Розробка містить ігри, казку, рубрику"Довідкове бюро", які допоможуть зробити правильний вибір.
Тема. Їжа, корисна для здоров’я. Народні традиції харчування.
Практична робота. Вибір корисної для здоров'я їжі.
Мета: розширити уявлення дітей про їжу, корисну для здоров'я,
вчити їх правильно харчуватися. Розвивати навички правильно
вибирати їжу для власного споживання. Виховувати вміння
мотивувати свій вибір.
Обладнання: зошити, підручники, мікрофон, іграшка мишеня, таблиця, картки.
План уроку
І.Орнізаційний момент.
Психоформула
Ви чудові, гарні діти,
Будемо разом радіти,
Що такий яскравий день,
Ви здорові! “Добрий день!”
ІІ.Повідомлення теми і мети уроку.
- До нас в гості прийшло мишеня. Воно дуже любить тишу і ...сир? Отже, ми сьогодні будемо спілкуватись про їжу.
ІІІ.Мотивація навчальної діяльності.
- А чому вам це потрібно знати?
ІV.Актуалізація опорних знань.
- На це питання вам відповість казка.
У давні часи в далекому царстві жили собі король із королевою. І була в них одна-єдина дочка-принцеса. Була вона весела і життєрадісна, танцювала і співала, як дзвіночок. Її спів і заразливий сміх було чутно у всіх куточках палацу. Не могли намилуватися нею батьки й усі придворні.
Щоранку принцеса виходила на луг. Разом із дітьми вона бігала, стрибала і веселилася. І, дивлячись на щасливі обличчя дітей, раділи всі мешканці королівства.
Але одного разу принцесса не вийшла гуляти. Діти довго чекали на неї, але дівчинки не було. Вона занедужала. Із кожним днем вона слабшала, бліднішала і згасала на очах нещасних батьків.
Король дуже любив свою єдину дочку. Він нічого не шкодував для її лікування. Із далеких заморських країн запрошували лікарів і чаклунів. Вони привозили різноманітні трави і ліки. Але нічого не допомагало.
Діти, з якими дружила принцеса щоранку чекали на неї, але вона не виходила. І тоді вони вирішили піти до старого доброго чаклуна, що жив на краю королівства, і попросити його вилікувати принцессу.
Наступного ранку до палацу підійшов старець із довгою сивою бородою. Це був добрий чаклун.
Королівська варта зупинила цого біля брами. Дізнавшись, що він добрий чаклун і прийшов, аби вилікувати принцессу, вони його пропустили.
Чаклун поставив одну умову: говорит из принцесою наодинці. Король довго не погоджувався, але потім дав знак, і чаклуна провели в кімнату до принцеси.Дівчинка лужала в ліжку бліда та смутна. Вона дивилась на старого повними сліз очима. У ній важко було впізнати ту веселу, пустотливу дівчинку, якою вона була раніше.
Чаклун тихо підійшов до ліжка принцеси.
- Скажи, ти хочеш бути здоровою? – запитав він.
Принцеса не відповіла, а тільки гірко заплакала.
- Не плач, - сказав старий і відкрив велику сумку.
Дівчинка думала, що чаклун дістає якісь ліки. Але звівши очі, побачила у руці чаклуна велике гарне яблуко і здивовано запитала:
- Що це? Це ж звичайне яблуко!
- Ні! – відпівів старий. – Це не звичайне яблуко. Доторкнися до нього. Воно тепле. Ти просто не відчуваєш цього тепла, його заховано всередині. Якщо ти з'їси яблуко, воно віддасть тобі своє тепло, і ти знову будеш здоровою. Але тепло не тільки в цьому яблуці. Воно й у молоці, олії, хлібі, м'ясі, яйцях, манній каші, овочах, фруктах та іншій їжі. Їжа віддає людям своє тепло, щоб вони були здорові.
Принцеса обережно взяла яблуко з рук чаклуна і повільно почала його їсти.
Поступово до неї стали повертатися сили. Коли король зайшов у кімнату, він здивувався. Його дочка стрибала і весело сміялася. Поруч, посміхаючись, стояв чаклун.
- Усе дуже просто, - відповіла принцеса.— Потрібно добре їсти. Адже їжа —
це мої ліки. У їжі — наше тепло, енергія, ріст і здоров'я.
(В. ІІІахненко, Л. Дверниченко, О. ГІлотиицька.)
V. Усвiдомлення змiсту нового матерiалу.
- Сьогодні на уроцi ми поговоримо про правильне харчування, здорову їжу та вiтамiни.
- Давайте побавимось у гру "Країна здоров'якiв"
(назвати корисні для споживання продукти).
Риба, чіпси, кефір, цукерки, капуста, морква, сало, торт, каша, фанта, цибуля, яблуко, пепсі,олія, груша.
Фізкультхвилинка
Показати собою названі продукти.
Кавун, морква, капуста, часник, цибуля, огірок, помідор.
- Що означають "вітаміни" ви дізнаєтесь із довідкового бюро.
Слово «вітамін» вигадав американський біохімік Казимир Функ. Він відкрив, що речовина «амін», котра міститься в оболонці рисового зернятка, життєво необхідна людині. З’єднавши «віта» ( що в перекладі з латинської значить «життя» ) з «амін», одержали слово «вітамін».
- Що потрібно вам знати про правила харчування с.16,17 підручника.
- В зошиті малюємо улюблену страву.
VІ. Рефлексія.
Гра "Зроби правильний вибір"
( Схвальна відповідь – оплески).
- їм у той самий час через кожні 4 години;
- майже не їм солодощів і жирних продуктів;
- овочі та фрукти вживаю як їжу щодня;
- під час їжі не відволікаюсь на книгу або телевізор;
- споживаю занадто гостру й солону їжу;
- переїдаю;
- їм свіжоприготовлену їжу;
- ретельно пережовуйте їжу.
VІІ. Цінуваннясуб'эктивного досвіду учнів.