйте, що за підсніжники я дам повний кошик золота. Оголосіть це по всьому королівству.
( Королева і придворний вчитель зникають, з’являються мачуха, її дочка і падчерка).
Мачуха. Королева пообіцяла цілий кошик золота тому, хто принесе їй підсніжників.
Дочка. Ой, матусю, а хто ж їх знайде у таку хуртовину!
Мачуха ( звертається до падчерки). Бери мерщій кошик та йди до лісу. І без підсніжників не повертайся!
Заплакала дівчина, але іншого виходу не було: взяла кошик та й пішла до лісу.
Учитель. - Чи знаєте, чим закінчилася ця казка?
ІV. Оголошення теми і мети уроку.
Учитель: - А чи знаєте ви, що означає його наукова назва?
Довідкове бюро. Наукова назва виду походить від двох грецьких слів, які в перекладі означають «молочно-квітковий». Така назва зумовлена білим кольором квіток. А видове значення «сніговий».(Слайд №9).
Підсніжник милий несміливо,
Весну стрічаючи, розцвів.
Маленький, ніжний, соромливий
Голівку до землі схилив.
У проміннях сонця ніжних,
Край веселого струмка,
Білий, росяний підсніжник
Раптом блиснув під сніжка…
Отакий малий неначе,
Ледь прокинувся від сну.
Тихий-тихий, а одначе
Він привів до нас весну. (Слайд №10).
- Користуючись підказкою, усно складіть опис квітки.
(У лісі ще лежить сніг, а підсніжник уже цвіте. Молоді листочки підсніжника згорнені в трубочку, загострені, довгі.
Над двома зеленими листочками на тонкому стебельці піднімається ніжна чудова квітка.
Квітки підсніжника схожі на дзвоники. Вони білосніжні, наче тоненька вата.)
Фізхвилинка (Слайд №12).
Сонечко прокинулось, потягнулось, (діти потягуються)
В різі боки повернулось. (повороти)
Потім весело всміхнулось, (посміхніться один одному)
Кругом себе обернулось. (покрутитися)
Стали квіти оживати, (підняти, ворушити пальчиками)
Пташки пісеньку співати. (пальчики один до одного)
Діти стали танцювати, миле сонечко вітати. (танцювальні рухи).
V. Розподіл завдань по групах. (Слайд №13-17).
І група – виготовлення аплікації з використанням техніки ори гамі.
ІІ група – ліплення на площині з використанням одноразового посуду.
ІІІ група – аплікація її смужок паперу у формі «крапельки».
ІV група – об’ємне ліплення, з використанням різних матеріалів.
V група – виготовлення об’ємної квітки з паперу.
Учитель: - У вас на партах є зразок та інструкція щодо виготовлення виробу. Уважно розгляньте зразок, підготуйте матеріали та інструменти для роботи.
VІ. Інструктаж з техніки безпеки. (Слайд №18-27).
VІІ. Практична робота груп:
Під час практичної діяльності учнів звучить грамзапис музики Вівальді «Пори року», «Весна».
VІІІ. Хвилинка-цікавинка. (Слайд №29-32).
Світ неповторний та чудесний,
Що поступово вимирає,
Давно рятунку в нас благає.
6) Невже в майбутньому на світі
Не будуть квітнуть дивні квіти:
Тюльпани, маки, нарциси ніжні
І вісник березня – підсніжник?!
Ми всі – господарі природи,
Тож збережемо її вроду!
ІX. Підсумок уроку. (Слайд №33).
Учитель: - Діти, сьогодні на уроці ви дуже гарно працювали, допомогли зібрати бідній дівчинці підсніжники. Хочу сподіватися, що на уроці ви отримала часточку добра і знань.