Урок "Вода - джерело енергії"

Про матеріал
Енергія води, як і інші сили природного походження – вітер і сонячне випромінювання – відноситься до поновлюваних джерел енергії. В даний час енергія води активно використовується для виробництва електрики, майже 25% всієї електрики в світі генерується з її використанням.
Перегляд файлу

УРОКИ ЗДОРОВОГО ХАРЧУВАННЯ

 

2 КЛАС. Правильне харчування

 

Урок №3. Вода – джерело життя. Питний режим.

(Розробник(и): Заступ Т. С., учитель початкових класів Семенівської ЗОШ  І-ІІІ ст. Липоводолинської селищної  ради Сумської обл.; Дубина Н.І. Кролевецький НВК № 6 "ЗОШ І-ІІІ ст. Кролевецької міської ради, Сумської обл.., Семеняка В. М. Буринська СШ№2 ім.Ю.М. Лавошника, Буринської міської ради,  Сумської обл..)

Мета: формувати уявлення про воду як найважливішу рідину на Землі; вдосконалювати навички здорового харчування; пояснити учням необхідність вживання достатньої кількості води: розвивати мислення, пізнавальний інтерес; виховувати бережливе ставлення до води, піклування про своє здоров’я.

Очікувані результати навчання

наприкінці заняття учні (учениці);

пояснюють значення води для людського організму;

засвоюють норму питного режиму;

називають правила бережного ставлення до води.

 

Поняття, які вводяться вперше

Питний режим. Норма питного режиму.

Обладнання і матеріали.

Комп’ютер, доступ до інтернету,  мультимедійний проектор.

Класна магнітна дошка, магніти або клейка стрічка.

Лабораторний набір для дослідів, стіл для дослідів.

Що підготувати заздалегідь.

Роздрукувати додатки 1-4, картки для роботи в групах.

 

Орієнтовний план уроку

1

Ранкове коло

5хв

2.

Інформаційне повідомлення вчителя

8 хв

3.

Практична робота

20хв

4.

Групова робота

5 хв

5.

Підсумкове завдання

2хв

 

 

40хв

ЗМІСТ НАВЧАЛЬНОГО ЗАНЯТТЯ

І. Вступна частина

1.Ранкове коло

  • Емоційне налаштування
  •      Діти, усміхніться одне одному, подумки побажайте успіхів на весь день. Для того, щоб упоратися на уроці з завданнями, будьте старанними й слухняними.

Промовимо разом девіз нашого уроку:

Щоб  не просто слухали, а чули.
Щоб  не просто дивилися, а бачили.
Щоб  не просто відповідали, а міркували,
Дружно і плідно працювали.

  •             Повідомлення синоптика

Стан неба, опади, температура повітря.

  •                   Сьогодні до нас завітає незвичний гість, а хто це ми дізнаємось з відеоролика.

Пісня Капітошки.

Капитошка | Антропонимикон Вики | Fandom

 https://youtu.be/n41URdFYuCA  

  • Діти, а чи впізнали ви, що це за гість? А з чого він складається?

(відповідь дітей)

  • А як ви гадаєте про що буде йти мова на уроці? Про що ви хочете дізнатися? (відповідь дітей)
  • Запишіть свої очікування від уроку на краплинках води, які лежать у вас на партах. Додаток 1

ІІ. Основна частина

  1.               Інформаційне повідомлення вчителя.
  • Міні лекція.
  • Вода – найголовніша, найважливіша рідина на Землі. Усі ми звикли дивитися на воду, як звичну річ, але воду називають найбільшим дивом світу. Чи замислювались ви ,діти, над тим, яким би було існування на землі  без води? (відповідь дітей)
  •    А зараз переглянемо відеоролик  «Яке значення має вода?»

https://youtu.be/Bymq2Ptxt9c

- Вода – не просто джерело життя, вона – саме життя. Вода є скрізь: у весняному дощі, у візерунках на зимовому склі, у квітах, вода є у нас самих.

- Без води людина не проживе й 5-ти днів, тоді як без їжі може обійтися 5 тижнів, але за умови, що щодня питиме воду. Вона входить до складу будь-якого живого організму, причому становить більше половини маси. Втрата 1/5 частини води призводить до гибелі більшості живих організмів.

-У багатьох країнах відбувається нестача прісної води. Це не означає, що води на землі мало, справа в тому, що ми не навчилися раціонально використовувати воду.

  •                 Перегляд мультфільму  «ЕКО Плюсплюс. Бережне ставлення до води»

https://youtu.be/PwwH7gm-0PE

  •                 Руханка «Австралійський дощ»

Мета: забезпечити психологічне розвантаження учнів.

Хід вправи. Діти стають у коло. Вчитель запитує: "Чи знаєте ви, що таке австралійський дощ? Ні? Тоді давайте разом послухаємо, який він. Зараз по колу ланцюжком ви будете передавати мої рухи. Коли вони повернуться до мене, я передам наступні. Будьте уважні".

– В Австралії піднявся вітер (ведучий тре долоні).

– Починає накрапати дощ (клацання пальцями).

– Дощ посилюється (почергове плескання долонями по плечах).

– Починається справжня злива (плескання по стегнах).

– А ось і град та справжня буря (тупіт ногами).

– Але що це? Буря стихає (плескання по стегнах).

– Дощ стихає (плескання долонями по плечах).

– Лише рідкі краплі падають на землю (клацання пальцями)

– Тихий шелест вітру (потирання долонь).

– Ура! Сонце! (руки догори).

  1. Практична робота.
  • Знайомство з правилами питного режиму.

- Одним із компонентов організації харчування  є питний режим. Вода, яку ми вживаємо, має бути якісною і добре очищеною. Адже вживання неякісної води (неочищеної водопровідної або колодязної) є однією з причин порушень діяльності шлунково-кишкового тракту . 

- Нестачу води організм відчуває дуже швидко. Виникає відчуття спраги, що характеризується неприємною сухістю у роті, спричиненою втратою води зі слизової оболонки ясен, язика, щік. При сильному зневодненні знижується кількість або повністю припиняється виділення сечі. Потреба у воді виникає при підвищенні температури повітря і зростанні фізичного навантаження.

  • Вправа «Ковток води»

-У нас є свій механізм регуляції водного балансу – спрага. І   я пропоную нам провести експеримент –  тестового ковтка.

Він полягає ось у чому: тримайте біля себе пляшку. Якщо ви раптом відчули спрагу (або вам здалося, що це спрага), то відпиваєте один ковток і зупиніться. Якщо ви відчули задоволення, і спрага стала більш вираженою, то п'єте досхочу, поки відчувається спрага. Якщо перший ковток «не йде», то слід відставляти пляшку і повертатися до неї пізніше. Найголовніше – відчути емоцію після першого ковтка.

 

- А тепер ознайомимося з пам’ятками, які ви знайдете у себе на партах

 « Режим дня дитини 5-10років з урахуванням питного режиму» Додаток 2.

 

  • Проведення дослідів.

- Ми дізналися багато цікавого про воду, а тепер поговоримо про її властивості. Для цього проведемо досліди.

Дослід 1. Подорож води.

Для досліду слід поставити на різних рівнях ємкості з водою, в які можна додати різнокольорову харчові барвники. Суміжні склянки поєднують між собою за допомогою смужок тканини. З часом забарвлена вода почне перебиратися з однієї ємкості до іншої.

https://op.ua/assets/a572ed93/ckeditor/plugins/imageuploader/uploads/584a7145.jpg

Висновок: вода рухається.

Дослід 2.Очищуємо воду

В одну ємкість  наливаємо чисту воду, у другу — воду з сіллю, у третю — із крейдою, у четверту — з піском. Також готуємо фільтри для очищення води: клаптик тканини, паперовий фільтр, фільтр-глечик для питної води, широкий бинт та ватний спонж. Кожну воду  очищуємо за допомогою різного фільтра — кладемо його в лійку та проціджуємо воду.

Презентация на тему: "Определение качества питьевой воды Проект ученика 3  класса МОУ Грибановская СОШ 3 Нестерова Романа Руководитель: Ширинкина С. Н  ". Скачать бесплатно и без регистрации.

Висновок : вода очистилась, осад залишився на фільтрі.

Дослід 3.Вода, як розчинник.

У різних ємкостях змішуємо з водою сіль, цукор, крохмаль, крупи. Спостерігаємо.

Висновок :одні речовини розчинились у воді, інші – осіли на дно.

Дослід 4. Де швидше?

 У дві склянки наливаємо холодну воду, а ще у дві — теплу. У дві склянки — з холодною і теплою водою — кладемо по столовій ложці солі і розмішуємо. Спостерігаємо, як вона розчиняється. В інші склянки кладемо по столовій ложці цукру, розмішуємо. Спостерігаємо.

Висновок:  сіль і цукор швидше розчиняються в гарячій(теплій) воді. 

Дослід 5. Рослини п’ють воду. (готується заздалегідь)

Що знадобиться для досліду:

  • Однакові прозорі ємності для рідин (баночки, пляшки, одноразові стаканчики).
  • Вода.
  • Харчові барвники.
  • Ложки.
  • Свіжі рослини.

Які рослини обрати? Ті, які швидко та у великій кількості поглинають воду та дадуть можливість успішно провести дослід.

  • Листя пекінської капусти.
  • Зрізані білі ромашки.
  • Гілочки білих жоржин.
  • Нарциси.
  • Білі гвоздики.
  • Стебла селери

Мета експерименту

Продемонструвати, що рослини завжди поглинають воду нижніми частинами – це корінь. У зрізаних рослин цю функцію виконають стебла. Вода завжди буде поглинатися знизу, а потім розноситися в усі частини рослинки.

Як провести дослід

Підготуйте таку кількість ємностей, скільки ви маєте харчових барвників. Важливо обрати якнайбільшу кількість.

У кожну ємність наберіть чисту воду та додайте ложками різні харчові барвники. Не шкодуйте пігментів – вода повинна бути дуже концентрованою та насиченою за кольором. Чим більше барвників ви насипте у воду, тим ефектніше буде результат вашого природничого експерименту.

У кожен стаканчик чи баночку опустіть по стеблині однакової рослини. Квіти чи стебла повинні простояти тривалий період. Найкраще залишити їх на цілу ніч. Або провести дослід вранці, а вже в кінці шкільного дня побачити результат.

капуста

 Висновок: вода потрібна рослинкам для життя. Вони разом з нею поглинають усі корисні речовини, розчинені в воді. У нашому випадку це були барвники. Поглинаючи воду з ґрунту за допомогою коріння, рослина піднімає її вгору по стеблу – до листя, квітів, плодів. Це добре видно, адже забарвилися усі частини рослини. У пекінській капусті добре видно, що найяскравіші виявилися жилки – по них і рухається вода з розчиненими фарбами.

  • Релаксація

- А зараз, дітки,  я пропоную вам трішки розслабитись. Сідайте зручно за парти, ручки покладіть на коліна, закрийте очі і послухайте чарівну мелодію, яку подарував нам сьогоднішній гість уроку.

https://youtu.be/i63w5XpSLmw

  •    Що випливало у вашій уяві коли слухали музику?
  •   Вправа «Крісло автора»( спонукає логічно та послідовно висловлювати думки. Пропонується учням за бажанням сісти в крісло автора і розказати про напої які вживають у їхній родині.)

- Діти, розкажіть які напої, крім води, вживаєте ви і у вашій родині? 

(розповіді дітей)

  1. Групова робота
  • Поділ на групи, вправа  «Кольори»

    Необхідно підготувати різнокольорові жетони з фрешів  (червоні, жовті, зелені) за кількістю учасників. Додаток 3  Перед початком занять перемішати жетончики і роздати по одному кожному учаснику. Коли необхідно буде розділити групу, потрібно просто повідомити учасникам, що один колір жетончиків-це перша команда, а другий колір-друга і т.д.

Червоний колір -  напої яких не можна вживати (кава, енергетик, солодкі газовані напої, соки з цукром)

Жовтий колір – напої, які потрібно вживати час від часу ( солодкий чай, гарячий шоколад, солодкі молочні коктелі)

Зелений колір – напої, які потрібно вживати щодня (питна вода, свіжо вижаті соки, компот, молоко)

  • Ми п’ємо не лише воду, а й багато інших напоїв. А чи замислювались ви над,  корисні чи шкідливі ці напої? Чим саме?

Кожна група має пояснити значення цих напоїв. Яка їхня роль.

ІІІ. Заключна частина

  1. Підсумкове завдання.
  • Справджування очікувань.
    •      Діти, чи справдились ваші очікування від уроку?  Візьміть свої капельки води і прикріпіть їх до хмаринки.

Після того як діти прикріпили капельки, учитель дістає із-за хмаринки Капітошку.  Додаток 4 (або можна використовувати м’яку іграшку)

  •           А ось і наш гість, він утворився з крапельок води які ви прикріпили.  Капітошка терпляче сидів  на хмаринці, спостерігаючи за нашою роботою на уроці. 
  • Прощання

Запропонувати учням стати в коло та беручись за руки промовити «Ми обираємо здоров’я, ми – молодці!»

 Додаток 1

Конспект прогулянки "В пошуках хмаринки" 

 

 

Капелька воды картинки для детей » Прикольные картинки: скачать бесплатно  на рабочий столКапелька воды картинки для детей » Прикольные картинки: скачать бесплатно  на рабочий столКапелька воды картинки для детей » Прикольные картинки: скачать бесплатно  на рабочий столКапелька воды картинки для детей » Прикольные картинки: скачать бесплатно  на рабочий стол

 

 

 

Додаток 2

 

C:\Users\teacher\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\IMG-f66af65b7ebda276190a93ccb0ff19c5-V.JPGC:\Users\teacher\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\IMG-f66af65b7ebda276190a93ccb0ff19c5-V.JPGДодаток 3

C:\Users\teacher\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\IMG-f66af65b7ebda276190a93ccb0ff19c5-V.JPG

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 4

Інформатики Інгульця - "Капітошка"

 

 

 

 

 

Картки для роботи в групах

Энергетик - злее зла!1-ша група

Газовані напої шкідливі чи корисніЛише думки про каву може бути досить, щоб мозок підбадьорився, - дослідження

 

Реализуем оптом натуральные витаминизированные соки — Купить в Киеве на  Flagma.ua #3974071

2- га групаМолочний коктейль: картинки, стокові Молочний коктейль фотографії,  зображення | Скачати з Depositphotos®Итальянский горячий шоколад рецепт – итальянская кухня: напитки. «Еда»Бліц-Інфо - Три переконливі факти, чому варто назавжди відмовитися від чаю  з цукром

 

 

 

 

3-тя група

Соки різні потрібні, соки різні важливі | ДомовикВода питьевая Осокорська / Осокорська | Питна вода

 

 

Компот из замороженных фруктов и ягод рецепт – напитки. «Еда»Господарства аграріїв скорочують виробництво молока — АГРОПОЛІТ

docx
Додав(-ла)
Заступ Тетяна
Додано
24 червня 2021
Переглядів
1044
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку