Урок "Властивості води" 1 клас

Про матеріал
Сценарій виховного заходу "Свято Букварика" Опис документу: Сценарій виховного заходу «Свято Букварика», який допоможе вчителю підготувати свято першокласникам, з нагоди закінчення вивчення букваря. Адже свято букваря - це традиційне свято для кожного першокласника, яке не може пропустити жоден вчитель.
Перегляд файлу

Тема уроку: Властивості води

Мета уроку: ознайомити учнів з деякими властивостями води, формувати уявлення про зміни станів води; розширити уявлення про взаємозв’язки води з іншими об’єктами природи; виховувати бережливе ставлення до води.

Очікувані результати: учні повинні називати властивості води; учні повинні пояснювати досліди, які проводять, робити висновки; учні провинні розуміти значення води для живої природи, необхідність економити і охороняти водні ресурси.

Обладнання та матеріали: прозорі склянки, посудина з водою, скло, термос з гарячою водою, шматочки льоду, кольорові олівці, глобус.

  1.  Створення позитивного емоційного настрою

 Ранкова зустріч «Знайомство з краплиною води»

 

   1.1 Гра «Компліменти»  

-  Чи знаєте ви, діти, що таке «комплімент»?

Компліме́нт – це особлива форма похвали, поваги, визнання або захоплення, люб'язності, приємні слова.

Компліменти допомагають встановлювати добрі стосунки з іншими людьми.

 Учні сідають в коло, беруться за руки. Гру починає учитель. Він обертається до одного з учнів і, дивлячись йому у вічі, говорить кілька добрих слів або хвалить за щось. Учень повинен відповісти: «Дякую, мені дуже приємно!». Потім він дарує комплімент своєму сусідові і так по колу.

  •  Що вони відчували? Чи було вам приємно? Чому люди люблять компліменти?

2.1.  Хвилинка спостережень. 
            Як годиться для початку

            Все повторимо спочатку. 
         

  • Яка пора року надворі?
  • Який місяць?
  • Яке число?
  • Який день тижня? Вірш про четвер.
  • Тепло чи холодно надворі?
  • Який стан неба?
  • Чи є опади? Вітер?

Метод «Водний привіт»

2.2. (Вчитель читає віршик.)

- Послухайте віршик. Про кого він?  

- Капітошка я весела,

Хоч не маю я оселі,

Та росла я на хмаринці,

Дощик я ношу в торбинці.

І сьогодні на урок

Я прийшла, звичайно, в срок.

Розкажу про чарівничку,

Мою родичку водичку.

- Хто це, дітки, завітав до нас на урок? (Краплинка води) .

  3.  Мотивація навчальної діяльності та повідомлення теми уроку

3.1. Відгадування загадки.

Що прозоре, прохолодне.

Напува кого завгодно?

Вмиє дуже-дуже чисто

Малюка, машину й місто? (Вода.)

                                                                    (Л. Коваль)

3.2. «Асоціативний кущ».

— Що таке вода?

— З якими іншими об’єктами природи вона зв’язана?

— Для чого і кому потрібна?

 4.  Сприйняття і осмислення нового матеріалу

4.1. Розповідь учителя.

Вода — найдавніша рідина на Землі. Вона є усюди: у повітрі, рослинах, ґрунті, тваринах і людині. З водою рослини отримують з ґрунту поживні речовини; сік, який міститься в рослинах,— також вода.

Більша частина людського організму — теж вода. Вода є в усіх органах людини, навіть у кістках. Але найбільше її у крові.

Без їжі людина може прожити до 40 днів, а от без води — не більше ніж 5.

Вода постійно випаровується з людського організму через піт, з повітрям, яке ми видихаємо. Тому, щоб добре почуватися, людина повинна за добу вживати 1,5–2 літри води у складі їжі та різних напоїв.

Звідки ж береться вода? Роздивіться глобус, більша частина нашої планети вкрита водою. Це моря, океани, річки. Та чи вся вона придатна до вживання? В океанах і морях — солона вода, яку ми не можемо пити. І лише невелику частину води на планеті складає придатна до використання прісна вода.

4.2. Дослідницька діяльність.

Дослід 1. Дітям пропонують налити воду в склянку. Понюхати її, спробувати на смак. Опустити у воду монетку.

Висновок: вода — прозора рідина без кольору, запаху і смаку.

Дослід 2. Воду по черзі наливають у вузьку склянку, у широку, у блюдце.

Висновок: вода не має форми.

Дослід 3. Насипати у воду цукор або сіль, розмішати.

Висновок: вода може розчиняти деякі речовини.

 

4.3. Відгадування загадок.

Коли нема — мене чекають,

Коли ж я йду — усі тікають. (Дощ.)

Надворі горою,

А в хаті водою. (Сніг.)

Прозорий, як скло,

Та не вставиш у вікно. (Лід.)

Як можна назвати всі ці відгадки одним словом? (Вода.)

 

4.4. Дослідницька діяльність.

Дослід 1. Шматочок льоду на деякий час залишають у склянці.

Висновок: лід — це вода у твердому стані.

Дослід 2. Учитель відкриває термос з гарячою водою. З нього йде пара. Над парою тримають шматочок скла або дзеркальце. На ньому з’являються краплі води.

Висновок: пара — це вода у газоподібному стані.

5. Руханка «Краплинки і хмаринки»

        На підлозі розкладені обручі. Це хмаринки. Всі діти – це краплинки. Поки           звучить музика, діти вільно переміщуються по класу. Як тільки музика зупиниться, кожна «крапелька» повинна зайняти будь-яку «хмаринку». «Краплинка», якій не вистачило «Хмарки» або вона не встигла знайти місце у хмаринці, «випаровується» (вибуває з гри). Гра проводиться 2-3 рази.

 

  6.  Узагальнення та закріплення знань

6.1. Бесіда.

— Назвіть, де в природі вода перебуває в рідкому стані.

— У твердому?

— У газоподібному?

6.2.   Гра «Я краплинка — ти краплинка».

Мета: закріпити знання про необхідність води в природі.

Один з учнів називається краплинкою і говорить про свою користь у природі. Вибирає іншого. Той також має розповісти про використання води. Учні, які відповіли, стають у середину кола. Той, хто не зміг нічого сказати, вибуває з гри.

Наприклад. Перший: «Я краплинка — я напуваю квіточку. І ти краплинка…»

Другий: «Я краплинка — я мию всім ручки. І ти краплинка…»

 

6.3. Бесіда про необхідність економно використовувати воду й оберігати водні ресурси.

 

  7.  Підбиття підсумків уроку. Прийом «Мікрофон»

    Що ви дізнались про воду?

 

Картинки по запросу властивості води
Картинки по запросу властивості води
Картинки по запросу властивості води

docx
Додав(-ла)
стахів ірина
Додано
12 січня 2020
Переглядів
993
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку