Урок "Вода для всіх!"

Про матеріал
Мета:-навчити учнів розповідати про воду як основу життя та оцінювати її цінність; -донести до розуміння дітей, у чому полягають проблеми забруднення і надмірного використання водних ресурсів; -навчити дітей економно використовувати воду у побуті та залучати до цієї дії батьків; -виховувати бережливе ставлення до водних ресурсів у дітей та їх рідних,бажання стати активними помічниками планети Земля у справі збереження води.
Перегляд файлу

                                                                                             Вода для всіх!”

Мета:- навчити учнів розповідати про воду як основу життя та оцінювати її цінність;

          -донести до розуміння дітей, у чому полягають проблеми забруднення і надмірного

           використання водних ресурсів;

          -навчити дітей економно використовувати воду у побуті та залучати до цієї дії батьків;

          -виховувати бережливе ставлення до водних ресурсів у дітей та їх рідних,бажання стати

           активними помічниками планети Земля у справі збереження води.

 

                                                                  Хід заходу

I. Підготовча частина.

1. Вступ.

- Любі діти, сьогодні ми з вами поговоримо про найбільший скарб на Землі, без якого не можуть існувати живі істоти. Чи здогадуєтесь ви, що це?

                                      Я і хмара,і туман,                            І літаю, і біжу,

                                      У морях і річках живе,                   А як набридне їй літати,

                                      І струмок , і океан,                          І замерзнуть можу.

                                      Але часто й по небу літає.             На землю знову осідає.(Вода)

 

  • До Міжнародного Дня Води, який відзначають 22 березня про воду розкажемо та екологічні проблеми покажемо.

2. Приказки.

Значення води важко переоцінити, тому у всі часи відношення людей до води було бережливим. Не випадково в народі є такі приказки

 «Там, дезакінчується вода, там закінчується життя», « Вода – колиска життя».

 

1.Вода, вода… Без кольору й смаку,                          2.І без води нічого б не росло:
   Й без запаху — прозора рідина,                                  Ні квіти, ні дерева, ні трава…
   А має силу не аби яку,                                                  Пташок, тварин, людей би не було.
   Бо всім-усім дає життя вона.                                       Тому вода — усьому голова!

3.То ж поки є водичка на Землі,                               4.Води багато є на цій планеті,
   Озера і джерельця, потічки,                                      То ж недарма планета — голуба!
   Моря великі і струмки малі,                                     Це можна бачить, як летиш в ракеті,
   Є океани і дзвінкі річки,                                           Яка б, здавалось, без води журба?
   То є й життя, а без води — біда.                              Води багато в морі, в океані,
   До всіх людей це треба донести.                             Й ніде не дінеться! Яка ж тоді біда?
   Найголовніше на землі — вода!                              Чого ж річки для нас такі жадані?
   То ж воду треба — дуже берегти!                           А от тому, що в них питна вода!

5.Моря та океани всі солоні,                                      6. Вода потрібна для життя людини
   Водичка непридатна для пиття.                                 Людина без води не проживе.
   А з Космосу, усе, як на долоні —                              Вода нам треба кожної хвилини,
   Планета гарна, та складне життя.                               Без неї в світі згине все живе.
   То ж для життя води не так багато,
   В річках, озерах, в джерельцях вона.
   І поки є вода, для нас це свято,
   А без води історія сумна.

 

II.Основна частина.

    1. Вправа «Мозковий штурм».

    - А з чим у вас асоціюється слово «вода»? - Так, вода - іжа, рідина,гігієна,річка, дощ, життя.

   - Де ми можемо побачити воду? - Де вона є?  (Це річки, озера, моря, океани, болота,водосховища).

   - На вашу думку, для чого потрібна вода і чи треба її економно використовувати у побуті?

 

 2. Вірші про воду.

   1.А вода це справжнє диво!           3.Плавають в водичці діти,

     Як прожити без води?                      Риби у воді живуть.

     З нею ми завжди щасливі,               Розцвітають в лузі квіти.

     З нею в нас нема біди.                     І рясні дощі ідуть.

 

  2.Є вода – ростуть рослини:           4.Кругообіг повсякчасно

     Ліс, сади, рясні поля.                       На Землі вода веде.

     Це чудово для людини                    Тож з водою всім прекрасно

     І радіє вся Земля.                             І біди нема ніде!

3. Метод «Мікрофон».

Подумайте, куди ми витрачаємо воду?

- На жаль люди не завжди використовують воду ощадливо. Швидкість,з якою вода тече з крану , становить близько3-4 літрів за хвилину.

 -Чи знаєте ви, скільки води ми витрачаємо даремно? Чи можемо ми разом заощаджувати воду вдома, використовуючи її раціонально?

5. Підрахунки.

От подивіться: вранці ви встаєте,
Вмиваєтесь, ідете в туалет,
Їсте смачненько, чай солодкий п’єте.
Вода — рікою… Ось у чім секрет!

Тільки задумайтесь, скільки води ми витрачаємо щодня:

на вмивання — 4 %      на купання — 30 %        на злив у туалеті — 32 %     на миття посуду — 3 %

на прання — 20 %        на приготування їжі — 4 %       на прибирання 3 %               інше — 5 %

 

5. Забруднення води в природі.

- Крім того,частина води під час використання забруднюється так, що її вже не можна вжити повторно. - Поміркуй, що забруднює воду? Як ми можемо розв’язати цю проблему?

6. Дії людей.

- Висаджувати рослини на берегах водойм;      - Прибирати після себе сміття;

- Будувати нові очисні споруди;                         - Очищати джерела від каміння.

 - Якщо чиста вода тече без потреби, то вона потрапляє в каналізації з відходами. Щоб потім отримати чисту воду, будують очисні споруди. Але вони вже працюють на межі. Якщо кран залишити відкритим, то багато чистої води буде витрачено даремно.

6. Експеримент по збереженню води у побуті.

 -  Я пропоную вам, разом з моїми помічниками, Капітошкою і Краплинкою, прийняти участь у проведенні експерименту по збереженню води у побуті. Подивимось, як вони використовували воду і хто виявився заощадливим, а кому ще доведеться повчитися. Мої помічники виконуватимуть різні дії і при цьому кожен буде використовувати воду на свій розсуд. В кінці експерименту ми підведемо підсумки, скільки води використав кожен з них і чи доцільно вони її використовували.           

  Як використала воду Краплинка?                                      Як використав воду Капітошка?                       

- Ви працювали на сонці і дуже захотіли пити. Ваші дії?      

 Напився холодної води(1склянка-200г)                                   Я випила півсклянки холодної води (10)

-Як ви використали басейн під час спеки?                                    

 Я набрав повний басейн (100л)                                                 А я набрала половину(60 л)

-Мама попросила увечері помити велосипед. Як ви це зробили? 

 Помив його зі шланги(15л води)                                              А я помила з відра (5л води)

-Ви з татами поралися на городі і поливали рослини.             

 Ми полили їх із шланги,яку підключили до крану(40л)           А ми використали дощову воду діжки (10л води)

-Що ви зробили після того, як пограли у волейбол?                     

Я прийняв ванну, використав(150л води)                        А я прийняла короткочасний душ, всього (15л води)

 -Як ви миєте руки перед обідом?                                                  

  У біжучій воді (5л)                                                                  Налила воду в раковину і закрила кран(1л)

 -Треба змити унітаз.                                                                

  Капітошка використав 6л води                                              А я натиснула економний режим(3л )

-З’їли печиво, треба сполоснути рот. Ваші дії?                   

  Сполоснув рот під біжучою водою                                       Я набрала води в склянку(100г) крану(2л)

-Ви помітили, що протікає кран. Ваші дії?                                

  Але ж це тільки крапелька!(2л)                                             Сказала татові і він полагодив кран (0л)

 -Давайте підведемо підсумки експерименту.                                                                                                - Скільки води витратив Капітошка?(320л).         - Скільки води витратила Краплинка?(89л).

- Хто з друзів бережно використовував воду?    - Хто не переймався, скільки води він витратив?      - На що можна було б витратити змарновану воду?

 

7. Для заощадження води:

  • очищуйте посуд перед миттям від залишків їжі;
  • уникайте полоскання посуду під проточною водою;
  • використовуйте для приготування їжі замість каструль пароварки;
  • облаштовуйте збирання дощової води для поливу присадибної ділянки.

Беручи до уваги дані поради, кожна сім’я може заощаджувати десятки тисяч літрів води в рік. А якщо так зроблять сотні чи тисячі сімей?....

 

8. Народна мудрість стверджує

«Гарна вода – гарне життя. Погана вода – погане життя. Нема води – нема життя».

То ж бережіть і заощаджуйте прісну воду!

 

III. Заключна частина.

1. Дидактична гра «Так чи ні?».

Більша частина поверхні Землі вкрита прісною водою.(Ні)  

Прісної води на планеті значно менше , ніж солоної.(Так)

 В Україні достатньо води для пиття.(Ні)                            

 Для поливу городу доцільно використовувати питну воду.(Ні)

Вода з крану тече зі швидкістю 3-4 л за хвилину.(Так)          

Промислові підприємства не забруднюють воду.(Ні)

 Без води неможливе життя на Землі.(Так)                             

Людям потрібно дбати, щоб вода не виливалася даремно.(Так)

Якщо кран протікає води зовсім мало витікає.(Ні)               

 Всі живі істоти на Землі вживають воду. (Так)                                                            

Наповнювання ванни по вінця економить воду.(Ні)             

 Вода в природі існує в трьох агрегатних станах. (Так)                                                  

Запаси води на Землі невичерпні.(Ні)                                      

Зуби потрібно чистити під проточною водою.(Ні)                     

Якщо замість ванни приймати душ економиться близько 120 літрів води. (Так)

 Вода завжди рухається. (Так)

 

2. Завдання від Капітошки з Краплинкою (правильна відповідь – хлопок в долоні)

- приймати тривалий душ;

- наповнювати ванну доверху;

 - ремонтувати раковину, яка протіка;

 - прати тільки при повному заповненні пральної машини;

- мити посуд тільки під проточною водою;

- закручувати кран під час чищення зубів або користуватися стаканом для полоскання рота.;

- щоденне прання невеликої кількості одягу;

- поливати город з крану.

- Не забувайте міцно закривати воду.

- Поливайте город із колодязя або дощовою водою.

 - Коли миєте руки – не включайте сильно воду.

 

   3. Відео перегляд «Кожна краплина має значення».

IV. Підсумок.

1. Бесіда.

- Чому воду треба берегти?

- Від якості споживаної води - напряму залежить здоров'я людини і тварин;

- Чим чистіша вода, тим краще екологія і красивіше рідна природа;

- Що краще - витрачати багато грошей на очищення води або намагатися її не забруднювати;

- Хоча вода завдяки кругообігу є постійно оновлюваним ресурсом, брудна і отруєна вода - це смертельна загроза для всього живого.

 

2. Заключні слова.

Водички витрачається багато…
І так усі люди — воду ллють та ллють…
Та думати про це сьогодні варто —
Ресурси водні скоро пропадуть,
Як будемо бездумно витрачати
І без оглядки по землі іти…
Людей сьогодні на землі багато…
То як же рівновагу зберегти?

Ми боремося за чистоту й економію спільного багатства людей – ВОДУ!

Буде вдосталь води, то не буде біди!

Якщо чистою буде вода, то і горе нам – не біда!

 

Всі: Українському народу – чисту і цілющу воду!

 

-Любі мої діти! Ви гарно попрацювали, дізналися достатньо інформації про воду. Сподіваюсь, будете самі економно її використовувати і навчите це робити інших. До нових зустрічей!

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Василенко Катерина Сергіївна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Додано
26 липня 2019
Переглядів
3164
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку