Мета:
Хід уроку
І. Вступне слово вчителя
Слайд 1
Розпочався ще один навчальний день кольорового тижня у початковій школі. Сьогодні - день дослідників і символом цього дня є синій колір.
( Дослідник - це людина, яка веде дослідження , займається вивченням, аналізом чого-небудь, що сприяє отриманню нових знань. У більш вузькому сенсі - це людина, яка проводить досліди, для того ,щоб здобути нові знання, встановити якийсь факт, вивчити що-небудь.
Cьогодні ви спробуєте себе у ролі справжніх дослідників. А допомагатиме вам проводити досліди вчитель хімії Тетяна Іванівна.
Ми – у кабінеті хімії. Перед нами обладнання для проведення дослідів. Кожен із вас має символічний синій колір у своєму зовнішньому вигляді. Як ви думаєте, що буде об’єктом нашого дослідження?
Ну, звичайно, звичайно вода….
Слайд 2
Учень
Джерелом життя назвав воду італійський художник Леонардо да Вінчі. На зорі виникнення нашої планети Земля – життя вперше зародилося у воді, у світовому океані. А життя людини? Ембріон людини розвивається також у навколоплідних водах, в утробі материнського організму. Тому вважають, що вода – це колиска життя.
Учень
«Вода! У тебе немає ні смаку, ні кольору, ні запаху, тебе неможливо описати, тобою насолоджуєшся, не знаючи, що ти таке. Не можна сказати, що ти потрібна для життя: ти саме життя. Ти наповнюєш нас радістю, яку не пояснити почуттями, з тобою повертаються до нас сили, з якими ми вже розпрощалися… Ти найбільше багатство у світі…»
Антуан де Сент – Екзюпе
Слайд 3
Вода- унікальна речовина. Давайте згадаємо все ,що ми знаємо про воду. Будь ласка….
Які ви молодці!.
Слайд 4
Вода — найпоширеніша речовина на планеті Земля. Наша планета має назву Земля, хоча ¾ частини її вкрито водою. Якщо воду океанів розподілити рівномірним шаром по всій земній кулі, то Світовий океан був би загальною глибиною 4 км.
Уявляєте, скільки води на нашій планеті.
Згадайте, де ще у природі зустрічається ця речовина? Скористайтеся хмаринками слів про воду.
Слайд 5
Вчитель хімії
Дослід 1
Пляшка мінеральної води
Діти, увага!
Відкриваю пляшку з мінеральною водою.
Яке явище ми спостерігаємо?
Це газована мінеральна вода.
Газовані мінеральні води, наприклад «Оболонська», «Миргородська», «Трускавецька» та багато інших, готують, розчиняючи вуглекислий газ у воді з мінеральних джерел. Все це можливо, бо вода здатна розчиняти тверді, рідкі, газоподібні речовини. Вченими доведено, що 60 елементів у розчиненому стані міститься у воді.
Слайд 6
Дослід 2
Виконаємо дослід. Перевіремо, які із запропонованих речовин є розчинними у воді? ( цукор, крейда, олія, йод, оцт)
Ви будете досліджувати
До склянки з водою додати речовину, обережно перемішати і визначити чи є дана речовина розчинною. Результати спостережень позначити у таблиці.
Діти мішають СЛАЙД 7 музика
Чи є розчинним у воді?
|
Так |
Ні |
Цукор |
|
|
Крейда |
|
|
Олія |
|
|
Оцт |
|
|
Закінчують роботу, переключити
Слайд 8( щоб без музики)
Дослід 3.Додати води до металевого гвіздка.
Дослід 4. Метал, що розчиняється і змінює колір.( проводить вчитель хімії)
Слайд 9
Вчитель початкових класів
Час відпочити і відновити свої сили. Зробимо ковток чистої питної води Але спочатку зарядимо її добром, позитивом, здоров’ям і гарним настроєм. Скажіть своїй водичці 5 найсильніших слів : любов, добро, здоров’я, щастя, краса. Зробіть декілька ковточків. Мені стало спокійно і приємно А вам? Позитивні емоції покращують настрій і здоров’я людини. А чи знаєте ви , який колір називають кольором сонячних позитивних емоцій? А який колір є кольором активності? А що символізує відпочинок?
Для наступного досліду нам необхідно утворити розчини води із фарбами саме цих кольорів.
Слайд 10
Вчитель хїімії
Додамо до розчину жовтого кольору 2ст. ложки ; червоного -4 ст. ложки; зелений розчин залишимо без цукру. Тепер ретельно перемішаємо. Далі найцікавіше. Спробуємо створити різнокольорову воду.додамо до червоного кольору жовтий за допомогою шприця, бережно по стінкам .
Слайд 11 ( музика під час роботи)
Слайд 12
Як ви думаєте, чому кольори не перемішуються? Вчитель хімії дасть наукове пояснення.
Насправді треба добре знати хімію. У старших класах ви відкриєте для себе захоплюючий світ цієї цікавої науки. До скорої зустрічі.
Вчитель початкових класів
Сьогодні ми провели досліди з водою, які викликали у вас захоплення і здивування. Навколишній світ до кінця непізнаний, загадковий і таємничий.
Отже, будьте спостережливими, уважними, допитливими. І НАЙГОЛОВНІШЕ, БЕРЕЖІТЬ ВОДУ. ВОДА -ЦЕ ЖИТТЯ.
А на останок поп’ємо водиці із поетичної криниці.
Слайд 13 музика
Учень
В її краплині криється життя
Вона багата і водночас бідна.
Ну що там є - є тільки лиш вода,
Ну що там є - вода, Вода-царівна.
В її краплині світиться весь світ,
Усе життя проблискує у ньому.
Твоє життя – її життя відсвіт
І ти повинен лиш радіти цьому.
На неї моляться, присвячують їй оди
У ній вбачають щось незвичне, понадземне
З неї знущаються і топлять у відходах -
Вбивають душу всіх істот наземних.
Ти збережи життя її краплини
Й воно тобі сторицею вернеться,
Ти захисти її від рук своїх, людино!
І цілий світ до тебе знов вернеться.
Чи є розчинним у воді?
|
Так |
Ні |
Цукор |
|
|
Крейда |
|
|
Олія |
|
|
Оцт |
|
|
Чи є розчинним у воді?
|
Так |
Ні |
Цукор |
|
|
Крейда |
|
|
Олія |
|
|
Оцт |
|
|
Чи є розчинним у воді?
|
Так |
Ні |
Цукор |
|
|
Крейда |
|
|
Олія |
|
|
Оцт |
|
|
Чи є розчинним у воді?
|
Так |
Ні |
Цукор |
|
|
Крейда |
|
|
Олія |
|
|
Оцт |
|
|
Чи є розчинним у воді?
|
Так |
Ні |
Цукор |
|
|
Крейда |
|
|
Олія |
|
|
Оцт |
|
|
Чи є розчинним у воді?
|
Так |
Ні |
Цукор |
|
|
Крейда |
|
|
Олія |
|
|
Оцт |
|
|