Урок "Вода.Кругообіг води в природі"

Про матеріал

Інтегрований урок (хімія- географія) можно використовувати на уроках хімії та географії.Урок описує Що таке вода? Її склад. Її значення в природі та житті людини.


Перегляд файлу

Тема: Вода.Кругообіг води в природі.

Мета:познайомити учнів з основними властивостями води.Що таке кругообіги води в природі. Виділити основне значення води для організму.Розвивати вміння застосовувати знання з природи отримані в 5 класі.Виховувати бережне ставлення до води.

 

Тип уроку: інтегрований урок(хімія-географія).

 

                     Хід уроку.

                                                                                «  Вода! Ти не просто 

                                                                                    необхідна для життя                                                                                                                           

                                                                                    ти і є саме життя.»

                                                                         Антуан де Сент-Екзюпері.

I.Організаційний момент:підготовка до уроку.

II.Опитування попереднього матеріалу:

Вчитель хімії.

Завдання 1.

Третє зайве:

1.Залізо,повітря,мідь.

2.Молоко,кров,срібло.

3.Кава,чай,вода.

Завдання 2.

Із запропонованих тверджень виберіть вірні.

1.Речовини можуть бути простими та складними.

2.Проста речовина утворюється з двох чи більше хімічних елементів.

3.Не живі організми складаються з органічних та неорганічних речовин.

4.Повітря – це чиста речовина.

5.Суміші можуть бути однорідними та неоднорідними.

6.Кава,чай,грунт – природні суміші.

7.Молоко,кров,повітря – газоподібні суміші.

Завдання 3.

Із наведеного переліку виберіть:
1 варіант чисті речовини
2 варіант

суміші

 

а) цемент; б) морська вода;

в) кухонна сіль г) повітря;

д) залізо; є) кавовий напій;

ж) виноградний сік; з) цукор;

і) водопровідна вода; к) мідь;

л) кисень; м) ртуть;

н)дистильована вода; о) грунт;

п) молоко; р) кров.

 

Мотивація навчальної діяльності ( Розповідь). Оголошення теми, мети та завдань уроку.

«Вода! З тобою в нас розливається таке блаженство, яке не пояснити

словами. Ти повертаєш нам усі сили, на які ми вже і не сподівалися.

Ти найбільше у світі і найменш тривке багатство, ти така чиста в надрах

землі.

Ти не приймаєш домішок, ти не терпиш, коли тебе псують, ти божество, яке так легко сполохати..!

Ти не маєш ні смаку, ні кольору, ні запаху, тебе не опишеш, тобою насолоджуються, не розуміючи, що ти таке. Ти не. просто необхідна для життя, ти і є життя» так писав французький письменник Антуан де Сені -Екзюпері про найпоширенішу речовину на Землі - воду.

 

Чи є сенс в його словах? На це питання ми повинні знайти відповідь сьогодні на уроці. (Оголошення теми, мети та завдань уроку).

 

План (запис на дошці)

Вода найпоширеніша речовина на землі.

Будова молекули води.

Значення води.

Властивості води

Вода - розчинник.

Вивчення нового матеріалу.

Вода найпоширеніша речовина на землі.

Вчитель географії(розповідь з елементами бесіди).

Кількість води на Землі перевищує кількість будь-якої іншої речовини. Якщо дивитися на нашу планету з космосу, вона здається блакитною не тільки тому, що оповита повітряною оболонкою, а ще й тому, що три чверті поверхні земної кулі вкрито водою.

Де в природі зустрічається ця речовина? (Це безмежні океанські та морські простори, річки та озера, мальовничі ставки, дощ, сніг, хмари в небі, підземні та грунтові води, льодовики, тіла живих істот.)

У яких агрегатних станах може перебувати вода? (Твердому, рідкому та газоподібному).

Наведіть приклади різного агрегатного стану води?

(Твердий - лід, сніг; газоподібний - пара, яка входить до складу повітря, рідкий - вода ставків, океану, водойм, дощова вода).

Так, дійсно, велика кількість води перебуває в газоподібному стані в атмосфері. У вигляді величезних мас снігу та криги, не танучи протягом року, знаходиться вода на верхів'ях високих гір і в полярних місцевостях. Надра Землі також містять воду, яка просочує грунт і гірські породи.

Більшу частину водної оболонки нашої планети становить солона вода Світового океану (96,5 %), меншу частину прісні води суходолу.

Вчитель хімії    2.Будова молекули води.

 

Атоми Гідрогену розміщені під кутом 104,5°, що спричиняє несиметричність структури і полярність молекули води.

Ми звикли склад води позначати формулою Н20, але правильніше було б склад води записувати формулою 20)п,,ле п дорівнює 2, 3, 4 і т.д., оскільки окремі молекули води з'єднані зв'язками, які схематично позначають крапками: Зв'язок між молекулами здійснюється за допомогою атома Гідрогену

Позитивно заряджений атом Гідрогену однієї молекули води притягається до негативно зарядженого атому Оксигену іншої молекули води. Такий зв'язок отримав назву водневого. По міцності водневий зв'язок приблизно в 15-20 разів слабкіше зв'язку між О та Н. Тому водневий зв'язок легко розривається, що спостерігається, наприклад, при випаровуванні води.

Молекули води утворюють молекулярну кристалічну гратку у вигляді ажуру (демонстрація таблиці кристалічної ґратки води, або демонстрація кадрів кінофільму).

Значення води.Фізкультхвилинка

Аномальна вода. (У повітрі руками пишеться формула води - Н20)

В хмарах пливе вона, (Рухи в повітрі руками над головою)

По річці вона йде, (Кроки на місці)

І не тоне твердий лід. (Руки розводяться в сторони)

Що активніше циркулює в наших організмах після фізкультхвилинок?

Кров.

Яке хімічна речовина є основою крові? Вода.

 

Виступ учня. - Спробуйте уявити, що із Землі зникла вода, що її нема ніде — ні в повітрі, ні на поверхні, ні під землею. Нема хмар, океанів, підземних джерел, криги, снігу. Ви неодмінно дійдете висновку, що життя за таких умов існувати не може.Вода — джерело життя на Землі. Саме у воді зародилося колись і зароджується сьогодні життя . Оскільки саме у воді 9 місяців перебуває плід дитини перш ніж народитися.

Вона використовується як сировина у промисловості, джерело енергії, вона є чинником, що визначає погоду, клімат нашої планети.

Вода має велике значення для життя рослин, тварин і людей. Без неї неможливе існування живих організмів. У всякому організмі вода є середовищем, у якому відбуваються хімічні процеси, що забезпечують життєдіяльність організму, і сама вода бере участь у багатьох біохімічних реакціях. Відомо, що частка води в рослинах складає 80 %, у водоростях — 98 %, у тілі медузі — 95—98 %, у тілі людини — 65%. Кожна доросла людина щоденно з їжею споживає в середньому майже 2 л води і не може прожити без неї більш ніж 8 діб. При втраті організмом 12 % маси води кров загусає, мов смола, і втрачає здатність рухатися кровоносними судинами.

 

Вчитель географії.

Властивості води.

(стакан з водою).

Чиста вода безбарвна, не має ані запаху, ані смаку, вона не стискується, замерзає, при 0 С, закипає – при 100

Вода – розчинник.

Вона утворює з багатьма твердими, рідкими, газоподібними речовинами однорідні суміші.

Що називають сумішами?

(Суміші - сукупність декілька чистих речовин, які утворюють фізичне тіло).

Які види сумішей вам відомі? (Однорідні, неоднорідні, тверді, рідкі, газоподібні, природні, штучні)

 

Суміш води з різними речовинами називають розчинами.

Вода - розчинник, інші речовини суміші - розчинені речовини.

У розчині частинки розчиненої речовини рівномірно розподіляються між молекулами води.

Розчини можуть складатись із двох чи більше розчинених речовин(учні складаютьОС)

Вода – розчинена речовина – розчин.

 

Вода — найкращий розчинник. Вона здатна розчиняти багато твердих, рідких.

газоподібних речовин.

 

Демонстрація

 

docx
Додав(-ла)
Сухонос Елена
Додано
17 грудня 2018
Переглядів
1038
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку