20 травня о 18:00Вебінар: Формування комунікативних навичок у дітей шкільного віку

Урок "Нема без кореня рослини, а нас людей - без Батьківщини. Будова рослини. Українські квіти."

Про матеріал
Матеріал цікавий, ігровий, повчальний в супроводі музики згідно вікових особливостей та вимог НУШ.
Перегляд файлу

1

 

Я  досліджую   світ   

1 клас

 

Тема:  Нема без кореня рослини, а нас людей – без Батьківщини.

             Будова рослини. Українські квіти.

 

Мета: Формувати в учнів уявлення про будову рослин, їх частини (корінь, стебло, листок, квітку, плід, насіння),з'ясувати значущість кожного органа рослини, вміння розпізнавати частини рослини; поповнити знання учнів про українські квіти; розвивати спостережливість, кмітливість, уяву, мислення, музичний слух, відчуття ритму; виховувати потребу досліджувати рослини, бережливо ставитися до них.

 

Оформлення класної кімнати: букет живих сезонних квітів у вазі, квіти-шаблони на вікнах,

                                                        український віночок,рушничок,вишиванка,рослинний оберіг,   

                                                        дитячі малюнки,  фотоколаж «Квітуча  Україна».

 

Обладнання: фізична карта України,ПК, таблиця «З-Х-Д», маркери,смайлики, парасолька, макет квітки, картки , штучні квіти(ромашки, маки, волошки, соняшники) і вази для них, «квіткові шапочки», цеглинки LEGO , клубочок ниток, полотняні мішечки з лікарськими квітами.

Хід уроку

І. Організаційна частина

1. Привітання

Пролунав уже дзвінок

Розпочався наш урок.

В нас сьогодні багато гостей

Давайте привітаємось: Добрий день!

(Стати в коло)

Доброго ранку травам росистим!

Доброго ранку квітам барвистим!

Доброго ранку сонечку ясному!

Учням, гостям і усьому прекрасному!

2. Вправа «Долоньки»

Малята мої, ось промінчик сонця тримаю я в руці.

З долонь у  долоні його передамо,щоб тепло і світло усім тут було!

 (Скласти долоні, передати сусідові «промінець»)

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

1. Реклама уроку

- Яким буде урок? (цікавим)

- Які в мене учні? (найкращі)

2. Психологічне настроювання

Очки дивляться – та все … ( діти доповнюють) бачать

Вушка слухають – та все… ( діти доповнюють)  чують

Голівоньки що роблять – … ( діти доповнюють) думають

Спостерігають за природою – міркують.

ІІІ. Фенологічні спостереження.

1. Вправа «Смайлик» ( Хто  отримує «смайлик», той і відповідає на запитання):

- Яка зараз пора року?

- Який місяць?

- Яке число?

- Який день тижня?

- Який був ранок?

- Що змінилося?

А яка сьогодні в нас погода? Чи брати парасольку? Що вдягти? Послухайте синоптика.

2. Прогноз погоди (учень біля карти України під мелодію): 

- Сьогодні (день тижня, число і місяць). По всій території України збережеться (тепла чи холодна)погода. На (назва регіону), а саме в (назва населеного пункту села чи міста/ району) -(хмарно чи ясно, вітряно чи тихо)Температура повітря ( …вдень,…вночі), опади у вигляді дощу чи без опадів)                                                   В ході розповіді розміщує картки  (див.ДОДАТКИ)

Можливі фрази:

  • Зранку густий туман - будьте обережні на дорозі!
  • Передбачається дощ – не забудьте взяти парасольку!

ІV. Повідомлення теми, мети уроку

1. Вірш-вступ

- Закружляла в вальсі (пора року)

Мандрувати в часі просить.

Підем з вами у гайок, хто у ліс,

Хто на клумбу, хто в садок,

Бо багато там… (квіток)

У них яскраві пелюстки і запах пречудовий,

І хочеться усім їх бачить знову й знову.

Тож квіти України – вивчатимемо нині.

2.Робота з таблицею «З-Х-Д»

Знаю

Хочу дізнатися

Дізнався

 

 

 

(вчитель з’ясовує,що знають діти про квіти  та записує дані до першої колонки, потім задає питання про що хочуть дізнатися та записує дані до другої колонки)

3. Вправа асоціація «Квітка душа» (пісня)

- Заплющіть очки, послухайте музику і уявіть свою улюблену квітку.

Дізнайтесь, яку квіточку загадала я?

- Послухайте мелодію і впіймайте її назву.

Звучить пісня «Червона троянда»

 - Так відгадали, молодці.

Вона сьогодні завітала до нас у гості (учитель вносить квітку-макет)

V. Вивчення нового матеріалу

1. Розповідь учителя

       Ось красуня садова яскрава й пишна, королевою з-поміж усіх квітів зветься. Здавна люблять її всюди, несе красу і радість вона людям. Захищається від зла шипами, так званими колючками. Мама її – шипшина, росте скрізь і в лісі, й при долині, біля дворів у людини.(фото)

2. Вивчення органів рослини. Робота з макетом.

- Подивіться уважно на рослину

Вона має таку будову. Органи:

1) корінь;

2) стебло;

3) листя;                    /   правильно називати в такій послідовності знизу вгору!

4) квітка;

5) плід з насінням  (можемо бачити у шипшини)

 3. Показ гілочки шипшини, її плода в розрізі

4.Фронтальне повторення назв органів рослини

5.З’ясування значущості кожного органа рослини

У квітці утворюється плід з насінням.

Листям дихає рослина. Воно вбирає світло.

Стебло тримає листя і квітку.

А корінь живить рослину. За допомогою нього вона міцно тримається в землі. А ще отримує поживні речовини і воду.

VІ. Первинне закріплення нового матеріалу.

1. Робота в групах. Скласти з розрізаних частин:

а) квітку:якого органу не вистачає?(домалювати)

б) прислів’я: (пояснити)

Нема без кореня рослини,а нас людей - без Батьківщини.

2.Виступ дітей в образах квітів.

У нас на Україні різноманітні ростуть квіти.

Час уже дізнатись, які ж ви задумали,дітки.

(Діти одягають на голови  «квіткові» шапинки і загадують по черзі):

1)  Ой так диво-дивина!

Та є квіточка така.

Палає в літній день

Яскравим вогнем… (мак); звучить пісенька про цю квітку,діти малюють її у повітрі )

2) Наче сонце, серединка,

Пелюстків біла хустинка,

Знає бджілка і мурашка

Що звуть квіточку… (ромашка); звучить пісенька про цю квітку,діти малюють її у повітрі )

3) Є у полі квіточка

Із синіми вічками

З жита виглядає

Весело киває… (волошка); звучить пісенька про цю квітку,діти малюють її у повітрі )

4) Сонечко в траві зійшло,

Усміхнулось, розцвіло.

Потім стало біле-біле

І за вітром полетіло… (кульбаба); звучить пісенька про цю квітку,діти малюють її у повітрі)

5) На сонечко я схожий

І сонечко люблю

До нього підіймаю

Голівоньку свою… (соняшник); звучить пісенька про цю квітку, діти малюють її у повітрі )

6) Лист зелений не зів’яв,

А під снігом заховавсь.

Не боїться квітка:

Ні холоду, ні вітру… (барвінок); звучить пісенька про цю квітку, діти малюють її у повітрі )

7) В капелюшок пишний вбрався

І морозу не злякався,

Цей малий сміливець

Золотавий … (чорнобривець); звучить пісенька про цю квітку,діти малюють її у повітрі )

Ось такі квіти ми можемо бачити всюди у рідному краї. Вони символічні для України(вінок, рушник,вишиванка, обереги,ліки) 

3. Руханка «Василечки»

VІІ. Узагальнення й систематизація знань учнів

1. Демонстрація малюнків.

- Як одним словом назвати всі зображені предмети? (рослини)

- До якої природи належать рослини? (до живої)

- Що потрібно рослинам для життя? (картки прикріпити на дошку)(див.ДОДАТКИ)

Тепло і світло       вода                 поживні речовини       повітря

 

 

       Сонце    хмарка з краплями             грунт           кисень, вітер

- Якщо не буде таких умов? (рослина загине)

2. Екологічний кінозал.Перегляд відеоролика «Як захищати рослини рідного краю?»

- Про що дізнались з побаченого?

- Як захищати рослини?

- Які властивості можуть мати рослини?

3. Робота в парі. Гра «Збір букетів» (звучить пісня про квітку, діти її шукають і розставляють у вази, згідно малюнка на них: волошка, мак, ромашка)

4. Гра «Клубочок» (передавати із рук в руки клубочок,називати українські квіти)

5.Робота з цеглинками LEGO  (назви органів рослини записані на цеглинках,потрібно правильно їх скласти).

6. Робота з таблицею «З-Х-Д»

Знаю

Хочу дізнатися

Дізнався

 

 

 

VІІІ. Підсумок уроку.

Поки ми грались, веселились – троянда наша зажурилась. Адже вона квітка гордовита і тепер самотня, бо ще подекуди квітне до перших морозів. Тому щоб згадати теплу годину, просить у танок квіткову родину.

1. Танок квітів «Сонячний віночок» (навколо троянди)

2. Презентація подарунків

Сонячний промінчик опинивсь в віночку, а для наших гостей – ліки у мішечках.

 Лікарські рослини – дар природи щирий. На здоров’я всім гостям їх даруємо ми вам.

3.Рефлексія (в колі)

Вчитель:

Поглянь -  усе  довкола

Так  щиро  посміхається  тобі:

І  сонце, й небо,  ліс  і  поле — 

Ти  теж  у  відповідь  їм  посміхнись.

Ти  привітайся  з  днем  чудовим,

 З  пташками,  травами,  струмочком  голубим,

І  знай: усе  це  є  природа,

Її  люби,  примножуй, бережи.

Учні:

Я  знаю,  люблю, бережу!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТКИ

 

Пов’язане зображенняПов’язане зображення

 

 

 

 

 

 

Пов’язане зображення

 

 

 

 

 

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "квітка шипшини"

Пов’язане зображення

 

 

Пов’язане зображенняПов’язане зображення

 

 Пов’язане зображення

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "хмарка з краплями"

 

 

 

 

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "сонечко анімація"Результат пошуку зображень за запитом "хмаринка малюнок"

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "хмарка з краплями"

 

 

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "грунт з поживними речовинами"

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
13 травня
Переглядів
32
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку