Тема: Які є явища природи?
Очікувані результати учіння: З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання, знайомство, запитання, просьба, прощання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі. Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось /кимось/ ) для відповіді на запропоновані запитання. Записує під диктування слова, у яких написання не розходиться зі звучанням. Імпровізує засобами пантоміми (міміка, жести), рухами . Групує об’єкти, дає назву групі. Відгадує загадки та виконує до них різні цікаві завдання. Розвязує приклади в межах 100. Записує слова під диктовку. Працює самостійно і в групах.
1. Ранкова зустріч. Віночок побажань.
Я всміхаюсь сонечку:
— Здрастуй, золоте! —
Я всміхаюсь квітоньці —
Хай вона цвіте!
Я всміхаюсь дощику:
— Лийся, мов з відра!
Друзям усміхаюся —
Зичу їм добра!
А тепер утворимо коло і створимо віночок побажань. Побажаємо один одному щось приємне та хороше на сьогоднішній день.
2. Обмін інформацією. Тема тижня та тема дня.
3. Відгадування загадок та запис у зошит.
Он літає в небі птиця
І нікого не боїться.
Крила сизі розпустила,
Ясне сонце заступила.
А як гримне сиза птиця -
З неба крешуть блискавиці.
(Хмара)
В небі хмаронька пливла,
хмарка сльозки пролила
На капусту, буряки,
На зелені огірки,
І на трави, і на хвощ...
То не сльзи - то йде...
(Дощ)
Рано-вранці прокидається, встає.
Розсипає скрізь проміннячко своє.
Огляда природоньку, зігріва,
А надвечір спатоньки зноа ляга.
(Сонце)
Він шепоче:"Шу-шу-шу,
Листя обірвать спішу.
З листячком в осіннім гаї
У таночку покружляю".
(Вітер)
В небі хмарка пролетіла,
Білий пух розсипала.
Він на землю міцно ліг,
Називають його…
(Сніг)
Як іншим словом можна назвати ці відгадки? Явища природи.
Складіть речення з будь-яким явищем природи.
4. Перегляд відео «Явища природи».
5. Гра «Розумний шифрувальник».
Розвязати приклади та розшифрувати, яке слово заховалося. (запис прикладів на дошці)
53-50=3 В
17-10=7 Е
48-26=22 С
37-30=7 Е
59-43=16 Л
19-4=15 К
68-67=1 А
6. Фізкультхвилинка (пантоміма)
Учні зображують дією текст, який читає вчитель.
— Ви — сніжинки. Вас крутить вітер, він то підкидає вас угору, то знову опускає на землю. Удень ви блищите від сонечка, а вночі, коли крутить заметіль, вам хочеться танцювати сніговий вальс.
7. Робота в групах.
Учні обирають стрічку 4-х кольорів: жовтий, синій, зелений, червоний.
— У нас утворилися 4 групи. Це групи пори року. Жовтий колір – це осінь, синій – зима, зелений – весна, червоний – літо. Кожна група повинна пригадати та обговорити 5 ознак своєї пори року, а потім представити усім іншим.
8. Робота з пластиліном.
Теми для щоденника вражень.
Моє улюблене природнє явище…
Я люблю, коли в природі…