16 червня о 18:00Вебінар: Збереження здоров’я дітей з особливими освітніми потребами

Урок "Конструювання виробів за допомогою засвоєних раніше технологій.Виготовлення квітів підсніжників із різних матеріалів".

Про матеріал
Урок розроблений з використанням інтерактивних методів навчання, з метою навчити дітей виготовляти штучні квіти з різних матеріалів; поглибити, розширити знання дітей про весняні квіти, про вплив людини, її поведінки на природу.
Перегляд файлу

Урок трудового навчання

  3 клас

Тема. Конструювання виробів за допомогою засвоєних раніше технологій.

            Виготовлення квітів підсніжників із різних матеріалів.

Мета. Навчити учнів виготовляти штучні квіти з різних матеріалів; розвивати у

  дітей почуття прекрасного; формувати ключові компетенції:

 - вміння вчитися – організовувати своє робоче місце, планувати свої                  дії;

  • загальнокультурну – духовно-моральні основи життя людини;
  • громадянську – бережливе ставлення до природи.

Обладнання: картон, кольоровий папір, клей, ножиці, простий олівець,                                  фломастери, дріт,  пластилін, гарбузове насіння, одноразові                                               тарілки, ложки, шаблони елементів квітів, репродукції перших                                  весняних квітів, фрагмент грамзапису музики Вівальді «Пори                              року», презентація.

     

      Хід уроку

І. Організаційна частина. Привітання.

  Встаньте, діти, всі рівненько,

  Посміхніться всі гарненько,

  Посміхніться ви до мене,

  Посміхніться і до себе,

  Посміхніться до гостей,

  Привітайтесь: «Добрий день!»

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Відгадування загадки.(Слайд №2)

Тане сніжок, зеленіє лужок,

  День прибуває – коли це буває? (Навесні).

Учитель.   - Які ознаки весни ви знаєте? (Розтанув сніг, скресла крига на річках, дні стають довші, надворі теплішає, прилітають птахи з півдня).

  1. Слухання уривку вірша.(Слайд №3).

    Прийшла чарівна, дівчина-Весна,

      У землю закохана вона,

Її дощами омиває, напуває,

Сонцем, золотавим всю обігріває,

 

     В зеленеє платтє її вдіває,

Вітрами трави - коси розчісує,                           Квітами їх заквітчує, причепуряє,

Співом птахів, душі звеселяє...

Учитель. - Чому весна порівнюється з молодою, уквітчаною дівчиною? (Тому, що навесні зеленіє молода травичка, з’являються перші квіти).

 

  1. Вправа «Криголам» (поділ учнів на групи).(Слайд №4).
  • Із частин-крижинок складіть повне зображення весняної квітки.

(Нарцис, тюльпан, пролісок, підсніжник, сон-трава).

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  1. Інсценування уривку з казки «12 місяців».(Слайд №5, 6, 7).

  

Сьогодні ми казку сюди запросили,

  Щоб бачити казку, слухать гуртом.

  А казка в дорозі десь там загубилась –

  Давайте її пошукаєм разом.

        

 

Діти: - Каз-ко! Каз-ко!

Королева. Хочу, щоб мені принесли кошик підсніжників!

Придворний вчитель. Що, Ви, Ваше Величносте! Хіба ж можуть взимку у люту стужу цвісти підсніжники! Такого ніяк не може бути!

Королева. Я наказую, щоб сьогодні ж принесли повен кошик цих чудових квітів. Якщо не виконають мій наказ, то Новий рік у моїй країні не наступить! Пообіцяйте, що за підсніжники я дам повний кошик золота. Оголосіть це по всьому королівству.

( Королева і придворний вчитель зникають, з’являються мачуха, її дочка і падчерка).

Мачуха. Королева пообіцяла цілий кошик золота тому, хто принесе їй підсніжників.

Дочка. Ой, матусю, а хто ж їх знайде у таку хуртовину!

 Мачуха ( звертається до падчерки). Бери мерщій кошик та йди до лісу. І без підсніжників не повертайся!

 Заплакала дівчина, але іншого виходу не було: взяла кошик та й пішла до лісу.

 Учитель.  - Чи знаєте, чим закінчилася ця казка?

  • Чому вона вчить нас?
  • Хто автор казки?
  • А вам хотілося б допомогти бідній дівчинці?

ІV. Оголошення теми і мети уроку.

  1. Виготовлення штучних квітів підсніжників.
  2. Створення художнього образу квітки методом «мозкового штурму».        
  • Що ви знаєте про підсніжники ?(Слайд №8).

 

 

 

 

 

 

 

  1. Підсніжник – це трав’яниста рослина з однією білою квіткою на верхівці.
  2. Підсніжники – це чарівні, прекрасні квіточки, перші посланці весни. Їх завше ранньою весною зустрінеш у широколистяних лісах Карпат, у південній частині Полісся та лісостепових районах Правобережжя.
  3. Це багаторічна цибулинна рослина. Прямо з цибулинки виходять два лінійних темно-зелених листочки, а між ними – маленьке стебельце з пониклою молочно-білою квіткою.
  4. Перші ніжні, наче виточені з найтоншої порцеляни, дзвоникоподібні білосніжні квіти підсніжника з’являються в березні і цвітуть до другої половини квітня.
  5. Українська і російська назви пов’язані з тим, що підсніжники починають свій розвиток під снігом і першими зацвітають на таловинах.

Учитель: - А чи знаєте ви, що означає його наукова назва?

Довідкове бюро. Наукова назва виду походить від двох грецьких слів, які в перекладі означають «молочно-квітковий». Така назва зумовлена білим кольором квіток. А видове значення «сніговий».(Слайд №9).

  1. Прослуховування художніх творів і доповнення інформації.

  Підсніжник милий несміливо,

  Весну стрічаючи, розцвів.

  Маленький, ніжний, соромливий

  Голівку до землі схилив.

  У проміннях сонця ніжних,

  Край веселого струмка,

  Білий, росяний підсніжник

  Раптом блиснув під сніжка…

  Отакий малий неначе,

  Ледь прокинувся від сну.

  Тихий-тихий, а одначе

  Він привів до нас весну. (Слайд №10).

  1. Усне складання художнього образу квітки.(Слайд №11).   

 - Користуючись підказкою,  усно складіть опис квітки.

(У лісі ще лежить сніг, а підсніжник уже цвіте. Молоді листочки підсніжника згорнені в трубочку, загострені, довгі.

 Над двома зеленими листочками на тонкому стебельці піднімається ніжна чудова квітка.

 Квітки підсніжника схожі на дзвоники. Вони білосніжні, наче тоненька вата.)

 

    

 

 

Фізхвилинка (Слайд №12).

Сонечко прокинулось, потягнулось, (діти потягуються)

В різі боки повернулось. (повороти)

Потім весело всміхнулось, (посміхніться один одному)

Кругом себе обернулось. (покрутитися)

Стали квіти оживати, (підняти, ворушити пальчиками)

Пташки пісеньку співати. (пальчики один до одного)

 Діти стали танцювати, миле сонечко вітати. (танцювальні рухи).

 

V. Розподіл завдань по групах. (Слайд №13-17).

 

І група – виготовлення аплікації з використанням техніки ори гамі.

           

   

 ІІ група – ліплення на площині з використанням одноразового посуду.

 ІІІ група – аплікація її смужок паперу у формі «крапельки».

        

 ІV група – об’ємне ліплення, з використанням різних матеріалів.

          

 V група – виготовлення об’ємної квітки з паперу.

Учитель: - У вас на партах є зразок та інструкція щодо виготовлення виробу. Уважно розгляньте зразок, підготуйте матеріали та інструменти для роботи.

VІ. Інструктаж з техніки безпеки. (Слайд №18-27).

  1. Користування ножицями:
  • не держи ножиці кінцями вгору;
  • не залишай ножиці у відкритому вигляді;
  • стеж, щоб пальці були осторонь леза, слідкуй за розміткою;
  • передавай ножиці в закритому вигляді кільцями вперед;
  • клади ножиці так, щоб вони не виступали за край робочого місця.
  1. Під час ліплення пам’ятайте:
  • не розмахуйте стеками, щоб не поранити себе та інших;
  • ліпити тільки на прикладній дошці;
  • не залишати шматочки пластиліну на парті, не кидати їх на підлогу;
  • після роботи витерти руки серветкою і добре помити.

VІІ. Практична робота груп:

  1. Індивідуальний інструктаж.
  2. Керівництво робот групи. (Слайд №28).

Під час практичної діяльності учнів звучить грамзапис музики Вівальді «Пори року», «Весна».

VІІІ. Хвилинка-цікавинка. (Слайд №29-32).

  1. - А чи знаєте ви, як ще в народі прозвали ці квіти за те, що швидко розвиваються під снігом? Послухайте: снігурики, скорозріст, дикий часник, ярник, колокоцей, годзинка, могурянин.
  2. Легенда. В той час, коли перші міфічні люди були вигнані з раю, ішов сніг, і Єва дуже замерзла. Щоб  її зігріти і подати надію на кращі часи, декілька ажурних сніжинок перетворились у ніжні квіти підсніжника – провісника тепла, символ сподівань на краще майбуття. Так вони і лишилися в народі символом надії.
  3. – Підсніжник використовують як лікарську рослину від нервових хвороб та у хірургії. Це чудодійна квіточка!
  4.  - Квіточки підсніжників завдяки своїй красі користуються великим попитом у громадян. Через це їх дехто зриває сотнями тисяч для продажу. А це подекуди призводить до сумних наслідків. Тому підсніжник занесено до Червоної книги України, щоб люди про це пам’ятали і бережливо ставились до цієї рослини.
  5. В Червону книгу ми занесли   

     Світ неповторний та чудесний,

     Що поступово вимирає,

     Давно рятунку в нас благає.

 

 

 6) Невже в майбутньому на світі

    Не будуть квітнуть дивні квіти:

    Тюльпани, маки, нарциси ніжні

    І вісник березня – підсніжник?!

    Ми всі – господарі природи,

    Тож збережемо її вроду!

ІX. Підсумок уроку. (Слайд №33).

Учитель: - Діти, сьогодні на уроці ви дуже гарно працювали, допомогли зібрати                                           бідній дівчинці підсніжники. Хочу сподіватися, що на уроці ви                                                         отримала часточку добра і знань.

  • А для чого ще можна використати ці вироби? (Їх можна подарувати мамі на свято,подрузі, бабусі на день народження).
  • Оці підсніжники, які ви створили власними руками створять красу і затишок в кожній оселі, принесуть більше радощів, ніж зірвані, що за день-два зів’януть. Тож недарма в народі кажуть: « Доглядай землю плідну, як матір рідну». Якщо земля багата, той і народ багатий.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
18 лютого
Переглядів
418
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку