Урок " Вода. Кругообіг води в природі."

Про матеріал

Цей матеріал можна використовувати на уроках природознавства в 1 - 4 класах початкової школи. Мета: ознайомити учнів з кругообігом води в природі; повторити види стану води; продовжувати формувати навички дослідницької роботи; розвивати пам'ять, мислення, мовлення, увагу дітей; виховувати бережливе ставлення до води, живої природи.

Зміст архіву
Перегляд файлу

 

 

 

 

Вода в природі.

Кругообіг води в природі

 

 

Урок природознавства в 3 класі

 

 

 

                                         Підготувала вчитель

                                      початкових класів

                                          О. М. Гаян


Мета :

- ознайомити учнів з кругообігом  води  в  природі;

- повторити  види  стану  води;

- продовжувати формувати навички дослідницької роботи.

-розвивати память, мислення, мовлення, увагу  дітей;

- виховувати бережливе ставлення  до  води, живої  природи.

 

Обладнання : презентація, картки для індивідуальної  роботи.

 

Хід уроку

 

І. Організаційний момент

- Чи всі готові до уроку? (відповіді дітей)

- Молодці. Станьте рівно, підтягніться,

                    Один одному всміхніться.

                    Сядьте всі рівненько.

                    Щоб урок пройшов не марно,

                    Треба сісти рівно й гарно,

                    А щоб знання міцні здобути,

                    Треба дуже уважним бути.

                     Працювати  треба:

                     Швидко! Дружно! Вміло!

 

ІІ. Мотивація навчальної  і пізнавальної діяльності . Повідомлення теми  уроку.

  1. Мотивація
  • Діти, сьогодні у нас незвичайний урок. Ми відправляємось в уявну подорож  у царство Води. І подорожувати ми будемо разом з… А з ким ми будемо подорожувати ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку:

 Що за квіточка пахуча:

      І червона, і колюча?  Троянда

  • Що сталося з квіткою?
  • Чому це сталося?
  • Без якої речовини ніщо живе на землі не може існувати?
  1. Оголошення теми уроку.
  • Ми повинні допомогти нашій квіточці розквітнути. На сьогоднішньому уроці ми повторимо все, що ви знаєте про воду, дізнаєтесь про властивості води розчиняти деякі речовини, про перехід води з одного стану в інший.

 

ІІІ.  Актуалізація опорних знань.

  1. Бесіда
  • Коли люди полетіли в космос, то спостерігаючи з космічних кораблів за нашою планетою, вони побачили, що вона блакитна.
  • Дійсно, Земля - блакитна. Справа в тому, що більша частина земної поверхні покрита водою.
  • Уяви, що на Землі раптом зникла вся вода.
  • От як тоді виглядала б наша планета
  • Неприємне видовище, чи не так?
  • Що змінилось?
  1. «Мозковий штурм »
  • Де міститься вода на землі?
  • Вода в океанах;
  • Вода у морях;
  • Вода у річках;
  • Вода в озерах;
  • Вода у болотах;
  • Вода у ґрунті;
  • Вода у льодовиках;
  • Вода у повітрі;
  • Вода міститься в усіх живих організмах
  1. Вправа «Три стани води»
  • Наша квіточка принесла нам ще одну загадку:

Що уміє застигати, бігати і літати? 

  • Звичайно, вода!
  • У цій загадці відображено три стани води: твердий, рідкий, газоподібний.

 

ІV. Первинне сприйняття й усвідомлення нового матеріалу.

  1. Казка «Подорож краплинки»
  • Одного разу на пелюсточку нашої квіточки потрапила краплинка і розповіла їй про свою подорож.

Заздалегідь підготовлений учень розповідає казку.

  • Про що розповідається в цій казці?
  1. Розповідь про кругообіг води в природі.
  • Вода на Землі постійно міняє свій стан. Цей процес називається - 

кругообіг води в природі.

Заздалегідь підготовлений учень розповідає про кругообіг води в природі.

 

Фізкультхвилинка

 

  1. Дослідницька робота
  • Подумай, за якої умови  вода міняє свій стан?
  • При температурі 0ºС вода замерзає (лід), при підвищенні температури – випаровується (пара)
  • Дослід 1

Поклади в стакан солі і розмішай.

Що відбулося?

  • Речовини, які розчиняються у воді називаються розчинними. Вода для них є розчинником. Воду з розчиненою у ній речовиною називають розчином. Ми одержали розчин солі. Крім розчинів, що можна приготувати, є природні розчини. Це вода морів та океанів, солоних озер і мінеральних джерел, сік рослин, кров людей і тварин.
  • Дослід 2

А тепер насип крейди. 

 Що ти помічаєш?

  • Крейда не розчинилася у воді. Речовини, які не розчиняються у воді, називаються не розчинними.
  • Висновок: вода може розчиняти деякі речовини
  • Де в побуті можна використовувати цю властивість води?
  1. Властивості води
  • Розкажіть нашій квіточці, які ще властивості має вода.
  • безколірна
  • прозора
  • не має запаха
  • не має смаку
  • вода може розчиняти деякі речовини

 

V. Закріплення вивченого матеріалу.

- Кому на Землі потрібна вода?

- Для чого живим організмам потрібна вода?

- Яку воду можна пити?

- Доповни речення:

Вода на землі зустрічається в трьох станах:………………,

          ……………..,

          ……………………………… .

 Стан води змінюється залежно від……………….……. .

 

Вода не має …………., ………..….. і …………..

Вода може ……………. Речовини.

 

VІ. Підсумок уроку та оцінювання

- Чи справдились ваші сподівання щодо уроку?

- Що нового ви дізналися на ньому?

Нехай політик і учений,

Школяр і, навіть, немовля,

Билинку кожну зберігає,

Щоб цвітом вкрилася Земля.

  • Подивіться, якою стала наша квітка гарною та чарівною. Але їй на галявинці сумно. Давайте посадимо на галявину ще квітів: рожеві – високий рівень, зелені – достатній рівень, оранжеві – середній рівень.

 

VII. Домашнє завдання

  • Проведи дослід:

 Налий води в пластикову пляшку і поклади в морозильник. Коли замерзне, дістань і запиши, що сталося з пляшкою.

 Не відкриваючи пляшку, постав її в тепле місце. Коли лід  розтане, запиши, що стало з пляшкою.

     Подумай, чому це відбувається?

  • Склади казку «Подорож краплинки»

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Вода. Кругообіг води в природі. Урок природознавства в 3 класіПідготувала вчитель початкових класів О. м. гаян

Номер слайду 2

Що сталося з квіткою?Чому це сталося?Без якої речовини ніщо живе на землі не може існувати?style.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 3

Коли люди полетіли в космос, то спостерігаючи з космічних кораблів за нашою планетою, вони побачили, що вона блакитна. Дійсно, Земля - блакитна. Справа в тому, що більша частина земної поверхні покрита водою.style.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 4

Уяви, що на Землі раптом зникла вся вода. От як тоді виглядала б наша планета. Неприємне видовище, чи не так?Що змінилось?

Номер слайду 5

Вода в океанах

Номер слайду 6

Вода у морях

Номер слайду 7

Вода у річках

Номер слайду 8

Вода в озерах

Номер слайду 9

Вода у болотах

Номер слайду 10

Вода у ґрунті

Номер слайду 11

Вода у льодовиках

Номер слайду 12

Вода у повітрі

Номер слайду 13

Вода входить у склад усіх живих організмівstyle.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 14

Ми на 70 % складаємося з води. Без води людина може прожити лише 3 дні. А звідки наш організм може отримати необхідну рідину?

Номер слайду 15

ЇЖА ТА НАПОЇppt_xppt_xppt_xppt_x

Номер слайду 16

загадка. Що уміє застигати, бігати, літати?Звісно, це вода.

Номер слайду 17

У ЦІЙ ЗАГАДЦІ ВІДОБРАЖЕНОТРИ СТАНИ ВОДИ: ЛІДРІДКИЙТВЕРДИЙГАЗОПОДІБНИЙПАРАВОДА

Номер слайду 18

Вода на Землі постійно міняє свій стан. Цей процес називається - КРУГООБІГ води в природіstyle.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Подумай, за якої умови вода міняє свій стан?При температурі 0ºС вода замерзає (лід), при підвищенні температури – випаровується (пара)style.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 21

Властивості води Поклади в склянку солі і розмішай. Що відбулося?А тепер насип піску. Що ти помічаєш?Висновок: вода може розчиняти деякі речовини. Де в побуті можна використовувати цю властивість води?style.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 22

Властивості води безколірнапрозоране має запахане має смакувода може розчиняти деякі речовиниstyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 23

Перевір себе! Встав потрібні слова. Вода на землі зустрічається в трьох станах:………………, …………….., ……………………………… . Стан води змінюється залежно від……………….……. . Вода не має …………., ………..….. і ………….. Вода може ……………. Речовини.запахукольорусмакутемпературирідкий(вода)твердий (лід)газоподібний (пара)розчинятиstyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 24

Номер слайду 25

Домашнє завдання Проведи дослід: Налий води в пластикову пляшку і поклади в морозильник. Коли замерзне, дістань і запиши, що сталося з пляшкою. Не відкриваючи пляшку, постав її в тепле місце. Коли лід розтане, запиши, що стало з пляшкою. Подумай, чому це відбувається?Склади казку «Подорож краплинки»style.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.type

zip
Додано
11 квітня 2018
Переглядів
1237
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку