Урок"Властивості води"

Про матеріал
Розкрити уявлення про значення води в природі,дізнатися про три стани води та її властивості;розвивати пам' ять,мислення; виховувати бережливе ставлення до води.
Перегляд файлу

І Організаційний момент.Ранкова зустріч

Продзвенів гучний дзвінок.

Починаємо урок.

1.Привітання

          Я всміхаюсь сонечку:

         «Здрастуй , золоте !»

          Я всміхаюсь квіточці -

          Хай вона цвіте !

          Я всміхаюсь дощику –

         « Лийся, мов з відра !»

         Друзям усміхаюся –

          Зичу їм добра.

 Налаштовуємося на позитив.

2.Знайомство.Тема тижня «Дивовижна вода».Давайте  подумаємо і скажемо:

-Що нагадують краплини дощу?(Срібло,кульку,музику,сльозинку,бісеринку…)

3.Повідомлення літописця

- Сьогодні  8 листопада 2018 року. Середа – третій день робочого тижня. Цей день славетний тим,що це 312 день року.До Нового року залишилося 53 дні

( менше 2-х місяців). 8 листопада  1517 року  народився перший гетьман України ,козацький ватажок – Дмитро Байда- Вишневецький.

4.Тема тижня : «Дивовижна вода»

 Тема дня « Властивості води»

5. Повідомлення синоптиків

 Листопад – останній місяць осені. Листопад – явище природи.

Температура повітря

Мінлива хмарність

Опади

Вітер

Істотних змін у природі не відбулося.

ІІ Актуалізація опорних знань

1.Загадка.

Хто я така ,що можу стати

То легкокрила,то тверда?

Я на землі цариця й мати

І називаюся – (вода).

-Як ви здогадались? (Легкокрила- сніжинка,тверда вода-сніг,цариця-

бо без води нема життя,мати- від маленьких струмочків утворюються великі річки,від сніга і води- лід).

  • На минулому уроці ви дізналися про значення води для природи.
  • Поясніть,чому кажуть ,що без води нема життя?

2.Вправа « Кнопка мозку»

Бачу,чую,відчуваю,розумію.

ІІІ Повідомлення теми і мети уроку

Тема .Властивості води

Мета: розширити знання про воду та її властивості,розвивати спостережливість,прагнення пізнавати і досліджувати природу;формувати вміння встановлювати взаємозв язки між об єктами природи; виховувати бережливе ставлення до води

1.Вправа «Очікування»

-Що ви очікуєте від уроку?(Урок буде цікавим,змістовним,науковим)

2.Я очікую … Вправа «Криголам» ,що ви будете…Тема «Вода»

В-виховані

О-організовані

Д-дисципліновані

А-активні

ІYВивчення ,узагальнення і закріплення нового матеріалу

Які властивості води

1.Гра «Дослідники»

Дослідник – людина,яка веде або займається дослідженням,спостереженням чого-небудь.

-Попрацюємо разом.Практична робота

-Ми сьогодні будемо дослідниками.Наш клас – дослідницька лабораторія.

Об’ єктом нашого дослідження є вода.

-Проведемо дослідження води за допомогою наших органів чуття,так як це зображено на малюнках на с.58 у підручнику.

Робота в групах.Правила роботи в групах

Досліди1.

1.Розгляньте чисту воду у склянці.Якого вона кольору? Який орган чуття допоміг нам це з ясувати?(Орган зору).Кольору нема.Лепбук

2.Поставимо у склянку чайну ложку.Чи бачите ви її ? Який орган чуття допоміг нам це з ясувати?( Орган зору).Прозора. Лепбук

3.Понюхаємо воду.Чи має вона запах? Який орган чуття допоміг нам це

 з ясувати?(Орган нюху).Без запаху. Лепбук

4.Спробуємо,яка вода на смак (кисла,солодка,гірка,солона)? Який орган чуття допоміг нам це з ясувати?(Орган смаку)Без смаку. Лепбук

5.Перелиймо воду із склянки в склянку.Що ми почули?(Шум.) Який орган чуття допоміг нам це з ясувати?(Орган слуху). Лепбук

 

6.Розгляньте воду,налиту в склянки,якої форми вода? Який орган чуття допоміг нам це з ясувати?(Орган зору).Займає форму посудини. Лепбук

7.А чи змогли б ми взяти воду в руки?Чому? Чи можете ви з ясувати ,яка вода у склянці – тепла чи холодна? Який орган чуття допоміг нам це з я- сувати?(Орган дотику).Тече. Лепбук

8.Киньте у воду кубик цукру.Помішайте ложкою.Куди зникає цукор у воді?

(Він розчиняється.)Висновок: вода розчиняє цукор.

Висновок або графічний  організатор.

Вода – рідина без кольору.прозора,без запаху.без смаку .тече,займає форму посудини,розчиняє цукор. Лепбук.Відео

2.Робота в робочому зошиті(с.38,завдання 1)

Робота  в  групах

ясувати в якій групі вода у склянці : чиста,холодна,тепла,солона,солодка,з лимоном.За допомогою яких органів чуття про це можна дізнатися?(5органів чуття).

3.Відпочинемо.Кожна група має своє  приладдя.Використовуючи це приладдя створіть асоціації  на тему «Вода»:лего, танграм; дидактична наочність з української мови.

Підсумок

Якою буває вода

1.Робота по підручнику (с.58,завдання 2)

-За малюнками розкажіть,якою буває вода.Вода буває в 3-х станах:газоподібному,твердому і рідкому.

2.Відгадування загадок

     Росте вниз головою.

     Не літом,а зимою.

     А сонце припече,

     Заплаче вона,потече.(Бурулька- твердий стан)

Намистиночки нові ніч згубила у траві.

Вранці сонечко встало –

Намистиночки зібрало.(Роса-рідкий стан)

 

Мов прозора біла хмара

Над каструлею летить…(Пара-газоподібний стан)

 

-Коли вода буває твердою?Коли холодно,мороз.

-Де тверда вода є у кожного вдома? У холодильнику.

-На що перетворяться сніг і лід,коли їх нагріти?На рідку воду.

-Коли в чайнику кипить вода, що виходить з його носика?Пара.

-Водяна пара – це теж вода,але вона легка і невидима,тому що перебуває в газоподібному стані.

Висновок.Вода перебуває в рідкому,твердому та газоподібному станах.Вона може переходити з одного стану в інший.

3.Робота в робочому зошиті(с.38,завдання 2)

Куди зникає вода з калюж

1.Мозковий штурм.Давайте з ясуємо ,куди зникає вода з калюж.

Напевно,кожен з вас не раз спостерігав,як після дощу утворюються калюжі.Проте через деякий час вода з калюж зникає.Це відбувається у різні пори року.

-Розгляньте мал.на с.58 підручника.Поміркуйте,куди зникає вода з калюж?

2.Казка про воду.Бесіда за змістом прочитаного.

3.Перегляд мультфільму «Пригоди Капітошки».

Вода дає нам життя,тому і ми повинні економно її використовувати.А як у вашій сім’ ї економлять воду?Є лічильники,які допомагають нам економити воду.

-Підсумок за лепбуком.

ІY Підсумок уроку

  1. Рефлексія

–Чи сподобався урок?

-Чи здійснилися сподівання?Мої здійснилися.Ви були виховані,організовані,дисципліновані,активні.

2.А зараз подивіться на звичайну медичну вату.На що вона схожа?(Тема «Вода») .На хмаринку.Якщо її намочити ,то вона схожа на дощову хмарку,з якої капають дощові краплі. Ці краплі ми заготовили раніше і доповнимо їх до хмар,що на вікнах.

 

docx
Додано
16 квітня 2019
Переглядів
910
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку