Урок "Внутрішня та зовнішня політика. Зародження повстанського руху"

Про матеріал

Тема. Внутрішня та зовнішня політика. Зародження повстанського руху.

Мета: охарактеризувати державну та політичну діяльність Павла Скоропадського, порівняти його внутрішню політику з політикою УЦР; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; удосконалювати навички роботи з історичною картою та історичним матеріалом; формувати повагу до історичного минулого Батьківщини.

Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:

  • -характеризувати державно-політичну діяльність П. Скоропадського;
  • -порівнювати внутрішню політику УЦР та Гетьманату;
  • -показувати на карті кордони Української Держави П. Скоропадського.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: підручник, історична карта, відеоролик.

Перегляд файлу

Конспект уроку

з історії України

для 10-го класу

Підготувала учитель історії

КЗ «Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ст.»

 Вистороп Тетяна Василівна

Тема. Внутрішня та зовнішня політика. Зародження повстанського руху.

Мета: охарактеризувати державну та політичну діяльність Павла Скоропадського, порівняти його внутрішню політику з політикою УЦР; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; удосконалювати навички роботи з історичною картою та історичним матеріалом; формувати повагу до історичного минулого Батьківщини.

Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:

  • характеризувати державно-політичну діяльність П. Скоропадського;
  • порівнювати внутрішню політику УЦР та Гетьманату;
  • показувати на карті  кордони Української Держави П. Скоропадського.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: підручник, історична карта, відеоролик.

Хід уроку

  1. Організаційна частина.
  2. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.
  1. Оберіть карту, на якій позначена територія Української Держави Павла Скоропадського.

Картинки по запросу Українська держава Павла Скоропадського   Картинки по запросу Територія УНР за третім універсалом

 

Картинки по запросу українські землі у березні-серпні 1917 року

  1.  
  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
  1. Робота з історичним джерелом (с. 100 підручника).
  • Опрацюйте історичне джерело.
  • Визначте, які плани мав гетьман стосовно реформування Української Державності.
  • Чому вони могли не сподобатися селянам та айстро-угорському командуванні?
  • Сьогодні ми познайомимося з внутрішньою та зовнішньою політикою Павла Скоропадського, порівняємо її з політикою УЦР, визначимо причини невдоволення політикою селян.
  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Робота з історичним джерелом.
  • Опрацюйте історичне джерело на с. 95 підручника.
  • З’ясуйте, як у «Грамоті…» схарактеризовано причини приходу до влади П. Скоропадського.
  • Сформулюйте суть основних напрямів політики нової влади, задекларованих у документі, за планом: 1) державний устрій; 2) верховна влада; 3) соціально-економічні відносини.
  1. Перегляд відеоролику.

https://www.youtube.com/watch?v=utSRU8gWxOg

  • Перегляньте відеоролик.
  • Дайте відповіді на запитання.
  • Які заходи першими здійснив П. Скоропадський? (Розпустив УЦР, ліквідував УНР).
  • Які програмові документи оприлюднив гетьман? («Грамоту до всього українського народу» та «Закони про тимчасовий державний устрій»)
  • Яких заходів було  вжито у соціально-економічній сфері? (поновити приватну власність на землю, зміцнено державний бюджет, відновилося міське та земське самоврядування).
  • Які досягнення Гетьманату у розвитку культурного та освітнього будівництва?
  • Який основний напрямок зовнішньої політики гетьмана? (підтримка відносин з Центральними державами).
  1. Робота в парах.
  • Опрацюйте текст підручника с. 96 – 97.
  • Складіть план до тексту та кілька запитань, що будуть починатися словами Чому? Хто? Коли? Де?
  • Хто очолив український уряд? (Федір Лизогуб)
  • Як гетьман планував ліквідувати поміщиків як соціальну верству?
  • У чому не співпали погляди П. Скоропадського з поглядами Німеччини та Австро-Угорщини?
  • Чому німецько-австрійське командування не бажало створення самостійної української армії?
  • До яких заходів з розбудови українського війська вдався уряд гетьмана?
  • Як змінилося становище у промисловості?
  • Хто очолював легіон УСС у складі німецько-австрійської армії? (Вільгельм Габсбург(Василь Вишиваний))
  • Яку першу книжку прочитав Вільгельм Габсбург? («Історія України» Грушевського)
  1. Коментоване читання.
  • Опрацюйте текст підручника на с. 100 – 102.
  • Назвіть результати переговорів між Росією та Українською Державою у травні 1918 р.
  • В якому питання сторонам не вдалося домовитися?
  • Яким чином П. Скоропадський домігся капітуляції  Сулькевича?
  • Як гетьман намагався викликати прихильність Антанти? Навіщо це було потрібно?
  1. Робота в малих групах.
  • Попрацюйте в групах. Визначте причини невдоволення населення політикою гетьмана.
  1. Робота з таблицею.
  • Заповніть порівняльну таблицю.

 

Центральна Рада

Українська Держава

Державний устрій

 

 

Верховна влада

 

 

Соціально-економічні відносини

 

 

  1. Узагальнення та систематизація знань.
  1. Робота з історичною картою (с. 94 підручника).
  • Проаналізуйте карту.
  • Визначте, які території охоплювала Українська
  • Держава гетьмана П. Скоропадського. Порівняйте їх з: 1) Автономною Україною в кордонах, окреслених «Інструкцією Тимчасового уряду Генеральному секретаріатові»; 2) Українською Народною Республікою в кордонах, заявлених Третім Універсалом Центральної Ради; 3) Українською Народною Республікою за Брестським мирним договором.
  • Про які проблеми внутрішньої та зовнішньої політики Української Держави свідчить карта? Поміркуйте, чим вони були зумовлені.
  1. Заповніть таблицю, розподіливши твердження у відповідні колонки.

Внутрішня політика П. Скоропадського

Зовнішня політика П. Скоропадського

2, 4, 5, 10

6

  1. відновлення 8-годинного робочого дня
  2. відновлення поміщицького землеволодіння
  3. орієнтація на більшовицьку Росію
  4. відновлення права приватної власності
  5. відкриття національної Академії наук
  6. цілковита залежність від Центральних держав
  7. установлення національно-персональної автономії
  8. відновлення Російської імперії
  9. створення Української Галицької армії
  10. відновлення цензури
  1. Підсумки уроку.
  2. Інструктаж з домашнього завдання.
  1. Опрацювати § 23-24.
docx
Додано
4 грудня 2018
Переглядів
7364
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку