Урок "Вміст хімічних елементів в клітині. Вода та її властивості. Інші неорганічні молекули.

Про матеріал
Інтегрований урок біологія+хімія на тему "Вміст хімічних елементів в клітині. Вода та її властивості. Інші неорганічні молекули".
Перегляд файлу

Автор: -Загрійчук Наталія Валентинівна

вчитель біології Чемеровецького НВК №2 «ЗОШ І-ІІІ ступенів та гімназія»;

-Співавтор: Скакун Олена Борисівна, вчитель хімії;

- Клас: 9 клас;

- Інтеграція предметів: біологія+хімія;

- Тема. Вміст хімічних елементів в клітині. Вода та її властивості. Інші неорганічні молекули.

- Цілі: формувати компетентносі :

 ключові: вміння вчитися, самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії;

загальнокультурні: дотримуватися норм мовленнєвої культури;

здоров’язбережувальні: виховувати життєві навички, що сприяють соціальному здоров’ю;

предметні: ознайомити учнів із хімічним складом живої та неживої природи, охарактеризувати біологічну роль води, розпізнавати гідрофільні та гідрофобні речовини,  створювати модель та досліджувати властивості води.

Обладнання:  підручник, зошит, пробірки, олія, сіль, цукор, парафін, тваринний жир,  картинки,  картки.


Дата ___/____/____        Клас  9   

 

Урок

Тема. Вміст хімічних елементів в клітині. Вода та її властивості. Інші неорганічні молекули.

Цілі: формувати компетентносі :

 ключові: вміння вчитися, самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії;

загальнокультурні: дотримуватися норм мовленнєвої культури;

здоров’язбережувальні: виховувати життєві навички, що сприяють соціальному здоров’ю;

предметні: ознайомити учнів із хімічним складом живої та неживої природи, охарактеризувати біологічну роль води, розпізнавати гідрофільні та гідрофобні речовини,  створювати модель та досліджувати властивості води.

Обладнання:  підручник, зошит, пробірки, олія, сіль, цукор, парафін, тваринний жир,  картинки,  картки.

Тип уроку: урок формування компетентностей.

 

Хід уроку

І. Орієнтація. Мотивації діяльності.

   Психологічний тренінг: «Побажаймо один одному успіху…»

ІІ. Цілепокладання.

       1.Повідомлення теми, мети, завдань уроку.

Учні разом із вчителем формулюють навчальну  проблему  та через неї тему і цілі уроку. (слайд 1)
      2. Визначення очікуваних результатів.

     3. Мотивація навчальної діяльності.

Вправа “Дослідники”(слайд 2)

 На прикладі даних речовин (олія, цукор, сіль, парафін, тваринний жир)учні досліджують розчинність їх у воді та об’єднують у  групи за розчинністю.

ІІІ. Цілереалізація.

  1.        Актуалізація й корекція опорних знань.

А) Розповідь учителя за допомогою таблиці (хімічний склад живої та неживої природи);(слайд 3)

Б)  Робота  в групах.

   Завдання: з’ясуйте кількісний та якісний вміст хімічних елементів  в організмі людини та подайте у вигляді діаграми.(слайд 4)

В) Перегляньте відео https://www.youtube.com/watch?v=IkJqjLD-fNs та схематично зобразіть тип хімічного зв’язку води (ковалентного та водневого).(слайд 5)

Г) -Пригадайте результати роботи у вправі “Дослідники”. Розчинні у воді речовини називаються  — гідрофільними, а нерозчинні — гідрофобними.

Д)- Які особливості будови води впливають на такий поділ речовин?

Е) Робота з підручником.

Вправа “Розумне читання”.

- Прочитайте текст підручника та ознайомтеся з біологічною роллю води та іншими неорганічними молекулами.

2. Сприйняття й первинне усвідомлення навчального матеріалу.

         Робота в групах.

        «Вірю-не вірю»

(Учням необхідно позначити пропоновані твердження позначками  «+» - вірю або «-» не вірю.)

Чи вірите ви, що...

  1. вода є диполем?
  1. Оксиген є органогенним елементом?
  2. кухонна сіль має гідрофобні властивості?
  3. Нітроген є мікроелементом?
  4. у молекулі води ковалентний неполярний зв’язок?
  5. вода виконує транспортні функцію?
  6. між молекулами води існує водневий зв’язок?
  7. вода складається з атомів Гідрогену та Оксигену ?
  8. до макроелементів належить Гідроген, Карбон?
  9.   Флуор міститья в зубній емалі?
  10.   більшість мікро- та макро- елементів накопичується в печінці, в кістковій та м’язовій тканинах?
  11. десять життєво необхідних елементів (Ca, K, Na, Mg, Fe, Zn, Cu, Mn, Mo, Co) називають «металами життя»?

(Взаємоперевірка)

4.Узагальнення й систематизація знань, застосування їх у різних ситуаціях, наближених до життєвих.

1. Творча лабораторія.

 Створіть модель молекули води із підручних матеріалів та презентуйте її.(слайд 6)

2. У 1811 році французьким хіміком Бернаром Куртуа був відкритий Йод. Розповідають, що одного разу у лабораторії кішка, яка завжди спокійно сиділа, на плечі Куртуа, раптово зістрибнула на стіл, де стояли колби з реактивами. Вони розбилися, і у повітря піднялися клуби  фіолетового “диму” - пари йоду. У людському організмі міститься близько 25 мг Йоду(він входить доскладу різних сполук), причому половина цієї маси йоду знаходиться у щитовидній залозі.

Завдання1. Добова потреба в йоді 100 мкг на 1 кг маси тіла. Визначте добову потребу в цьому хімічному елементі для вашого організму.(1000мкг — 1мг)

Завдання2. Обчисліть скільки атомів йоду містить: А) у щитовидній залозі; Б) в організмі вцілому. 

3. Потреба людини у Хлорі зазвичай задовольняється за рахунок кухонної солі. Хлор, в організмі необхідний для синтезу хлоридної кислоти, яка постійно утворюється у шлунку. Оскільки натрій хлорид виводиться з організму потом, очевидно, що потреба у кухонній солі у  працюючих у жаркому кліматі або у гарячих цехах більша. Вона зростає до 25 г на добу.

Завдання 1. Яка кількість (моль) кухонної солі потрібна людині у літню спеку?

а) на тиждень;

б) на 3 місяці.

Завдання 2.  Як нестача кухонної солі вплине на водно-сольовий баланс в організмі людини?

Завдання 3. Людям, яких професій найбільше є потреба у вживанні кухонної солі?

Завдання 4.  Де в Україні зосередженні найбільші соляні родовища?

 ІV.  Рефлексивно-оцінюючий.

1.«Підіб’ємо підсумки» (учні на власний розсуд формулюють висновки)

На уроці я...

-  дізнався...

- зрозумів...

- навчився...

- найбільший мій успіх...

- я не вмів, а тепер умію..

- я змінив своє ставлення до...

    - на наступному уроці я хочу...

   2. Рефлексія.

3. Цінування, оцінювання.

V. Домашнє завдання.(слайд 7)

     1.      Опрацювати параграфи 3-4;

2.      Міні-конкурс «Хімія живого».

Підготувати повідомлення «Органічні молекули живого»

Список використаних джерел :

  1. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів

БІОЛОГІЯ  6–9 класи

    Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804

2. Соболь В.І. Біологія: підручник для 9 класу загальноосвітніх навчальних   закладів / В.І. Соболь – К.-П.: Абетка, 2017. – 287 с.

3.Інтернет- ресурси: ( https://www.youtube.com/watch?v=IkJqjLD-fNs)

4. https://studopedia.su/12_116753_vmist-himichnih-elementiv-v-organizmi-lyudini.html

 

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Біологія, Інтегровані уроки
Додано
25 листопада 2021
Переглядів
662
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку